نشست آغاز ترم جدید همزمان با فجر فاطمی

نشست آغاز ترم جدید همزمان با فجر فاطمی

نشست آغاز ترم جدید همزمان با ایام الله دهه فجر و ایام سوگواری حضرت فاطمه(سلام الله علیها) با حضور طلاب و اساتید و با سخنرانی مریم تفکری مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری با بیان مقدمه در رابطه با آثار تلاش و فعالیت در دنیا و رسیدن به نتایج عالیه آن در آخرت و مقایسه آن با تلاش طلاب در امتحانات ترم گفت: وقتی در دنیا مسیر مشخص باشد به راحتی می توان به مقصد رسید و رستگار واقعی کسی است که نظر لطف خدا شامل حالش شود چرا که اگر بیشترین تلاش و عبادت را هم داشته باشیم ولی مسیر درست نرویم می شویم کسی مانند ابن ملجم مرادی که در عبادت شبانه زبانزد بود ولی گرفتار شهوات دنیا شد و پشت به ولایت کرد!

وی با بیان روایتی افزود: امام صادق(ع) از یکی شاگردانش پرسید: از من چه یاد گرفتی؟ پاسخ داد: اول اینکه دیدم هر دوستی از دوستش هنگام مرگ جدا می شود پس همتم را صرف چیزی کردم که از من جدا نمی گردد و آن همان کار نیک است، دوم اینکه گروهی را دیدم که به حسب و نصب و فرزند و مال می بالند در حالیکه افتخار بزرگ در گفته خدا که می فرماید «کریمترین شما با تقواترین شماست» یافتم! سوم اینکه به بازی و شادی مردم نگریستم و گفته خدای متعال را شنیدم در دور کردن هوای نفس، پس در دور کردن هواس نفس کشیدم!

مریم تفکری افزود: این شاگرد حضرت در مرتبه بعد گفت چهارم دیدم مردم در رزق و روزی به یکدیگر حسادت می ورزند در حالی که خدا خود فرموده معیشت دنیایشان را میان آنها تقسیم کردم! بنابراین وقتی متوجه شدم سعی کردم به کسی حسادت نکنم! و همچنین دیدم برخی از مردم به دیگران دشمنی می کنند و کینه را در سینه هایشان مخفی می کنند در حالی که خدا فرموده دشمن شما شیطان است و او را دشمن بدارید بنابراین به دشمنی با شیطان از دشمنی غیر او سرگرم شدم، در پایان حضرت فرمود: به خدا نیکو سخن گفتی!!

مدیر حوزه خواهران در ادامه در رابطه با آغاز ترم جدید نکاتی را یادآوری نمود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت