موضوعات مهدویت ، لعن ، اشتغال زنان و گرایش جوانان به دین دفاع شدند

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) جلسه دفاعیه طلاب این حوزه با حضور داوران استانی حجت الاسلام و المسلمین خواجه پور و میرخلیلی برگزار شد .
در این جلسه که با حضور دو داور از مرکز استان ، مدیر حوزه ، معاون پژوهش و طلاب برگزار شد چهار نفر از طلاب جهت دفاع و ارائه پایان نامه حضور بهم رساندند .
در ابتدای جلسه دفاعیه هر کدام از طلاب به ارائه طرح تحقیق خود که شامل تعریف و تبین موضوع ، اهداف ، ضرورتها ، فرضیه ها ، سؤالات و مشکلات و … می باشد پرداخته و سپس اساتید داور نظرات خود را بیان کردند و در همین راستا پیشنهاداتی را جهت پربارتر شدن تحقیقات پایانی طلاب ارائه دادند .
از جمله موضوعات تحقیقات پایانی که در این جلسه مورد دفاع قرار گرفت می توان به اشتغال زنان در جامعه ، مهدویت رمز وحدت شیعه و سنی ، واکاوی لعن از دیدگاه آیات و روایات ؛ و راهکارهای گرایش جوانان به دین اشاره کرد که هر کدام از طلاب به صورت تحقیقی و توصیفی و با شیوه کتابخانه ای به جمع آوری مطالب پرداخته و نوشتاری غنی جهت استفاده طلاب و سایر اقشار جامعه گردآوری نمودند .
گفتنی است از جمله امتیازاتی که در این پایان نامه به چشم می خورد استفاده از منابع مرجع و بسیار غنی بود که پاسخگوی سؤالات اساتید و طلاب و حتی دانشجویان و جوانان است که تاکنون نتوانسته اند مطالبی در آن مورد یافت نمایند .

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت