معلولین توانمند شهرستان بافق نیازمند حمایت مردم هستند

نماینده جامعه معلولین شهرستان بافق در جمع طلاب پاره وقت:

معلولین توانمند شهرستان بافق نیازمند حمایت مردم هستند

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهرا(س) نشست آشنایی طلاب با جامعه معلولین و خدمات آن با حضور خانم گرگیج در ساختمان قدیم حوزه برگزار شد.

در این نشست خانم گرگیج گفت: جامعه معلولین از سال 1381 تحت نظارت اداره بهزیستی استان یزد و با هزینه و حمایت های جامعه خیرین و کمک های مردمی به معلولین شروع به کار کرد.

وی افزود: معلولین در این مرکز به چند دسته تقسیم می شوند برخی معلول ذهنی، برخی معلول جسمی، روحی و برخی به خاطر ژنتیک و یا بعضا تصادفات هستند که در این بین تعدادی از آنها مشغول به کار بوده و به جامعه خدمت می کنند.

این نماینده جامعه معلولین گفت: برخی معلولین توانمند بوده ولیکن برای آنها کاری نیست و شرایط اقتصادی مناسبی هم ندارند که نیاز به کمک و پشتیبانی دارند که این افراد هم در سطح شهرستان و هم از روستاهای اطراف می باشند.

خانم گرگیج اظهار کرد: مرکز« توانا» مربوط به پسران معلول می باشد که تاکنون فعالیتها و موفقیتهای چشمگیری داشته اند که اگر حمایت شوند بهتر و بیشتر می توانند استعدادها و توانایی های خود را بروز دهند ولی از آنجایی که این مرکز خصوصی است نیاز به پشتیبانی و حمایت مردم و دولت دارد.

وی گفت: طرح های جامعه معلولین عبارتند از: کارهای خدماتی در زمینه جوشکاری، تعمیرکاری، سرویس کاری، آرایشگری، آشپزی و … که در هر کدام از این زمینه ها بعنوان کمک های مالی استفاده کرد.

ایشان افزود: جامعه معلولین یک صندوق مخصوص هم دارد که می توان کمک های مالی را از طریق آن جمع آوری نمود و در کنار آن با توجه به اینکه این افراد جزئی از جامعه ما بوده و بین ما زندگی می کنند و نیاز به کمک و حمایت دارند با جمع آوری درب بطریهای پلاستیکی و اعطای  آن به جامعه معلولین ، و یا اهدای وسایل دست دوم از جمله فرش، مبل، صندلی و …  از کمک هایی است که شهروندان می توانند در این زمینه کمکی هز چند کوچک ولی مؤثر در راستای توانمندی جامعه معلولین داشته باشند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت