مراسم تجلیل از معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران بافق

 

به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد:
مراسم تجلیل از معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران بافق

به مناسبت هفته پژوهش مدير و كادر حوزه علمیه الزهرا(س) از فاطمه ابوالحكيمي معاون پژوهش و استاد راهنما طلاب تقدیر کردند.
در این مراسم مریم تفکری ضمن تشكر از فعالیتهای چشمگیر خانم ابوالحکیمی گفت:هفته پژوهش در پاییز هر سال، فرصت مناسبی برای بررسی دستاوردها و چالش های فراروی حوزه پژوهش و پژوهشگران کوشا در سطح کشور و بخش های تحقیقاتی، سازمان ها و نهادهای گوناگون علمی به شمار می رود.
وی افزود: نقش و اهمیت این حوزه مهم در عرصه اندیشه، در ابعاد مختلف حیات امروز بشر بارها بررسی و تأکید گردیده؛ به ویژه با ابتکار مقام معظم رهبری در طرح نظریه جنبش نرم افزاری، ضرورت توجه به آن بیشتر تبیین و تشریح شده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: پژوهش گامی است که محقق برای شفاف سازی مسئله ای مبهم برمی دارد تا پاسخی دقیق و منطقی برای حل آن بیابد. رسالت اصلی پژوهشگر و محقق، صیانت از حریم حقیقت و تبیین و تشریح آن است.
وی گفت:محقق کسی است که به منظور کشف حقایق، در دریای اندیشه والای انسانی غوطه ور می شود. محققان، اهرم های نیرومند روحی، سرمایه های سرشار فکری، روشن کننده راه پرپیچ و خم زندگی پیشینیان و مقدمه سازان فکری عروج به کمال در پیش روی انسان اند. اینان همان طالبان علم اند که در فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام از ایشان با عبارت های مختلف تجلیل شده است؛ چنانکه امام باقر علیه السلام می فرماید: «همه جنبندگان زمین بر طالب علم درود می فرستد، حتّی ماهی های دریا”

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت