محفل شیرخوارگان حسینی

با همکاری مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

محفل شیرخوارگان حسینی

محفل شیرخوارگان حسینی با سخنرانی زهرا زارعی از اساتید و مبلغین حوزه در محل حسینیه شاه نجف شهرستان بافق برگزار شد.

زهرا زارعی در این محفل باشکوه گفت: امسال در ۶۲۰۰ محل همزمان مراسم شیرخوارگان برپاست و همچنین  قریب به ۶۰ کشور خارجی این همایش هم اکنون در حال اجراست . اگر دیدید کاری خوب گرفت بدانید کار خدا هست آن هم در دنیای امروز که دشمنان با تمام قوا بر علیه دین؛ حجاب؛ زیارت ائمه؛ مهدویت و عاشورا و…کار میکند در این زمان موضوع تربیت فرزند به شدت اهمیت پیدا می‌کند هیچ پدر و مادری نمی تواند خود به خود پدر و مادر موفقی باشد هر چقدر والدین آگاه باشند مشکلات کمتری سد راه آنها قرار می گیرد و این مسئولیت خطیر بیشتر بر عهده مادران است .اگرچه مشهور هست آقایان مظهر قدرت اند ولی از یک نگاه دقیق و عالمانه می توان گفت خانم ها قدرتمند تر هستند یکی از مصادیق این قدرت نیت هست امام صادق علیه السلام فرمود: بدن احساس ضعف نمی کند اگر نیت شخصی قوی باشد.

وی افزود: مادری که عاشق هست همین عشق نیروی محرکی برای  یک تربیت خستگی‌ناپذیر است . باید بچه را عاشق اهل بیت؛ مکتب و ولایت فقیه بگرداند این می‌شود یک تربیت عاشورایی امروز بعضی از مادرها دغدغه این را دارند که بچه ی آنها دنبال دین و به دنبال نماز نیستند؛ تربیت عاشورایی این نیست که اورا مجبور کنیم نماز بخواند! بلکه این است که بچه را قانع کنیم که نماز بخواند به او بفهمانیم؛ عاشقش کنیم امروزه در جامعه آنقدر وسواسهای خناس وجود دارد که اگر والدین اشراف  بر دین و تربیت دینی نداشته باشند قطعاً نمی تواند فرزندی را تربیت کنند که مورد رضایت الهی باشد یکی از وسواس های خناس شبهات سیاسی است بچه ای که آموزش دینی و سیاسی نبیند به راحتی گرفتار وسواس خناس می شود یا مسائل بی‌ربط که در رابطه با ولایت فقیه گفته می شود!

این مبلغ حوزه خواهران اظهار کرد: انحراف از مسیر ولایت انحراف از مسیر امام حسین است چون یکی از اجزای مهم اسلام سیاست است حرکت عاشورا یک حرکت سیاسی بود و  باید تربیت هم دینی باشد هم سیاسی چون این دو یکی است و این تربیت عاشورایی است بچه باید عاشق حکومت دینی و ولایت فقیه باشد چون امام حسین به خاطر حکومت خدا و و دین شهید شد این عشق نیروی محرک است. دختر و پسری که قبل از ازدواج به خواسته های فردی می‌اندیشید بعد از ازدواج علاقه مند به سرنوشت موجود دیگر می‌شود و شعاع خواسته‌هایش وسیع تر می شود این عشق چه ها می کند! تقویت عشق هم قدرت می‌دهد الگو می‌دهد اخلاق می دهد و روان سالم می دهد و بچه باید عاشق امام حسین بار بیاید.

وی در ادامه افزود: نکته آخر این که در رابطه با ازدیاد فرزند و فرزندآوری برای زوج های جوان اصولاً بهانه می‌آورند که توی این وضع اقتصادی مشکل است و یا اینکه تربیتشان سخت است . فردی نزد امام صادق علیه السلام رفت خیلی ناراحت و افسرده بود امام  علت آن را پرسید: فرد گفت دختر دار شده ام. امام فرمود:علی الارض ثقلها و علی الله رزقها سنگینی  بچه ات روی زمین است رزق بچه ات هم بر عهده خداست و زندگانی او در مسیر غیر تو و مانع تو نیست خداوند هم روزی تو را به او نمی‌دهد روزی جدا دارد.

 در رابطه با مشکل دغدغه ی سخت بودن تربیت تعداد زیاد فرزندان هم مقام معظم رهبری می‌فرمایند:این حرف غلط است تربیت فرزندان تربیت تک تک فرزندان نیست بلکه تربیت محیط خانواده است محیط خانواده اگر سالم باشد بچه چه دوتا باشد چه پنج تا باشد همه خوب تربیت می شوند.

در پایان عهد  نامه توسط خانم زارعی خوانده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت