قدرت عقل و احساس در دست کیست؟!

حوزه علمیه خواهران برگزار کرد :
جلسه پاسخگویی به شبهات فمنیست ها(2)
قدرت عقل و احساس در دست کیست؟!
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) جلسه دوم رفع شبهات فمنیسم با سخنرانی سمیه حسینی مبلغ فارغ التحصیل حوزه در جمع طلاب برگزار شد.
در این جلسه سمیه حسینی ضمن بیان خلاصه ای از بحث جلسه قبل به شبهات مطرح شده در قالب داستان و تمثیل پاسخ داد و افزود : ما با دو قانون مواجه هستیم ؛ اولی قانون مکمل هاست که در بازی مکمل ها هر کدام از دو طرف از جهتی کامل و از جهت دیگر ناقص و هیچ کدام نمی تواند نقص محض یا کامل باشد . و قانون دوم رابطه داشته ها و نداشته ها با کمال و نقص است که در این قانون کمال به داشتن و نداشتن چیزی ربطی ندارد بلکه برای سنجش کمال و نقص یک موجود باید نسبت بین داشتها و نداشتها با هدف از خلقت را لحاظ نمود .
حسینی در رابطه با جایگاه مردان گفت : مردها چون حکم ناخدای کشتی را دارند خداوند فرمان کشتی را به مردها داد و آنها را سرپرست و سالار بر زنها نمود و در مقابل چون مسئولیت را به مردها واگذار کرده از آنها بازخواست و سؤال می کند . وی افزود : خدا قدرت احساس را به زنها داده و به مردها توصیه کرد در مواجهه عقل و احساس ، عقلشان را زیر پای احساسشان قرار ندهند و به زنها توصیه کرد در مواجهه عقل و احساس ، احساسشان را زیر پای عقلشان نگذارند .
این مبلغ حوزه با اشاره به خطبه 80 نهج البلاغه علت ناقص العقل خواندن زنها را چنین بیان کرد : علت این نکته اینست که زنان نباید وارد میدان مسابقۀ مردها شوند تا ارزشهایشان حفظ شود ، اما هنگامی که وارد میدان مسابقۀ مردها شدند نقصشان به رخشان کشیده می شود یعنی نقصشان نمایان می شود و این خطبه اشاره دارد به زنی که در جنپ جمل وارد میدان مسابقه مردان شد یعنی مسئولیتی را که مردها باید به عهده می گرفتند او به عهده گرفت و شد فرمانده جنگی خونین که کاری بود کاملاً مردانه و اینجا بود که حضرت علی(ع) این مورد را به آن زن که عایشه بود تذکر دادند . و ما امروزه شاهد چنین حریم شکنی ها هستیم مثلاً دخترها رشته هایی را بر می گزینند که کاملاً مردانه است تنها برای اینکه ثابت کنند آنها چیزی از مردها کم ندارند .
در این جلسه به چنین شبهات وارده در مورد زنها پاسخ داده شد .

موضوعات: خبر  لینک ثابت