فضایل ماه مبارک رجب

در بین اساتید و کادر حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

فضایل ماه مبارک رجب

همزمان با اعیاد ماه رجب المرجب نشست تخصصی اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) با حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول حوزه های شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب گفت: رجب و شعبان مقدمه رمضان هستند تا از گناه هان پاک شویم و یکی از چیزهایی که به ماه رجب عظمت داده ولادت حضرت علی علیه السلام است، آنجایی که در زیارت امین الله می گوییم:«السلام علیک یا امین الله فی ارضه»، همیشه در هر شهر چند نفر امین بودند که هنگام مسافرت ها مردم چیزهای ارزشمند خود را نزد آنها به امانت می گذاشتند و حتی در مواردی مسئولیت خانواده های خود را بر عهده آنها می گذاشتند، از جمله چیزهای ارزشمند وصیت نامه ها، عقدنامه ها و …. بود.

وی افزود: این«امین الله فی ارضه» یعنی امین خدا در زمین، امانت خدا در زمین نماز، که عبارتند از روزه، جهاد، خمس، زکات و … است، که خداوند از حضرت علی(ع)خواستند که باید امانتداری کنی!

مسئول حوزه های علمیه شهرستان بافق اظهار کرد: در زمان پیغمبر یک عده سقایت حاج بودند، یک عده عماره العمران بودند که وظیفه عمران و آبادانی خانه خدا را برعهده داشتند و یک عده ای هم وظیفه جهاد داشتند! این سه گروه اختلاف کردند و نزد پیامبر رفتند و گفتند کدام یک ارزشمندتر هستیم حضرت فرمود: جهاد مهم تر است و آن وظیفه ای است که بر عهده حضرت علی(ع) بوده است، همان موقع جبرئیل نازل شد و بعد از اندکی جبرئیل به سراغ حضرت علی علیه السلام رفتند و پیامبر دیدند که مکالمه ایشان طولانی شد و علت را پرسیدند جبرئیل گفت حضرت علی علیه السلام یک دعایی را یاد ما دادند: اللهم انی اسئلک الامن و الایمان!

حجت الاسلام و المسلمین گفت: حضرت علی(ع) پسران و دخترانی که تربیت کردند تمام مشکلات را تحمل کردند از جمله رشادت ها و صبوری حضرت زینب در واقعه عاشورا بود که داغ های بسیاری را تحمل نموده و مضاف بر آن داغ اسارت بود که نتوانست ذره ای خم به ابروی حضرت بیاورد و در شب یازدهم می بینیم با این همه صبوری نماز شب را اقامه میکنند و این ها به برکت تربیت پدرانه حضرت علی علیه السلام است و بس!

موضوعات: خبر  لینک ثابت