فرقه ضاله احمدالحسن و عقاید انحرافی آنها

در حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق تبیین شد:

فرقه ضاله احمدالحسن و عقاید انحرافی آنها

نشست شبهه شناسی با محوریت فرقه ضاله« احمد الحسن» با سخنرانی خانم زهرا زارعی استاد عقاید حوزه برگزار شد.

در این نشست زهرا زارعی ضمن معرفی این فرقه گفت: این فرقه فعالیت خود را از ده سال پیش که جنوب عراق به دست انگلیسی ها افتاد شروع کرده و شخصی به نام احمد الحسن که فارغ التحصیل دانشگاه هند بود فرقه ای به همین نام ایجاد و از همان ابتدا با سست کردن عقاید مردم ادعای فرزندی امام زمان(عج) را نمود و ضمن منحرف نمودن اذهان وجهه علما را تضیف کرد که اکثر مریدان این فرقه زن ها بودند.

وی افزود: از عمده فعالیتهای این شخص مدعی، تضعیف علماست که علما را بتهای زمان معرفی می کند و ادعا می کند قرآن تحریف شده و قرآن واحد در نزد احمد الحسن است. حال این سوال مطرح می شود که شخصی که ادعای معصومیت می کند چگونه در کلاس درس غیرمعصوم حاضر می شود و همچنین بدون علم قبلی روایات را تحریف و قرآن را تفسیر می کند و حکم فقهی می دهد که مثلا دزدی از کسانی که پیرو احمد الحسن نیستند حلال است!!!

این استاد عقاید با اشاره به گام های تبلیغی این فرقه ضاله گفت: این فرقه مخاطبانش را با نشانه های ظهور آشنا نموده و به آنها تلقین می کند که در هم اکنون در زمان ظهوریم و باید امام مهدی(عج) را یاری کنیم و علمای شیعه را به عنوان مانع جدی ظهور معرفی کرده و مخاطبان را به مخالفت با آنها ترغیب می کنند و بعد از تخریب علما احمد الحسن را به عنوان فرستاده امام و فرزند امام معرفی می کند!!

زارعی در ادامه با بیان برخی ادعاهای پوچ این شخص توضیحاتی در رابطه با فرقه شیرازی ها و «شیعه انگلیسی» بیان کرد و ادعاهای آنها را بیان و پاسخ داد و گفت: این افراد و پیروانشان سعی در سبک جلوه دادن دین و مذهب در انظار عمومی دیگر ادیان و مذاهب دارند و شیعه باید بیش از پیش سعی کند هوشیار بوده و دستخوش ترفندهای خرافی این افراد نشود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت