صفات همسران بهشتی

در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران تبیین شد:

صفات همسران بهشتی

نشست خانواده با سخنرانی حجت الاسلام کارگران با محوریت راه های کمال برای انسان و مقام انسانیت در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: خداوند از همان روز اول که انسان را خلق کرد بنیان خانواده را بنا نهاد و برای مصون نگه داشتن این نهاد بزرگ از آفت ها نقش هایی را برای هر یک از زن و مرد تعریف کرد.

وی افزود: از جمله نقش های همسران در تحکیم بنیان خانواده موحد بودن، پاک بودن و تابع اهل بیت علیهم السلام بودن است و در همین راستا به صفاتی از جمله پاکدامنی، صبوری، زیبایی، خوش رفتاری و عزیز دل منزل پدری بودن برای زنان به عنوان نقش اصلی در خانواده اشاره کرد.

این استاد اخلاق اظهار کرد: مقدمات نسل بهشتی و خوب این است که دخترانی با ویژگی های مطرح شده را به عنوان مادر خانواده انتخاب کنند چرا که مادر نمونه از نظر دین مادری است که حق و حقیقت را به فرزندش می شناساند تا دیگر به سراغ جبهه باطل نرود و درنتیجه در دنیا و آخرت بهشتی می شود.

حجت الاسلام کارگران گفت: امام رضا علیه السلام می فرمایند:« زن سایه مرد است و مرد سقف آبروی زن» در هیچ کتاب روانشناسی اینگونه توصیفی برای زن و مرد مطرح نشده؛ به این معنا که مرد باغیرت زن باغیرت تربیت می کند، هر چه مرد بیشتر آبرومند باشد زن بیشتر آبرو نگه می دارد.

در پایان نشست به سوالات حضار پاسخ داده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت