سیره نبوی و الگوی نمونه اخلاق

در بین طلاب و اساتید خواهر تبیین شد:

سیره نبوی و الگوی نمونه اخلاق

نشست سیره نبوی به مناسبت مبعث حضرت رسول(ص) با حضور طلاب و اساتید و با سخنرانی سرکار خانم بابازاده استاد اخلاق حوزه برگزار شد .

در این نشست فاطمه بابازاده گفت: یکی از فضائل پیامبر(ص) این بود که هیچ وقت به خاطر مسائل دنیوی عصبانی نمی شدند، پس چه خوب است که گرچه ما نمی توانیم عیناً مانند آنها شویم حداقل رنگ و بوی زندگی خود را مثل پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام کنیم مخصوصا در نمازهایمان!

وی افزود: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم خنده می کردند ولی قهقه نمی کردند یا بلند بلند خنده نمی کردند؛ پیامبر صلی الله علیه وآله در هرمحلی وارد می شدند آخرین نقطه نشستن رو انتخاب می کردند؛ با دشمنان خود برخورد نیکو داشتند و با نرمی با آنها صحبت می کردند.

این استاد اخلاق اظهار کرد: پیامبر صلی الله علیه کسی را از خود ناامید نمی کردند و از خود دور نمی کردند؛ پیامبر صلی الله علیه هیچ وقت در بین حرف مردم نمی پریدند و قطع کننده نبودند؛ اگر فردی کار اشتباهی می کرد پیامبر صلی الله علیه و آله عذرش را می پذیرفت؛ باید مواظب اعمال و حتی رفتارمان باشیم فقط نماز نیست که محاسبه می شود نماز یک طرف کفه ترازو و مابقی اعمال در کفه ترازو دیگر است.

بابازاده گفت: به خاطر دنیا به اندازه بخور و نمیر جمع کنید؛ معلوم نیست فردایی باشد. اگر حرفی باعث پیشرفت نمی شود آن حرف بیهوده است و  نباید اصلا  به آن توجه کنیم، از یک گوش بشنویم از یک گوش بدهیم بیرون؛ باید به واجبات بپردازیم آندنیا جلوی ما را نمی گیرند چرا مستحبات انجام ندادید ولی برای واحبات مواخذه می شویم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت