«زندگی را از بالا نگاه کن»

در جمع طلاب و بانوان بافقی تبیین شد:

«زندگی را از بالا نگاه کن»

همزمان به ایام الله دهه فجر نشست «زندگی را از بالا نگاه کن» با حضور طلاب ،اساتید ، کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) و بانوان بافقی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین داد آفرین از موسسه امیر بیان یزد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین داد آفرین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر  گفت: زندگی از بالا زیباست، فاصله مناسب را حفظ می کند تا واقعیتها را ببینید، درنگاه از پایین فقط فرد محدوده جلوی پای خود را میبیند در حالیکه نگاه از بالا مثل دوربین مداربسته است که کیلومترها جلوتر را می بیند.

وی افزود: فردی که نگاه از پایین دارد نگاهش میکروسکوپی است و فقط توجه به جزئیات دارد و مشکلات زندگی خودش و نهایتاً مشکلات جامعه خودش را می بیند لذا ناامیدی در زندگی اش ایجاد می شود اما نگاه امام جامعه نگاه ماکروسکوپی است با اینکه رهبر جامعه جزئی نگاه می کند اشراف به کلیات هم دارد.

 این کارشناس موسسه امیر بیان اظهار کرد: اولین وظیفه انبیا مبارزه با طاغوت بود و از قدرت مردم و ظرفیت مردم باید برای مبارزه با طاغوت استفاده می کرد و در همان راستا امام خمینی(ره) نیز از قدرت مردم برای مقابله با رژیم شاه استفاده کرد و پیروز شد.

حجت الاسلام دادآفرین گفت: سوالی که مطرح است این است که چرا این مملکت بعد از انقلاب در این اوضاع اقتصادی تحت فشار قرار دارد؟ حضرت آقا فرمودند:« مشکل وجود دارد اما قابل حل است»، اما علت حل نشدن مشکل به خاطر تسلط تفکر لیبرالیست در کشور هست تا زمانی که این تفکر باشد مشکلات حل نخواهد شد امام فرمودند:« ما از شر محمد رضا شاه خلاص شدیم لکن از دست تربیت شدگان شرق و غرب به این راحتی خلاص نخواهیم شد.»

 وی افزود: ما طلبه ها که مسئولیت تبلیغ را به عهده داریم اگر دچار تنبلی شویم همراه تفکر لیبرالیسم شدیم حوزویان و انقلابیون اگر بایستند و قدمی برندارند توقعی از  مردم کوچه و بازار نیست پس طلاب باید در انتخابات نقش چشمگیری داشته باشند و روشنگری کنند.

 در پایان نشست به طلاب بسته فرهنگی هدیه داده شدکه شامل 4کتاب وسی دی سخنرانی چند رسانه ای بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت