رهنمودهاي مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب درخصوص «اهميت علم ودانش »

در بين طلاب پژوهشگر تحلیل شد:

رهنمودهاي مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب درخصوص «اهميت علم ودانش »

نشست علمي–پژوهشي رهنمودهاي مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب خطاب به ملت بزرگ ايران در خصوص اهميت «علم ودانش» درجمع طلاب، اساتيد وكادر مدرسه علميه الزهراء(س) با حضور كارشناس نشست خانم زهرا گنجي برگزار شد .

زهرا گنجي در بيان هدف برگزاري اين نشست گفت: ساختن ايران و ايجاد تمدن نوين بزرگ اسلامي از جمله اهداف اين نشست مي باشد .

وي افزود: مقوله علم آموزي و پژوهش از جمله راهبردهاي مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب است كه فراروي نسل جوان ترسيم كرده اند چرا كه هر چه قدر انسان داناتر باشد به همان ميزان تواناتر است و به همين دليل است كه رهبر معظم انقلاب دانش را آشكارترين وسيله عزت وقدرت يك ملت می داند.

این پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: ما در زمان تحريم مالي وعلمي به اين قدرت و ثروت علمي وفناوري دست  پيدا کردیم؛ كه كسب رتبه 16در ميان 205كشور جهان در حیطه علم وفناوري يكي از شاخصه ها آن است كه البته در برخي رشته ها ي نوپديد حتي به رتبه هاي نخست هم دست يافته ايم .

وي گفت: مطالبه عمومي رهبر معظم انقلاب از جوانان خصوصا جوانان حوزوي اين است كه در اين راه با احساس مسئوليت بيشتر و جهادعلمي در ارتقاء جايگاه علمي كشور گام بردارند .

وي در پایان افزود: الزامات پژوهشي در اين عرصه با توليد مقالات فاخر، كاربردي و بنيادي در زمينه علوم اسلامي وعلوم انساني مرتبط با حوزه دين و… در حوزه ها به دست خواهد آمد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت