​رسالتهای زن منتظر در عرصۀ خانواده

رسالتهای زن منتظر در عرصۀ خانواده
حوزه علمیه خواهران بافق برگزار کرد :
نشست رسالتهای زن منتظر در عرصۀ خانواده
به گزارش روابط عمومی حوز علمیه الزهرا(س) نشستی تحت عنوان رسالتهای زن منتظر در عرصۀ خانواده با سخنرانی اعظم خلیلی مشاور حوزه برگزار شد .
در این نشست اعظم خلیلی ضمن بیان اهمیت تشکیل خانواده با اشاره به آیه 21 سوره روم گفت : اولین قدم برای زن منتظر شناخت کارکردهای خانواده از جمله ارضای صحیح قوای جنسی ، خانواده بهترین محیط شکل گیری شخصیت فرزند و انتقال به نسل بعد ، بهترین محیط برای بروز استعدادهای زن و توانمندیهایش و … می باشد .
مشاوره حوزه توصیه های اسلام برای استحکام خانواده را چنین برشمرد :1-تأکید بر مدارا و حسن خلق 2-دعوت به صبر و کنترل خشم 3-نهی از ایجاد زمینه های خشونت 4-تعدیل انتظارات 5-کنترل خشم 6-ایجاد رابطه سالم و پرهیز از طلاق .
خلیلی انتخاب همسر شایسته را از ساز و کارهای تربیت نسل مهدوی معرفی کرد و افزود : توجه به آموزه های دینی در تمام مراحل تولد فرزند ، رعایت الزامات دوران بارداری ، ابقای محبت به ولی خدا در دوران کودکی و نوجوانی و … از جمله مواردی است که انسان می تواند با رعایت نمودن آن نسلی مهدوی را در بستری سرشار از محبت و آرامش تربیت کند .
وی در پایان با اشاره به شعار امسال «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» گفت : ما زنها باید همانگونه که رهبر عزیزمان فرمودند به عنوان زن منتظر در پی اقدام و عمل واقعی باشیم .

موضوعات: خبر  لینک ثابت