نشست اخلاقی دربین طلاب و کادر و اساتید با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس حسینی

نشست اخلاقی دربین طلاب و کادر و اساتید با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس حسینی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام بافق برگزار شد.


در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید عباس حسینی گفت: یک طلبه باید اهل مطالعه و دانش اندوختن باشد و با روش های تبلیغ آشنایی داشته باشد تا بتواند سطح علمی خود را بالا ببرد و همیشه در همه اوقات مطالعه داشته باشد.


وی افزود: علم و قدرت، توانایی، شجاعت و اقتدار می آورد اما علم بدون تقوی انسان را شیطان می کند این یک تلنگر و زنگ خطر است.


این استاد اخلاق گفت: در خطبه 17 نهج البلاغه اشاره به این دارد که منفورترین مخلوقات نزد خدا فردی است خدا او را به حال خودش واگذار کرده است.


در ادامه این نشست سید عباس حسینی اظهار کرد: علم و ادب ، علم و عمل با هم می باشند باید آن دو را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم چرا که وقتی با هم شدند به انسان ارزش می دهند چه بسا انسان هایی هستند که ظاهر ژولیده ای دارند اما تا صدای خدا می زنند خدا به آنها پاسخ می دهد ما ظاهر این اشخاص را می بینیم ولی خدای متعال به دل آنها نگاه می کند.


وی در پایان اشاره کرد علم و دانش بیاموزید تا زمانی که زنده هستید علم و نور هست که در وجود انسان رخنه کرده و خداوند است که مشخص می کند نور، در قلب و دل چه کسی قرار گیرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت