خودکشی به عنوان یکی از معضلات اجتماعی

همزمان با هفته ولایت در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق بررسی شد:

خودکشی به عنوان یکی از معضلات اجتماعی

نشست آسیب شناسی معضلات اجتماعی شهرستان بافق با حضور مسئولان شبکه بهداشت، آموزش و پرورش و حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست معضل خودکشی به عنوان یکی از معضلات و آسیب های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به اینکه شهرستان بافق در رده های آخر قرار دارد ولیکن به دلیل عواملی مانند تأثیرات فرهنگی، اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب و … مصرف مواد مخدر و الکل و بها ندادن به ارزش های دینی و معنوی نیازمند کنترل تنش های روانی جوانان می باشد که باید در این راستا میزان آگاهی جامعه و خانواده ها درباره این معضل را بالا برد.

نماینده شبکه بهداشت در این نشست گفت: اقدام به خودکشی در زنان بیشتر بوده ولی فوت ناشی از آن در مردان بیشتر می باشد که بعد از سپری شدن طیف های افکار خودکشی، تهدید به خودکشی و اقدام به خودکشی است و وظیفه ما این است تا قبل از مرحله اقدام، از این معضل پیشگیری نماییم.

وی افزود: تا کنون اقداماتی از جمله کارگاه های آموزشی در مدارس و شبکه بهداشت، جلسات عمومی و … برگزار شد و در آینده نیز مقرر شده هرکدام از نهادهای ذی ربط از جمله شبکه بهداشت، اورژانس اجتماعی و حوزه علمیه خواهران هر کدام سرفصل های آموزشی خود را در مورد موضوع خودکشی یا هر معضل دیگری که مربوط به شهرستان است را جهت اجرایی شدن در نشست بعدی اعلام نمایند.

گفتنی است جلسات و کارگاه های آموزشی بعد از هماهنگی با رئیس و معاون آموزش و پرورش از اوایل مهرماه در مدارس اجرا خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت