خلوتی با خدا در قالب اعتکاف

خلوتی با خدا در قالب اعتکاف

نشست توجیهی مراسم اعتکاف ماه مبارک رجب با حضور مدیر و معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران شهرستان بافق و مسئولان اعتکاف در محل سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری  مدیر حوزه خواهران گفت:عتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، مُعتَکِفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند.

وی افزود: نحوه اقامت و یا خروج از مسجد احکام و شرایطی دارد یک امر که پیامبران الهی انجام دادند، از آنجایی که امروزه خیلی شبهه وارد می کنند. چرا که اعتکاف به منافع انها ضربه می زند،بنابراین سعی می کنند نسل جوان را فاصله بدهند از مسجد و بی گانه شوند و به دنبال فحشا بیفتند و کسی به انقلاب، شهدا و… احساس مسولیت نمی کند و نظام برای مقابله با اینها بزرگترین راه را اعتکاف قرار دادند، افرادی هستند از اعتکاف سو استفاده می کنند.

مریم تفکری اظهار کرد: همه جوانب راباید بررسی کنیم و تا هماهنگ نباشند نمی توان کاری انجام داد.در نشست هم اندیشی اعتکاف تصمیم گرفته شد امسال نسبت به سال قبل مشکلات برداشته شود و سعی شود معتکفین از لحاظ معنویت تقویت شوند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت