خانواده کلمه طیبه است ...


به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) گفتمان دینی تحت عنوان«خانواده تراز انقلاب» با حضور دکتر افشاری در سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد
در این گفتمان افشاری ضمن اشاره به اهمیت خانواده و جایگاه آن در قرآن و روایات گفت : پیامبر اکرم(ص) می فرمایند : نشستن مرد کنار زن و فرزندش نزد خدا محبوب تر از اعتکاف در مسجد است .
وی با بیان جمله ای از مقام معظم رهبری (دام ظله) تحت عنوان اینک کلمه خانواده کلمه طیبه است افزود : طیبه خاصیتش این است که وقتی جایی بوجود آمد مرتب از خود برکت و نیکی می تراود و به پیرامون خود نفوذ می کند و کلمه طیبه همان چیزهایی است که خداوند متعال آن را به بشراهدا کرده و تمام آن طیبه است چه معنویات و چه مادیات .
این کارشناس خانواده با اشاره به سیستمی بودن خانواده و نقش اساسی پدر و مادر و در مقابل نقش حساس و چشمگیر فرزند در این محیط گرم گفت : خانواده به عنوان یک سیستم اگر فرزند نداشته و یا فرزند دچار کمبود باشد موجب ضعف و لنگ شدن این سیستم می شود و هر چه تعداد فرزندان بیشتر و تربیت آنها بهتر باشد از سیستم قوی ای برخودار خواهند بود . و از سویی هر گاه یکی از چرخ های این سیستم آسیب ببیند باید درمان شود تا به دیگری آسیب وارد نکند .
دکتر افشاری در ادامه با اشاره به نقش پدر و مادر در خانواده و اینکه مرد نماد قدرت و زن نماد محبت است افزود : این نقش ها نباید جابجا شود به گونه ای که به مرور زمان آسیب های جدی ای را برای خانواده و فرزندان به دنبال خواهد داشت .
وی از خوش رویی و خوش رفتاری، اظهار محبت ، قناعت ، ساده زیستی ، تغافل ، احترام متقابل و … بعنوان عوامل تحکیم خانواده یاد کرد و خاطر نشان کرد : تحمیل ازدواج ، مهریه سنگین ، ازدواج با انگیزه های غیرارزشی و … از آسیب های کلی خانواده ها می باشد .
در پایان چند کتاب و سایت مشاوره ای و خانواده به طلاب معرفی شد .

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت