خانواده و آفت های آن

دربین طلاب مدرسه علمیه الزهراءس) بافق به صورت مجازی برگزار شد:

خانواده و آفت های آن

نشست اخلاق با محوریت خانواده و آفت های آن با سخنرانی حجت الاسلام کارگران به صورت مجازی دربین طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین کارگران گفت: عالیترین بنیاد، بنیان خانواده است و خداوند با خلق کردن آدم و حوا اساس خانواده را شکل داد تا انسان به کمال برسد، اگر غیر از این بود هیچ موقع پروردگار عالم از بدو خلقت یک زن و مرد را خلق نمی کرد.

وی افزود: آفت هایی در میان راه است از جمله اینکه ممکن است انسان نتواند مسیر حقانیت را پیدا کند و نتواند در این مسیر گام بردارد و در نتیجه به بیراهه کشیده شود.

این استاد اخلاق اظهار کرد: بهترین خانواده ، خانواده ای است که زن و مرد به هم وابسته بوده و با توجه به یکدیگر مشکلات را کنار می گذارند همانطور که امام صادق (ع) فرمودند «اگر زنی یا مردی احساس کرد در این دنیا نمی تواند وظیفه مقابل خود را انجام دهد باید حد کمال خود را بازنگری کند.»

وی افزود : خداوند متعال کسی را که به عنوان سرپرست خانواده قرار می دهد از او درخواست هایی دارد و احترام به پدر و مادر واجب می باشد در نتیجه پدر و مادر شدن شرایطی دارد و تمام زندگی زمانی کامل می شود که حق این دو پرداخت شود.

حجت الاسلام کارگران با اشاره به اینکه ازدواج از سنت پیامبر است و خود انبیاء هم با اینکه از نظر معرفتی کامل تر بودند باز نیاز به امر ازدواج داشتند، گفت: باید وسایل ازدواج جوانان را فراهم کرد و تمام خانواده ستون هایشان برقرار باشد تا نسل هایی تربیت کنند که فردای قیامت باعث شرمندگی نشود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت