رئیس حوزه علمیه الزهراء بافق:
حجاب راهی جهت نیل به آرامش

مدیر حوزه علمیه خواهران بافق گفت:حجاب نداشتن هم حدود خاصی دارد که با رعایت آن نه تنها جسم و روح انسان سالم می ماند بلکه کل خانواده ها و اجتماع نیز با رعایت حجاب می توانند با کمال آرامش زندگی کنند.
به گزارش بافق خبر؛گاهی انسانها با یک تلنگر مسیرشان تغییر می کند .
مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها بافق در مصاحبه ای پیرامون اهمیت حجاب و در تعریف حجاب گفت:حجاب از نظر لغوی به معنای پوشش است و در اصطلاح به معنای استتار در برابر نامحرمان می باشد.
وی با اشاره به آیه ٣١ سوره نور افزود :حجاب مختص به دین اسلام نیست و در تمام ادیان از جمله مسیحیت و یهودیت نیز مشهود بوده است که اولین خطاب قرآن در رعایت حجاب به زنان پیامبر می باشد که متأسفانه امروزه به گونه ای جا افتاده که تنها آن را مختص اسلام و بالاخص زنان می دانند در حالیکه حجاب عام بوده و نه تنها کلیه ادیان بلکه هم زنان وهم مردان را در بردارد.
مدیر حوزه علمیه خواهران حدود حجاب را در حد وجه و کفین معرفی کرد و گفت :حجاب نداشتن هم حدود خاصی دارد که با رعایت آن نه تنها جسم و روح انسان سالم می ماند بلکه کل خانواده ها و اجتماع نیز با رعایت حجاب می توانند با کمال آرامش زندگی کنند.
وی اصلی ترین عامل فروپاشی خانواده ها و خیانت ها و مشکلات روانی و حتی بالا رفتن سن ازدواج جوانان را عدم رعایت حجاب دانست که این عدم رعایت حدود عامل جذب جوانان به مد و مدگرایی و گرایش به فرهنگ غرب می شود.
تفکری در پاسخ به ارایه راهکارهای رعایت حجاب گفت :اولین گام باب کردن و جا انداختن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است فرهنگی که امروزه به دست فراموشی سپرده شده است .
وی راهکار دوم فرهنگ حجاب را برگزاری کلاس های آموزشی برای زنان و خانواده ها و تشکیل گروههای همیار امر به معروف دانست .
وی از جمله راهکارها را نصب پوستر و بنر در سطح شهر معرفی کرد که یک تصویر می تواند تلنگری برای تغییر و گرایش از زندگی تجملی و بی حجابی به سوی معنویات می باشد و در همین راستا از نصب تیزرها و بنرهای سطح شهر که توسط شهردای این عمل زیبا به صورت فرهنگی زیبا جریان پیدا کرده تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد چنین عمل هایی با همکاری تمامی مسئولان فرهنگی شهر باشیم تا انشالله نوروزی معنوی و فاطمی داشته باشیم .

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت