توبه و مسیر بازگشت

در بین طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران تبیین شد:

توبه و مسیر بازگشت

نشست اخلاق با محوریت توبه و بازگشت با حضور حجت الاسلام حقیقت در بین طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام حقیقت با اشاره به وظیفه اصلی یک طلبه  که سربازی امام زمان است، گفت:  آیا ما واقعا سرباز امام زمان هستیم؟ آن هم امام زمانی که تمام وقت به یاد ما هستند و برای ما دعا می کنند و برای معصیت های ما غصه می خورند و ما را از بلا دور می سازند و در واقع امام حق حیات بر ما دارد.

وی افزود: فرج امام زمان فرج گشایش برای خلق است، دلیل گناه مردم به خاطر عدم معرفت نسبت به خداوند و اولیا  الله است.

شیطان به خدا گفت، به عزت و جلالت قسم محبت تورا از قلب فرزند آدم خارج می کنم تا زنده اند. خدا هم در پاسخ شیطان فرمود: من هم به عزتم قسم انسانهایی که با تمام این همه راهنمایان (پیامبران،و امامان و عقل..)از تو فرمان می برند و به من پشت کرده و سمت تو می آیند راه توبه را بر آنها می بندم.

 این استاد اخلاق اظهار کرد: خدا بی نیاز و انسان نیازمند است، خداوند می فرماید : بنده من وقتی در این علایق و دنیا گم شدی و به سمت من نمی آیی، در حالی که من می خواهم تو را از این دنیا به سلامت عبور دهم و هرچه صدا می کنم تورا و تو جواب نمی دهی و گرفتار معصیت  شدی حال منِ خدا مثل کسی است که در بیابان تاریک شب توشه ام را گم کرده ام و وقتی تو برمی گردی شادی من مثل کسی است که توشه ام را پیدا کرده ام.خداوند بندگان خود را سریع عقاب نمی کند بلکه به آنها از طریق توبه وقت جبران می دهد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت