​تقوای علمی و دوری از کتاب سازی نشانه اخلاق پژوهشی

تقوای علمی و دوری از کتاب سازی نشانه اخلاق پژوهشی
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) نشست علمی پژوهشی با محوریت اخلاق پژوهشی با سخنرانی کارشناس پژوهش دانشگاه ها حجت الاسلام والمسلمین علیزاده و با حضور معاون پژوهش و دبیر کانون ثقلین در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام علیزاده با بیان فضیلت پژوهش، نیازمندی ها و بایسته های اخلاقی پژوهش را چنین عنوان کرد: تقوای علمی و پرهیز از کتاب سازی یعنی نقد عالمانه و رعایت ادب قلم به این معنا که پژوهشگر باید از عرضه مسائل علمی در قالب های چالش انگیز و تنش زا دوری کند.
این کارشناس پژوهش افزود: یک پژوهشگر باید در نوشته خود به چیزی جز رویارویی مؤدبانه و منصفانه با اندیشه های مخالف نیندیشد .
وی ادامه داد: کتاب سازی به سبکی که تنها برگه هایی را بر هم بگذارند و کتابی را روانه بازار کنند و اثری پدید آورند، چنین اثری هرگز ارزشمند نیست چرا که از سرچشمه زلال تحقیق نجوشیده و تازگی ندارد.
علیزاده در پایان به برخی از باید ها و نبایدهای ارزشی پژوهش از جمله برخورداری از روحیه تحقیق، داشتن روحیه پرسشگری، اعتدال فکری و علمی، دقت و تیزبینی، بهره مندی از ابزار کارآمد و به روز و نوگرایی و نو آوری و … اشاره کرد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت