تقرب به خدا باکنار زدن حجاب ها

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

تقرب به خدا باکنار زدن حجاب ها

نشست اخلاق با محوریت حجاب ها از دیدگاه قرآن با سخنرانی حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: حجاب در هر شکلی باعث دور شدن از خدا می شود بنابراین انسان مومن باید حجاب ها را کنار زده تا بتواند به حضرت حق نزدیک شود .

وی در پاسخ به این سؤال که چه کنیم که بر این حجاب ها غلبه کنیم؟ افزود: حضرت علی (علیه السلام)می فرمایند :«اِملِکُوا أَنفُسَکُم بِدوامِ جِهادها؛ یعنی هربار با نفس خود مخالفت کنی آن را بهتر به دست می آورید!!

این استاد اخلاق در تبیین این روایت گفت: هرکس مالک نفسش شود می تواند با نفس خود مخالفت کند؛ انسان اگر خودش را مالک نفسش نداند خود را برده شیطان دانسته  و این شیطان است که حسادت را در وجودش پرورش می دهد که باعث نابودیش می شود و از آن طرف فردی که مالک نفس خودش شود می تواند بعنوان الگو باعث ایجاد حرکت شود و متقابلاً با نفس خود جهاد کرده و مالک نفسش شود .

ایشان با اشاره به روایتی دیگر از حضرت علی(علیه السلام) اظهار کرد:خدا ملائکی دارد که هر روز سه جمله را تکرار می کنند:اول اینکه بزایید برای مُردن چراکه هرکس بچه ای به دنیا آورد باید بداند روزی از دنیا می رود؛ دوم اینکه، جمع کنید برای تمام شدن و بدانید که روزی تمام چیزهایی که جمع کرده اید تمام می شود و سومین جمله اشان این است که، بسازید برای خراب شدن چراکه هرچه بنا کرده اید عاقبت خراب می شود. و در نتیجه به فرموده مولای متقیان(علیه السلام) زرنگ عالم کسی است که از این سه منزل عبرت بگیرد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت