تعهد ، امانت مشترک بعد از ازدواج

تعهد ، امانت مشترک بعد از ازدواج
حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق به مناسبت ایام فاطمیه برگزار کرد :
کارگاه وفاداری همسران
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) کارگاه وفاداری همسران با سخنرانی طیبه خبازیان مشاور مدرسه در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد
در این کارگاه خبازیان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از عوامل پایداری خانواده را تعهد و پایبندی به کانون خانواده دانست و افزود : این تعهد بعد از ازدواج به یک امانت مشترک تبدیل می شود که هر کدام از همسران عهده دار این امانت می شوند امانتی که حق خانواده است .
خبازیان عامل دیگر در پایبندی به کانون خانواده را وفای زناشوئی و پرهیز از خیانت در زمان غیبت همسر معرفی کرد و گفت : برخی امانت خانوادگی را به بازار هوس می برند و آن را با هرزگی سودا می کنند . وی با بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص) با این مضمون ادامه داد : از بهترین زنانتان کسی است که برای همسرش خودآرایی کند و در برابر دیگران در حفاظ است ؛ از بدترین زنان شما کسی است که در نبود شوهرش برای دیگران خودآرایی ودر حضورش خود را از او دریغ کند .
مشاوره حوزه خواهران اظهار کرد : سه واژه کلیدی برای الگوی در زمان حضور همسر وجود دارد که عبارتند از : تبرج ، سرور ، اعانه و دو واژه کلیدی برای زمان غیبت همسر وجود دارد که شامل حصان و حفظ مال و نگهداری از خود می باشد .
طیبه خبازیان در پایان ابعاد خیانت در روابط زن وشوهر را چنین بر شمرد : خیانت دیداری ، خیانت گفتاری و شنیداری ، خیانت لمسی ، خیانت قدمی ، خیانت بویائی ، خیانت قلبی و در نهایت خیانت جنسی .

موضوعات: خبر  لینک ثابت