تجمع بانوان بافقی در دفاع از حجاب و عفاف

در حرم امامزاده عبدالله(ع) شهرستان بافق برگزار شد:

تجمع بانوان بافقی در دفاع از حجاب و عفاف

به مناسبت فرارسیدن هفته حجاب و عفاف بانوان انقلابی شهرستان بافق در حرم امامزاده عبدالله(ع) شهرستان بافق تجمع کردند.

در ابتدای این مراسم بخش هایی از کلام الله مجید قرائت شد و در ادامه حجت الاسلام ابراهیم تفکری از مبلغان شهرستان بافق در مورد حجاب نکات مهمی را متذکر شد.

در این تجمع حجت الاسلام تفکری گفت: در جامعه امروزی ما برخی از افراد دست به حرکات خطرناکی می زنند تا دیده شوند به عنوان مثال فردی بر روی طنابی که بین دو ماشین بسته شده است در اتوبان مانور می دهد تا از او فیلم گرفته و در شبکه ها اجتماعی نشر داده شود تا همه این صحنه را ببینند، در مورد حجاب نیز برخی دست به حرکات هنجارشکنانه می زنند تا مورد توجه قرار بگیرند در صورتی که در دین اسلام زن دارای شأن و منزلت فراوانی است و خداوند او را در بین خانواده خود محبوب قرار داده و توجه بیشتر افراد خانواده به اوست.

وی افزود: در حدیثی که از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده، حضرت فرموده اند: زن باید خودش را برای محرم خودش آراسته کند حتی اگر مردش نابینا باشد.

این مبلغ حوزه تأکید کرد: خداوند متعال برای چیزهایی که در دنیا ارزش دارد قانون قرار داده است به عنوان مثال قانون کعبه این است که در کنار آن، جنگ و خونریزی حرام است؛ چون حرم امن الهی است و قانون پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) این است که نباید این بزرگوار را با اسم صدا بزنیم. همین گونه قانونی هم برای بانوان قرار داده شده است که برای اینکه محبوب قرار بگیرند باید حجاب داشته باشند و وقتی خانمی محجبه باشد کسی به خود جرأت نمی دهد که به او توهین و جسارت کند. ولی اگر بر خلاف این قانون عمل کند دچار مشکلات متعددی خواهد شد.

حجت الاسلام تفکری در ادامه بیان کرد: وقتی به خانم گفته می شود که حجاب را رعایت کن، در پاسخ می گوید باید دل پاک باشد در صورتی که اینگونه نیست، مگر می شود انسان دلش پاک باشد اما بدون رعایت قوانین الهی در جامعه حاضر شود. حتی در قرآن کریم کلمه «آمنوا» 52 بار تکرار شده و بعد از آن از «عملواالصالحات» آمده است و این نشان دهنده این است که ایمان باید همراه با عمل باشد.

وی گفت: یکی از علمای بزرگ 40 جمعه ختم زیارت عاشورا می گذارد تا خدمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شرفیاب شود، وقتی حضرت را می بیند که ایشان بر بالای جنازه خانمی حاضر شده بودند، و حضرت رو به آن عالم می فرمایند نیازی نیست که شما اینقدر دنبال من بگردید اگر کارهایتان درست باشد ما خودمان نزد شما می آییم. عالم از حضرت سؤال می کند که مگر این خانم چه کرده است؟ حضرت می فرمایند این خانم موقع کشف حجاب رضاخانی 7 سال از خانه بیرون نیامده تا چادر از سرش برندارند.

گفتنی است در خلال این تجمع، قطعنامه ای نیز در دفاع از حجاب و عفاف توسط خانم مریم السادات علوی از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق قرائت شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت