تبیین نقش و جایگاه زن

در مدرسه شهید باهنر بافق برگزار شد

تبیین نقش و جایگاه زن

به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت مراسمی در مدرسه شهید باهنر بافق برگزار شد

در این مراسم که با حضور دانش‌آموزان در سالن شهید باهنر برگزار شد خانم زهرا زارعی از مدرسین حوزه علمیه در سخنرانی خود، به تبیین جایگاه زن پرداخت و اهتمام نقش زن را در مسئله ظهور گوشزد کرد.

خانم زارعی گفت: تلاش دشمن بر این است که با پررنگ کردن شبهاتی از قبیل زن از پهلوی چپ مرد آفریده شده و یا مردها از زنها برترند، نگاه اسلام را نسبت به زن منفی نشان داده و ارزش زن را پایین بیاورد.

وی با اشاره به روایاتی که ارزش و مقام زن را در اسلام بیان می کند، گفت: اسلام در زمانی که جوامع هیچ جایگاهی برای زن قائل نبودند و به زن ظلم می شد به تبیین جایگاه زن پرداخته است و در هیچ کجا نمی بینیم که اهل بیت علیهم السلام حتی ارزش زن را تقلیل داده باشند در حالی که امروزه در برخی از جوامع غربی، فروشگاه های زنجیره ای woman to go دایر شده و زن را در معرض دید عموم در ویترین ها برای فروش قرار داده است و این از جمله ظلم‌هایی است که به زن می شود و مدعیان حمایت از حقوق زن در غرب؛ همچون مسیح علی نژاد در مقابل این حرکت ظالمانه سکوت اختیار کرده است.

خانم زارعی افزود: در تاریخ می‌بینیم هر کجا که مردها وارد صحنه نشدند، زنها با قدرت ورود کردند و امروز هم زن ها می توانند با اتحاد و حفظ مقام و انجام وظایف خود به امر فرج حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف کمک کنند.

لازم به ذکر است که اجرای مسابقه استندآپ و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این جشن بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت