تبیین اعتقاد به قرآن به عنوان دومین شاخصه انسان خوب در جمه طلاب خواهر بافقی

تبیین اعتقاد به قرآن به عنوان دومین شاخصه انسان خوب در جمه طلاب خواهر بافقی

نشست مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با محوریت شاخصه های انسان خوب در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری با اشاره به اولین شاخصه انسان خوب که ایمان به خدا و روز قیامت بود به بررسی« اعتقاد به قرآن» به عنوان دومین شاخصه انسان خوب پرداخت.

وی گفت: اعتقاد به قرآن و پذیرش قرآن به عنوان قانون اساسی مسلمانها از جمله مباحث مطرحی است در کنار قرائت قرآن نورانیت خاصی به انسان می دهد که این مقوله برای عوام و طلاب متفاوت است چرا که از طلاب در جهت فهم دقیق و عمیق قرآن و توجه به بطن آن نسبت به افراد بیسواد، کم سواد و یا کسانی که در مرحله آموزش هستند انتظار بیشتری می رود.

مدیر حوزه خواهران افزود: وظیفه یک طلبه علاوه بر خواندن قرآن فهم همراه با تدبر و تفکر است که مراجعه به تفاسیر قرآن و تفکر در آفرینش هستی نمونه بارز این تدبر است که بعضاً به سادگی از کنار آن رد می شویم و چه خوب است در کنار قرائت روزانه طلاب مراجعه ای به تفاسیر از جمله تفسیر نمونه داشته باشند و یا برنامه پشتیبانی آن را بر گوشی های همراه خود جهت دسترسی آسان نصب نمایند.

وی اظهار کرد: فهم قرآن به حدی مهم است که کشورهای غربی با ارسال نیروهای خود به کشورهای اسلامی آیین زندگی و اعتقادات آنها را به عنوان سرفصل های دروس خود انتخاب نموده و در حال آموزش به فرزندان خود هستند و در نهایت آنچه ما داریم را در قالب بسته هایی غنی به خودمان با هزینه سنگین تحمیل می کنند و گاهی نیز از مکتوبات ما استفاده نموده و به نام خود به چاپ و نشر کتاب می پردازند و به نتایج اثبات شده در قرآن دست می یابند!

وی در پایان به طلاب توصیه کرد برای قرآن وقت بگذارند و با استناد به نحوه زندگی دو خانواده که در قرآن بیان شده از جمله خانواده حضرت زکریا(علیه السلام) بهترین زندگی و خانواده را تشکیل داده تا بتوانند به نحو احسن انجام وظیفه نمایند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت