بیان شروط تکامل در جمع طلاب خواهر بافقی

بیان شروط تکامل در جمع طلاب خواهر بافقی

نشست اخلاق ماهیانه طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی مسئول و رئیس هیأت امنای این مدرسه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلیمن سلیمانی ضمن بیان خاطره ای از آقای بهاءالدینی در باب تکامل گفت: تکامل صرفاً نباید جسمی باشد بلکه باید روحی نیز باشد، اگر کسی بخواهد تکامل پیدا کند “از دیوار بالا نمی رود بلکه از درب وارد می شود".

وی افزود: تکامل به این معناست که روی مبانی اعتقادی و دینی کار شود و هر چه تلاش و کار در این زمینه بیشتر باشد اعتقادش نیز بیشتر می شود و معتقد باشد ارتباط با خدا خیلی مؤثر است.

این استاد اخلاق با اشاره به جریان تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی گفت: فقیه شدن، آگاه شدن روی مبانی اعتقادی و دینی است و این ارتباط قوی با خدا و واسطه های الهی است که انسان را به موفقیت می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در پایان اظهار کرد: زندگی انسان سربالایی ها و سرپایینی های زیادی دارد که انسان باید در مقابل گرفتاری ها صبر پیشه کند. وی ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمودند: تکامل انسان در گرو تفقه در دین، تقدیر معیشت و صبوری در مشکلات است که خود زمینه موفقیت در کارها می باشد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت