بهترین رژیم غذایی کدام است ؟؟؟
حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران برگزار کرد :
نشست طلاب با کارشناس تغذیه به مناسبت هفته سلامت
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) به مناسبت هفته سلامت نشست تغذیه با حضور الهام ریانی کارشناس ارشد و مشاور تغذیه در مرکز بهداشت شهرستان بافق در جمع طلاب برگزار شد
در این جلسه که همزمان با هفته سلامت برگزار شد الهام ریانی ضمن اشاره به افزایش گرایش مردم به فست فودها و غذاهای چرب و در مقابل افزایش بیماریهای قلبی عروقی گفت : مصرف بی رویه این مواد منجر به افزایش فشار خون می شود که با تغذیه سالم و رعایت رژیم غذایی مناسب می توان تا حد زیادی از پیشروی آن جلوگیری کرد .
ریانی افزود : تغذیه باید سالم باشد و در گروه نان و غلات ، استفاده از نان های سبوس دار استفاده نمود ، وی اظهار کرد : در گروه سبزیجات و میوه جات که از جمله گروه هایی است که در کاهش وزن و سلامت قلب و عروق نقش بسزایی دارد استفاده از 2 تا 4 واحد روزانه آن بسیار مفید است و بهتر است که سبزیجات به صورت خام مصرف شود تا کالری آن حفظ شود.
این کارشناس تغذیه بهترین رژیم را رژیم مدیترانه ای معرفی نمود که از غذاهایی شامل ماهی ، سبزیجات و زیتون تشکیل شده است و سفارش کرد تا حتی المقدور گوشت سفید علی الخصوص گوشت ماهی جایگزین گوشت قرمز شود . وی سویا را از جمله مکمل های گوشت قرمز معرفی کرد و گفت : بهتر است با افزودن موادی از جمله آبلیمو و مصرف سالاد افزایش جذب آهن را بالا ببریم تا جایگزین مناسبی برای گوشت باشد.
مشاور تغذیه مرکز بهداشت خاطر نشان کرد : بهترین روغن در سید غذایی خانواده روغن کنجد است که برای سرخ کردن نیز می توان از آن استفاده نمود . وی افزود : در مصرف روغن باید به این نکته توجه نمود که نباید روغن زیاد حرارت ببیند چرا که اسید چربآن(ترانس) افزایش یافته و موجب گرفتگی عروق می شود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت