برگزاری جشن میلاد امام هادی علیه السلام
برگزاری جشن میلاد امام هادی علیه السلام

برگزاری جشن میلاد امام هادی علیه السلام

به مناسبت سالروز میلاد امام هادی (ع) جشن باشکوهی با حضور پرشور بانوان و طلاب در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.

در این مراسم باشکوه خانم پورحسینی از مبلغان حوزه به تبیین زندگی امام هادی (ع) پرداخت و گفت: این امام عزیز در نیمه ذی الحجه سال 212 در شهر مدینه متولد شدند. پدر آن حضرت امام جواد (ع) و مادرشان سمانه از زنان درست کردار و پاکدامنی بود که دست قدرت الهی او را  برای تربیت مقام ولای و امامت مأمور کرده بود و بسیار نیکو وظیفه مادری را به انجام رسانید. دوران امامت ایشان 33 سال بود و در سامرا زندگی کردند و تحت نظر حکام ستمگر آن زمان بودند.

خانم پورحسینی گفت: امام هادی (ع) برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر، گام های بلندی برداشتند. نه تنها تعلیم و نگهبانی فرهنگ اسلامی را در مدینه عهده دار بودند بلکه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان با خلیفه ستمگر وقت لحظه ای آسایش نداشتندو سعایت و بدگویی برخی باعث شد که متوکل عباسی ایشان را از مدینه به سامرا منتقل کند و ایشان تا آخر عمر شریفشان در سامرا زندگی کردند و بعد از شهادت در خانه خود به خاک سپرده شدند.

وی گفت: زیارت جامعه کبیره که از ناحیه امام هادی (ع) وارد شده است جامع ترین و کاملترین زیارت با مضامین بلند است که صفات ائمه معصومین علیهم السلام را بیان کرده است و در حرم همه ائمه معصومین علیهم السلام می توان قرائت کرد.

در ادامه مراسم سرکار خانم امام از مداحان اهل بیت علیهم السلام به مولودی خوانی و ذکر فضائل امام هادی (ع) پرداخت.

در حاشیه این مراسم خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق ضمن تبریک این روز عزیز در سخنرانی کوتاهی اهداف ستاد بازسازی عتبات عالیات را تشریح کرد.

خانم تفکری گفت: در بافق ستاد بازسازی عتبات عالیات هم ویژه برادران و هم خواهران تأسیس شده است که به عنوان رابط، نذورات را جمع آوری کرده و برای بازسازی عتبات می فرستند. و با همت همه مردم در سراسر کشور صحن بزرگ حضرت زهرا (س) در مدت 6 سال ساخته و آماده بهره برداری گردیده است.

وی گفت: دشمن همواره در صدد ایجاد شبهه برای بازسازی عتبات بوده است و گفته می شود چرا مردم ایران پول خود را خرج بازسازی عتبات می کنند ولی به مردم فقیر کشور خود کمک نمی کنند؟ در جواب این افراد می توان گفت: که ستاد بازسازی عتبات عالیات با 10 سال سابقه کار فقط نذورات مردم را جمع آوری می کند یعنی خود مردم در عین تنگدستی برای بازسازی حرم ائمه معصومین علیهم السلام نذر می کنند پس جای هیچ گونه شبهه ای باقی نمی ماند.

خانم تفکری متذکر شد: تا کنون 16 میلیون از نذورات مردم جمع آوری شده است و برای بازسازی به ستاد فرستاده شده است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت