برای ارتقاء کمی و کیفی حوزه ها بصیرت علمی، اخلاقی و سیاسی لازم است

حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه شهرستان بافق در دیدار با طلاب خواهر:

برای ارتقاء کمی و کیفی حوزه ها بصیرت علمی، اخلاقی و سیاسی لازم است

دیدار اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با حضور مریم تفکری مدیر حوزه در محل دفتر حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای حوزه علمیه خواهران و اهداف پیش رو به برنامه های مورد نظر حوزه جهت اجرا درایام الله دهه فجر اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر گفت: با توجه به جایگاه مهم حوزه علمیه در پیشبرد اهداف شهر لازم است بصیرت علمی، بصیرت اخلاقی و بصیرت سیاسی را در طلاب و اساتید بالا ببریم.

وی افزود: در زمینه بصیرت علمی طلبه باید قدرت تشخیص علم نافع و غیرنافع را داشته باشد و بعد از اتمام دروس حوزوی خود عشق و علاقه به کسب علم بیشتر را در خود بپروراند و در مقابل اساتید نیز باید روحیه تربیتی خود را با اعمال برنامه های طرح مطالعاتی انگیزشی برای طلاب پیاده کنند؛ همچنین در زمینه بصیرت اخلاقی، جدای از اینکه یک استاد باید احادیث ائمه را مبدأ کار خود قرار دهد باید با عمل خود روحیه طلبگی را آموزش دهد تا در نهایت منجر به تبلیغ دین شود.

امام جمعه شهرستان بافق اظهار کرد: بصیرت سیاسی نسبت به مبانی انقلاب و مسأله ولایت از جمله بصیرت هایی است که یک طلبه باید آن را مورد توجه قرار دهد و با بینش سیاسی در صدد اجرای اوامر ولی فقیه از طریق گوش دادن به سخنرانی های ایشان و توجه به نکات برجسته و کلمات ابتکاری ولی فقیه و اعمال در امر تربیت می باشد.

وی گفت: وظیفه یک طلبه صرفاً تبلیغ از طریق حرف زدن مطلق نمی باشد بلکه باید در کنار حرف، عمل نیز وجود داشته باشد تا با اقشار مختلف جامعه همدردی نماید و در این راستا توجه به امور مختلف از جمله مشاوره دینی و مذهبی و توجه به امر تبلیغ مهم می باشد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت