اعزام مبلغین رمضان

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) به مناسبت ماه مبارک رمضان تعداد 52 مجلس خانگی قرائت قرآن ویژه بانوان در سطح شهر شناسایی و برای آنها مبلغ فرستاده شد .
اهتمام مباحث مبلغین بیشتر در راستای مباحث اخلاقی و سبک زندگی اسلامی و رفع شبهات و احکام و پاسخ به سوالات دینی بود و با با این هدف که بتوان در مسیر رسیدن به جامعه ای آگاه نسبت به مسایل دینی قدم برداشته و بتوانیم با این حرکت گامی موثر در زمینه سازی ظهور ایفا شود.
چرا که از همان زمان که تاریخ حیات بشر رقم خورد، زنان پابه‌پا و همدوش مردان در تمام عرصه‌های زندگی حضور داشتند تبلیغ و نشر دین یکی از زمینه‌هایی است که زنان باایمان همواره مردان را در این راه یاری نموده و مشارکت فعالی داشته‌اند. گرچه این نقش در مقاطعی از تاریخ به ظاهر کمرنگ جلوه نموده است، اما انبیاء الهی به مدد وحی همواره تلاش نمودند تا دید منفی را که در کالبد جامعه به شدت ریشه دوانیده اصلاح نمایند.
ادیان الهی بر نقش زنان در صحنه‌ی خانوادگی و اجتماعی تأکید کرده و او را مکمل مردان در نقش‌آفرینی جهت سیر تمدن بشری می‌شناسند. مکتب اسلام در پرتو راهنمایی‌های قرآن و سنت نبوی و عترت رسول مکرم اسلام به زن آن‌چه را که شایسته‌ی او بود اعطا نمود؛ و شرایط را به گونه‌ای فراهم آورد که زن بتواند با حفظ شؤون اسلامی و انسانی و با توجه به استعدادهای به ودیعت گرفته‌شده، در تمام میدان‌ها که نیاز به حضور اوست نقش ایفا کند.
انشالله با برگزاری هر چه بیشتر چنین مجالسی و اعزام مبلغین دوره دیده بتوان گوشه ای از رسالت زنان در عصر غیبت را ایفا نماییم.

ادامه مطلب :

اعزام مبلغین رمضان
موضوعات: خبر  لینک ثابت