از دو لبی که علم آموختی خیانت نکن!

با همت طلاب پاره وقت مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

در مراسم تجلیل از اساتید خواهر بافق عنوان شد:

از دو لبی که علم آموختی خیانت نکن!

به مناسبت گرامیداشت اعیاد شعبانیه و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری طلاب پاره وقت مدرسه علمیه الزهرا(س) مراسم تجلیل از اساتید را با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید برگزار کردند.

در این مراسم که مدیر حوزه و کلیه اساتید و کادر حضور داشتند حجت الاسلام کارگران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم گفت: از امام حسین(ع) روایت است ” معلمی که کلمه ای را یاد دهد باید دهان آن استاد را پر از گوهر کرد”

حجت الاسلام کارگران با بیان روایتی از امام رضا(ع) افزود: شخصی نزد حضرت آمد و در خواست نصیحتی کرد ایشان فرمودند: 1-خط خود را از ما اهل بیت جدا نکن و 2-از دو لبی که علم یاد گرفتی خیانت نکن.

وی در ادامه برای رشد در درگاه الهی بر تواضع و فروتنی تأکید کرد و گفت: در حقیقت کسی که استاد و معلم و جایگاهش را حفظ کند خدای تعالی دست شاگرد را بالا می گیردچرا که آن چیزی که برای معلم مهم است در درجه اول رشد دانش آموز و بعد دعای خیر او در حق خود است.

این استاد اخلاق در پایان با سخنی از شهید مطهری در پاسخ به این سوال که چه نیاز و حاجتی دارید؟! و ایشان فرمودند: جز دعای خیر دانش آموزان چیزی نمی خواهم عنوان کرد: طبق قول جواد الائمه(ع) دو چیز عمر انسان را طولانی می کند یکی حرمت والدین و دیگری احترام به استاد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت