به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) نشستی تحت عنوان «آشنایی طلاب با دادگاه روحانیت» با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین رضائی دادستان روحانیت استان های یزد ، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در سالن اجتماعات حوزه برگزار شد
در این نشست حجت الاسلام رضائی ضمن بیان روایتی از امام حسن مجتبی(ع) گفت : اگر بخواهی عزیز باشی بدون عشیره ، هیبت داشته باشی ، غنی باشی بدون اینکه مالی داشته باشی و اگر می خواهی از تو فرمانبرداری کنند بدون اینکه چیزی بذل کنی یک راه دارد !! و آن این است که از ذلت معصیت خدا خارج شوی(متحول شوی) و اینگونه به عزت طاعت می رسی .
دادستان دادگاه روحانیت استان یزد در ادامه با معرفی دادگاه روحانیت و اهداف و وظایف آن افزود : از جمله وظایف دادگاه روحانیت می توان به 1-ارشاد در امور خلاف شرع 2-رسیدگی به جرائم روحانیون 3-امور خلاف شأن روحانیون اشاره کرد .
رضائی بعد از اشاره به چند نمونه از پرونده های دادگاه روحانیت در پایان علت گرایش افراد به گناه را در خلال روایتی چنین بیان کرد: انسان دوست دارد زیر بار هیچ تکلیفی نرود و آزاد باشد و همین میل به آزادی است که گرایش به خلاف را در او تقویت می کند و باعث می شود او به سوی خلاف برود .
این جلسه صرفاً در جهت آشنایی طلاب با دادگاه روحانیت و آشنایی آنها با این نهاد و اهداف آن تشکیل شد

موضوعات: خبر  لینک ثابت