چگونه صاحب خانه ای در بهشت شویم؟!

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق بررسی شد:

چگونه صاحب خانه ای در بهشت شویم؟!

نشست اختصاصی اخلاق در راستای تهذیب نفس با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید بافقی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران در ادامه مباحث تهذیب با اشاره به منشأ بدبختی های اشرف مخلوقات در پیروی از هوس نفس گفت: بهتر است تذکر هم برای خود باشد و هم برای دیگران.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خطاب به اباذر افزود: ای اباذر! برای خودت خانه ای در بهشت آماده کن. و آن حضرت در ادامه خصوصیات آن خانه را چنین بیان کردند: اول اینکه خانه های بهشتی محل سکونت است نه اینکه اسکان در باغ و … باشد و خشت خشت آن خانه با اعمالی که افراد انجام می دهند ساخته می شود حتی گفتن یک مرتبه لااله الا الله خود آجری می شود برای ساخت خانه بهشتی و دوم اینکه در ساخت خانه های دنیوی تنها بخشی از اعضای انسان باید کار کنند تا خانه ای بنا شود ولی در ساخت خانه های بهشتی تمام اعضا و جوارح آدمی دخیل هستند.

این استاد اخلاق در ادامه روایت عنوان کرد: اباذر خطاب به پیامبر(ص) گفت: اگر کسی بخواهد خانه بهشتی اش بزرگ باشد باید چه کند؟! حضرت پاسخ دادند: رمز آن این است که تمام اعمال انسان تمیز و صرفاً برای خدا باشد و انسان به تمامی آنها رسیدگی کند.

وی در ادامه توصیه پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) را جهت سکنی گزیدن در یکی از خانه های بهشتی این چنین بیان کرد: یا علی(ع)!! اگر می خواهی در یکی از خانه های بهشتی سکونت داشته باشی باید در دنیا 3 چیز را مراقبت کنی: 1-هیچ وقت با کسی که اهلیت ندارد اندیشه و صحبت نکن زیرا سرچشمه خیلی از بدبختی های انسان می شود.2-مراقب باش نفست عملت را خفه نکند به سان علفهای هرز که روی گیاهان مفید را می گیرد و آنها را نابود می کند.3-در تمام دنیا هیچ بزرگی را کوچک نکن.

موضوعات: خبر  لینک ثابت