ولایت بعنوان یکی از ابواب تلاوت در تهذیب و تزکیه در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد

ولایت بعنوان یکی از ابواب تلاوت در تهذیب و تزکیه در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد

نشست اخلاق با محوریت تهذیب و تزکیه در باب تلاوت، پوسته و هسته قرآن با سخنرانی حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران در باب تلاوت از محورهای پنجگانه تلاوت گفت: اصل کلمه ولایت دو چیز است یکی پذیرش ولایت که شامل تسلیم و اطاعت می شود و دیگری ردّ ولایت است که در بحث پذیرش اطاعت بر تسلیم احاطه دارد.

وی افزود: مسلمان شدن به تنهایی کافی نیست هر جا اطاعت هست باید تسلیم را نیز در شکم خود داشته باشد، کسی که عارف است و می خواهد به خدا برسد اطلاعت را قبول دارد نه صرفاً تسلیم شدن را!! مسلمانی که بخواهد به بهشت برسد باید از ولایت اطاعت کند.

این استاد اخلاق گفت: از لحاظ معرفتی خدا بنده ای را به اوج می رساند که اطاعت کند؛ سلسله انبیاء نیز چون اطاعت کردند بارور شدند مثلاً حضرت یوسف(ع) بنده خدا بود و کار دیگر ایشان که باعث شد به چنین مقامی برسد این بود که در لحظه ای که نزدیک بود در دام بیفتد صرفاً اطاعت محض خدا کرد و با این اطاعت و حفظ پاکدامنی بود که مقامش بالا رفت ! و چنین می شود که خدادر قرآن می گوید ما جواب یوسف را به خاطر دو چیز دادیم:اول اطاعت و صبر و دوم تقوا است!

حجت الاسلام کارگران با بیان روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله اظهار کرد: هر جا مسلمانی بخاطر خدا صبر کند در همان لحظه اطاعت پروردگار کرده است! و مصادیق آن در زندگانی امام حسین علیه السلام و سایر ائمه و همچنین زندگی بزرگانی همچون امام راحل نیز مشهود است که خود مصداق آیه اطیعوالله و … است، وقتی اطاعت کردی خدا به تو ولایت می دهد!! و در نهایت بعد از «اطیعوالله» که همان اطاعت و تبعیت است خدا می گوید من با ولایت تو را رشد می دهم!

ایشان در پایان با اشاره به پاسخ به سوال کسانی که می گویند چرا هر کس در خانه امام حسین علیه السلام می رود عزیز می شود گفت: یوسف چند دقیقه اطاعت و پاکدامنی کرد و 40 سال عزیز مصر شد، امام حسین علیه السلام نیز تصرفی در عالم نکرد و فقط اطاعت کرد یعنی این عزیزان مغز و خود اطیعوالله هستند همان گونه که امیرالمؤمنین علیه السلام اطاعت کرد امام حسین علیه السلام هم اطاعت کرد چون اینها خود اطاعت هستند!!!!

وی در پایان بااشاره به بیاناتی از آیت الله بهجت(ره) افزود: مسلم بودن با مطیع بودن فرق دارد مسلم به اندکی قدرت، مال و ریاست و زیبایی دنیا اسلامش را کنار می گذارد اما مطیع اگر دور تا دور او را محاصره کنند اسلام، راه و دینش را زمین نمی گذارد…!!

موضوعات: خبر  لینک ثابت