معیارهای زندگی آرام در جمع طلاب خواهر بافقی تبیین شد

معیارهای زندگی آرام در جمع طلاب خواهر بافقی تبیین شد

نشست همسرداری با محوریت زندگی شاد و آرام با سخنرانی خانم فاطمه دهقانزاده استاد حوزه در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد

در این نشست فاطمه دهقانزاده با بیان یک نصیحت از زبان یک مادر به دخترش گفت: یک زن در زندگی مشترک اگر بخواهد زندگی شیرین و شاد داشته باشد باید قناعت را سرلوحه خود قرار داده و اضافه تر از چیزهایی که دارد نخواهد!

وی افزود: برای داشتن آرامش در زندگی ملاک هایی از جمله رعایت سادگی در زندگی مورد توجه است، که این ملاک می تواند به گونه ای در تربیت فرزند اثر داشته باشد که با این صفت او والدین به درجات عالیه برسند.

این استاد حوزه با اشاره به دومین ملاک تحت عنوان همدلی با همسر گفت: گاهی در زندگی نظرات مخالفی پیش می آید که بهتر است زن کوتاه آمده و مطمن باشد با این کوتاه آمدن نه تنها زندگی اش به هم نمی خورد بلکه با حفظ اقتدار مرد از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود.

خانم دهقانزاده اظهار کرد: سومین ملاک برای یک زن که می خواهد زندگی توأم با آرامش داشته باشد این است که از چشم، گوش، بینی و سایر نعمتهای خدادادی بهترین استفاده را بنماید نه صرفا تنها برای بدی ها و منفی نگری ها، زن باید به گونه ای خود را وقف همسر و خانواده خود کند که تمام کارهایش تنها برای رضای خدا باشد تا مصداق کسانی که اجر شهید را می برند واقع شود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت