حوزه علمیه الزهراء(س) بافق اعزام کرد

مبلغان خواهربافقی در جمع جلسات خانگی در ماه مبارک رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان واحد تبلیغی حوزه علمیه الزهراء(س) با شناسایی جلسات خانگی قرآنی در سطح شهر مبلغانی را برای  امر تبلیغ دین به این جلسات فرستاد.

 در این ماه مبارک به حول و قوه الهی 30 نفر از مبلغان در این جلسات، مباحث اخلاقی و سبک زندگی اسلامی و رفع شبهات و احکام و پاسخ به سوالات دینی را مطرح کردند.

گفتنی است جنبش مردان هرگز بدون حضور گسترده‌ی زنان پیشرفتی نداشته است. زنان بسیاری در تاریخ اسلام در ایجاد نهضت‌های علمی درخشیدند و افزون بر فراگیری دانش بر مسند تعلیم نشسته و در فرادهی علوم دینی کوشیدند و بدین‌سان در ترویج اسلام نقش بسیار مهمی ایفا نمودند. حضرت زهرا(س) که خود الگوی یک انسان کامل است، در بعد اجتماعی و فرهنگی نقش سازنده‌ای ایفا نموده و افراد جامعه در صدر اسلام و عصر کنونی درسهای زیادی از این بزرگوار آموخته‌اند. زمانی‌که آن حضرت احساس می‌کند که اسلام و امام زمانش به حرکت سیاسی او نیازمند است، به بهترین وجه برای روشن شدن حق ولایت و امامت به دفاع برمی‌خیزد و طی خطبه‌ای بس جامع و گویا در مورد امور سیادت و سیاست و دیانت و مسایل غامض شریعت و خلافت که نهایت فصاحت و بلاغت در آن مشهود است به دفاع از حقی که غصب شده بود برخاست و یا حضرت زینب کبری(س) که در نهضت عاشورا در تمامی مراحل در کنار برادرش ایستاد و بعد از شهادتش، پرچم استمرار نهضت عاشورا را برافراشت و چه خوب از عهده‌ی آن رسالت برآمد. سپس خطبه‌ی تاریخی و افشاگرانه‌ای که در جهت افشای ماهیت یزید و بیان مظلومیت و حقانیت حسین(ع) ایراد فرمود؛ و همه‌ی این‌ها نشان از علم سرشار این بانوی بزرگوار دارد . آری از سمیه تا بنت‌الهدی و از صدر اسلام تا حضور زنان در انقلاب اسلامی ایران همه و همه حاکی از نقش زنان در آفرینش حوادث دلیرانه و نهضت‌های علمی و انقلابی در جهت نشر و ترویج دین اسلام است. 

 

 

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت