جهل، عامل رکود جامعه از گذشته تاکنون

جهل، عامل رکود جامعه از گذشته تاکنون

همایش علمی- پژوهشی فاطمیون با سخنرانی «حجت الاسلام سبزواری» در جمع طلاب، اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد.

همایش فاطمیون با هدف ترویج فرهنگ و سبک زندگی فاطمی با حضور پرشور طلاب و اساتید در سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام سبزواری با اشاره به نقش هدایتگری حضرت زهرا(س) برای آحاد جامعه گفت: جهل مردم مهمترین عامل رکود جامعه انسانیت است که منجر به دوری از حرکت معنوی و تحول درونی انسان می شود.

وی افزود: مهمترین ابزار دشمن در گمراه کردن انسان سوء استفاده از جهل آنها و سرگرم نمودن آنها به امورات غیرلازم و مخالف علم و بصیرت است. همان گونه که دیده شده دشمن با سرگرم کردن مردم و با استفاده از جهل آنها کاری کرد که دست از امامشان بردارند و بدون علم و بصیرت عمل کنند اگر نقش هدایتگری وجود مقدس زهرا اطهر(س) نبود الان نامی از قرآن و اسلام هم نبود.

این استاد حوزه گفت: از جمله اقدامات هدایتگرانه ایشان می توان به تبیین جایگاه امیرمؤمنان و حقانیت ایشان، روشنگری جایگاه مخالفان و حقانیت ایشان و پیش بینی آینده جامعه اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام سبزواری به اشاره به گوشه ای از خطبه فدک در اثبات مسأله امامت و ولایت و تمسک ب آیه 35 سوره یونس اظهار کرد: سرآغاز تنش های ضد حق بعد از رحلت پیامبر(ص) از طریق از بین بردن روایات پیامبر(ص)، منع تدوین حدیث، سرگرم کردن مردم به قرائت قرآن بدون تدبر، جعل حدیث و هتک حرمت به مقدسات و … بود.

این کارشناس سبک زندگی فاطمی در پایان گفت: امروزه نیز جهل مردم باعث شده تا در دام جریان های ضد فرهنگی مانند ابتذال فرهنگی با رویکرد هویت ستیزی، موسیقی گرایی با رویکرد معنویت ستیزی، شیطان پرستی با رویکرد دین ستیزی، وهابیت با رویکرد شیعه ستیزی، بهائیت با رویکرد اسلام ستیزی، تصوف با رویکرد مرجعیت ستیزی و داعش با رویکرد اسلام ستیزی، گرفتار شوند.

گفتنی است مداحی و ذکر مصیبت و معرفی 250  منبع در زمینه سیره و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) معرفی کانال هایی با محوریت امام شناسی، معرفی محورهای فراخوان مقاله همایش فاطمیون، وداع باشهدای گمنام، و تبرک جستن از خوان بی بی دو عالم از دیگر برنامه های این همایش بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت