جشن میلاد اسوه صبر و استقامت در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق
جشن میلاد اسوه صبر و استقامت در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق

جشن میلاد اسوه صبر و استقامت در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق

جشن میلاد اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) با سخنرانی «خانم سیده هاجر پورحسینی» از مبلغان حوزه در محل حسینیه حضرت زینب(س) با حضور بانوان بافقی و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این مراسم «خانم سیده هاجر پورحسینی» ضمن تبریک سالروز ولادت پیام آور عاشور حضرت زینب(س) ضمن بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت می فرمایند: «5 چیز عامل خوشبختی است که از جمله آنها سلامتی نفس و جسم، غنا و ثروت آزادی، قناعت و انیس الموافق می باشد.»

وی در این زمینه آیات و روایاتی را بیان کرد و افزود: در بند مال دنیا نبودن، داشتن آزادی که نتیجه آن داشتن آرامش در زندگی است و همچنین نعمت بزرگ قناعت که پشتوانه استحکام خانواده هاست عواملی هستند که در خانواده می تواند انسان را به سرمنزل خوشبختی برساند.

این مبلغ حوزه خواهران اظهار کرد: داشتن خلق و خوی زینبی از طرف بانوان در محیط خانه می تواند محیط پرتنش را به محلی آرام برای همسر و فرزندان تبدیل نماید که خود اثر تربیتی مهمی در آینده فرزندان خواهد داشت.

«خانم پورحسینی» در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) حضار را به مدارا کردن با همسر، قضاوت نکردن و حکم صادر نکردن در موارد احتمال نسبت به همسر، تربیت خوب فرزند و …. توصیه نمود.

گفتنی است مولودی خوانی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این جشن بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت