« تهذیب نفس و جایگاه آن در مقام انسانی»

« تهذیب نفس و جایگاه آن در مقام انسانی»

نشست اخلاق با محوریت« تهذیب نفس و جایگاه آن در مقام انسانی» با سخنرانی حجت الاسلام کارگران از اساتید اخلاق در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: خداوند انسان را خلق کرد و حدیث نفس را خواست تا از انسان دور شود، تزکیه نفس حاصل نمی شود مگر با مداومت بر اصولی که خدا بیان کرده و آن چیزی نیست جز ورع و تقوی الهی که در سیمای پاک معصومین(ع) نیز مشهود بوده است.

وی افزود: انسان برای اینکه زمین نخورد و هر روز به خدا نزدیک تر شود باید ابتدای صفحه ی دل خود را پاک نماید و برای انسان پاک کنی نیست مگر با استغفار، و همین خلوت و استغفار انسان را به مراتب بالایی خواهد رساند و این چنین است که انسان می تواند لایه های استجابت را کنار زده و به مقصود برساند.

این استاد اخلاق حوزه اظهار کرد: لطافت اشک و عبادت گاهی در گرو انجام یک کار بنده است که ممکن است همان کار باعث گرفته شدن لطافت ها شود فلذا تقوی الهی موجب الطاف خواهد شد و یکی از این الطاف استجابت چهار دعا بعد از نماز است که این به معنای استجابت مابقی دعاها نمی باشد بلکه خدا می خواهد ارزش آن لحظه را به ما نشان دهد.

حجت الاسلام کارگران در پایان با ذکر دعایی گفت: انشالله ما در عالم دنیا طوری قدم برداریم که خدا ریل های صراط مستقیم را برای ما بگذارد نه اینکه هدایت را از ما بگیرد…. انشالله

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت