بررسی آیه 10سوره صف و معضلات اجتماعی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد

بررسی آیه 10سوره صف و معضلات اجتماعی

همزمان با روزهای آخر ماه مبارک رجب نشست طلاب و مریم تفکری مدیر حوزه  در محل حوزه برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری با اشاره به آیه 10 سوره صف گفت: در این آیه راه رهایی از عذاب را در گرو ایمان به خدا، رسول خدا و جهاد با جان و مال معرفی کرده است.

وی افزود: فرزند انسان از جمله اموالی است که زینت دنیا محسوب می شود و در صورتی مود قبول واقع می شود و مشمول این فراز «ذلک خیر لکم ان کنتم تعلمون» قرار می گیرد که در راه خدا داده شود و این گونه است که در آیه 12 همین سوره نعمت ها می شود موجب بخشودگی گناهان(یغفر لکم و یدخلکم جنات…) در پایان آیه بیان می شود که عده ای ایمان آوردند و عده ای کافر شدند!!

این کارشناس علوم دینی اظهار کرد: طلاب باید مراقب باشند که هدف خود را گم نکنند به گونه ای تبلیغ دین کنند که در واقع بتوانند به معنای واقعی نحن انصار الله در این جامعه پر از فساد و گناه باشند.. و این هدف محقق نمی شود جز با ایمان به خدا، رسول خدا، و جهاد با مال و جان

تفکری در پایان با اشاره به برخی معضلات رایج در جامعه از جمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و … اشاره کرد و افزود: علت همه اینها فاصله گرفتن از دین، ناهماهنگیها ، قرار نگرفتن نرم افزارها و سخت افزارها در جای نادرست و … است. وی احیای مدلهای مساجد، احیای مدل خانوادها، احیا فاصله مردم از روحانیت را از جمله وظایف طلاب در برابر این معضلات معرفی کرد و در همین راستا به برخی از سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد.

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت