مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31








جستجو





موضوعات




  نشست مبلغین و مبلغات شهرستان بافق جهت اعزام در ایام فاطمیه   ...
نشست مبلغین و مبلغات شهرستان بافق جهت اعزام در ایام فاطمیه

در حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

نشست مبلغین و مبلغات جهت اعزام در ایام فاطمیه

نشست مبلغان و مبلغات شهرستان بافق با حضور مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد، امام جمعه شهرستان بافق، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و مبلغان شهرستان بافق با هدف طرح و برنامه ریزی ایام فاطمیه در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سمتی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بافق ضمن تأکید بر انسجام در کارهای تبلیغی و مهارت افزایی در تمام حوزه ها گفت: برهمه ما لازم است نسبت به پیوست های اجتماعی و سیاسی عرصه تبلیغ دین توجه جدی داشته باشیم، که در این راستا سازمان تبلیغات یکسری رویدادها و برنامه مشترک سراسری دارد که به صورت شبکه سازی بانوان مبلغ و سخنران را شناسایی نموده و در حال جمع آوری تجربیات بانوان تحت عنوان شبکه تبلیغ اسما است که شرایط و مزایای خاصی برای مبلغان دارد.

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان بافق با اشاره به خطبه ۱۰۸نهج البلاغه افزود: عبارت مشهود طبیب الدوار به طبه راجع به شخصیت حضرت رسول(ص) است که حضرت علی علیه السلام پیامبر را این طور توصیف کردند که نبی مکرر اسلام طبیبی نبود، مطب نداشت و خودشان دنبال مریض می رفتند؛ پس وظیفه اصلی مبلغ باید بگردد جایی که باید سخنرانی کند را پیدا کند، پیامبر(ص) دوره گرد بودند وقتی دردی راتشخیص می دادند خودشان برای مداوا می رفتند و نسخه ویژه آن را بیان می کردند و آن طبیبی بود که وقتی دور می زد نسخه مربوطه راداشتند پس مبلغ هم باید وقتی بین مردم می رود درد را تشخیص بدهد و انقدر قوی باشد که نسخه هم برایش داشته باشد، پیامبر(ص) برای ما الگو بوده و منِ مبلغ باید مرهم نهایی نسخه ام باشم و درد مردم را بشناسم.

ایشان اظهار کرد: ما مبلغان باید هرنوع ابزار مورد نیاز در تبلیغ را داشته باشیم البته ابزار به روز و نرم افزارهای به روز، اگر می خواهیم طبیب این جامعه باشیم باید درد شناس و درمانگر باشیم، رسول مکرم اسلام(ص) جاهایی می رفتند که مردم در غفلت بودند یا افرادی که اصلا از خدا چیزی نشنیده بودند و نو هدایت بین آنها نبوده و هیچ علمی بلد نبودند .

امام جمعه شهرستان بافق گفت: ما مبلغ هستیم و مزین به لباس رسول الله(ص) شده ایم و نباید فقط امام یک محله باشیم باید مثل رسول الله(ص) برویم در دل مردم و طبیب بشویم باید زحمت و تلاش کرد با مطالعه و اسیب شناسی بگردیم درد راپیدا کنیم، راه درمان آن راهم پیدا کنیم، باید برویم در دل گنه کاران و غافلان، برویم در جمع آنهایی که می گویند خدا نیست، باید با ابزار محکم مسلح شده باشیم و بدانیم چگونه باید ریشه هرآسیبی را بزنیم .

وی افزود: اصل جایگاه زن در اسلام، ارزش زن، بارداری زنان و فررند آوری تحت شعاع است، باید از عبادت و اخلاق زن و ولایتمداری آنها گفت، باید بدانیم نیاز امروز جامعه و مشکل زن و شوهرها چیست! باید بدانیم مشکل فرزند و پدر و مادر به عنوان آسیب خانواده چیست! باید از سیره حضرت زهرا(س) گفته شود، اگر بتوانیم در ایام فاطمیه بنیاد خانواده را محکم کنیم کاری کردیم کارستان و اگر منبر رفتیم و خانواده ای را نتوانستیم از تزلزل نجاتش بدهیم هیچ فایده ای ندارد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نجیمی به بیان نکاتی در مورد تبلیغ در ایام فاطمیه پرداختند.

گفتنی است جریان شناسی مسائل روز، میز کتاب فاطمی و فروش محصولات فرهنگی ایام فاطمیه و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست اخلاقی ویژه طلاب حوزه علمیه الزهرا(س)بافق   ...
نشست اخلاقی ویژه طلاب حوزه علمیه الزهرا(س)بافق

نشست‌اخلاق‌
🔷نشست اخلاقی ویژه طلاب حوزه علمیه الزهرا(س)بافق با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای سلیمانی برگزار گردید.

🔰در این نشست مسئول حوزه علمیه خواهران مطالبی را جهت افزایش معنویت در جمع طلاب بیان فرمود از جمله:

🔸۱_ خواندن نمازشب از جمله معنویتی است که باید طلاب توجه ویژه به آن داشته باشند.
🔸۲_صله رحم که موجب ایجاد محبت و رحمت الهی می گردد.
🔸۳_نخوردن غذای حرام و غیبت نکردن باعث برقراری ارتباط انسان با امام زمان عج خواهد شد.
🔸۴_کمک کردن به فقرا ،باعث آمرزش گناهان می گردد.
🔸۵_خواندن قرآن حداقل روزانه ۵۰ آیه، باعث نورانی شدن قلب انسان می شود.

تاریخ یکشنبه :۱۴۰۲/۸/۱۴

#حوزه‌علمیه‌الزهراسلام‌الله‌علیهابافق

#بسیج‌طلاب‌پایگاه‌حضرت‌معصومه‌سلام‌الله‌علیها‌بافق

•–•❀🕊🍃🌹🍃🕊❀•–•

@azahra_bafgh

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  توبه و مسیر بازگشت   ...
توبه و مسیر بازگشت

در بین طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران تبیین شد:

توبه و مسیر بازگشت

نشست اخلاق با محوریت توبه و بازگشت با حضور حجت الاسلام حقیقت در بین طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام حقیقت با اشاره به وظیفه اصلی یک طلبه  که سربازی امام زمان است، گفت:  آیا ما واقعا سرباز امام زمان هستیم؟ آن هم امام زمانی که تمام وقت به یاد ما هستند و برای ما دعا می کنند و برای معصیت های ما غصه می خورند و ما را از بلا دور می سازند و در واقع امام حق حیات بر ما دارد.

وی افزود: فرج امام زمان فرج گشایش برای خلق است، دلیل گناه مردم به خاطر عدم معرفت نسبت به خداوند و اولیا  الله است.

شیطان به خدا گفت، به عزت و جلالت قسم محبت تورا از قلب فرزند آدم خارج می کنم تا زنده اند. خدا هم در پاسخ شیطان فرمود: من هم به عزتم قسم انسانهایی که با تمام این همه راهنمایان (پیامبران،و امامان و عقل..)از تو فرمان می برند و به من پشت کرده و سمت تو می آیند راه توبه را بر آنها می بندم.

 این استاد اخلاق اظهار کرد: خدا بی نیاز و انسان نیازمند است، خداوند می فرماید : بنده من وقتی در این علایق و دنیا گم شدی و به سمت من نمی آیی، در حالی که من می خواهم تو را از این دنیا به سلامت عبور دهم و هرچه صدا می کنم تورا و تو جواب نمی دهی و گرفتار معصیت  شدی حال منِ خدا مثل کسی است که در بیابان تاریک شب توشه ام را گم کرده ام و وقتی تو برمی گردی شادی من مثل کسی است که توشه ام را پیدا کرده ام.خداوند بندگان خود را سریع عقاب نمی کند بلکه به آنها از طریق توبه وقت جبران می دهد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست دینی با عنوان نسب حضرت معصومه علیها السلام   ...
نشست دینی با عنوان نسب حضرت معصومه علیها السلام

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد:

نسب حضرت معصومه علیها السلام

نشست دینی با عنوان نسب حضرت معصومه علیها السلام در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست خانم الهام مرادی نژاد از طلاب مدرسه نکاتی را درباره نسب حضرت معصومه علیها السلام بیان کرد که به این شرح است:

1.نام حضرت معصومه علیها السلام «فاطمه کبری » بود؛ زیرا حضرت کاظم علیه السلام سه دختر به نام فاطمه داشتند و حضرت معصومه علیها السلام بزرگتر از آنها بود و مادر آن حضرت بانوی بزرگواری به نام «نجمه» خاتون بود. لقب «معصومه» را امام رضا علیه السلام بر ایشان نهاد.

2.در شرافت نسب حضرت معصومه علیها السلام همین بس که ایشان دختر امام، خواهر امام و عمه امام هستند و همگی این ائمه علیهم السلام به علاوه امام باقر و امام صادق علیهما السلام در جلالت شأن ایشان، روایت دارند. آن حضرت از معدود امام زادگانی است که پنج معصوم در عظمت شأن او سخن گفته اند.

درست است که روایات متعدّد و فراوانی در شأن شهر قم و اهالی آن وارد شده ولی به طور مسلّم اهمیت و مقام حضرت معصومه علیها السلام به این جهت نیست که در قم مدفون گردیده اند؛ بلکه در میان فضائلی که قم داشت مهمترین فضیلت این است که حضرت معصومه علیها السلام را در خود جای داد.

3.با توجه به این که حضرت معصومه علیها السلام در سال 201 ه. ق رحلت کردند عمر شریف حضرت حدود 28 سال بود. «امام صادق علیه السلام فرمودند: آگاه باشید برای خدا حرمی است و آن مکه است برای رسول خدا حرمی است و آن مدینه است- برای امیرالمؤمنین علی علیه السلام حرمی است و آن کوفه است و قم کوفه کوچک است- بدانید که بهشت دارای 8 در است که سه در آن از قم گشوده می شود آن گاه فرمود: تُقبَضُ فیها امرأةٌ مِن وُلدی- اسمُها فاطمة بنتُ موسی وتَدْخُلُ بشفاعتها شیعتی الجنّة بأجمعهم»

4.«علامه مجلسی نقل می کند از اهل ری که ما خدمت حضرت صادق علیه السلام رسیدیم، گفتیم ما اهل ری هستیم، فرمود مرحبا به برادران ما از از اهالی قم- گفتیم ما از اهالی ری هستیم! باز حضرت فرمود مرحبا به برادران ما از اهل قم. آن گاه فرمود: برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسول خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیرالمؤمنین علیه السلام حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن شهر قم است : و سَتُدْفَنُ فیها امرأة مِن اولادی تُسمّی فاطمة- فمن زارَها وجبت له الجنّة» این حدیث 45 سال قبل از ولادت حضرت معصومه علیهاالسلام صادر شده است. قابل ذکر است که نجمه خاتون دو فرزند داشت؛ امام رضا و حضرت معصومه علیهما السلام

5.امام کاظم علیه السلام در سال 179 به بعد چند بار به دستور هارون زندانی گشت که حضرت معصومه علیهاالسلام 2 ساله بود لذا 21 سال تحت تربیت و سرپرستی حضرت رضا علیه السلام بودند. امام کاظم علیه السلام به مسافرت رفته بودند- جمعی از شیعیان حضرت برای پرسش چند سؤال به خانه ایشان در مدینه آمدند- آن حضرت نبود. سؤالها را در کاغذی نوشتند به اهل خانه دادند فردا برای خداحافظی آمدند- دیدند حضرت معصومه علیهاالسلام که حدود 5- 6 سال داشت جواب همه را نوشته به آنها داد- در مسیر به امام برخورد کردند- امام وقتی جوابها را دیدند سه بار فرمودند: فِداها ابوها!!!

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دومین دوره علمی پژوهشی مقاله نویسی   ...
دومین دوره علمی پژوهشی مقاله نویسی

در بین طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد:

دوره علمی پژوهشی مقاله نویسی

دومین جلسه دوره علمی پژوهشی مقاله نویسی در جمع طلاب با حضور سرکار خانم فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش و استاد راهنمای پایان نامه و مقالات در حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

ابوالحکیمی گفت: مهم ترین قسمت اصلی تحقیق پایانی، فصل ها یا عناوین اصلی و محتوای آن هاست. این قسمت در واقع قلب تحقیق است و تمام زحمات و دستاوردهای محقق در این قسمت و در خلال فصل ها یا عناوین اصلی نمایان می شود. بنابراین، انتخاب عناوین مناسب، ایجاد ارتباط منطقی بین آنها، رعایت ترتیب اصولی در آن ها، تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات و تنظیم مناسب آن ها و… از امور مهم تحقیق است که محقق باید در این قسمت خلاقیت و ابتکار فراوانی از خود نشان دهد تا ارتباط منطقی این مجموعه به خوبی آشکار شود.

وی ادامه داد: معمولا به تعداد سؤال های اصلی می توان بخش های اصلی، و به تعداد سؤال های فرعی می توان فصول یا عناوین اصلی آن را طراحی کرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دومین نشست علمی پژوهشی مضرات موسیقی از دیدگاه دانشمندان جهان و بررسی پیامد های آن بر مروجین موسیقی   ...
دومین نشست علمی پژوهشی مضرات موسیقی از دیدگاه دانشمندان جهان و بررسی پیامد های آن بر مروجین موسیقی

در بین طلاب و کادر حوزه  تبیین شد:

نشست علمی پژوهشی مضرات موسیقی از دیدگاه دانشمندان جهان و بررسی پیامد های آن بر مروجین موسیقی

دومین نشست علمی پژوهشی “مضرات موسیقی از دیدگاه دانشمندان جهان و بررسی پیامد های آن بر مروجین موسیقی” در جمع طلاب، اساتید و کادر با حضورسرکار خانم فاطمه زینلی محقق و پژوهشگر در حوزه موسیقی در حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

آشنایی بیشتر طلاب با آثار و پیامدهای موسیقی و مضرات آن از دیدگاه دانشمندان جهان و تبلیغ  این آثار به نوجوانان و جوانان از جمله اهداف این نشست بود.

فاطمه زینلی گفت: موسیقی دارای دو جنبه است: جنبه شکل روانی آن و جنبه محتوایی آن و امّا شکل روانی موسیقی، آن تاثیری است که انسان در درون خود، با شنیدن موسیقی احساس می‌کند و متاسفانه از جمله مروجین موسیقی که با وضع نامناسب و مرگ ناگهانی و عمرکوتاه از دنیا رفته اند شامل مالیبران، استاد معروف موسیقی در حال خواندن آواز، در سن 27 سالگی سکته کرد و برخی موسیقی دانان به وسیله خودکشی به زندگی خود خاتمه دادند، از آن جمله شومان. همین طور موسیقی دان مشهوری را می توان نام برد که با انداختن خود به رودخانه راین خودکشی کرد و نیز رگولوزی نوازنده ایتالیایی، در سن 26سالگی، بلینی نوازنده ایتالیایی، در سن 34سالگی،  موریس ژوبر  نوازنده فرانسوی، در سن 40سالگی، شوسون  نوازنده فرانسوی، در سن 30سالگی،  مندلس نوازنده آلمانی، در سن 38سالگی،  شوبرت  نوازنده اطریشی، در سن 31سالگی ،  موزارت  نوازنده اتریشی، در سن 35سالگی  و حبیب سماعی نوازنده ایرانی، در سن 45سالگی می باشد.

این پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که مضرات موسیقی از دیدگاه دانشمندان جهان چیست اظهار کرد: هگل، فیلسوف مشهور آلمانی در کتاب خود می نویسد، ذکر و عبادت مسلمانان در معابد بی آلایش خود، فکر می آورد و دعای مسیحیان در کلیسا با عربده ی ناقوس و نقس و نگار در و دیوار، تشویش خاطر و انصراف ناظر.  دکتر آرنولد فریدمانی، پزشک بیمارستان نیویورک و رئیس کلینیک سردرد، با کمک دستگاه های الکترونی تعیین امواج مغز و مراجعه ی هزاران بیمار ثابت کرده که یکی از عوامل مهم خستگی های روحی و فکری و سر درد های عصبی، گوش دادن به موسیقی است.

وی افزود: پروفسور ولف آدلر (استاد دانشگاه کلمبیا) می گوید: بهترین و دلکش‌ترین نواهای موسیقی، شوم‌ترین آثار را روی سلسله اعصاب می‌گذارد. موسیقی علاوه براین که سلسله اعصاب ما را در اثر جلب دقّت خارج از حدّ طبیعی آن سخت خسته می‌کند، عمل ارتعاش صوتی که در موسیقی انجام می‌شود تولید عرقی خارج از حدّ طبیعی در پوست ایجاد می‌نماید که بسیار زیان‌بخش است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اولین دوره علمی پژوهشی مقاله نویسی   ...
اولین دوره علمی پژوهشی مقاله نویسی

در بین طلاب، اساتید و کادر حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد:

دوره علمی پژوهشی مقاله نویسی

اولین جلسه دوره علمی پژوهشی مقاله نویسی در جمع طلاب، اساتید و کادر با حضور سرکار خانم فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش و استاد راهنمای پایان نامه و مقالات در حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

ابوالحکیمی گفت: انتخاب موضوع خوب، یکی از مهمترین گامها در فرایند تحقیق و پژوهش است؛ لذا محقق باید دقت و تامل بیشتری برای انتخاب و پیشنهاد آن داشته باشد از جمله شرایط و ضوابط انتخاب یک موضوع خوب، صریح، دقیق و نو بودن مسئله، قابل حصول و در دسترس بودن منابع، جزئی بودن مسئله، ارزش واهمیت و کاربردی بودن مسئله متناسب با نیاز جامعه و…است

وی ادامه داد:پس از انتخاب موضوع و مسئله تحقیق، نوبت به ارائه و نوشتن طرحنامه پژوهشی می رسد که اجزاء این طرح تحقیق شامل بیان مسئله، اهمیت و ضرورت، اهداف، پیشینه، نگارش سؤالات اصلی و فرعی، روش تحقیق، ساختار تحقیق، کلیدواژه های تحقیق می باشد که پس از مطالعه اجمالی و تفصیلی منابع صورت می گیرد.

ابوالحکیمی افزود:هدف از نوشتن تحقیق تثبیت و تعمیق آموخته ها و آماده سازی طلاب جهت ورود به عرصه های جدید پژوهشی با توجه به نیاز جامعه است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اولین نشست علمی پژوهشی پیامدهای روحی روانی و اجتماعی موسیقی حرام   ...
اولین نشست علمی پژوهشی پیامدهای روحی روانی و اجتماعی موسیقی حرام

در بین طلاب و کادر حوزه  تبیین شد:

نشست علمی پژوهشی پیامدهای روحی روانی و اجتماعی موسیقی حرام

اولین نشست علمی پژوهشی ” پیامدهای روحی روانی و اجتماعی موسیقی حرام” در جمع طلاب، اساتید و کادر با حضورسرکار خانم فاطمه زینلی محقق و پژوهشگر در حوزه موسیقی در حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

آشنایی بیشتر طلاب با آثار و پیامدهای روحی روانی و اجتماعی و تبلیغ  این آثار به نوجوانان و جوانان از جمله اهداف این نشست بود.

فاطمه زینلی گفت: موسیقی به صوت و آهنگی گفته می شود که از آلات موسیقی پدید آید و موسیقی حرام انسان را در عالمی که برای وی قابل توصیف نیست سیر می دهد، و چنان بر اعصاب آدمی مسلّط می شود که گاهی می گریاند و گاهی انسان را در حد افراط می خنداند، گاهی اعضا و جوارح انسان را بدون اختیار خود به حرکت در می آورد، و زمانی تهییج عشق و شهوت می کند و آدمی را برده و غلام خود ساخته بر اعصاب، عقل، فکر و دانش فرمانروایی و حکومت می کند

وی ادامه داد: موسیقی حرام زیانبارترین آثار روحی و روانی را در پی دارد که می توان به ایجاد عدم تعادل و توازن بین اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک، ضعف اعصاب، بیماری مانی و آشفتگی روانی، بیماری سیکلوتمی و حالت تضاد روحی، اختلالات دماغی و جنون و دیوانگی و تخدیر اعصاب اشاره کرد.

این پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که آثار اجتماعی موسیقی حرام چیست اظهار کرد: موسیقی و ترانه های مبتذل زیانبارترین پیامدهای اجتماعی را در پی دارد که می توان به عنوان نمونه به رواج فحشا و بی عفتی ، سقط جنین و تولید فرزند زنا، شراب خواری و رقاصی، خودکشی و دیگر کشی، قساوت و بی رحمی، بلا و گرفتاری، نفاق و درویی، از دست دادن غیرت و شخصیت و گرفتار شدن در دام فقر و فلاکت اشاره کرد.

وی افزود: حضرت صادق(ع) فرمود: «بیت الغناء لاتؤمن فیه الفجیعة؛خانه ای که در آن غنا باشد، از مرگ ناگهانی و حادثه ناگوار مصون نخواهد بود.» و پایان بخش سخن را کلام امام راحل قرار داد که فرمودند: «از جمله چیزهایی که مغز جوانها را تخدیر می کند، موسیقی است که باعث می شود انسان را از جدّیت بیرون ببرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست اخلاقی دربین طلاب و کادر و اساتید با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس حسینی   ...
نشست اخلاقی دربین طلاب و کادر و اساتید با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس حسینی

نشست اخلاقی دربین طلاب و کادر و اساتید با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس حسینی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام بافق برگزار شد.


در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید عباس حسینی گفت: یک طلبه باید اهل مطالعه و دانش اندوختن باشد و با روش های تبلیغ آشنایی داشته باشد تا بتواند سطح علمی خود را بالا ببرد و همیشه در همه اوقات مطالعه داشته باشد.


وی افزود: علم و قدرت، توانایی، شجاعت و اقتدار می آورد اما علم بدون تقوی انسان را شیطان می کند این یک تلنگر و زنگ خطر است.


این استاد اخلاق گفت: در خطبه 17 نهج البلاغه اشاره به این دارد که منفورترین مخلوقات نزد خدا فردی است خدا او را به حال خودش واگذار کرده است.


در ادامه این نشست سید عباس حسینی اظهار کرد: علم و ادب ، علم و عمل با هم می باشند باید آن دو را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم چرا که وقتی با هم شدند به انسان ارزش می دهند چه بسا انسان هایی هستند که ظاهر ژولیده ای دارند اما تا صدای خدا می زنند خدا به آنها پاسخ می دهد ما ظاهر این اشخاص را می بینیم ولی خدای متعال به دل آنها نگاه می کند.


وی در پایان اشاره کرد علم و دانش بیاموزید تا زمانی که زنده هستید علم و نور هست که در وجود انسان رخنه کرده و خداوند است که مشخص می کند نور، در قلب و دل چه کسی قرار گیرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از منظر مقام معظم رهبری حفظه الله   ...
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از منظر مقام معظم رهبری حفظه الله

در ادامه مباحث جلسه‌های گذشته، سرکار خانم طاهره بابازاده استاد و مبلغ حوزه علمیه الزهرا علیهاالسلام بافق شرایط افراد متقی و مؤمن را از دیگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد.
وی ویژگی‌افراد متقی را به صورت ذیل بیان کرد:
۱.کسانی که در سختی و آسانی انفاق می کنند و انفاق یعنی پر کردن خلأها
۲.کسانی که خشم خود را فرو می‌برند، از روی احساسات عمل نکرده بلکه از روی عقل تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.
۳.از خطاهای مردم می‌گذرند، البته خطاهایی که از روی سهو صورت می‌گیرد.
۴.وقتی مرتکب گناهی می‌شوند با یاد خدا و استغفار، جبران می کنند.

این استاد حوزه در ادامه افزود: ایمان یعنی باور و پذیرش و فلسفه وجود انسان، حرکت و تلاش است.
برای تلاش، باید ایمان داشته باشیم. ایمان؛ باور به هدف، باور به راه، باور به تلاش و حرکت جزء ساحت‌های ایمان است. ایمان تنها گرایش قلبی نیست، بلکه باور زاینده عمل است و شرایط انسان مؤمن را اینگونه بیان کرد:
۱.وقتی آیات خدا خوانده می‌شود ایمانشان ازدیاد پیدا می کند.
۲.بر پروردگارشان توکل می‌کنند، توکل یعنی تلاش کردن نه اینکه دست روی دست بگذارند.
۳.کسانیکه نماز را اقامه می کنند، یعنی آداب نماز را رعایت می‌کنند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مسئله مهم فلسطین و وظیفه جهان اسلام در برابر آن   ...
مسئله مهم فلسطین و وظیفه جهان اسلام در برابر آن

در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:
مسئله مهم فلسطین و وظیفه جهان اسلام در برابر آن
تجمع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور مدیر، اساتید و طلاب حوزه، با سخنرانی خانم زهرا صادقیان بافقی از اساتید و مبلغان سیاسی شهرستان، در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.


در این تجمع زهرا صادقیان بافقی گفت:
حمایت های همه جانبه از فلسطین نه تنها با منافع ملی ما تعارض ندارد بلکه در راستای تامین منافع ملی جمهور اسلامی ایران به حساب می آید، چون منافع ملی یک کشور فقط در مرز های جغرافیایی آن محدود نمی شود به همین دلیل به میزان هزینه هایی که در کشورهای محور مقاومت صرف می شود تاثیر گذاری فزاینده ای در آینده کشور اسلامی ایران خواهد داشت.


وی افزود: حفظ موجودیت و امنیت ملی کشورمان نیازمند صرف چنین هزینه ها و کمک به مبارزینی است که در خط اول مبارزه با دشمنان اسلام قرار دارند. در واقع مردم مظلوم و مبارزه فلسطین از ما نیز دفاع می کنند و ما کمترین وظیفه خود را انجام می دهیم و آینده نگری و تامین منافع بلند مدت خود بهترین دلیل بر انجام چنین اقداماتی است، زیرا آرمان ها و اهداف توسعه طلبانه رژیم منحوس صهیونیستی هرگز به فلسطین محدود نیست بلکه آنان آرزوی سیطره بر جهان اسلام را دارند به گونه ای که اشغال فلسطین هرگز اشغال یک سرزمین و یک کشور نیست بلکه ایجاد یک کانون استعماری ضد اسلامی آن هم در قلب جهان اسلام در جهت نابودی جهان اسلام و جلوگیری از شکل گیری تمدن اسلامی است؛ بنابراین رژیم صهیونیستی برای کشورهای منطقه و جهان اسلام تهدیدی بسیار جدی است.

در پایان این تجمع پرچم رژیم صهیونیستی توسط طلاب به آتش کشیده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم‌افتتاحیه‌آغاز‌سال‌تحصیلی‌۱۴۰۳_۱۴۰۲   ...
مراسم‌افتتاحیه‌آغاز‌سال‌تحصیلی‌۱۴۰۳_۱۴۰۲

‌برگزاری مراسم ‌افتتاحیه‌ سال ‌تحصیلی ‌۱۴۰۳_۱۴۰۲ مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مورخ 27 شهریور با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.
این مراسم با قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی و خیر مقدم و خوش آمد گویی خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه انجام شد.
خانم تفکری ضمن خیر مقدم و خوش آمدگی رسالت بزرگ وهدف از آمدن به حوزه را که همانا تبلیغ معارف دین می باشد را متذکر شده و همچنین یاد آور شد که هر طلبه بایستی در کنار علم،به دنبال معنویت هم باشد.
وی در ادامه به تشریح برنامه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پرداخته،ودرپایان طلاب رابه رعایت قوانین حوزه و زی طلبگی دعوت کرد.
در ادامه خانم فاطمه بابازاده استاد اخلاق حوزه مطالبی را جهت خودسازی بیان کرد.
این مراسم با برگزاری مسابقه قرآنی و اهداء جوائز به طلاب پایان یافت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  غیرت دینی مردان و زنان، میراث عاشورا   ...
غیرت دینی مردان و زنان، میراث عاشورا

در بین طلاب، بسیج جامعه زمان، اعضای پایگاهها و عموم مردم تبیین شد:

غیرت دینی زنان و مردان میراث عاشورا

به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین سرور و سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)

نشست علمی"غیرت دینی زنان و مردان میراث عاشورا “در جمع طلاب، بسیج جامعه زنان، اعضای پایگاهها و عموم مردم با حضور سرکار خانم حکیمیان پژوهشگر، فعال فرهنگی و عضو کمسیون مجلس شورای اسلامی در حسینیه شاه نجف شهرستان بافق برگزار شد.

فاطمه ابوالحکیمی در بیان هدف برگزاری نشست گفت: از آنجایی که منش عاشورایی سرآغازی بر حیات، پویایی، مانایی و بالندگی شیعه و ظهور موعود نقطه اوج، رشد، کمال و سعادت شیعه و همه یکتاپرستان و صالحان است، لذا آشنایی طلاب، بسیجیان و عموم مردم با اندیشه و فرهنگ، نمادها و اشارت ها، اخلاق و منش و زوایای پیدا و پنهان این قیام از جمله غیرت دینی زنان و مردان از جمله اهداف این نشست می باشد.

حکیمیان گفت: یکی از وجوه بارز عاشورا غیرت است. غیرت؛ یعنی تلاش در نگهداری چیزی که حفظ آن واجب و ضروری است. غیرت؛ فضیلتی اخلاقی است که انسان را وادار می کند تا سر حد جان همچون امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش به دفاع از ناموس، خانواده، دین، آیین و همچنین مال و وطن بپردازد که ما شیعیان و منتظران ظهور بایستی این میراث عاشورا را سرلوحه زندگی خود قرار داده و به آن تاسی بجوییم.

وی ادامه داد:  جهان در این عصر با دو بحران روبرو است . بحران معنویت و بحران مدیریت چرا که از دویست سال قبل هفت شیطان پرست یهودی با طراحی و اجرای بیست و چهار پروتکل خبیثانه و مخفیانه با هدف حکمرانی بر کل جهان تلاش کردند که کم کم منکراتی را در اذهان بشر معروف و عادی سازی کنند و در زیر لوای پرچم لا الا الا الله محمد رسول الله و با شعار زن، زندگی ، آزادی به اهداف شومشان نائل آیند.

این استاد پژوهشگر و فعال فرهنگی اظهار کرد: برای مقابله با اهداف شوم دشمن بایستی زن و مرد، پیر و جوان؛ شبانه روز در احیاء هویت انسانی، هویت دینی و هویت ملی تلاش مداوم داشته باشیم؛ چرا که از جمله شاخصه های جهاد تبیین این است محدودیت سنی، جنسی، زمانی و مکانی ندارد  و این که عصر ظهور، تداوم انقلاب عاشورا است و قیام امام موعود قیامی ستم ستیز، آزادی بخش، انقلابی برای نشر معارف و زدودن لایه های جاهلیت و معرفی اسلام در هیئتی نو است که در آن معرفت و بصیرت، انتخاب عارفانه و عاشقانه، صبر و استقامت و… موج می زند.

حکیمیان گفت: غیرت، اخلاص، ایثارگری، حماسه آفرینی، کسب معنویت و تزکیه نفس از مهمترین ویژگی اخلاقی یاران امام حسین (علیه السلام) بود؛ چرا که همچون سردار سلیمانیها  با امام خویش همیشه همراه و در لحظه های هول و خطرکه حریم آل الله را در خطر دیدند، عاشقانه، غیرتمندانه و صادقانه به میدان آمدند و از حریم دین و مخدرات امام حسین علیه السلام دفاع نموده و ما هم بایستی این گونه باشیم.

لاز به ذکر است که تعزیه کاری از واحد نمایش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) و مرثیه سرایی از جمله دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نکات ضروری و مهم اخلاقی و آموزشی جهت تدریس بهتر در سال تحصیلی 1403-1402   ...
نکات ضروری و مهم اخلاقی و آموزشی جهت تدریس بهتر در سال تحصیلی 1403-1402

در جمع اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

نکات ضروری و مهم اخلاقی و آموزشی جهت تدریس بهتر در سال تحصیلی جدید

به منظور تدریس بهتر و با کیفیت، نشستی با حضور مدیر و اساتید برگزار شد.

 در این نشست خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران نکات مهمی را جهت کیفی کردن کلاس های درس بیان کردند.

از جمله نکات این نشست، حضور به موقع در کلاس درس، ارائه طرح درس، حضور در جلسات فرهنگی-پژوهشی، تدریس محدوده مشخص شده و ثبت حضور و غیاب طلاب در سامانه ، ثبت نمرات در سامانه و تحویل ساعت تدریس به آموزش، تکمیل اطلاعات در سامانه های شمع و نجم و … بود.

در ادامه جلسه خانم فاطمه دهقانزاده از اساتید برجسته مدرسه علمیه الزهرا(س) درباره اهمیت علم آموزی نکاتی را تشریح و تبیین کرد.

وی گفت: درباره علم سخن گفتن سخت است، علم بدون عمل فایده ندارد. خداوند متعال برای بیان اهمیت علم و علم آموزی در قرآن کریم به قلم سوگند خورده است. مقام استادی به قدری اهمیت دارد که کلامش بیشتر از والدین اثر دارد و باید مراقب حرکات و اعمال خود باشد چون اطرافیان از او الگو می گیرند و یک استاد و معلم باید خود را به زینت صبر آراسته کند و نقاط ضعف خود را بپذیرد و  اگر شخصی قادر نیست که اعمال و رفتارش را به عنوان استاد یا معلم مطابق قوانین دین مبین اسلام تطبیق دهد به کار دیگری غیر از تعلیم و تربیت مشغول شود.

وی در پایان افزود: حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به اساتید خود احترام فراوان می گذاشتند و بهترین الگو برای اساتید حوزه می باشند.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست پوشش همگانی سلامت   ...
نشست پوشش همگانی سلامت

به مناسبت هفته سلامت برگزار شد:
نشست پوشش همگانی سلامت
همزمان با هفته سلامت نشستی با حضور خانم غلامزاده کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.
در این نشست خانم غلامزاده با اشاره به این نکته که سلامتی موضوع بسیار مهمی است گفت: سلامتی یکی از دغدغه‌های هر فرد و جامعه‌ای محسوب می‌شود، سموم و الودگی هایی وجود دارد که موجب چاقی می شود.مواد وقتی وارد بدن می شود در قسمت چربی بدن ذخیره می شود و به کاهش تیروئید و متابولیسم شده و باعث چاقی می شود چون استراژن بدن که کم شود باعث می شود چربی در ناحیه شکم جمع شود.
وی افزود: ورزش علاوه بر چربی سوزی باعث کالری سوزی می شود. بعضی ها رژیم می گیرند ولی استپ می شود و وزنشان کم نمی شود و علت اصلی آن گرسنگی شدید است، اکثر داروهای اعصاب و تشنج موجب اشتهای زیاد شده و فرد را سریع چاق می کند .
این کارشناس تغذیه اظهار کرد: باید مراقب سندروم متابولیک باشید یعنی اگر قند بالای ۱۰۰فشار بالای ۱۳ و یا دور کمر از ۸۵بالاتر است به تنهایی و بدون ورزش نمی تواند وزن کم کند بنابراین اگر این سه نشانه را دارید دنبال درمان آن بروید.
غلامزاده گفت: اگر سنگ صفرا دارید کاهش وزن سریع موجب بدتر شدن آن میشود و باید کم کم وزن کم کنید، یکی از شاخصه های عدالت در سلامت، پوشش همگانی سلامت است و باید به این نکته توجه داشت که این شاخص تنها در مورد درمان های پزشکی افراد نیست، بلکه شامل خدمات پیشگیری از بیماری ها برای کل جامعه، نیز می باشد.
وی افزود: پوشش همگانی سلامت به این معنی است که همه افراد به مراقبت ها و خدمات بهداشتی مورد نیازشان در هر زمان و هر مکان که ضرورت دارد، بدون تحمل هزینه های درمانی سنگین و طاقت فرسا دسترسی داشته باشند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست تبیین گام دوم انقلاب   ...

در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

نشست تبیین گام دوم انقلاب

به منظور آگاه سازی طلاب نشست تبیین گام دوم انقلاب با سخنرانی سرکار خانم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها و هادی سیاسی در بین طلاب برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری گفت: انقلاب اسلامی در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشته و قدم به دهه ی پنجم  حیات خود گذاشت که دشمنان مستکبر گمان های باطلی در سر داشتند اما دوستان در سراسر جهان ، امیدوارانه آن را در گذر از چالش ها و به دست آوردن پیشرفت ها همواره سربلند دیده اند. در این مواقع رهبر انقلاب اسلامی با صدور« بیانیه گام دوم انقلاب » و برای ادامه ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه ی گذشته پرداختند و توصیه های اساسی به منظور« جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرمودند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که برای « دومین مرحله ی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی » بوده و فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی ایران را رقم زد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: نکته ی مهمی که آینده سازان باید در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی می کنند که از نظر ظرفیت های طبیعی و انسانی، کم نظیراست و بسیاری از این ظرفیت ها با غفلت دست اندرکاران تا کنون بی استفاده یا کم استفاده مانده است. همت های بلند و انگیزه های جوانان و انقلابی، میتواند آنها را فعال و در پیشرفت مادی و معنوی کشور جهش ایجاد کند. مهمترین ظرفیت ها، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیر بنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است..

این هادی سیاسی گفت: توصیه هایی که در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به آینده که حضرت آقا فرمودند عبارتند از:علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی است. بیش تر از همه چیز نخستین توصیه حضرت آقا  امید و نگاه خوشبینانه به آینده است . بدون این کلید اساسی، همه ی قفل ها، هیچ گامی نمی توان برداشت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست تبیین گام دوم انقلاب   ...
نشست تبیین گام دوم انقلاب

در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

نشست تبیین گام دوم انقلاب

به منظور آگاه سازی طلاب نشست تبیین گام دوم انقلاب با سخنرانی سرکار خانم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها و هادی سیاسی در بین طلاب برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری گفت: انقلاب اسلامی در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشته و قدم به دهه ی پنجم  حیات خود گذاشت که دشمنان مستکبر گمان های باطلی در سر داشتند اما دوستان در سراسر جهان ، امیدوارانه آن را در گذر از چالش ها و به دست آوردن پیشرفت ها همواره سربلند دیده اند. در این مواقع رهبر انقلاب اسلامی با صدور« بیانیه گام دوم انقلاب » و برای ادامه ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه ی گذشته پرداختند و توصیه های اساسی به منظور« جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرمودند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که برای « دومین مرحله ی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی » بوده و فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی ایران را رقم زد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: نکته ی مهمی که آینده سازان باید در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی می کنند که از نظر ظرفیت های طبیعی و انسانی، کم نظیراست و بسیاری از این ظرفیت ها با غفلت دست اندرکاران تا کنون بی استفاده یا کم استفاده مانده است. همت های بلند و انگیزه های جوانان و انقلابی، میتواند آنها را فعال و در پیشرفت مادی و معنوی کشور جهش ایجاد کند. مهمترین ظرفیت ها، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیر بنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است..

این هادی سیاسی گفت: توصیه هایی که در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به آینده که حضرت آقا فرمودند عبارتند از:علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی است. بیش تر از همه چیز نخستین توصیه حضرت آقا  امید و نگاه خوشبینانه به آینده است . بدون این کلید اساسی، همه ی قفل ها، هیچ گامی نمی توان برداشت.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن بزرگ مهدویت به مناسبت نیمه شعبان   ...
جشن بزرگ مهدویت به مناسبت نیمه شعبان


در بین طلاب و دانش آموزان مدارس دختر شهرستان بافق تبین شد

جشن بزرگ مهدویت به مناسبت نیمه شعبان

همزمان با اعیاد شعبانیه جشن مهدویت با حضور طلاب، اساتید و دانش آموزان در سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران هدف از برگزاری این مراسم را اشنایی بهتر دانش آموزان با حضرت مهدی عجل الله آخرین و دوازدهمین امام بیان کرد و گفت: پیروان حضرت مهدی آخرین موعود مسلمانان معتقد هستند که روزی قیام می کند و عدالت را در سرتاسر جهان گسترش می دهد.

وی ضمن گرامیداشت میلاد امام زمان عجل الله و جشن های نیمه شعبان تاکید کرد: این ایام بسیار اهمیت دارد چرا که تمام دنیا در انتظار مهدی عجل الله و قیام او است و ما اگر می‌خواهیم ایشان را به مردم جهان بشناسانیم باید در رابطه با ایشان تبلیغات بیشتری داشته باشیم که یکی از این تبلیغات برگزاری هر چه باشکوه تر جشن میلاد ایشان است.

وی با بیان اینکه ما باید با عملکرد خودمان نشان دهیم که مهدوی هستیم گفت: امروزه جشن های ما باید رنگ و بوی خدایی داشته و این روز ها را گرامی بداریم.

اجرای گروه سرود دانش آموزان، همچنین اجرای گروه سرودطلاب با نام منتظران ظهور در مدح امام زمان عج الله و اجرای نمایش با موضوع تولد و امامت امام مهدی عجل الله از دیگر برنامه های این جشن بزرگ بود.
گفتنی است مراسم، با طبخ آش رشته و اهدا گلدان به دانش آموزان به پایان رسید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست آموزش مهارت های تبلیغ   ...
نشست آموزش مهارت های تبلیغ

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

نشست آموزش مهارت های تبلیغ

نشست آموزش مهارت های تبلیغ در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

 

در این نشست فاطمه بابازاده گفت: حوزه مکان علم و دین است و طلبه باید با روش های تبلیغ آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند به خوبی جهاد تبیین کند و همچنین سطح علمی خود را بالا ببرد و همیشه و در همه اوقات مطالعه داشته باشد.

وی افزود: اگر کلام مبلغ از روی اخلاص و برای رضای خدا باشد در دل شنونده اثر می گذارد و ارزش طلبه به اندازه هدایت اوست و اگر یک نفر به دست او هدایت شود خیرش بیشتر از آن است که آفتاب بر او بتابد.

این استاد اخلاق افزود: سه ویژگی باعث می شود که یک مبلغ فکر و ذهن استوار داشته باشد؛ برخورد خوب وشایسته با شنوندگان داشته باشد، به سخنان افراد خوب گوش داده و پیشنهادات آن ها را بپذیرد و انتقاد پذیر بوده و با ادب و متانت به سؤالات شنوندگان پاسخ دهد.

این جلسه به صورت سلسه نشست هر هفته برگزار خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب و تبیین نقشه های دشمن و وظیفه مردم در برابر آن   ...
تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب و تبیین نقشه های دشمن و وظیفه مردم در برابر آن

در جمع اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب و تبیین نقشه های دشمن و وظیفه مردم در برابر آن

نشست علمی-آموزشی اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) با حضور مدیر و اساتید حوزه و با سخنرانی خانم زهرا صادقیان از اساتید و مبلغان سیاسی شهرستان برگزار شد.

در این نشست زهرا صادقیان ضمن تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مداحان فرمودند: «در این قضایای اخیر نقشه ی دشمن، نقشه ی جامعی بود… منتها محاسبه دشن برای پیاده کردن این نقشه محاسبه غلطی بود». ایشان در ادامه ابعاد نقشه و محاسبه دشمن را تشریح کرد و گفت: اجزای نقشه دشمن عبارت است از: استفاده از زمینه مشکلات اقتصادی و معیشت مردم، استفاده از عامل امنیتی، نفوذ و جاسوسی، ایران هراسی در دنیا، تبلیغات فراگیر در تلویزیونها و فضای مجازی، همراه کردن بعضی عناصر داخلی با خود به وسیله انگیزه های قومی، مذهبی، سیاسی و شخصی می باشد.

وی افزود: محاسبات غلط دشمن مواردی از جمله همراهی مردم با نقشه براندازی و تجزیه طلبی دشمن به خاطر مشکلات اقتصادی؛ خارج کردن مسئولین از میدان با فحش و بد دهنی و اهانتهای گوناگون؛ ایجاد اختلاف میان مسئولان سطح بالای کشور با وسوسه ها و هیاهوها؛ تحت تاثیر قرار دادن ارادهی جمهوری اسلامی با دلارهای نفتی فلان کشور مزدورآمریکا؛ ناامید کردن جوانها با تشویق چند عنصر خود فروخته برای پناهنده دشمن و لجن پراکنی علیه کشور می باشد.

این استاد حوزه اظهار کرد: وظایف ما در برابر این حلیه های دشمن ، مغرور نشدن و غفلت نکردن از دشمن، حضور در میدان و عقب نشینی نکردن، توجه به حفظ امید و وحدت، کمک نکردن به اختلافات قومی و مذهبی، تلاش برای قوی کردن کشور و … است.

در ادامه نشست مریم تفکری مدیر حوزه به بیان چشم انداز حوزه در ترم جاری و نکته نظرات در راستای عملی سازی این چشم انداز پرداخت و در پایان از اساتید به مناسبت گرامیداشت روز زن تقدیر و تشکر به عمل آمد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  فرزندآوری و افزایش جمعیت راه حل مقابله با خدعه دشمن   ...
فرزندآوری و افزایش جمعیت راه حل مقابله با خدعه دشمن

در بین بانوان بافقی تبیین شد:

فرزندآوری و افزایش جمعیت راه حل مقابله با خدعه دشمن

همزمان با تولد ریحانه الرسول سخنرانی انگیزیشی فرزند آوری با سخنرانی سرکار خانم تفکری در تکیه انصار شهرستان بافق با حضور اساتید، کادر، طلاب و عموم بانوان برگزار شد.

در این مراسم سرکار خانم تفکری ضمن تبریک تولد این بانوی بهشتی گفت: ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها همراه شد با نزول سوره کوثر و اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها می فرماید: خیر کثیر از چه لحاظ است؟ و ایشان پاسخ می دهند: این خیر کثیر ادامه نسل حضرت زهرا سلام الله علیهااز ۱۴۰۰سال قبل تا الان است .

وی افزود: دشمن می خواست پیامبر را ابتر معرفی کند اما خدا او را کوثر معرفی کرد.در زمانی که دختر داشتن جایگاهی ندارد پیامبر آنقدر به دخترش حضرت زهرا سلام الله علیها احترام می گذارد که حتی همسران پیامبر صلی الله علیها صدایشان در می آید.حضرت زهرا سلام الله علیها ۴فرزند بیشتر نداشت آن هم با سن کم که در ۹سالگی ازدواج کرده بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: در آن زمان پیامبر را سرزنش می کردند و ابتر می خواندند و الان دارند برای ما حرف می زنند، برای ما و کشور ما نقشه ها کشیده اند. امام (ره) راهبرد ایران را، رساندن جمعیت به ۱۵۰تا ۲۰۰میلیون می داند در حالیکه جمعیت ایران در آن زمان 35 میلیون است.

وی گفت:مقام معظم رهبری فرمودند راهبرد ما همان راهبرد حضرت امام (ره) است .اگر جامعه پیر شود واثرش ظاهر شود قابل علاج نیست یکی از خطراتی که وقتی به عمق آن فکر کنید تن آدم می لرزد این است که پیری جمعیت خبر وحشتناک است. الان مشکلات پیری جمعیت مشکلات سربازی، خالی بودن دانشگاهها، قانون سن بازنشستگی، آثار امنیت نیروی کار و … است.

مریم تفکری اظهار کرد: در جنگ تحمیلی هرکسی یک کاری انجام می داد یکی همسرش را می فرستاد جبهه، یکی فرزندش را، یکی وسایل خانه، یکی مواد خوراکی، یکی با دوختن لباس و …؛ ولیکن هم اکنون دشمن پیشروی خود را ادامه داده و در داخل شهر و دیار ما رخنه کرده و از طریق فضای مجازی توانسته قلب ها و ذهن ها را تسخیر کنند بنابراین فرزندآوری و افزایش جمعیت بهترین راهکار برای مقابله با خدعه های دشمن است.

برگزاری مسابقه، بازی، قرعه کشی و مولودی خوانی و … از دیگر برنامه های این جشن بزرگ بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست علمی پژوهشی با موضوع اخلاق و زیست مؤمنانه حضرت زهرا سلام الله علیها   ...
نشست علمی پژوهشی با موضوع اخلاق و زیست مؤمنانه حضرت زهرا سلام الله علیها

در بین طلاب پژوهشگر، اساتید، کادر حوزه و فرماندهان و اعضاء پایگاههای بسیج شهرستان بافق تبیین شد:

نشست علمی پژوهشی با موضوع اخلاق و زیست مؤمنانه حضرت زهرا سلام الله علیها

به مناسبت ایام فاطمیه و فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نشست علمی پژوهشی«اخلاق و زیست مؤمنانه حضرت زهرا سلام الله علیها» در جمع طلاب، اساتید، کادر، فرماندهان و اعضای پایگاهها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سبزواری برگزار شد.

فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران در بیان هدف برگزاری نشست گفت: دانش افزایی معارف فاطمی و آشنایی بیشتر با جریان های ضد فرهنگی در جامعه از جمله اهداف برگزاری این نشست بود.

حجت الاسلام و المسلمین سبزواری ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم به تقسیم بندی اخلاق پرداخت و افزود: اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی از شاخه های اخلاق هستند و مهمترین عامل در اخلاق اجتماعی، همگرایی، همدلی و وحدت جامعه اسلامی است که لازمه رسیدن به آن، این است که  با جهل که مهمترین عامل رکود در جامعه انسانیت است مبارزه کرد؛ چرا که مهمترین ابزار دشمنان، استفاده از جهل مردم و سرگرم کردن آنها به امورات غیر لازم و مخالف علم و بصیرت است.

وی ادامه داد: اقدامات دستگاه سقیفه، از بین بردن روایات پیامبر، منع تدوین حدیث، سرگرم کردن مردم به امورات غیر لازم، رواج خرافات، جعل حدیث و هتک حرمت به مقدسات بود و کار حضرت زهرا سلام الله علیها، معرفی حق و باطل برای رسیدن به شاهراه هدایت یعنی همدلی،همگرایی و وحدت جامعه اسلامی و نیز جهل گریزی، جهل زدایی و کسب معرفت و بصیرت دینی بود.

این استاد پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که جریان های ضد فرهنگی در جامعه شامل چه جریان هایی می شود تا ما بتوانیم،  همچون حضرت زهرا سلام الله علیها نقش هدایتگری با هدف همگرایی و وحدت در جامعه اسلامی داشته باشیم گفت: ابتذال فرهنگی با رویکرد هویت ستیزانه، موسیقی گرایی با رویکرد معنویت ستیزی، شیطان پرستی با رویکرد دین ستیزی، وهابیت با رویکرد شیعه ستیزی، بهائیت با رویکرد اسلام ستیزی، داعش با رویکرد اسلام گریزی از جمله جریان های ضد فرهنگی در جامعه است که بایستی با آنها به مقابله برخاست.

حجت الاسلام سبزواری اظهار کرد: نقش ما در فاطمیه، مقابله با جهل، دانش افزایی معارف فاطمی، تربیت فرزندان بر اساس محبت حضرت زهرا(س)، محبت همراه با برائت و دوری جستن از دشمنان اسلام و محبت همراه با خدمت برای حضرت و اسلام است.

این مبلغ فاطمی افزود: عاشورا به عنوان یک فرهنگ اصیل و ناب، زمینه درک و فهم انتظار و ظهور منجی را برای پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) فراهم کرد و اگر درس ها و عبرت های عاشورا نبود اسلام از مسیر خود منحرف و چهره مکتب بر حق تشیع، مخدوش می شد؛ همان طور که اگر انتظار و ظهور منجی نبود، تمام رنج ها و زحمات پیامبرو امام حسین (علیهم السلام)  برای حیات اسلام به هدر می رفت و از اسلام راستین، نام و نشانی باقی نمی ماند.  

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست علمی پژوهشی«عناصر و مؤلفه های اخلاق پژوهشی»   ...
نشست علمی پژوهشی«عناصر و مؤلفه های اخلاق پژوهشی»

در بین طلاب پژوهشگر، اساتید و کادر  مدرسه علمیه الزهرا(س) تبیین شد:

نشست علمی پژوهشی«عناصر و مؤلفه های اخلاق پژوهشی»

به مناسبت هفته پژوهش نشست علمی پژوهشی«عناصر و مؤلفه های اخلاق پژوهشی» در جمع طلاب، اساتید و کادر حوزه علمیه الزهرا(س) بافق با حضور آقای محمد علی طالعی معلم بازنشسته آموزش و پرورش، پژوهشگر و نویسنده سه کتاب فرهنگ عامیانه بافق، شوچر و مردم نگاری بافق برگزار شد.

فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش حوزه در بیان هدف برگزاری نشست گفت: ارتباط نزدیک و چهره به چهره با پژوهشگران، دیدن موفقیت ها و آثار و برکات علمی آنها، ایجاد علاقه، انگیزه و تقویت روحیه نویسندگی و تحرک بین طلاب و نیز فراتر نرفتن یک پژوهشگر از محدوده اخلاق در فعالیت های پژوهشی از جمله اهداف برگزاری این نشست بود.

محمد علی طالعی گفت: یک محقق اخلاق مدار باید به عناصر اخلاص و نیت سالم، صبر، پشتکار، تواضع علمی، انصاف علمی، داشتن روحیه نقد پذیری، ادب و صداقت توجه خاص داشته باشد.

وی افزود: فرصت شناسی، مشارکت پذیری، دوری از موازی کاری، اولویت سنجی و دوری از موازی کاری، مراقبت بر آسیب ندیدن جامعه آماری، رعایت امانت در رفرنس یا ارجاع دهی مطالب، رعایت حریم خصوصی و شخصی افراد، رعایت تعلقات فکری و ارزش های فکری افراد، حفظ اعتماد در جامعه آماری و…از جمله دیگر عناصر و مؤلفه های اخلاق پژوهشی است که هر پژوهشگری بایستی آن را رعایت کند.

این استاد پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که چگونه می توان در مسئله ی آئین ها و سنت های مردم بافق تحقیق میدانی انجام داد گفت: محقق در این روش کیفی تحقیق، خودش به طور مستقیم وارد میدان می شود و با گردآوری داده های مورد نیاز از طریق تهیه پرسشنامه، مصاحبه و مراجعه به اسناد و مدارک موجود به بررسی موضوعات و سپس تجزیه و تحلیل آن ها می پردازد و این که هنگام روبه روشدن با مسائل، دقت در یادداشت برداری از همه نکات به آنالیز بهتر پژوهش کمک فراوانی می کند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست بصیرت فاطمی   ...
نشست بصیرت فاطمی

نشست بصیرت فاطمی با سخنرانی سرکار خانم مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: جهاد تبیین یکسری ابزار دارد و اولین نکته در این راستا این است که ما باید بتوانیم گارد طرف مقابل را شکسته و بتوانیم مقاومت طرف مقابل را بشکنیم.

وی افزود: عملی کردن مرحله اول با محبت کردن  حتی با یک لفظ یا  با یک شوخی و یا با گفت و گوی رو در رو انجام می شود که این همان تبلیغ چهره به چهره است و در این مورد باید مراقب بود چرا که چیزی که از سم خطرناک تر است دو قطبی کردن جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران در بیان دومین مورد گفت: پاسخ در جهاد تبیین را باید متناسب با روحیه مخاطب آماده کنیم؛ و سومین مورد این است که باید در پاسخ به شبهه، شبهه  طرف مقابل را پاسخ دهیم  نه شبهه خودمان را؛ و چهارمین مورد هم اینکه باید در پاسخ سوال شروع پاسخ از جایی باشد که وجه مشترک هر دو باشد؛ و موارد دیگر اینکه شبهه تهاجمی باشد نه تدافعی؛ پاسخ شبهه به صورت اطلاعات کامل باشد؛ حجم اطلاعات و عمق معلومات را افزایش دهیم منظور مطالعه کتابهای شهدا نیست بلکه مباحث مهم است.

ایشان اظهار کرد: برای تحقق چنین هدفی بهتر است صحبت های  حضرت آقا را در روزهای ۱۴خرداد، دیدار با دانشجو. خطبه های نمازجمعه و … گوش دهیم. امام به عنوان عمود یک خیمه است اگر عمود بیفتد خیمه هم می افتد. عمود ولایت رهبری است و بیشترین ضربه در این دوره به رهبری است. دشمن خوب متوجه شده که اگر بخواهد کارش را پیش ببرد باید عمود مملکت را بخواباند؛ در زمان پیامبر هم عمود ولایت رامورد خطاب قرارمی دادند که نباید علی علیه السلام جانشین باشد و باید کنار برود در صدر اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها جهاد تببین انجام می دادند .

در پایان مداحی و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جایگاه زن طلبه   ...
جایگاه زن طلبه
جایگاه زن طلبه

در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

جایگاه زن طلبه

نشست اخلاق با محوریت جایگاه زن طلبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین همتیان در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین همتیان با اشاره به آیه یا ایها الذین اتقوا لله و کونو مع الصادقین گفت: ایمان بالاتر از اسلام و تقوا بالاتر از اسلام و یقین بالاتر از تقواست شما که از اسلام به ایمان رسیدید تقوا کنید و در راه با تقوا شدن با صادقین باشید.

وی افزود: صادقین چه کسانی هستند؟ پیامبر فرمودند حضرت علی علیه السلام و نه فرزندانشان تا آقا امام زمان(عج) صادقین هستند؛  تقوا یعنی انسان بداند در مسیر او دام هایی وجود دارد که اگر غافل شد قطعا از این چاله ها آسیب می بیند باید دقت کند .

این استاد اخلاق اظهار کرد: سوالی که مسلما در دغدغه همه ما است این است که چه بکنیم امام زمان(عج) از دست ما راضی باشد؟ از کجا بفهمیم امام زمان ما را دوست دارد؟ این دعای بسیار نورانی که خدایا منت بگذار بر من این عزیز، ما را دوست داشته باشد؛ اگر حضرت برای ما دعا کند، امام زمان مستجب الدعوه است، خدایا اگر از من راضی باشد سعادت دنیا و آخرت من تامین است. امام صادق(ع) می فرمایند؟ وقتی ما صادق، علیم، فهیم و عاقل باشیم ما را دوست می دارد. امام صادق(ع) طلبه ای را دوست دارد که خودش و دیگران را بسازد و آن خانم عزیزی که خودش تحصیل کرده، دست دیگران را هم گرفته و در مسیر الهی دعوت کند.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان گفت: پسر جندب می گوید: من دعا می کنم و خیر می خواهم برای طلبه هایی که چراغ باشند و منار باشند. منار در بیابان روی بلندی ها آتش روشن می کردند می گفتند منار

من دعا می کنم با  کسانی که   مردم را به سوی ما و اهل بیت می خواند، دین مردم زمانی خراب می شود که از اهل بیت جدا شود. استاد رفیعی کتابی نوشته که کسانی که بگویند: پروردگار ما خداست و استقامت کنند، ملائکه برآنها نازل می شود اگر صحیفه نبود و مردم را جدانکرده بودند، چگونه می شود نورانی شد؟ قرآن می گوید با منابع نور باشید باید با ائمه باشید.کسی که با زهرای مرضیه باشد زهرا نمی شود ولی زهرایی می شود.

وی افزود: حضرت خدیجه در بستر مرگ بود به پیامبر گفت سه تا سفارش دارم، اول اینکه در مدتی که با شما بودم اگر خطایی دیدید حلال کنید پیامبر فرمودند تو بهترین بانو بودی، دوم اینکه تنها دختر من زهرای عزیزم را هوایش را داشته باشید و سومین درخواستم این است که پیامبر گفت خدیجه جان تو وصیتی داشتی، گفت نمی توانم بگویم به دخترم می گویم با شما بگوید. و آن این بود که فاطمه جان به پدرت بگو عبایی که هنگام نزول وحی روی دوشت می انداختی را کفن من کند. پیغمبر فرمودند چشم… این عبا رو چه چیزی  عزیز کرد چون در  بدن مبارک و آبرومند کسی بود که رنگ و بوی آن بدن گرفت. اگر با فاطمه زهرا باشید نورانی می شوید چادر یک پارچه است اما شما انسان هستید عقل دارید و ایمان دارید .

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست تحلیلی-سیاسی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز دانش آموز   ...
نشست تحلیلی-سیاسی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز دانش آموز
نشست تحلیلی-سیاسی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز دانش آموز

در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

نشست تحلیلی-سیاسی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز دانش آموز

نشست تحلیلی-سیاسی طلاب خواهر با حضور خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) در محل بسیج طلاب برگزار شد.

در این نشست خانم تفکری محورهای اصلی بیانات آبان 1401 رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانش آموزان را  برای طلاب تبیین کرد و افزود: 13 آبان رویداد تاریخی است که هم تجربه اندوز و هم تجربه آموز است.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به سرفصل های بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: آوردن مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی؛ آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا از 28 مرداد 1332؛ تحریم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی؛ حمایت از فتنه گرها در فتنه88 ؛ به شهادت رساندن سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ حمایت از قاتلان شهدای هسته ای؛ بلوکه کردن اموال ملت ایران؛ و بروز و ظهور نشانه های انحطاط آمریکا و … از جمله این سرفصل ها بود که بسی جای تأمل و تحلیل دارد.

وی با اظهار تأسف  از اغتشاشات اخیر کشور اظهار کرد: آمریکا از همان ابتدای انقلاب اسلامی دشمنی خودش را با جمهوری اسلامی علنی کرده است و به صورت های گوناگون در این سال ها سعی در ضربه زدن به کشور را داشته است  لذا وظیفه کنونی همه طلاب چه خواهر و چه برادر طبق فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین در بین اقشار گوناگون می باشد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  فتنه های اخیر و اهداف دشمن   ...
فتنه های اخیر و اهداف دشمن

در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

فتنه های اخیر و اهداف دشمن

نشست بصیرتی طلاب خواهر در حال تحصیل و فارغ التحصیل با حضور امام جمعه شهرستان حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر در محل بیت الرضا(ع) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر ضمن اشاره به حوادث اخیر و مسائل روز جامعه گفت: ما در زندگی مشکلات زیادی داریم، ما به این که کشورمان امنیت دارد افتخار می کردیم در این فتنه ها اهداف دشمن خیلی بارز بود از جمله اینکه دشمن می خواهد نه امنیت بلکه ابهت امنیت ما به خطر بیندازد

وی افزود: به برکت ولی عصر(عج) و به برکت قدرت نظامی و برکت رهبری و بصیرت مردم دشمن هرگز نمی تواند امنیت ما را به خطر بیندازد و قابل خدشه نیست. ما یک امنیت داریم یک آبروی امنیت؛ دشمن می داند نمی تواند به امنیت ما لطمه وارد کند بنابراین به ابروی امنیت لطمه وارد می کند، مثل حادثه تروریستی حرم محترم شاهچراغ (ع)  که فیلم می گیرند و خروجی آن امنیت در جمهوری نیست بنابراین  اولین هدف دشمن بازی کردن با آبروی امنیت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه شرستان بافق اظهار کرد: دومین هدف دشمن این است که مردم را از نظام جدا کند، و سومین هدف بحث ولایتی و توهین به حضرت آقا است. برای فتنه ۴۰۱ در اواخر سال ۹۹ نقشه طراحی شد و سیاست دشمن ایجاد جنگ موزاییکی است، وقتی موزاییک ها کنار هم قرار گیرد طرح واحدی را تشکیل می دهد، اقشار مختلف را درگیر می کنند که براندازی اتفاق بیفتد، در این راه چندگروه نقش اصلی را دارند از جمله دانش آموزان که اولین گروه هستند، آنها می خواهند دانش اموز معترضانه داخل خیابان بریزند.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر در بیان گروه دوم گفت: گروه دوم دانشجویان هستند که دشمن می خواهد بیانیه بدهند، درگیری ایجاد کنند و کاری کنند که دانشجو از کف دانشگاه به داخل خیابان بیایند. و بخش سوم متشکل از افراد کوچه و خیابان و مترو هستند؛ سخت ترین آن آمدن بازاری ها در خیابان است و

سخت ترین گروه که مدیریت کردن آن هم سخت تر است گروه دانش آموزان هستند که از نظر سنی در موقعیتی هستند که دارای هیجاناتی است که می تواند تبدیل به لجاجت شود و مدیریت کردن آن سخت می شود .

وی افزود: دشمن توان موج سازی ندارد ولی توان موج سواری دارد، مردم خودجوش موج هایی ایجاد می کنند، جمعیت فضای مجازی، یک جمعیت حداقلی است ولی در آن به گونه ای غوغا می کنند که می گویند فاتحه ایران خوانده است .در حالیکه در فضای حقیقی اصلا هیچ خبری نیست و این فتنه ها را می خواهند تا ۱۶آذر ادامه بدهند تا نیروهای امنیتی توانشان گرفته شود. خوشبختانه مردم واقعا از عمق وجودشان حضرت اقا رو نائب امام زمان(عج)، دلسوز و آگاه می دانند و می دانندگرانی هم اگر هست ولی فراوانی هست و هیچ نیرویی نمی تواند این ایمان را از آنها بگیرد و ما در این راه باید با آگاهی و بصیرت درگیر فتنه های دشمن نشویم.

در پایان نشست گزارشی توسط مدیر حوزه علمیه خواهران سرکار خانم تفکری در رابطه با نیروهای مبلغ فعال در سطح شهرستان و اشاره به اهم فعالیت های آنها ارائه شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  المپیاد علمی دروس ادبیات عرب   ...
المپیاد علمی دروس ادبیات عرب

در بين طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد:

المپیاد علمی دروس ادبیات عرب

همزمان با المپیاد علمی دروس ادبیات عرب در بین طلاب خواهر استان یزد این المپیاد در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق بر گزار شد.

حمیده کارگران معاون آموزش مدرسه علمیه الزهرا (س)در بیان اهداف برگزاری این المپیاد گفت: ایجاد رقابت سازنده بین طلاب و مدارس علمیه خواهران و دستیابی به اطلاعات عینی و واقعی از سطح علمی و کیفیت آموزشی حوزه ها، تحلیل اطلاعات به منظور شناخت عوامل مؤثر در کیفیت آموزش، کشف استعدادهای برتر و هدایت آنان در مسیر رشد و شکوفایی، افزایش انگیزه مطالعه در بین طلاب

وي افزود: تعداد طلاب شرکت کننده در این مرحله 32 نفر می باشد که از پایه دوم تا پنجم مشغول به تحصیل هستند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بیانیه طلاب خواهر بافقی در پی کشف حجاب خانم پارمیدا قاسمی   ...

بسمه تعالی

زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم به جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود، می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی های جدیدی کرد و فتوحات بزرگی را به ارمغان آورد.

     مقام معظم رهبری 16/12/1391

لذا ما جامعه طلاب و روحانیون خواهر شهرستان بافق که افتخار شاگردی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را داریم و در ذیل عنایات سرور بانوان اهل بهشت و اسوه و الگوی عفاف و حجاب حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) ارتزاق می نماییم و تحت زعامت حضرت امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی) هستیم. ضمن تشکر از زحمات بی شائبه مدیر عامل محترم باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن که همیشه طلاب خواهر را زیر چتر حمایت های مادی و معنوی خود نگه داشته اند و ضمن حمایت روزافزون از گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کنار ورزش و تندرستی و محکومیت شدید عاملان و مزدوران داخلی و خارجی مروج بی‌عفتی و بی‌حجابی در سطوح جامعه علی الخصوص رفتار خانم قاسمی که نوعی هتک حرمت به کل جامعه زنان بود، اعلام می داریم که باید وضعیت جامعه به سمتی رود که زیبنده ایران اسلامی که وامدار خون خیل عظیم شهدای والامقام است، باشد و تا رسیدن به نقطه مطلوب از هیچ  تلاشی دریغ نمی نماییم و از سنگ آهن مرکزی و باشگاه فرهنگی ورزشی آن خواهشمندیم در اسرع وقت به این رفتار ضد دین و دشمن شاد کن پاسخ قاطع و صریحی بدهند.

والسلام علیکم

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تدریس بهتر در گرو دانش برتر   ...
تدریس بهتر در گرو دانش برتر
تدریس بهتر در گرو دانش برتر

در جمع اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

تدریس بهتر در گرو دانش برتر

به منظور تدریس بهتر و با کیفیت، نشستی با محور انتقادات و پیشنهادات اساتید، با حضور مدیر و اساتید برگزار شد.

 در این نشست اساتید حوزه علمیه خواهران انتقادات و پیشنهادات خود را جهت کیفی کردن کلاس های درس بیان کردند.

از جمله دستاوردهای این نشست در راستای دانش برتر اساتید و طلاب، دیدار با علما، برگزاری جلسات سواد رسانه، آسیب شناسی دروس و نحوه تدریس از طریق صحبت چهره به چهره با طلاب ، برگزاری سلسه نشست های سیاسی برای طلاب و … بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت امام زمان(عج)   ...
نشست سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت امام زمان(عج)

در جمع طلاب برگزار شد:

نشست سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت امام زمان(عج)

در این نشست خانم سیده هاجر پورحسینی از مبلغات حوزه علمیه الزهرا(س) به تبیین شخصیت و زندگی امام یازدهم پرداخت.

وی گفت: امام حسن عسکری در ۸ربیع الثانی سال ۲۳۲هجری قمری در سامرا متولد شد.نام پدر ایشان امام هادی علیه السلام و نام مادرشان حدیث،حدیثه بود که در یک سربازخانه زندگی می کردند؛ مدت امامت ایشان ۶سال بود و به خاطر محدودیت زمانی و مکانی تحت تعقیب بودند و نمی توانستند با همه در ارتباط باشند و فقط نایب ایشان عثمان بن سعید  با ایشان در ارتباط بود و کلام و حرفهای ایشن را به دیگران می رساندند، سه خلیفه همزمان معتضد و معتمد عباسی و معتصم بودند؛معتضد و معتصم هردو تلاش کردند امام را به شهادت برسانند ولی به دست ترکان به قتل رسیدند.سرانجام در ۸ربیع الاول ۲۶۰هجری به دست معتمد عباسی در شهر سامرا بوسیله زهر مسموم و به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام حسن عسکری علیه السلام آخرین امامی بودند که در میان مردم حضور و فعالیت داشتند  و سفارشاتی برای شیعیان داشتند و دغدغه اشان این بود که  ایمان به ولایتشان تضعیف نشود؛ یکی از سفارشاتشان این بود:«کونو لنا زینا ولا تکونوا شیئا…به شیعیان بگویید برای ما زینت باشند ».

این مبلغ حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: طلبه باید مرتب در حال مطالعه باشد ومطالب  جدید بخواند و مطالب قدیمی  را مرور کند، طلبه باید به روز باشد؛ امام حسن عسکری فرمودند برای من زینت باشید حالا من طلبه چجوری می توانم زینت باشم  هرکدام از ما باید فکر کنیم اولین کار تغییر سبک زندگیمان است و جوری رفتار کنیم که مردم را جذب حوزه کنیم.

خانم پورحسینی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها هرهفته برای حمزه سید الشهداروضه می گرفتند.ماهم می توانیم هفته ای یک روضه برای اهل بیت بخوانیم و این یک کار فرهنگی است ..که زیاد سفارش شده که کار فرهنگی انجام دهید ..سفارش امام حسن عسکری علیه السلام که دلها را بکشانید به سوی ائمه  ..ادم های خوبی باشید آیا تنها خوب بودن کافی است؟خیر دیدیم تشویق کنیم، شر دیدیم تذکر بدهیم ادم خوب باتقوا باشیم علاوه براینکه گناه نمی کنند دیگران را هم از گناه بیرون بکشیم. حضرت یعقوب علیه السلام  می دانستند حضرت یوسف کجاست ؟ولی از فراق حضرت  یوسف خیلی گریه کردند تا  چشمانشان کور و سفید شد. ما برای امام زمانمان چقدر گریه می کنیم .ما نباید کاری کنیم که به خاطر گرفتاری ما امام زمانمان از دست ما ناراحت و سرافکنده شود…

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  سرباز و شرایط سربازی امام زمان (عج)   ...
سرباز و شرایط سربازی امام زمان (عج)

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) تبیین شد:

سرباز و شرایط سربازی امام زمان (عج)

نشست اخلاق با حضور حجت الاسلام کارگران با محوریت سربازی امام عصر(عج) در حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: کسی که سرباز می شود باید شرایط سربازی را هم یاد بگیرد. مرحوم علامه مجلسی برای رشد و تعالی انسانی که می خواهد برای ظهور و خدمت کردن به مقام ولی عصر حاضر شود سه شرط قرار داده اند.

وی افزود: اولین  شرط برای سربازی و خدمت کردن جانبازی و از خود گدشتگی در راه امام زمان است، کلمه جانباز یعنی رفته جان بدهد ولی نصف جانش را داده است؛ جانباز برای امام زمان بودن یعنی از مغز تا نوک انگشت باید وقف شود، و تمام پست ها و مقام ها فرقی به حالش نکند الا رضایت امام عصر (عج).

این استاد اخلاق در بیان شرط دوم گفت: سرباز باید در سلوک و در راه اهل معرفت باشد، به سبب ایمانش تا زمانی که نفس می کشد مومن باشد، غربت طلبگی، اگر می خواهید از این غریبی لذت ببرید باید از  رفتار و اعمالتان بتوانید درست استفاده کنید.

حجت الاسلام کارگران اظهار کرد: شرط سوم صداقت با امام زمان(عج) است و صادق بودن با امام زمان (عج) این است که من طلبه اگر با امام زمانم صادق نباشم چجوری توقع دارم امام زمان بار سنگین را از روی دوش من بردارند؟! اگر در این صداقت استوار باشید انچه حضرت فاطمه(س) و امام زمان(عج) در حوزه علمیه برای آینده اتان در نظر گرفته اند پویا می ماند.

وی در پایان در توصیه به طلاب گفت: مکتب حضرت زهرا(س)، مکتبی است که همیشه درب آن به روی علاقمندان باز است و تا زمانیکه حضرت زهرا(س) پذیرفته اند بدانید امام زمان هم پذیرفته اند، آیت الله بهجت می فرمودند: هرکس در خانه حضرت زهرا(س) امد برای خودش و خانواده اش برکت می آید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست اخلاق و محورهای طلبگی   ...
نشست اخلاق و محورهای طلبگی
نشست اخلاق و محورهای طلبگی

در دیدار با مسئول حوزه علمیه خواهران برگزار شد:

نشست اخلاق و محورهای طلبگی

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و اختتامیه کارگاه طلیعه حضور طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با مسئول حوزه علمیه جناب حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی گفت: پنجاه سال قبل وقتی از یزد رفتم قم دوتا استاد داشتیم که درس اخلاق می گفتند استاد قمی و استاد فرید که خیلی عارف بودند که وقتی صحبت های آنها را می شنیدیم یک هفته در فضای دیگری بودیم . مرحوم قمی شب های جمعه درس اخلاق می گفتند و تا صحبت ایشان تمام می شد فردی نبود که گریه نکنه متاسفانه از دست ما رفتند.

وی افزود:مرحوم قمی روی سه محور حرف می زدند : اول اینکه همه چیز را از خدا بخواهید، خدا تمام چیز را در اختیار انسان می گذارد شرط دارد و راههایی دارد که می توان با خدا ارتباط گرفت؛ دوم اینکه با تقوا باشید برای زندگی دنبال حرف بیهوده و کلام بیهوده نروید شما می توانید در این مسیر ترقی کنید و سوم اینکه اهل عبادت باشید، نماز اول وقت را فراموش نکنید .

مسئول حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: جناب اقای فرید اهل اراک و ساکن قم بود می گفتند ملکی بود در اراک بین دو برادر اختلاف بود به اقای بروجردی گفتند ایشان هم من را مامور کردند برای حل این مشکل، از خدا کمک خواستم، کمکم کند و راه حل را به من نشان بدهد، ایشان می گویند نیمه شب خواب دیدم قباله زمین تو اتاق روی طاقچه است من بیدار شدم صبح رفتم دیدم واقعا آنجا بود بلافاصله حق هرکسی رو بدهم بخاطر ارتباطی که آن شب از خدا گرفتم گره باز شد .

وی گفت: حوزه های علمیه چه اساتید و چه شاگردان باید سه چیز رعایت کنند: از خدا کمک بخواهند؛ سعی کنند گناه نکند؛ عبادت و بندگی در پیشگاه خدا انسان رو بالا می برد. عبدالله سیبا بچه کوفه بود مدینه خدمت امام صادق(ع) آمد امام احوال پدرش را پرسید، گفت: آقا پدرم از دنیا رفت امام سه بار فرمودند: خدا رحمتش کند؛ امام پرسید پدرت زیاد بچه داشت چیزی داشت ؟ گفت، وقتی پدر را دفن کردیم و امدیم خانه نان شب نداشتیم صبح با رفیق های پدرم امد گفت این ۱۰۰۰دینار را بگیر سرمایه قرار بده تا مادر و خواهر را سرپرستی کنید. تعریف مادرش را کرد نزد امام صادق ما این پول را سرمایه کردیم و کم کم پول بندا خدا را آماده کردیم با اصرار مادرم رفتم پول بنده خدا را دادم و الان در خدمت شما هستم ۳۰۰دینار خمس گردنم است، امام دعا کردند و گفتند آفرین بر مادرت .

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در پایان به طلاب توصیه کردند چه اساتید و چه طلبه ها سعی کنید روحیه مادری را حفظ کنید چرا که ۸۰درصد از خوبی های مادرها به بچه ها منتقل می شود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کارگاه سه روزه طلیعه حضور   ...
کارگاه سه روزه طلیعه حضور

در بین طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

کارگاه سه روزه طلیعه حضور

هزمان با آغاز سال تحصیلی جدید کارگاه سه روزه با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی در بین طلاب جدید الورود برگزار شد.

این کارگاه با محوریت اخلاق، مشاوره، مهارت های زندگی، بهداشت، عفاف و حجاب، صحیح خوانی نماز و … به صورت پیوسته برگزار و مورد استقبال طلاب واقع شد.

کارگاه آخر نیز به صورت اردوی درون مدرسه ای شبانه روزی برگزار شد که مراسم اختتامیه آن همراه با زیارت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ، دیدار با مسئول حوزه علمیه خواهران حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی و تقدیر از طلاب ورودی و … بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  چیستی و چرایی دروس حوزوی   ...
چیستی و چرایی دروس حوزوی

در بین طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد

چیستی و چرایی دروس حوزوی

نشست بررسی چیستی و چرایی یادگیری دروس حوزوی با حضور حجت الاسلام قاسمی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش در بین طلاب جدید الورود برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام قاسمی گفت: در گذشته در بسیاری از شهرهای کشور خواهران نمی توانستند درس حوزه بخوانند و فقط محدود به قم بود، در سال ۱۳۷۵مرکز حوزه ها شکل گرفت و با تصویب شورای عالی حوزه قم قرار شد در سراسر کشور کلاس ها برگزار شود .

وی افزود: الان بیش از ۸۰هزار طلبه خواهر در حدود ۵۰۰حوزه علمیه در سراسر کشور درس می خوانند.از ۷۵ کشور جهان طلاب می ایند و در کشور ما درس می خوانند و با معارف اهل بیت آشنا می شوند و به تبلیغ دین می پردازند. اصل ارزش علم و دانش بخصوص علوم الهی و معارف اهل بیت در ارزش علم و دانش همین بس که اولین آیات که بر پیغمبر نازل شد اقرا … به معنای بخوان بود. خود رسول خدا می فرماید: تنها من برای تعلیم و علم اموختن دیگران آمدم .

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: دعای پیغمبر بدرقه راه شما طلبه هاست .اللهم اغفر معلمون … خدایا کسانی که در راه علم و دانش وارد می شوند عمرشان را طولانی کن، خطاهای کسانی که در راه مسیر علم و دانش گام بر می دارند را ببخش. روایتی از ابوذر غفاری هست که از خاتم الانبیا(ص) سوال پرسید یا رسول الله تشیع جنازه عابد بهتر است یا مجلس علم و دانش؟ حضرت فرمود: اباذر نشستن لحظه ای نزد مذاکره علم پیش خدا از تشیع جنازه شهدا و به جا آوردن هزار شب که در ان نماز خوانده شود بهتر است.

حجت الاسلام قاسمی گفت: جامعه الان نیاز به امثال شماها دارد که کمک کنید به نسل جوان و بچه ها ..دشمن و کسانی که مخالف اصل اسلام هستند چقدر سرمایه گذاری کردند که تیتر اصل ما خانمها هستند با حجابشان؛ دشمن ها با جنگ نظامی نتوانستند با جنگ اقتصادی نتوانستند، ولی با جنگ فرهنگی پیش رفتند با کمرنگ کردن غیرت، چند چیز حدی ندارد جنسیت نمی شناسد .شاخص آن علم آموزی است …زن و مرد نمی شناسد .برهر مسلمان واجب است و نیازی به سن و سال ندارد .نباید انسان نگاه کند طرف مقابلش کیه که دارد ازش می گیرد .علم را یاد بگیرد ولو معلم کافر باشد .العلم هو السلطان حرف اول را در جامعه می زند .من و شما باید در این راه ثابت  قدم و با همت بالا  جلو برویم.

وی افزود: مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر از روایات و احادیث اهل سنت درباره ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) زیاد گفته اند ایشان به هند سفر کرده بود گوشه کتابخانه ای در هوای گرم دارد می نویسد .من رفتم جلو گفتم آقا چطور شما در این هوا دارید می نویسید گفت من اصلا توجه به هوا نداشتم شما که گفتید دارم حس می کنم .

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  هرم تغذیه و واحدهای مصرفی آن   ...
هرم تغذیه و واحدهای مصرفی آن

در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

هرم تغذیه و واحدهای مصرفی آن

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید نشست بهداشت با حضور خانم فهیمه غلامزاده کارشناس تغذیه از شبکه بهداشت در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برکزار شد.

در این نشست خانم غلامزاده با معرفی هرم تغذیه گفت: هرم تغذیه که به طرف بالا کم می شود مصرف غذایی که شامل انواع نان، جو، برنجک، و گندمک هم کم می شود. این گروه به طور میانگین باید 6الی ۱۱واحد استفاده شود. یک کف دست بدون انگشت ۳۰گرم نان بربری، سنگگ، تافتون یک واحد و نان لواش ۴تا کف دست یک واحد، و ماکارونی یک واحد حساب می شود. ۱۵قاشق برنج ۳واحد این گروه می شود تا نیاز روزانه برطرف می شود.

وی افزود: تا می تونانید نان سبوس دار استفاده کنید؛ پروتئین هم دارد ولی درصد ان کم است و برنج که استفاده می شود بهتر است مخلوط با حبوبات باشد، نان ساندویچی و لواش جوش شیرین دارد کمبود روی اهن وکلسیم و … برای انسان پیش میاد، برای میان وعده بچه ها پف فیل و برنجک استفاده شود.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: یک طبقه بالاتر هرم سبزی و میوه است بعد از گروه نان و غلات سبزیجات است که مهمتر است ۳ الی ۵ واحد سبزیجات استفاده شود باعث جلوگیری از پیری و شادابی پوست می شود واحد این گروه مثل اسفناج و کاهو و کلم اندازه یک لیوان یک واحد می شود؛ گوجه و خیار سبز اینها هم یک واحد حساب می شود ولی سبزیجات پخته نصف لیوان یک واحد حساب می شود؛ خیار سبز، گوجه، کلم و کاهو، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، بامیه، بادمجان، کدو و قارچ  اینها جز سبزیجات هستند .

خانم غلامزاده گفت: بهتر است گروه میوه ها ۲الی ۴واحد استفاده شود چون نسبت به سبزیجات ارزش غذایی بالاتری دارند،آنتی اکسیدان مهم مثل ویتامین سی در لیموشیرین و انواع توت ها وجود دارد؛ میوه هایی که رنگ بنفش دارند آنتی اکسیدان آنها بیشتر است؛ پرتقال و موز و … یک عدد آنها یک واحد است. مثل توت، گیلاس، نصف لیوان یک واحد، میوه های خشک یک چهارم لیوان یک واحد حساب میشود.

وی افزود: گروه بعدی گوشت و تخم مرغ و یکی حبوبات و مغزیجات، این گروه یک الی دو واحد، ۲تا تکه ۳۰گرمی اندازه قوطی کبریت؛ نصف ران مرغ و یک سوم سینه مرغ یک واحد است. ماهی اندازه کف دست یک واحد است. گردو و بذر کتان امگا ۳دارد می شود جای ماهی استفاده کرد؛ نصف لیوان حبوبات پخته یک واحد، گروه بعدی لبنیات ۲ الی۳ واحد است، لبنیات چربی آن از همه بالاتر و بدترین نوع چربی است. گروه بالایی متفرقه و هیچ واحدی برای آن در نظر گرفته نمی شود و باید کم تر استفاده کرد که شامل روغن و دنبه، مربا و انواع کیک وسرشیر و کره است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم افتتاح سال تحصیلی   ...
مراسم افتتاح سال تحصیلی

مراسم افتتاح سال تحصیلی با قرائت قران، سرود جمهوری ، و خیر مقدم مدیر محترم حوزه شروع شد.

در این مراسم خانم مریم تفکری مدیر حوزه گفت: طلبه باید به گونه ای باشد که حضرت زهرا می خواهد پس سعی کنیم از این موقعیتی که برایمان پیش امده کمال استفاده را کنیم و طلبگی باید از همه جوانب ظاهری، رفتاری و سبک زندگی ما مشخص شود.

در ادامه مراسم سرکار خانم بابازاده از اساتید اخلاق به سخنرانی پرداخت و گفت: یک طلبه تا آخر عمر همیشه طلبه می ماند.

زندگی طلبگی و اینکه طلبه شدیم چه فرقی می کنه باید یه پله بالاتر باشیم هم از نظر حجاب و رفتار و گفتار.

از ظاهر و نوع حرف زدنمان می فهمند طلبه هستیم.ما خودمان باید در دین مان ثابت قدم باشیم.ما انتخاب شدیم و امام زمان اسمشان رو گذاشتند روی اسم ما، من شدم سرباز امام زمان عج؛ حالا که سربازم که لایق دیدن فرمانده ام را ندارم لااقل احساس کنیم امام زمان در زندگیمان هست.یکی قنوت مان را بگذاریم  بر دعای فرج ، ما انسانها فکر می کنیم به دنیای مادی آمدیم باید مادی زندگی کنیم .عقل داریم برای رساندن به کمال .با استفاده از عقل راهی برای پیدا کردن است .باید یک نمونه باشیم از نظر اخلاق باید از تجربه های خودمون بگیم برای طلبه هامون تا ببینید می تونند سرافراز بیرون بیایند.

وی افزود: باید یک طلبه برنامه ریزی داشته باشد تا بتواند هم به درسش  و هم به زندگی برسد. آقای قرائتی می گویند ایمان خودتان را محک بزنید .اگر انسان توانست برنفس خودش غلبه کنه معلوم میشه ایمانش بالاست. اگر با وضو خوابیده بودی فرشته ها برایت تا صبح کار خوب می نوشتند حیف از این چیزها بگذریم .

این استاد اخلاق اظهار کرد: روز قیامت نامه اعمال رو باز می کنند و چقدر نماز دورکعتی نوشتند که ابتدای نامه اعمال مال من خدایا من اینهمه نشده نماز خوانده باشم تو به ارحم الراحمین من اعتقاد داشتی و به ازای هر وضوی که گرفتیم  و روبه قبله انجام دادیم خیلی برایمان نماز دورکعتی می نوشتند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش علمی پژوهشی خانواده متعالی با محوریت فرزندآوری   ...
همایش علمی پژوهشی خانواده متعالی با محوریت فرزندآوری

در بین طلاب پژوهشگر  و عموم مردم تبیین شد:

همایش علمی پژوهشی خانواده متعالی با محوریت فرزندآوری

به مناسبت روز خانواده همایش علمی پژوهشی خانواده متعالی با محوریت فرزندآوری، به همت حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها به عنوان مسئول اصلی برگزاری همایش و با همکاری ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی، شرکت سنگ آهن مرکزی و بسیج جامعه زنان در جمع طلاب، اساتید و کادر و عموم مردم با سخنرانی استاد احمد آبایی استاد حوزه و دانشگاه، کارشناس و مشاور برجسته کشوری در حوزه خانواده در سالن همایش های آهنشهر بافق برگزار شد.

در ابتدای همایش ضمن قرائت قرآن روابط عمومی سنگ آهن مرکز بافق به برخی از معضلات کاهش فرزند آوری پرداخت و این همایش را قدمی نو در جهت ارتقای فرهنگ فرزندآوری دانست.

در ادامه فاطمه ابوالحکیمی دبیر علمی همایش در بیان هدف برگزاری گفت: از آن جایی که در دهه های اخیر جمعیت ایران روند نزولی داشته که اگر برای حل این معضل و آسیب اجتماعی تدابیری اتخاذ نشود بنا به تعبیر مقام معظم رهبری آینده هولناکی در پیش رو خواهیم داشت و کشور ایران با بحران جدی مواجه خواهد شد. لذا اهمیت و ضرورت پرداختن به چنین مسئله ای دو چندان خواهد شد و همین موضوع باعث انتشار فراخوان مقاله از یک ماه و نیم گذشته با 30عنوان با موضوع فرزندآوری در سطح شهرستان و روستاهای توابع شد.

دبیر علمی همایش گفت: از بین 20 مقاله ارسال شده به دبیر خانه همایش و ارزیابی توسط کمیته علمی پژوهشی همایش سه اثر به عنوان آثار برگزیده شناخته شد که در این همایش به صاحبان آثار برتر هدایای نفیسی تعلق گرفت.

استاد آبایی کارشناس و مشاور خانواده گفت: دین اسلام همچنان که برای تمام جوانب زندگی بشری برنامه ارائه کرده است در مورد تشکیل خانواده، داشتن فرزندان و تکثیر اولاد، داشتن روابط خانوادگی سالم و تربیت فرزندان راهکارهایی را ارائه کرده است.

این استاد پزوهشگر ادامه داد: از جمله راهکارهای علمی برای تحقق کثرت فرزندآوری؛ ترویج و تبلیغ فواید پزشکی بارداری برای زنان، آشنا کردن زنان و مردان جامعه به عوارض روحی، اجتماعی و جسمی ختم بارداری است.

وی افزود: تاثیر کثرت فرزندان در تعالی والدین  و فرزندان دیگرشامل برآورده شدن انتظارات والدین و تقویت عزت نفس آن ها، دریافت حمایت معنوی پس از مرگ، توسعه اقتصادی و برکت در خانواده، تحکیم روابط بین اعضای خانواده, تقویت بلوغ روحی روانی و تربیت بهتر فرزندان می باشد؛ که در این بین موانعی چون موانع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر سر راه مسئله فرزندآوری وجود دارد که بایستی مرتفع گردد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کارگاه تربیت مربی و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب   ...
کارگاه تربیت مربی و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب

در بین مبلغان، بسیجیان و دغدغه مندان حجاب شهرستان بافق برگزار شد

کارگاه تربیت مربی و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب

در این کارگاه که با حضور کارشناس کشوری حجاب و عفاف جناب حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پور مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی قم، با همت حوزه علمیه الزهرا(س) و با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی جناب سرهنگ طولابی نژاد، سازمان بسیج جامعه زنان در جمع مبلغان عفاف و حجاب شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه مسائلی از جمله تبیین مسأله حجاب و مؤلفه های آن از جمله مردم، مسئولین، قانون حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و اقدامات دشمن مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم با اشاره به جایگاه خطیر مردم در مسأله حجاب گفت: حجاب هدف آفرینش نیست بلکه وسیله ای برای حفظ ارزش های زن است.

وی افزود: عوامل بی حجابی مواردی از جمله کم کاری مسئولین، پرکاری دشمن، ناآگاهی مردم، شبهات فضای مجازی و جامعه می باشد و در این راستا افرادی که مورد توجه قانون هستند سه قشر مسئولین، حقوق بگیران و خدمتگیران و مردم می باشند.

عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه قم اظهار کرد: جایگاه حقوقی مسئولین باید به گونه ای باشد که در برابر کوچکترین کجروی توبیخ شده و برعکس در مقابل مردم جایگاه ملاطفت مورد توجه قرار بگیرد.

ایشان در ادامه به مصداق های روایی و قرآنی حجاب اشاره کرد  در بیان معیارهای حجاب گفت: تنگ و بدن نما و کوتاه نبودن، جلب توجه نکردن، زینت نداشتن و فاقد آرایش بودن از جمله این معیارهاست که در مورد گردی صورت و دست ها تا مچ مورد استثناء قرار گرفته است.

این مبلغ عفاف و حجاب در ادامه معیارهای حجاب برتر را بیان کرد و گفت: در اسلام نگاه آرمانی و فرهنگی ما چادر است و در این راستا به توضیح و تحلیل واژه هایی از جمله حیا، عفاف و غیرت پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پور در بخش دوم کارگاه به بیان شبهات عفاف و حجاب و پاسخ ها آنها پرداخت.

گفتنی است این کارگاه در دو بخش صبح و بعداز ظهر برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  « همایش خانواده متعالی(فرزندآوری)»   ...
« همایش خانواده متعالی(فرزندآوری)»

« همایش خانواده متعالی(فرزندآوری)»

فراخوان مقاله

محورهای  فراخوان:

1-جایگاه ازدواج و فرزندآوری در قرآن و روایات

2-راهکارهای علمی و عملی فرهنگی تحقق کثرت فرزندآوری در جامعه

3-راهکارهای علمی و عملی اقتصادی تحقق کثرت فرزندآوری در جامعه 

4-آثار سوء جسمی و روحی پیشگیری از بارداری و سقط جنین ازمنظر علم پزشکی

5-تاثیر کثرت فرزندان در تعالی والدین و رشد فرزندان دیگر

6-آثار و برکات جسمی و روحی بارداری و فرزندآوری برای زنان

7-اثبات ضرورت افزایش جمعیت در ایران از منظر اندیشمندان

8-بررسی شبهات افزایش جمعیت در ایران و پاسخ هر کدام

9-فواید فرزندآوری و فرزندپروری از منظر آموزه های وحیانی و روایی

10-فرزندآوری از دیدگاه زنان موفق در تربیت فرزندان موفق

11-نقش فرزندآوری و افزایش جمعیت در بهبود مهارت های ارتباطی دربین اعضای خانواده و دیگران

12-بررسی موانع فرزندآوری از منظر آیات و روایات(با رویکرد نقد ادله فمنیسم)

13-واکاوی علل کاهش رشد جمعیت با تاکید بر تبیین دیدگاه اسلام

14-بررسی مؤلفه های مؤثر بر تمایل به فرزندآوری

15-ارزش ذاتی فرزندآوری از منظر اخلاقی

16-بررسی احادیث ناظر به فضیلت زنان دارای فرزندان بیشتر

17-تاثیر رسانه ای بر نگرش زنان به فرزندآوری

18-بررسی و نقد اندیشه«فرزند کمتر،زندگی بهتر» در جامعه معاصر ایران با رویکرد اسلامی

19-راهبردها و سیاست های تشویقی قرآن و روایات پیرامون فرزندآوری

20-راهبردها و سیاست های تشویقی دولت پیرامون فرزندآوری

21-نگرش، راهبردها و استراتژی های مادران نسبت به باروری

22-آثار سوء جسمی و روحی تجرد و بالا رفتن سن ازدواج

23-آثار و برکات ازدواج و فرزندآوری از منظر اسلام و علم پزشکی

24-بررسی آثار طلاق عاطفی و واقعی بر کاهش رشد جمعیت

25-بررسی عوامل مؤثر بر گرایش به فرزندآوری و راهبردهای تقویت آن

26-تاثیر مؤلفه های سبک زندگی بر نگرش به فرزندآوری

27-بررسی چالش های فرزندآوری زنان شاغل و راهکارهای برون رفت از آن

28-بررسی و رصد رفتارها و نگرش های ایرانیان در موضوع فرزندآوری

29-بررسی زمینه های کم فرزند طلبی و تاخیر در فرزندآوری در ایران

30-بررسی موانع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کثرت فرزندآوری و راهکارهای برون رفت از آن         

شیوه نامه نگارش مقالات                               

) با رعايت حداقل 5 و حداکثر 15 صفحه word207و بالاتر و فونت متن اصلی nanazanin14، فونت عناوین اصلی Btitr16، فونت پاورقی Bnazanin12  و دارای چکیده، نتیجه، مقدمه، فهرست منابع و آدرس دهی به شکل پاورقی)

آخرین مهلت ارائه آثار:1/4/1401

زمان برگزاری  همایش:چهارشنبه5/4/1401مصادف با روز خانواده ساعت9:30

مکان: سالن همایش های آهنشهر

کسب اطلاعات بیشتر مراجعه به وب سایت حوزه www.azahrabafgh.kowsarblog.ir

ارسال آثار به ایمیل حوزه به نشانی hozehbafgh@yahoo.com

نشاني دبیر خانه همایش: یزد-بافق-بلوار شهید بهشتي-جنب دانشگاه پیام نور-حوزه

علمیه الزهراء«سلام الله علیها » بافق-واحد پژوهش 03532446340 داخلي 4

*حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهرستان بافق

*بسیج جامعه زنان شهرستان بافق

*ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی شهرستان بافق

*سنگ آهن مرکزی شهرستان بافق

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نمایشگاه دستاوردهای حوزه علمیه خواهران   ...
نمایشگاه دستاوردهای حوزه علمیه خواهران
نمایشگاه دستاوردهای حوزه علمیه خواهران
نمایشگاه دستاوردهای حوزه علمیه خواهران

به مناسبت هفته تبلیغات اسلامی با همت حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برپا شد:

نمایشگاه دستاوردهای حوزه علمیه خواهران

همزمان با هفته تبلیغات اسلامی و با همکاری سازمان تبلیغات شهرستان بافق و دیگر نهادهای وابسته به این سازمان نمایشگاهی در ورودی آستان امامزاده عبدالله(ع) برپا شد.

مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق در بیان هدف برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف شناساندن اهداف و دستاوردهای حوزه علمیه خواهران در بین عموم همشهریان و بیان فعالیتهایی است که به صورت مستمر در این مکان برگزار می شود.

وی افزود: از جمله بخش های غرفه حوزه علمیه الزهرا(س) در این نمایشگاه مشاوره رایگان به عموم بانوان شهرستان و پاسخ به شبهات آنها بود که  در کنار بیان مطالب مهدویت توسط مبلغات دوره دیده بسیار پر اثر و مورد استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

مریم تفکری با اشاره به عرفانهای نوپدید و شیوع آن در شهرستان گفت: از دیگر بخش های غرفه حوزه آشنایی شهروندان بافقی با فرقه های نوظهور حلقه و آگاه سازی آنها در به دام نیفتادن توسط افراد فرصت طلب می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: از آنجایی که فعالیتهای طلاب خواهر در حوزه خیلی وقت ها گمنام می ماند بسیاری از فعالیتهای انجام شده توسط اساتید و طلاب حوزه در قالب عکس و کلیپ برای بازدید کنندگان پخش شد.

وی افزود: برپایی بنر عهدنامه با امام زمان(عج) و شناساندن شخصیت های روحانی مؤثر در اعتلای اهداف حوزه از جمله آیت الله شیخ محمد تقی بافقی و مؤسس حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق مرحوم آیت الله میرغنی زاده و مسئول حوزه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سلیمانی از دیگر برنامه های این غرفه بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  باید و نبایدهای آسیب های اجتماعی جامعه   ...
باید و نبایدهای آسیب های اجتماعی جامعه

در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) تبیین شد:

باید و نبایدهای آسیب های اجتماعی جامعه

همزمان با ایام پایان ترم طلاب خواهر جناب سرهنگ طولابی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان بافق  در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران باید ها و نباید هایی که هر فردی در جامعه باید بداند را تبیین کرد.

در این نشست جناب سرهنگ طولابی نژاد با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان می فرمایند« ما با یک شبیه خون فرهنگی مواجه هستیم » ثمره کم کاری در این زمینه به شدت بر جامعه اثر گذاشته، ما پیچ تاریخی را داریم، در گذشته مسائل اقتصادی و شرایط خیلی بدی داشتیم و بحث اقتصادی را به برجام گره زدیم و ثمره برجام عملا هیچ بود .

وی افزود: مردم امروزه از نظر اقتصادی واقعا در فشار هستند، ما قبلاً در شرایط جنگ بودیم آن را درک کردیم ولی مردم ما در آن زمان نبودند و شرایط الان برایشان واقعا سخت است. دشمن خیلی قشنگ کار می کند، ما الان با جنگ سخت مواجه نیستیم که برویم سنگر بگیریم، اینها تمام شده الآن دشمن با جنگ نرم قشنگ کار می کند و روی مغز انسانها کار می شود .

فرمانده انتظامی  شهرستان بافق اظهار کرد: حضرت آقا گفتند« فضای مجازی قلتگاه جوانان است.» مگر می شود یک کشور صداو سیما را در اختیار کشور دیگری قراربدهد؟! ولی ما متاسفانه فضای رسانه ای را در اختیار کشورهای دیگر قرار داده ایم.

وی افزود: هر کدام از ما باید به عنوان یک فرد نیروانتظامی و شما بعنوان طلبه باید تلاشمان را بیشتر کنیم مخصوصا در فضای مجازی باید به تولید محتوا و پخش ان درگروههای خانوادگی بپردازیم و آگاهی ها را افزایش دهیم. تلفن همراه وسیله بسیار خطرناکی است شوهر شما نباید گوشی اش رمز داشته باشه محتوای گوشی همسران و فرزندان را باید مراقب باشیم.گوشی فرزندان شما نباید رمز داشته باشد، اطلاعات را می توانند داخل گوشی مخفی کنند گوشی ها باید تحت کنترل باشد و خیلی خیلی مراقب باشید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  به همت فرمانده ی انتظامی شهرستان بافق جناب سرهنگ طولابی نژاد آرامش به حوزه علمیه خواهران بازگشت.   ...
به همت فرمانده ی انتظامی شهرستان بافق جناب سرهنگ طولابی نژاد آرامش به حوزه علمیه خواهران بازگشت.

به همت فرمانده ی انتظامی شهرستان بافق جناب سرهنگ طولابی نژاد آرامش به حوزه علمیه خواهران بازگشت.

در پی سرقت از حوزه علمیه الزهرا(س) و متواری شدن سارق و عدم شواهد و مدارک و نهایت استرس و اضطراب برای کلیه کادر و طلاب این حوزه با همت جناب سرهنگ طولابی نژاد و تیم همراهشان در طی زمانی کمتر از تصور همگان با درایت و ذکاوت سارق پیدا و کلیه اجناس مسروقه استرداد داده شد . در همین راستا متن تقدیرنامه سرکار خانم تفکری مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) در پاسداشت تلاش این عزیزان به شرح ذیل خدمت دلیرمردان خطه شهرستان بافق ارائه می گردد….

«فضل الله المجاهدین باموالهم وانفسهم علی القاعدین درجة وکلا وعد الله الحسنی وفضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» 95 نساء

شوکت، حشمت، عظمت و قدرت کشور ايران منبعث از تلاش های سترگ دلاورمردی های بزرگ مردانی است که خالصانه و مخلصانه ازامنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران حراست و محافظت می نمايند.

جناب سرهنگ طولابی نژاد

فرمانده محترم انتظامی شهرستان بافق

از اينکه با اراده ی آهنين و بر اساس دين داری و اخلاق مداری، در جهت اقتدار و بالندگی فرامین اسلامی با حماسه آفرينی و سلحشوری مدافع راستين نظام ولايی جمهوری اسلامی همت گمارده ايد، لازم است به پاس اين مجاهدت خستگی ناپذير مراتب تقدیر و تشکر جامعه روحانیت بانوان شهرستان بافق خدمتتان اعلام گردد.

از ايزد منان موفقيت های روز افزون در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی را خواستاریم.

آرزوی همیشگی انسان ها ، دنیایی سراسرصلح و آرامش بوده است، نیروی انتظامی نیازیک جامعه ی آرمانی است و همه ی اندیشمندان اجتماعی برضرورت وجود چنین نیرویی درتمام جوامع تاکید دارند. نیرویی که با اقتدار دربرابر اخلال گران نظم و امنیت ایستاده و تیشه برریشه های ظلم وفساد می کوبد تا ارمغان آور آرامش وعدالت باشد. امنیت ، اعتماد، سلامت ، پویایی و نشاط ثمره ی حضور نیروی انتظامی درجامعه است بدین وسیله ضمن تشکر از پیگیریهای مستمر و مجدانه حضرتعالی و ارادت خاصه شما به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) از تلاشهای بی شایبه شما و همکاران گرامیتان که سرافرازانه امنیت و آرامش را به دل طلاب خواهر بازگردانیدید از خداوند منان عزت و سربلندی را برای شما خواستاریم…

                                                                                                و من الله التوفیق

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تشکیل کارگروه جمعیت و اعزام به سطح شهر   ...
تشکیل کارگروه جمعیت و اعزام به سطح شهر

در بین فعالان فرهنگی و پژوهشی و اعضای کارگروه جمعیت شهرستان بافق تبیین شد:

تشکیل کارگروه جمعیت و اعزام به سطح شهر

نشست کمیته کارگروه جمعیت با حضور حجت الاسلام مهدوی نژاد مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی در بین بانوان دغدغه مند جمعیت در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام مهدوی نژاد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: ما امروزه با چهار بحران جدی تجرد، پیشگیری، طلاق و سقط جنین روبه رو هستیم که با توجه به کاهش جمعیت در سالهای اخیر و منجر شدن به پیری جمعیت ایران در سال 1420 و نصف جمعیت الآن مواجه خواهیم شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند هیچ ماموریتی بالاتر از حفظ نظام جمهوری اسلامی نیست لذا در این راستا نیازمند تکثیر نسل هستیم و این بحران پیش رو یک تهدید برای پیشرفت کشور و نظام خواهد بود.

مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی با اشاره به گوشه ای از روایت حضرت زهرا(س) در راستای تربیت فرزندان شیعیان گفت: تاکنون گروه های زیادی از جمله قرارگاه قرب، بنیاد خاتم الاوصیا، سازمان اوج و ستاد فرهنگی جبهه مردمی در راستای تقویت جمعیت و تکثیر نسل تشکیل شده که خیلی مورد تشویق و حمایت رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته اند لذا در این راستا باید جبهه فرهنگی در سطح کشور فراگیر شود چرا که هر موییسه به تنهایی قادر نخواهد بود در برابر این بحران هولناک اقدامات مناسب انجام دهد.

وی اظهارکرد: ضمن تشکیل گروه فرهنگی تبلیغی جمعیت ما با در اختیار قرار دادن محتوا به نمایندگان و اعزام آنها به مساجد، مدارس، حوزه ها، حلقه های بسیج و … انشاالله خواهیم توانست اقدامات و اثرات قابل توجهی بر این موضوع داشته باشیم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  علل و عوامل دخیل در آغاز جنگ و آزادسازی خرمشهر   ...
علل و عوامل دخیل در آغاز جنگ و آزادسازی خرمشهر

در بین طلاب خواهر شهرستان بافق تبیین شد:

علل و عوامل دخیل در آغاز جنگ و آزادسازی خرمشهر

به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر نشست بصیرتی با سخنرانی خانم زهرا صادقیان از اساتید حوزه در جمع کادر، اساتید و طلاب برگزار شد.

در این نشست زهرا صادقیان با اشاره به چرایی اینکه چرا بعد از فتح خرمشهر که به ایران پیشنهاد اتمام جنگ شد، جنگ ادامه یافت و چرا شعار رزمندگان ما این بود که جنگ جنگ تا کربلا و آیا این تجاوز به کشوری دیگر محسوب نمی شود؟ گفت: جنگ تحمیلی زمانی شروع شد که ایران اسلامی به دلیل وقوع انقلاب، حوادث و مشکلات داخلی و بین المللی، به هیچ وجه آماده درگیر شدن در یک جنگ گسترده نبود. در این صورت تنها راه منطقی، دفاع با قدرت علیه متجاوز و بیرون راندن و تنبیه آنان و حصول اطمینان از عدم تجاوز دیگر بود. این مبنای استراتژی ایران در طول جنگ تحمیلی بود و با وجود هزینه های زیاد جنگ، تا آخرین روز تعقیب می شد .

وی در بررسی چرایی تداوم جنگ بعد از فتح خرمشهر افزود: اگر صلح را مجموعه ای از آتش بس، عقب نشینی، تعیین متجاوز، تامین خسارت های وارده و … بدانیم، باید بگوییم که در آن زمان، هیچ گونه پیشنهاد صلحی ارائه نشد و شورای امنیت و دیگران، تنها آتش بس و در واقع حالت نه جنگ نه صلح را توصیه می کردند . در آن زمان طرحی که متضمن صلح واقعی باشد و شناسایی متجاوز و پرداخت غرامت را نیز شامل شود و تضمین برای عدم تعرض مجدد داشته باشد، وجود نداشت و پیشنهادهای ارائه شده، تنها در حد آتش بس و مذاکره طرفین بود . این امر با توجه به پشتیبانی یک طرفه و آشکار دولت های بزرگ و نهادهای بین المللی از عراق، هیچ گاه نمی توانست شرایط ایران را برای یک صلح واقعی و شرافت مندانه محقق سازد .

این استاد حوزه در بیان دلایل منطقی و عقلانی برای ادامه جنگ داشت اظهار کرد: شرایط ایران برای صلح؛ عدم امنیت مرزهای ایران و نقاطی در شلمچه، طلائیه، فکه و قصر شیرین که  در اشغال عراق بود؛ صحیح نبودن توقف جنگ و چانه زنی در پشت میز مذاکره، برای آزادی نقاط مرزی آزاد شده، در معرض تهدید بودن شهرهای آزاد شده همچون خرمشهر، به علت حضور دشمن در شلمچه؛ توانایی کمی ارتش عراق ترمیم شده و با کمک های همه جانبه دولت های بزرگ افزایش هم یافته بود.

وی افزود: عوامل شروع جنگ توسط عراق عبارت بود از سیستم بین الملل و شخصیت تصمیم گیرنده جنگ یعنی صدام در آغاز تجاوز به ایران که دارای انگیزه عمده شخصی بود که در زمان فتح خرمشهر نه تنها این عوامل از بین نرفته بود، بلکه به خاطر پیروزی های چشم گیر ایران در جبهه ها، شدت یافت .

در پایان می توان گفت که پس از فتح خرمشهر شرایط برای اتمام جنگ مهیا نبود و بعد از بازپس گیری خرمشهر، منطقه با حمله اسرائیل به جنوب لبنان روبرو شد و وقفه ای در ادامه جنگ پیش آمد و نیروی ایران متوجه جنوب لبنان بود در پایان جنگ هر چند ویژگی های روانی و شخصیتی صدام هنوز موجود بود ولی شرایط بین المللی و منطقه ای دیگر به هیچ وجه موافق ادامه جنگ نبودند; بنابراین در قطع نامه 598 شورای امنیت بسیاری از خواسته های مشروع و بر حق جمهوری اسلامی ایران را لحاظ کرده، عزم خود را بر پایان جنگ نمایان ساختند

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبلیغی راه و روش حضرت خدیجه(س)و جایگاه اجتماعی ایشان   ...
تبلیغی راه و روش حضرت خدیجه(س)و جایگاه اجتماعی ایشان

در بین بانوان مبلغ و طلبه تبیین شد:

تبلیغی راه و روش حضرت خدیجه(س)و جایگاه اجتماعی ایشان

به مناسبت گرامیداشت رحلت ام المومنین حضرت خدیجه(س) مراسم روضه خوانی و مداحی با سخنرانی حجت الاسلام محمد جواد صادقیان بافقی، در مدرسه علمیه الزهرا(س)بافق برگزار شد.

در این مراسم که به یادبود درگذشت همسر رئیس  سابق حوزه علمیه امام صادق(ع) و همچنین پدر یکی از اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد حجت الاسلام صادقیان اظهار داشت: یکی از فضائل حضرت خدیجه سلام الله علیها این است که درد دین داشت و به مقام معنوی پیامبر آخر الزمان نیز آگاه بود بنابراین با توجه به شناخت نشانه های نبوت در محمد امین(ص)خودش مقدم بر ازدواج با ایشان شد.

وی تصریح کرد:حضرت خدیجه سلام الله علیها به عنوان یک حامی به تمام معنا با انفاق ثروتش در راه اسلام و پیامبر(ص)، به صورت همه جانبه از پیامبر دفاع کردند.

استاد مدرسه علمیه بافق خاطر نشان کرد: در زندگی هر شخص موفق و تاریخ ساز همیشه یک نفر نقش اساسی داشته است و حضرت خدیجه(س)بلافاصله پس از بعثت به پیامبر اسلام ایمان آورد.

صادقیان، بانوان طلبه را به مطالعه و تفکر در زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها دعوت کرد و افزود: بانوان مبلغ در طول سال در جلسات تبلیغی بانوان، راه و روش حضرت خدیجه(س)و جایگاه اجتماعی ایشان را تبیین کنند که چگونه یک بانو با انتخاب راه درست و دفاع از دین اسلام، تا آخرین لحظه عمر ثابت قدم می ماند.

وی گفت: دشمنان اسلام روی انسان های بی درد و بی دین سرمایه گذاری می کنند زیرا ازصدر اسلام تا کنون همیشه چنین افرادی به اسلام ضربه زده اند.

استاد مدرسه علمیه بافق اظهار کرد: چون حضرت خدیجه سلام الله علیها درد دین داشت همیشه پیامبر را تصدیق می کردند و هیچ گاه از ابتدای بعثت تا زمان رحلت، پیامبر را تنها نگذاشتتند حتی در مواقعی که کافران و مشرکان پیامبر را مسخره یا تکذیب می کردند.

صادقیان ادامه داد: حضرت خدیجه سلام الله علیها به خاطر حمایت هایش از پیامبر اسلام مورد اذیت مردم و حتی اقوام خود قرار می گرفت، حتی در زمان ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها زنان مکه او را تنها گذاشتند در حالی که خداوند زنان بهشتی و فرشتگان را به کمک خدیجه(س)فرستاد.

وی، به دوران سخت محاصره اقتصادی پیامبر و یارانش در شعب ابی طالب اشاره کرد و گفت: در آن زمان حضرت خدیجه سلام الله علیها تمام اموال خود را خرج حفظ جان مسلمانان کرد، به طوری که تمام دارایی اش که روزی ثروت مند ترین فرد در جزیرة العرب بود تمام شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اهمیت زی طلبگی و سربازی امام زمان(عج)   ...
اهمیت زی طلبگی و سربازی امام زمان(عج)

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

اهمیت زی طلبگی و سربازی امام زمان(عج)

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و حضور طلاب در کلاس های درس نشست تخصصی طلاب و مدیر مدرسه علمیه خواهران با محوریت زی طلبگی برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری گفت: کسی که حوزه می آید جزو سربازان امام زمان(عج) خواهد شد و لیکن مسائلی باعث می شود از انسان سلب توفیق شده و از امام زمان جدا شود که از جمله آنها، دلبستگی به دنیاست، ظواهر طلاب خواهر  به دنیا زیادتر شده، ولی سطح زندگی طلاب برادر در حد پایین تری است.

وی افزود:  انسان باید خودش را از فریب شیطان دور کند و از مسائل دیگری که موجب فاصله بین امام زمان(عج) می شود، پیروی از هوای نفس است.در ماه رمضان خداوند شیطان را در غل و زنجیر قرار می دهد، امام زمان وقتی ظهور کنند اولین کاری که انجام می دهند شیطان را از بین می برند، پس باید با هوای نفس خود غلبه کنیم و از او تبعیت نکنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران در بیان سومین دلیل جدایی به ضعف اراده اشاره کرد و گفت: باید عزممان را جزم کنیم و سستی و تنبلی نداشته باشیم، اگر سختی پیش آید با جان و دل بپذیرد و همیشه دنبال راه حلی که صرفاً خود را راحت کنیم نباشیم، و همچنین دلیل دیگر جدایی با امام عصرمان را نداشتن شناخت کافی نسبت به امام زمان و فلسفه غیبت عنوان کرد.

مریم تفکری اظهار کرد: ما باید از این فرصتی که خداوند نصیب ما کرده بتوانیم درست استفاده کنیم و از نگاهی که حضرت زهرا سلام الله علیها به ما داشته درست استفاده کنیم و همیشه برای دیگران الگو باشیم. در قرآن سوره احزاب آیه ۳۴خداوند به زنان پیامبر می گوید:« ای زنان پیامبر شما باید تمام اعمال و رفتارتان از همه بهتر باشد‌.» یک طلبه اگر اشتباه کند دو خطا براش نوشته می شود.چون مردم هم دارند رفتار او را می بینند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشنواره علمی پژوهشی استانی مدار الدهر   ...
جشنواره علمی پژوهشی استانی مدار الدهر

در بین طلاب پژوهشگر به صورت استانی تبیین شد:

جشنواره علمی پژوهشی استانی مدار الدهر

به مناسبت ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

جشنواره بر خط علمی پژوهشی استانی«مدار الدهر» در جمع طلاب، اساتید و کادر به صورت استانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر باقری از طریق سامانه مدرس در تالار پژوهشی و نیز حضوری برگزار شد.

دبیر علمی همایش در بیان هدف برگزاری جشنواره گفت: هدایت، جهت دهی، توان افزایی و ترغیب طلاب نسبت به امر پژوهش و تحقیق در قالب ها و محورهای مختلف جشنواره از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

باقری گفت: تزکیه، خودسازی و اصلاح فردی با ارتقاء معرفت، محبت و اطاعت نسبت به اوامر امام عصر، اصلاح اجتماعی و دستگیری کردن از دیگران با نوشتن آثار و تالیفات در زمینه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از وظایف منتظران ظهور است.

وی در ادامه افزود: از دیگر وظایف منتظران تاسی به صفات ایشان نظیر تقوا، سخت کوشی و جهاد همه جانبه داشتن، موضع گیری در برابر بدعت ها، برقرای عدالت، خیرخواهی و…می باشد.

گفتنی است عکس نوشته، دل نوشته، خاطره نویسی، داستان نویسی، وبلاگ نویسی، مقاله نویسی، عکاسی، نقاشی، خطاطی، طراحی، تهیه پاورپوینت، معرفی تالیفات در زمینه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، خلاصه نویسی از تالیفات نگاشته شده در رابطه با ایشان از جمله محورها و قالب های فراخوان جشنواره بود که به صاحبان کلیه آثار و نیز به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهداء گردید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست شیوه های نوین تبلیغ و سفیران رضوان   ...
نشست شیوه های نوین تبلیغ و سفیران رضوان

در جمع طلاب و مبلغان مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

نشست شیوه های نوین تبلیغ و سفیران رضوان

نشست شیوه های نوین تبلیغ با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بیاتی از اساتید برتر تبلیغی کشور در معیت معاون فرهنگی و مسئول ساماندهی و نظارت مرکز مدیریت استان یزد در جمع سفیران رضوان، مربیان طرح امین، طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام بیاتی ضمن بیانی چیستی، چرایی و چگونگی طلبگی گفت: از جمله دلایل دعوت به حوزه نیازمند بودن جامعه به طبیبان روح، بهترین استفاده از ایام جوانی، یدک کشیدن نام سربازی حضرت، خنثی سازی فعالیت های دشمن، بیرون آمدن شیعه از مظلومیت و تربیت شدن نیروهای متخصص و متعهد می باشد.

وی افزود: از آنجایی که از بین ششصد هزار دینی که داریم هیچ دینی بیشتر از اسلام دشمن ندارد لذا مهم ترین وظایف طلبگی یادگیری و یاددهی است و در همین راستا به احادیث توبیخی و تشویقی در یادگیری علوم دینی اشاره کرد.

این استاد شیوه های نوین تبلیغ اظهار کرد: در رابطه با تکنیک های جذب اولین قدم ارتباط است که می توان از طریق رصد موقعیت و ارتباط موثر و معرفی حوزه زمینه سازی شود و دومین تکنیک گفتگوهای مجازی از طریق ایجاد کانال و گروه، طراحی عکس نوشته و پوستر و ساخت کلیپ های جذاب می باشد. که برگزاری اردوهای یک روزه رضوان، مراسمات عمومی، مسابقات کتابخوانی و روایتگری از دیگر تکنیک های جذب می باشد.

حجت الاسلام بیاتی در بیان دستاورهای حوزه گفت: تربیت نخبگان علمی، تربیت سلاطین اخلاق و عرفان، تولید علوم انسانی و تشکیل حکومت اسلامی از جمله دستاوردهای حوزه های علمیه می باشد که در برابر آن آسیب هایی از جمله کاربردی نبودن برخی دروس، کمبود افراد خبره برای پاسخگویی به شبهات، محدودیت های طلبگی و …. وجود دارد که باید با تدابیرهای لازم موانع از پیش رو برداشته شود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  شیوه های دعوت به نماز   ...
شیوه های دعوت به نماز

در بین مبلغان طرح امین مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

شیوه های دعوت به نماز

به منظور ارتقای سطح علمی مربیان طرح امین مدارس شهرستان بافق کارگاه شیوه های دعوت به نماز با همکاری ستاد اقامه نماز شهرستان و با سخنرانی حجت الاسلام جهانبخش از مبلغان استان قم در جمع طلاب مبلغ برگزار شد.

در این کارگاه حجت الاسلام جهانبخش ضمن بیان تربیت عبادی، اصول کلی تربیت را که شامل تدریج ، توجه به نیازها، نشاط، صبر، استمرار و … تبیین کرد.

وی افزود: دومین قدم در تربیت عبادی مخاطب شناسی می باشد که در ارتباط گیری با دانش آموزان و حتی فرزندان خیلی راهگشا خواهد بود و در این بین به گروه های هدف مربیان از جمله توجه به قشر خاکستری در مدارس اشاره کرد.

این مبلغ دینی اظهار کرد: از بهترین راهکارهای دعوت به نماز در گروه سنی 4-7 سال شعر و داستان می باشد چرا که همزاد پنداری و برانگیختگی احساس در این طیف سنی خیلی زیاد است.

حجت الاسلام جهانبخش ضمن بیان شیوه های عملی دعوت به نماز گفت: گروه سنی 7 تا 12 سال را بیشتر با افزایش آموزش و کاهش تخیل می توان از طریق شعر و داستان به نماز دعوت نمود و در این راستا تعدادی کتاب و رمان با رده های سنی مختلف را به مربیان معرفی نمود.

گفتنی است این دوره با استقبال مربیان روبه رو بود لذا کارگاه دوم در آخر همین هفته برگزار خواهد شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن اعیاد شعبانیه به همراه مراسم نمادین عروسی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)   ...
جشن اعیاد شعبانیه به همراه مراسم نمادین عروسی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

جشن اعیاد شعبانیه به همراه مراسم نمادین عروسی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)

به مناسبت اعیاد شعبانیه مراسم جشن و مولودی خوانی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این مراسم که با همت طلاب پایه اول در قالب آموزشی و در رابطه با درس سیره حضرت زهرا(س) بود مراسم نمادین جشن عروسی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، همراه با بیان معیارهای ازدواج به سبک اسلامی برگزار شد.

از دیگر برنامه های این جشن مولودی خوانی توسط خانم مریم تفکری بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  سیره نبوی و الگوی نمونه اخلاق   ...
سیره نبوی و الگوی نمونه اخلاق

در بین طلاب و اساتید خواهر تبیین شد:

سیره نبوی و الگوی نمونه اخلاق

نشست سیره نبوی به مناسبت مبعث حضرت رسول(ص) با حضور طلاب و اساتید و با سخنرانی سرکار خانم بابازاده استاد اخلاق حوزه برگزار شد .

در این نشست فاطمه بابازاده گفت: یکی از فضائل پیامبر(ص) این بود که هیچ وقت به خاطر مسائل دنیوی عصبانی نمی شدند، پس چه خوب است که گرچه ما نمی توانیم عیناً مانند آنها شویم حداقل رنگ و بوی زندگی خود را مثل پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام کنیم مخصوصا در نمازهایمان!

وی افزود: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم خنده می کردند ولی قهقه نمی کردند یا بلند بلند خنده نمی کردند؛ پیامبر صلی الله علیه وآله در هرمحلی وارد می شدند آخرین نقطه نشستن رو انتخاب می کردند؛ با دشمنان خود برخورد نیکو داشتند و با نرمی با آنها صحبت می کردند.

این استاد اخلاق اظهار کرد: پیامبر صلی الله علیه کسی را از خود ناامید نمی کردند و از خود دور نمی کردند؛ پیامبر صلی الله علیه هیچ وقت در بین حرف مردم نمی پریدند و قطع کننده نبودند؛ اگر فردی کار اشتباهی می کرد پیامبر صلی الله علیه و آله عذرش را می پذیرفت؛ باید مواظب اعمال و حتی رفتارمان باشیم فقط نماز نیست که محاسبه می شود نماز یک طرف کفه ترازو و مابقی اعمال در کفه ترازو دیگر است.

بابازاده گفت: به خاطر دنیا به اندازه بخور و نمیر جمع کنید؛ معلوم نیست فردایی باشد. اگر حرفی باعث پیشرفت نمی شود آن حرف بیهوده است و  نباید اصلا  به آن توجه کنیم، از یک گوش بشنویم از یک گوش بدهیم بیرون؛ باید به واجبات بپردازیم آندنیا جلوی ما را نمی گیرند چرا مستحبات انجام ندادید ولی برای واحبات مواخذه می شویم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ویژگی های عصر امام موسی کاظم(علیه السلام)   ...
ویژگی های عصر امام موسی کاظم(علیه السلام)

در بین طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان بافق تبیین شد:

ویژگی های عصر امام موسی کاظم(علیه السلام)

همزمان با شهادت حضرت باب الحوائج امام موسی بن جعفر علیه السلام نشست بصیرتی با سخنرانی سرکار خانم مریم تفکری مدیر و استاد تاریخ حوزه در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری با اشاره به حاکمان ظالم وغاصب زمان امام کاظم علیه السلام گفت: اولین حاکم، منصور دوانیقی  بود که  دوره سرکوب، اختناق، قساوت و در این دوره امام صادق علیه السلام را به شهادت رساند، دوره بعدی مهدی عباسی،  دوره استبداد ونفاق ؛و دوره هادی عباسی دوره تعقیب مخالفان وسخت گیری شدیدتر و در نهایت دوره هارون الرشید بود که دوره فشار برشیعیان و شهادت امام کاظم علیه السلام بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران در بیان ویژگی های عصر امام کاظم علیه السلام افزود: از جمله ویژگی های زمان این امام غریب،  آغاز مبارزه با فرقه هایی که به زنده ماندن امام پیشین معتقد بودند از جمله فرقه ناووسیه، که معتقد به حیات امام صادق علیه السلام بودن؛  فرقه مبارکیه، که معتقد به امامت محمدبن اسماعیل بن صادق علیه السلام بودند، وتولید فرقه یکی از اقدامات برجسته ای بود که هر خلیفه ایی در دوران خودش داشت و در کنار آن از فرقه های قبلی هم حمایت می کردو آنها را گسترش می داد، تا جایی که تشخیص آن برای خواص بسیار مشکل بود.

وی اظهار کرد: درزمان امام کاظم علیه السلام فرقه هایی که در دوران قبل رو به افول رفته بود دوباره احیاء شدند، و این فرقه ها مانند مذاهب اهل سنت منکر ولایت حقیقی اهل بیت نبودند بلکه ولایت را تا زمان امام صادق علیه السلام قبول داشتند و بعد می گفتند که امام صادق علیه السلام همچون خضر نبی در حیات دنیوی به سر می برند.

این استاد تاریخ گفت: صاحبان این فرقه ها مستنداتی همچون زیارت جامعه کبیره و … هم برآن عرضه می کردند که مثلا مرگ برای امام معنا ندارد،و او می تواند بعد از شهادت در دنیا نقش ایفا کند، بنابراین امام صادق علیه السلام در قید حیات است و ما دلیلی بر اطاعت از امام هفتم نمی بینیم؛ واین فهم ودرک تا زمان امام حسن عسکری علیه السلام ادامه داشت ودشمن تلاش می کرد که با این رفتار و فرقه ها خواص بیشتری راجذب خود کند؛ زیرا وقتی خواص جامعه جذب یک مذهب و دین و فرقه انحرافی بشوند بخش زیادی از مردم را نیز به سمت آن مکتب و مذهب و دین سوق می دهند.

مریم تفکری در بیان ویژگی دوم عصر امام کاظم علیه السلام افزود: نفوذ یاران خالص به سیستم حکومت، مثل جناب علی بن یقطین بود که امام به او فرمود: مهرهای اعتبار اعمال شما، بر آوردن نیازهای برادرانتان و نیکویی با ان ها در حد توان است، اگر چنین نکنید، عملی از شما پدیرفته نیست.بنابراین نسبت به برادرانتان مهربان و با آنها مدارا نمائید تا به ما بپیوندید.و زمانی که علی بن یقطین در خواست استعفاء داد، امام به او  فرمودند: این کار را نکن ما به تو انس وعلاقه داریم ومثل تو در دربار هارون سبب عزت وسربلندی برادران دینی توست.خداوند به وسیله تو یک ناراحتی را رفع می کند ویا آتش کینه مخالفین را نسبت به دوستان خود به وسیله تو خاموش می کند و حضرت فرمودند که من سه چیز را برای تو ضامن هستم؛ هرگز سقف زندان بر سرت سایه نیافکند، تیزی شمشیر پیکرت را فرا نگیرد، فقر و تنگدستی به خانه تو راه نیابد.

در پایان نشست مراسم مداحی حضرت باب الحوائج (ع) نیز برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  فضایل ماه مبارک رجب   ...
فضایل ماه مبارک رجب

در بین اساتید و کادر حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

فضایل ماه مبارک رجب

همزمان با اعیاد ماه رجب المرجب نشست تخصصی اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) با حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول حوزه های شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب گفت: رجب و شعبان مقدمه رمضان هستند تا از گناه هان پاک شویم و یکی از چیزهایی که به ماه رجب عظمت داده ولادت حضرت علی علیه السلام است، آنجایی که در زیارت امین الله می گوییم:«السلام علیک یا امین الله فی ارضه»، همیشه در هر شهر چند نفر امین بودند که هنگام مسافرت ها مردم چیزهای ارزشمند خود را نزد آنها به امانت می گذاشتند و حتی در مواردی مسئولیت خانواده های خود را بر عهده آنها می گذاشتند، از جمله چیزهای ارزشمند وصیت نامه ها، عقدنامه ها و …. بود.

وی افزود: این«امین الله فی ارضه» یعنی امین خدا در زمین، امانت خدا در زمین نماز، که عبارتند از روزه، جهاد، خمس، زکات و … است، که خداوند از حضرت علی(ع)خواستند که باید امانتداری کنی!

مسئول حوزه های علمیه شهرستان بافق اظهار کرد: در زمان پیغمبر یک عده سقایت حاج بودند، یک عده عماره العمران بودند که وظیفه عمران و آبادانی خانه خدا را برعهده داشتند و یک عده ای هم وظیفه جهاد داشتند! این سه گروه اختلاف کردند و نزد پیامبر رفتند و گفتند کدام یک ارزشمندتر هستیم حضرت فرمود: جهاد مهم تر است و آن وظیفه ای است که بر عهده حضرت علی(ع) بوده است، همان موقع جبرئیل نازل شد و بعد از اندکی جبرئیل به سراغ حضرت علی علیه السلام رفتند و پیامبر دیدند که مکالمه ایشان طولانی شد و علت را پرسیدند جبرئیل گفت حضرت علی علیه السلام یک دعایی را یاد ما دادند: اللهم انی اسئلک الامن و الایمان!

حجت الاسلام و المسلمین گفت: حضرت علی(ع) پسران و دخترانی که تربیت کردند تمام مشکلات را تحمل کردند از جمله رشادت ها و صبوری حضرت زینب در واقعه عاشورا بود که داغ های بسیاری را تحمل نموده و مضاف بر آن داغ اسارت بود که نتوانست ذره ای خم به ابروی حضرت بیاورد و در شب یازدهم می بینیم با این همه صبوری نماز شب را اقامه میکنند و این ها به برکت تربیت پدرانه حضرت علی علیه السلام است و بس!

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  گوشه ای از مراسم اعمال ام داود(ع)   ...
گوشه ای از مراسم اعمال ام داود(ع)

گوشه ای از مراسم اعمال ام داود(ع)

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشنواره علمی پژوهشی استانی «مدار الدهر »   ...
جشنواره علمی پژوهشی استانی «مدار الدهر »

جشنواره علمی پژوهشی استانی «مدار الدهر »

(مدار روزگار- محور گردونه وجود- مرکز پیدایش زمان)

ویژه ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

با حضور:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر باقری

محورهای جشنواره:

*عكس نوشته (تصوير نگاري ) با محوریت امام زمان

*دل نوشته

  *شعر

*نقاشي

*خاطره نويسي با محوريت نیمه شعبان

*داستان نويسی (کوتاه)

*خطاطي

*وبلاگ نويسي 

* تهيه پاور پوينت

*معرفي تاليفات در زمينه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

*خلاصه نويسي از تاليفات نگاشته شده در رابطه با ایشان

*مقاله نويسی با محوریت بررسی سیره شناسی و معرفت شناسی امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و وظایف منتظران: ( با رعایت حداقل5 و حداکثر15 صفحه word2010 و فونت nanazanin14

آخرین مهلت ارائه آثار:21/12/1400   

 زمان برگزاری جشنواره : 24/12/1400ساعت 9:30صبح

كسب اطلاعات بيشتر مراجعه به وب سایت حوزه   www.azahrabafgh.kowsarblog.ir

 ارسال آثار به ایمیل حوزه: hozehbafgh@yahoo.com

نشاني دبير خانه و مکان برگزاری جشنواره: يزد –بافق –بلوار شهيد بهشتي-جنب دانشگاه پيام نور-حوزه علميه الزهراء(سلام الله عليها )بافق-واحد پژوهش03532446340داخلی4

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم یادمان حضرت آیت الله صافی گلپایگانی(ره) به روایت تصویر   ...
مراسم یادمان حضرت آیت الله صافی گلپایگانی(ره) به روایت تصویر

به همت مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) مراسم یادمان حضرت آیت الله صافی گلپایگانی(ره) در جمع طلاب و اساتید حوزه برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام این عالم گرانقدر زیارت عاشورا قرائت شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست مجازی آثار و برکات ماه مبارک رجب   ...
نشست مجازی آثار و برکات ماه مبارک رجب

در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

نشست مجازی آثار و برکات ماه مبارک رجب

به مناسبت ماه مبارک رجب نشست مجازی با حضور خانم مریم تفکری مدیر و استاد حوزه در بین طلاب خواهر برگزار شد.

مریم تفکری ضمن تبریک ماه رجب گفت: ماه رجب یکی از پرفضیلت ترین ماههای سال است به طوری که پروردگار این ماه را در میان بهترین ماهها معرفی کرده است و استجابت دعا در این ماه با ذکر و نماز های خاص ممکن می شود. ماه رجب، ماه ولایت و امامت، ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش جاری می شود.

وی افزود: رسول خدا (ص) در این خصوص می فرماید: ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من هستند و ماه رمضان ماه امتم. آگاه باشید، هر که یک روز از ماه رجب را با ایمان و اخلاص روزه بگیرد، مستوجب رضوان بزرگ الهی می شود و روزه اش در آن روز بی گمان خشم خداوند را فرو می نشاند و دری از درهای دوزخ را بر روی خویش می بندد و اگر به اندازه گستره زمین، زر به او داده شود برتر از روزه اش نخواهد بود و پاداش این روزه هرگز با حسنات دنیوی قابل مقایسه نیست جز این که باید اخلاص داشته باشد و برای تقرب به خدای عزوجل انجام داده باشد و همانا شب هنگام، ده دعایش مورد استجابت قرار می گیرد.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) گفت: خداوند در آیه 269سوره بقره می فرماید دانش و حکمت را به هرکسی بخواهد می دهد و به هرکسی دانشی داده شود خیر فراوانی داده شده است و جز خردمندان که این حقایق را درک نمی کنند، حکمت به معنای نوع خاصی از استوار و محکم کردن است به طوریکه هیچ خلل و سستی در آن راه نیابد. حکمت با واقعیت مطابقت دارد و به گونه ای با سعادت انسان کمک می کند  به همین جهت می بینیم که در روایات نیز حکمت به معرفت ، بصیرت، آگاهی در دین، اطاعت خدا و شناخت امام آمده است.

این استاد حوزه اظهار کرد: امام صادق(ع) حکمت چراغ معرفت و شناخت وسیله سنجش تقوا و نتیجه صداقت و راستی است و اگر بگوییم که خدا نعمتی بزرگ تر و بلندتر و فراوان تر و باشکوهتر از حکمت به بنده ای عنایت نفرموده چرا که خدا می فرماید: او دانش و حکمت را به هرکس بخواهد می دهد و هرکسی حکمت داده شود خیر فراوانی داده شده است.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران   ...
دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

به صورت برخط برای طلاب خواهر بافق تبیین شد:

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

همزمان با ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشست بصیرتی دهه فجر با سخنرانی زهرا صادقیان استاد حوزه به صورت برخط برگزار شد.

زهرا صادقیان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، این انقلاب پدیده ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد، پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف ازجمله سلامت و بهداشت، امنیت، آموزش عالی، تحقیقات و فناوری، اقتصاد، صنعت، قانون‌گذاری، و … مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت افزود: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۲۱ سال متوسط عمر ایران افزایش داشته است، از ۵۵ سال به 76 سال رسیده است،30 درصد پزشکان ایران وارداتی از بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان بودند.امروز از ۵۳ کشور جهان برای درمان به ایران می‌آیند و در ۲۷ رشته تخصص تربیت می‌کنیم.

زهرا صادقیان در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی» گفت: رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران را به ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد. بحرین استان چهاردهم ایران بابی عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمی‌توان به عدالت و رفاه رسید.

وی افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه امنیت این است که تجربه ۴۰ ساله نشان داد که سازش امنیت سوز و مقاومت امنیت سازاست - جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه سنگین‌ترین تهاجمات نظامی، تروریستی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را باصلابت در هم شکست نظام امنیتی انقلاب اسلامی برخلاف همه انقلاب‌ها مبتنی بر رأفت و دعوت بوده است  امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثار و جان‌فشانی شهداست جمهوری اسلامی ایران در عین مبارزه مستمر با دولت‌های ظالم و مستکبر از امن‌ترین کشور‌های جهان است. امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن آموزه‌های اسلام، اتکا به مردم و پیروی از ولایت استواراست انقلاب اسلامی امنیت خشن شکنجه محور شاه را به امنیت مردمی مبتنی بر اعتماد، ایمان، عشق و آثار بدل کرد.۸- باوجود پشتیبانی همه قدرت‌های جهانی از شاه مردم در خانه خود هم امنیت نداشتند و باوجود توطئه‌گری همه قدرت‌های شیطانی علیه جمهوری اسلامی ایران امروز از امن‌ترین کشور‌های جهان است.

این استاد حوزه اظهار کرد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه رفاه و ارتقاء سطح زندگی ایجاد شبکه گسترده آب آشامیدنی سالم در شهر‌ها و روستا‌ها مشقت حمل آب را به خاطره تبدیل کرده است؛ - گنجانده شدن گوشت، برنج، مرغ و ماهی در رژیم غذایی روزانه مردم، مصرف یک‌بار در سال آن‌ها را در شب‌های عید نوروز تبدیل به خاطره کرده است؛  پس از انقلاب بالای ۹۵ درصد مردم در تمام مناطق به شبکه بهداشت دسترسی دارند. پس از انقلاب مردم ایران دیگر نگران عدم مداوا در داخل کشور نیستند و هیچ ایرانی مجبور نیست برای درمان به خارج از کشور برود

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مقام طلبگی و تحصیل علم   ...
مقام طلبگی و تحصیل علم

در جمع طلاب و روحانیون خواهر و برادر شهرستان بافق تبیین شد:

مقام طلبگی و تحصیل علم

 همزمان با ایام ولادت بانوی آب و آیینه و حضور عالم گرانقدر حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در شهرستان بافق نشست اختصاصی طلاب با ایشان در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این نشست ابتدا رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) و حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سلیمانی مسئول حوزه علمیه خواهران و برادران ضمن خوش آمدگویی به ایشان به ذکر فضایل این عالم گرانقدر پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین انصاریان گفت: شما طلاب راهی را انتخاب کردید که وجود حضرت حق برای ما انتخاب کرده که درستش هم همینه،  که راه اولیای الهی است. اگربخواهیم سالک حقیقی این راه باشیم به یک سلسله مسائل مهم قرانی واهل بیتی باید توجه پیوسته وهمواره داشته باشیم.

وی افزود: از جمله وظایف ما طلاب تحصیل صحیح اشرف علوم یعنی علم دین است چون موضوع ان  خداوند، نبوت، قران وحلال وحرام الهی است. وهرکسی که در حد ظرفیت خودش یا با تحصیل و یا شنیدن این علم را نداشته باشد حیوان است و میته

شما مرده اید و هرچه می خواهید باشید، دعوت خدا و پیامبر(ص) را اجابت کنید که پیامبر می خواهدبه شما حیات بدهد. و این علم یعنی علم حوزوی.اشرف علم.علم دین است.

این عالم گرانقدر اظهار کرد: پیامبر فرمودندعلم نور است. علم ان است که در درون من، در مغز من، در عقل من تغییر ایجاد کند واین کارعلم نیست کار نور است واین نور شده شیخ مرتضی انصاری وایت الله شدن،  العلم هو حجاب الاکبر….این علم انسان را حرکت نمی دهد.واین علم حجاب است…که در اخر می شود انسان متکبر، خود بین، واصلا دنبال ایمان نبودند،  بسیاری از این افراد حرام شدند.وتمام شدند.

وی گفت:  ما دو نوع توحید داریم ، توحید لفظی، توحید نوری…ثمرالجنه ،لااله الالله ؛ علم حوزوی بدون دری وری وسوسه گران، علم نبوت واهل بیت است که در کنارش صبراست، کم در امدی ساختن شیخ انصاری که پول نداشت چشمش را معالجه کند..اما وقتی علم نوری را خواند آن  وقت از همه جهان گونی گونی پول می اوردند که نیاز نداشت به اندازه برمی داشت، چون عادت به قناعت و صبر داشتند ودنبال وسوسه ها نرو که مطمئن باشید از طرف شیطان بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه افزود: قدم دوم در راه کسب علم عمل است.در قران کریم پرونده بسیار بزرگی دارد اگر کسی به قرآن عمل کند برای اواجر بزرگی است.

جابر جوفی آمد خدمت امام باقر وگفت16سال در خدمت شما است چیزی از این 16سال به من نمی دهید.امام فرمودند چه می خواهی .اوگفت شما باقر علم هستید به من چیزی دهید .حضرت فرمودند العمل؛ اول عمل وبعد اخلاص در ان عمل است ، نوبت بعد رساندن این دین به مردم است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  حضرت زهرا(س) الگوی عملی برای مادران   ...
حضرت زهرا(س) الگوی عملی برای مادران

در بین اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) تبیین شد:

حضرت زهرا(س) الگوی عملی برای مادران

مراسم جشن میلاد با سعادت بانوی آب و آیینه و گرامیداشت مادران آسمانی اساتید با سخنرانی فاطمه بابازاده استاد حوزه و سخنران مذهبی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این جشن خانم فاطمه بابازاده ضمن بیان حدیثی از امام صادق(ع) با این مضمون که شیعه واقعی کسی است که در شادی ما شاد باشد و در غم و اندوه ما قلب او اندهگین باشد، گفت: از جمله ویژگی های حضرت زهرا(س) الگوی تمام و کمال در تمام زمینه های مورد نیاز زندگی یک زن است.

وی افزود: بهترین الگو برای خانواده ایشان و پدر بزرگوارشان پیامبر اکرم(ص) بوده و در زمینه مادری و تربیت فرزند نیز کسی به پای ایشان نمی رسد؛ نماز فرزندان و حجاب آنها چه دختر و چه پسر بر عهده مادر است و چقدر خوب است ایشان را سرلوحه قرار دهیم حتی برای بیدار کردن فرزندان برای نماز می توان از سیره و سلوک ایشان الگو گرفت.

این استاد اخلاق با اشاره به سیره عملی و نظری ائمه اطهار(ع) بخصوص حضرت زهرا(س) بر نقش مادر در رفتار فرزندان با پدر و مادر اشاره کرد و گفت: حتی تربیت فرزند در سلام کردن وقتی از خواب بیدار می شوند بر عهده مادر است چرا که این رفتارای کوچک خود زمینه ساز رفتارهای بهتر خواهد شد.

تقدیر از اساتیدی که مادرانشان آسمانی شده اند و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این جشن بود

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبیین شخصیت آیت الله مصباح و ادامه ارزش افرینش خلقت زن   ...
تبیین شخصیت آیت الله مصباح و ادامه ارزش افرینش خلقت زن

در بین بانوان سطح شهر و طلاب بافقی تبیین شد:

تبیین شخصیت آیت الله مصباح و ادامه ارزش افرینش خلقت زن

سومین روز نشست فاطمی با محوریت ارزش خلقت زن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در بین طلاب و بانوان بافقی در محل حسینیه حضرت زینب(سلام الله علیها) حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در ابتدای سخنرانی با اشاره به زندگی نامه آیت الله مصباح گفت: محمدتقی مصباح یزدی در بهمن ۱۳۱۳ش در شهر یزد متولد شد. او پس از تحصیلات دوره‌ ابتدایی وارد مدرسه‌ علمیه شفیعیه‌ یزد شد و دروس مقدمات حوزوی را در یزد خواند او در کنار دروس رسمی حوزه، برخی از علوم دیگر مانند فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و زبان فرانسه را نزد روحانی‌ای به نام «محقّقی رشتی» آموزش دید

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی در سال ۱۳۳۰ش به همراه خانواده برای ادامه تحصیل به نجف مهاجرت کرد؛ اما بعد از شش‌ ماه‌ سکونت، به سبب وضع‌ نابسامان مالی‌ خانواده‌اش، به‌ یزد‌ بازگشت پس از آن به قم مهاجرت کرد و در دروس مکاسب‌، کفایه‌ و شرح منظومه ‌شرکت‌ کرد.

مسئول حوزه علمیه خواهران در ادامه مبحث خلقت زن گفت: بعد از آدم خدا حوا را خلق کرد حضرت آدم نگاه به حضرت حوا کرد و عشق بوجود آمد، خطاب رسید که آدم به سمت حوا برو، نه اینکه حوا به سمت تو آید . خدای بزرگ پیوند آدم و حوا را بست و دوتا زندگی را باهم شروع کردند.

وی اظهار کرد: برخی سنی ها اتهام را به زن ها زدند و گفتند خلقت زن از یکی از استخوان های آدم است و این دروغ است، بلکه حوا و آدم هر دو از خاک هستند زندگی زن و مرد با هم شکل می گیرد وقتی زن و مرد کانون خانواده را تشکیل دادند زن یک سری حقوق بر گردن مرد دارد  و برعکس، اولین حق، حق قانون است، حق دوم :حق اخلاقی است زن باید مودبانه با همسرش حرف بزند نمی تواند از کلمات  زشت استفاده کند.

قرائت حدیث کساء و مداحی از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست هم اندیشی و آشنایی سازمان تبلیغات و طلاب خواهر   ...
نشست هم اندیشی و آشنایی سازمان تبلیغات و طلاب خواهر

در محل حوزه علمیه خواهران برگزار شد:

نشست هم اندیشی و آشنایی سازمان تبلیغات و طلاب خواهر

نشست هم اندیشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام سمتی با مدیر و مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(س) در محل مدیریت حوزه خواهران برگزار شد.

در این نشست خانم مریم تفکری ضمن معرفی اهداف و چارچوب حوزه علمیه خواهران برخی از برنامه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی حوزه را بیان کرد.

وی افزود: از جمله فعالیت های شاخص طلاب خواهر اعزام مبلغ به مدارس دخترانه تحت عنوان طرح امین، تحت پوشش گرفتن تعداد 15 خانواده تحت عنوان مددجویان موسسه بیت الانوار، پرورش طلاب نخبه آموزشی، پژوهشی، علامه حلی، استعداد برتر و … می باشد.

در ادامه حجت الاسلام سمتی با بیان برخی پیشنهادات عملی در راستای اجرای بهتر فعالیت های فرهنگی گفت: بهتر است ارگان های سطح شهر که هدف های همسویی با هم دارند طی تفاهم نامه ای در صدد اجرای بهتر و گسترده تر فعالیت های فرهنگی درآیند.

رئیس سازمان تبلیغات در ادامه قول همکاری در راستای تشکیل کانون همیاری، ساماندهی برنامه های مبلغین سطح شهرستان بافق دادند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  فلسفه آفرینش انسان   ...
فلسفه آفرینش انسان

در بین بانوان سطح شهر و طلاب بافقی تبیین شد:

فلسفه آفرینش انسان

نشست فاطمی با محوریت فلسفه آفرینش با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در بین طلاب و بانوان بافقی در محل حسینیه حضرت زینب(سلام الله علیها) حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم و همزمان با شهادت سردار دلها گفت: خدا می گوید من در آفرینش انسان تمام ارزشها را در نظر گرفتم و خلقت انسان از نظر زیبایی زیباترین موجود است.

وی افزود: چهره هر انسان در جای مخصوص خودش قرارگرفته و اگر جای هرکدام عوض شود انسان ترکیب و زیبایی خود را از دست می دهد.

این استاد اخلاق با اشاره به آیات سوره تین اظهار کرد: خدا می گوید من بهترین شاهکار آفرینش را در وجود زن و مرد آفریدم، زیباترین نقطه بشریت در چهره و اندام انسان قرارداده شده ولیکن انسان به خاطر بعضی اعمال زشت می شود و جایگاه خود را از دست می دهد .

مسئول حوزه علمیه خواهران گفت: گناهان در طول زندگی، انسان را به فلاکت می رساند، و انسانی که مرتکب گناه می شود زندگیش دگرگون می شود.

قرائت حدیث شریف کساء و مداحی توسط حاج آقا قاسمی از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ارزش خلقت زن   ...
ارزش خلقت زن

در بین بانوان سطح شهر و طلاب بافقی تبیین شد:

ارزش خلقت زن

نشست فاطمی با محوریت ارزش خلقت زن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در بین طلاب و بانوان بافقی در محل حسینیه حضرت زینب(سلام الله علیها) حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم و همزمانی با شهادت سردار دلها و سالگرد آیت الله مصباح گفت: خلقت انسان جایگاه ویژه ای دارد و اگر به قرآن بنگریم آیات گوناگونی درباره خلقت انسان چه زن و چه مرد نازل شده،  خدا در سوره تین چهار قسم یاد کرده، قسم به انجیر و زیتون که دو مواد خوراکی هستند و بعد قسم به طور سینا، جایی که وحی بر حضرت موسی نازل شده؛ و قسم بعدی بلد الامین است یعنی مکه معظمه، جایی که وحی بر پیغمبر نازل شده است.

وی افزود: لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم: در خلقت انسان بهترین قوام و نیرو بکار رفته و بشر به دنیای امروزی معرفی شده است، قرآن در صدد بیان جایگاه انسان در دنیا است که تنها غذا برای زندگی انسان کافی نیست و نیاز به معنویت که همان وحی است که در طور سینا بر حضرت موسی(ع) نازل شده است.

مسئول حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیه « خلقناکم ازواجا ثم جعلناکم ازواجا» گفت: خداوند در قرآن زن و مرد را در کنار هم قرار داده و در دنیای امروزی زمانی زندگی کامل می شود که مرد و زن در کنار یکدیگر کامل گردند و آنچه پیغمبر دستورداده عملا انجام دهند.

گفتنی است مداحی توسط حاج آقا قاسمی از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  شخصیت والای بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)   ...
شخصیت والای بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)

 در بین حوزویان و دانشگاهیان تبیین شد:

شخصیت والای بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)

به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه، نشست اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد و پیام نور و علمی کاربردی در جمع طلاب و اساتید خواهر و برادر به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) با سخنرانی دکتر باقری در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این نشست دکتر باقری ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم و گرامیداشت شهادت دکتر مفتح گفت: از حضرت زهرا(س) در قرآن با عنوان کوثر یاد شده که به معنای خیر کثیر و فراوان است، که در پاسخ به ابتر خواندن پیامبر(ص) نازل شد و از برکت این بانوی عزیز سراسر عالم از فرزندان حضرت پر شده است.

وی افزود: خداوند نور حضرت زهرا(س) را قبل از خلقت آسمان ها و زمین آفرید و فرمود زهرا(س) حور الانسیّه است یعنی جامع مُلک و ملکوت و غیب و شهود؛ و در قیامت همه مردم پیاده محشور می شوند ولی حضرت زهرا(س) بر ناقه ای سوارند که جلوتر از همه حرکت می کند.

دکتر باقری اظهار کرد: منظور از لیله القدر در قرآن حضرت زهرا(س) است که محور همه هستی است و در روایت آمده هر کس برای زینب گریه کند ثواب گریه بر امام حسن و امام حسین(ع) برایش است و هر کس برای حضرت زهرا(س) گریه کند ثواب گریه بر تمام انبیاء و ائمه(ع) برایش نوشته می شود.

این سخنران استانی گفت: در کتاب کافی در قسمت باب الحجه آمده: حم در سوره دخان یعنی پیامبر اکرم(ص)، کتاب المبین یعنی حضرت علی(ع)؛ لیله المبارکه یعنی حضرت زهرا(س) که در این شب مبارک 11 مرد حکیم در عالم دنیا می آید.

مداحی و نوحه خوانی حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  شخصیت شناسی عقیله بنی هاشم(س)   ...
شخصیت شناسی عقیله بنی هاشم(س)

در بین طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد:

شخصیت شناسی عقیله بنی هاشم(س)

جشن میلاد حضرت زینب (س) با سخنرانی خانم فاطمه دهقانزاده استاد و سخنران حوزوی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این مراسم فاطمه دهقانزاده با اشاره به گوشه ای از کمالات حضرت زینب(س) گفت: ایشان در پنجم جمادی الاول سال پنجم هجری قمری چشم به جهان گشودند و دامن معلمانی چون پیغمبر رحمت(ص)،حضرت امیر المومنین(ع)، حضرت زهرا(س) پرورش یافتند.

وی افزود: نام حضرت زینب(س) توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام(ص) وحی شد و از آنجایی که عقیله بنی هاشم(س) پرستار پنج امام معصوم زمان خود بودند و به خاطر رشادت های این بزرگوار روز میلاد ایشان را روز پرستار نامیدند.

این سخنرانی مذهبی اظهار کرد: حضرت زینب(س) سردمدار حسینی در علم، سخنوری، بردباری، بلاغت، عبادت، سخاوت و … بودند به گونه ای که امام حسن(ع) در بیان شأن خواهر خودفرمودند: خواهرم تو از درخت نبوی و از معدن رسالتی! و امام سجاد(ع) هم فرمودند: شما بانوی دانشمندی هستید که تعلیمم ندیده و بانوی فهمیده ای هستی که بشری تو را تفهیم ننموده است.

خانم دهقانزاده گفت: سراسر زندگی حضرت حفظ معارف اسلامی بوده و در سخت ترین شرایط هم انجام وظیفه کرده بودند به گونه ای که نائب خاص امام زمان خودش و ملقب به عابده آل علی(ع) شدند.

در ادامه سخنرانی مولودی خوانی توسط خانم پروانه زارع از مبلغات حوزه برگزار شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  خانواده متعالی و ویژگی های ارتباطی در خانواده   ...
خانواده متعالی و ویژگی های ارتباطی در خانواده

در بین همسران مسئولین عقیدتی نیروی انتظامی بافق تبیین شد:

خانواده متعالی و ویژگی های ارتباطی در خانواده

نشست تربیتی همسران مسئولین عقیدتی نیروی انتظامی شهرستان بافق با سخنرانی خانم طیبه خبازیان استاد و مشاور حوزه علمیه الزهرا(س) در محل سالن اجتماعات حوزه برگزار شد.

در این نشست طیبه خبازیان گفت: زندگی زناشویی بیشتر اوقات با شروعی شیرین و جذاب همراه است اما بعد از مدتی زوجها با مشکلاتی روبرو می شوند که این مشکلات گاهی عادی و قابل حل هستند و گاهی قابل حل نیستند و نیاز به مشاوره دارند.

وی افزود: خانواده از دیدگاه اسلام یعنی تخالف جنسی و پیمان شرعی و تولد شرعی و اختصاصی بودن زن برای شوهر؛ که از نظر سلسله مراتب در نظام خانواده، مرد در راس قرار دارد و هر کدام از اعضای خانواده مسئولیت ها و وظایف خاص خود را دارند.

این مشاور حوزوی اظهار کرد: خوش گویی در گفتن و شنیدن یکی از راههای تماس میان همسران است خوشگویی نقش مهمی در مودت و صمیمیت همسران دارد، گویه های انسان دو منظر دارد یک قالب و یکی محتوا مراد از قالب آهنگ سخن یا گوشخراشه یا گوشنواز؛ گوشخراش عاطفه منفی همسر را برمی‌انگیزد و سخن گوشنواز عاطفه مثبت همسر را بر می انگیزد.

وی گفت: مراد از محتوا معنای سخن است به لحاظ معنا یا دلنوازه یا دلخراش؛ طبق روایتی وقتی از عایشه پرسیدن اخلاق  رسول خدا(ص) با خانواده‌اش چگونه بود او گفت: خوش اخلاق ترین مردم بود و اهل فحش و ناسزا نبود؛ خوش رویی چهره و دیدن یکی دیگر از گسترده ترین و حساس ترین گونه تماس ما با دیگران در ارتباط غیر کلامی و ارتباط کلامی و ایجاد عاطفه مثبت است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دوره تربیتی و ساماندهی مربیان طرح امین   ...
دوره تربیتی و ساماندهی مربیان طرح امین

در بین مربیان طرح امین طلاب خواهر شهرستان بافق برگزار شد:

دوره تربیتی و ساماندهی مربیان طرح امین

این دوره فشرده یک روزه که با حضور حجت الاسلام شعبان زاده مسئول تبلیغ استان یزد برگزار شد آقای میرجعفری معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان و حجت الاسلام تفکری در بین طلاب خواهر مبلغ برگزار شد.

در این دوره حجت الاسلام شعبان زاده ضمن بیان قوانین و آئین نامه ساماندهی مربیان طرح امین گفت: مربیان طرح امین نقش تربیتی تبلیغی داشته و مهم ترین نکته در موفقیت آنها ارتباط گیری مناسب با دانش آموزان مقاطع مختلف است.

وی با بیان شیوه های و روش های تدریس و کلاسداری بخشی از طرح های عملی قابل اجرا در مدارس را در قالب داستان، متن و … به مربیان گوشزد کرد رعایت شرط سنی و رعایت نیاز دانش آموزان در اولویت می باشد.

در ادامه آقای میرجعفری ضمن بیان تجربیات مربیان در سال های قبل نکاتی را بیان کرد و افزود: آموزش و پرورش و دانش آموزان نیازمند چنین طرح های تربیتی برای اوقات فراغت دانش آموزان برای تکمیل دروس تربیتی می باشند و جهت اعزام مبلغین و ساماندهی آنها به تمامی مدارس دخترانه سطح شهرستان بر طبق اولویت و نیاز مدارس قول همکاری دادند.

حجت الاسلام تفکری از مربیان با تجربه طرح امین در مدارس شهرستان نکات آموزنده ای در رابطه با اجرای بهتر طرح تربیتی امین در مدارس بیان نمود.

این دوره فشرده مورد استقبال طلاب قرار گرفت و قرار شد دوره تکمیلی ارتباط گیری نیز در هفته آینده برگزار شود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و رئیس مذهب جعفری امام صادق(ع)   ...
جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و رئیس مذهب جعفری امام صادق(ع)

در بین طلاب و اساتید خواهر بافقی برگزار شد:

جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و رئیس مذهب جعفری امام صادق(ع)

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) و همزمان با آغاز کلاس های حضوری طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) مراسم جشن و مولودی خوانی در بین طلاب و اساتید برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پروانه زارع یکی از مبلغان حوزه در بیان اوصاف پیامبر عظیم الشأن گفت: یکی از ویژگی های شخصیتی ایشان این است که خداوند در قرآن برای عطا و بخشش واژه ی آتینا به کار برده که به معنای چیزی است که می توان آن را پس گرفت در حالی که خداوند برای عطای کوثر به پیامبر(ص) واژه ی اعطینا را به کار برده و این به معنای آنست که چیزی که داده شد پس گرفته نمی شود که به معنای ارزش و جایگاه والای پیامبر(ص) می باشد.

وی در بیان دومین ویژگی حضرت محمد(ص) افزود: دین اسلام تنها دینی بود که عالمگیر شد و قرآن برای تأکید آن سه بار مکررا بیان نموده «لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون»… و خداوند قول داده که اسلام کره زمین را فرا خواهد گرفت.

این بانوی مبلغه ضمن اشاره به اهمیت صلوات بر پیامبر(ص) اظهار کرد: مذهب ما یک مذهب جعفری است و باید بدانیم برای دینی که این همه با سختی روبرو بوده است باید تلاش کنیم و نگذارین دشمن جوانان ما را از مسیر حق و دین اسلام منحرف سازد.

مرسام مولودی خوانی بعد از سخنرانی توسط ریحانه عبداللهی از دیگر مبلغان حوزه برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  سالن تربیت بدنی و بدنسازی ویژه طلاب خواهر   ...
سالن تربیت بدنی و بدنسازی ویژه طلاب خواهر

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق افتتاح شد:

سالن تربیت بدنی و بدنسازی ویژه طلاب خواهر

به مناسبت 26 مهرماه و روز تربیت بدنی سالن ورزشی مدرسه علمیه الزهرا(س) با حضور مدیر و مسئولان حوزه افتتاح شد.

مریم تفکری در حاشیه افتتاحیه گفت: توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمند آن مورد توجه می باشدو ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

وی افزود: ورزش، بر جنبه های گوناگون فرد اثرمی گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود؛ نعمتی که به تعبیر امام علی علیه السلام از زیادی مال بهتر است. ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می انجامد. با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به مدارج کمال یاری می رساند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: این سالن محیطی سالم و به دور از حاشیه جهت استفاده طلاب و اساتید از وسایل ورزشی می باشد تا در محیطی آرام به سلامت جسم و روح خود بپردازند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ختم صلوات به نیت تعجیل در فرج   ...
ختم صلوات به نیت تعجیل در فرج

در بین مسئولان حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

ختم صلوات به نیت تعجیل در فرج

به مناسبت دهم ربیع الاول و سالروز ازدواج پیغمبر نور و رحمت و حضرت خدیجه(س) ختم صلوات به نیت تعجیل در فرج حضرت بقیه الله(عج) در بین کادر و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش"تاثیر تبلیغات پنهانی منفی در فضای مجازی و رسانه بر ارزش ها و دور شدن از فرهنگ مهدوی و خانواده"   ...
همایش&quot;تاثیر تبلیغات پنهانی منفی در فضای مجازی و رسانه بر ارزش ها و دور شدن از فرهنگ مهدوی و خانواده&quot;

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد:

همایش"تاثیر تبلیغات پنهانی منفی در فضای مجازی و رسانه بر ارزش ها و دور شدن از فرهنگ مهدوی و خانواده”

همزمان با آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) همایش تاثیر تبلیغات پنهانی در فضای مجازی بر ارزش ها و دور شدن از فرهنگ مهدوی و خانواده در جمع طلاب، اساتید، کادر و عموم مردم به صورت سراسری با حضور جناب استاد امین بسطامی  فیلمساز و مدرس کارگاه های مختلف کارگردانی با هدف آشنایی طلاب با اثرات زیان بار تبلیغات منفی در فضای مجازی و رسانه بر ارزش ها و خانواده و دور شدن از فرهنگ مهدوی در حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد.

امین بسطامی گفت: تبلیغ در فضای مجازی به سه صورت انجام می گیرد: تبلیغ مستقیم، تبلیغ غیر مستقیم و تبلیغ پنهانی که تبلیغ پنهانی منفی از نوع بدترین تبلیغ به حساب می آید؛ چرا که اثر گذاری آگاهانه تهیه کنندگان برنامه های رسانه ای با تبلیغات  منفی با هدف تخریب ارزش ها، سودآوری بیشتر، عدم تطابق ضمیر خودآگاه با ضمیر ناخودآگاه و  تغییر ذائقه های مادی و نوع سبک زندگی غیر دینی انجام می پذیرد و متاسفانه در رسانه ملی ما که بایستی نماد وجاهت و وزانتی باشد که حفظ ارزش ها را در پی داشته باشد به وفور مشاهده می شود.

وی ادامه داد: تاثیر تبلیغات منفی پنهانی بر روابط اعضای خانواده شامل افت اخلاقی و پرخاشگری، گرایش به دوستان ناباب و رفتارهای پرخطر،تنوع طلبی عاطفی و جنسی، از بین رفتن حریم ها،کاهش گفتگو، کاهش صمیمیت و ارتباطات عاطفی، کاهش اعتماد و افزایش سوء تفاهم ها، افزایش طلاق و جدایی عاطفی، نقص حریم خصوصی،گسترش ناهنجاری های اخلاقی،انزوا طلبی و دور شدن هر چه بیشتر از فرهنگ مهدوی می باشد.

این استاد پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که چگونه می توان به تقویت و تربیت ضمیر ناخودآگاه در خود پرداخت گفت: استفاده از اصل خودهوشیاری و قدرت تمرکز و استفاده از جملات تاکیدی و اصل تصویر سازی از جمله راهکارهای تربیت ضمیر ناخودآگاه در انسان می باشد.

گفتنی است مولودی خوانی و اقامه نماز جماعت و پخش و تحلیل فیلم از دیگر برنامه های این همایش بود

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش طلاب جدید الورود   ...
همایش طلاب جدید الورود

در بین طلاب خواهر بافق تبیین شد

همایش طلاب جدید الورود

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید همایش حضوری طلاب جدید الورود با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این همایش خانم مریم تفکری مدیر حوزه ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل البیت علیهم السلام در دهه آخر صفر ورود طلاب جدید را در عرصه سربازی امام زمان(عج) تبریک گفت و افزود: طلبگی جدای از لیاقت افزایش مسئولیت بانوان در عرصه جهادی زندگی می باشد که هر کدام از زنان باید بهتر و بیشتر از قبل به وظایف همسری و فرزندی خود توجه نموده تا در کنار تحصیل دین شاهد پیشرفت و رشد معنوی در حیطه خانواده خود باشند.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی در جزئی ترین کارها از اولویت های یک طلبه واقعی است که با نظم دهی به زندگی خود می تواند بعنوان الگو برای دیگران باشد و در مرتبه بعد توجه و اهمیت به دروس طلبگی و شئون زی طلبگی می باشد که راهگشا برای موفقیت های بعدی یک طلبه می باشد.

در ادامه همایش کارگاه آموزش سامانه مدرس و سامانه های کوثر نت و دیگر سامانه های مربوط به مرکز مدیریت توسط خانم دهقان زاده برگزار شد و به سوالات و اشکالات طلاب پاسخ داده شد.

برگزاری کارگاه زی طلبگی ویژه طلاب جدید توسط خانم بابازاده از اساتید اخلاق حوزه از دیگر برنامه های این همایش بود که با استقبال خوب طلاب مواجه شد.

گفتنی است کلاس های طلاب خواهر در اوایل سال به صورت غیرحضوری و در ماههای بعد با توجه به شرایط کرونا متعاقبا اعلام خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  غبار روبی قبور شهدای گمنام شهرستان بافق و دیدار با خانواده شهید هاشم زعیمیان   ...
غبار روبی قبور شهدای گمنام شهرستان بافق و دیدار با خانواده شهید هاشم زعیمیان
غبار روبی قبور شهدای گمنام شهرستان بافق و دیدار با خانواده شهید هاشم زعیمیان

همزمان با هفته دفاع مقدس تبیین شد:

غبار روبی قبور شهدای گمنام شهرستان بافق و دیدار با خانواده شهید هاشم زعیمیان

به مناسبت هفته دفاع مقدس جمعی از اساتید، کادر و مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با حضور بر مزار شهدای گمنام بهشت الحسین و قرائت زیارت وارث با شهدا و امام شهدا(ره) تجدید میثاق نمودند.

بعد از مراسم غبارروبی حضار با حضور در منزل خانواده شهید هاشم زعیمیان در روستای باقرآباد یاد و خاطره آن شهید عزیز را گرامی داشتند.

گفتنی است شهید هاشم زعیمیان فرزند محمد، در سال 1349 در خانواده ای متدین و ولایتمدار در روستای باقرآباد شهرستان بافق چشم به جهان گشود. وی در دوران نهضت انقلاب به دلیل سن کم نتوانست در فعالیت های سیاسی حضور بسزایی داشته باشد. شرکت در نماز جمعه و جماعت و مراسم های مذهبی از جمله فعالیت های انقلابی شهید در محل زادگاهش بود که با شروع جنگ تحمیلی این شهید بزرگوار به یادگیری فنون رزمی در کردستان پرداخت و سرانجام در دهم فروردین سال67 با شرکت در عملیات شاخ شمیران به آرزوی شهادتش رسید.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  خانواده حسینی، سازنده تمدن نوین اسلامی   ...
خانواده حسینی، سازنده تمدن نوین اسلامی

در بین طلاب پژوهشگر تبیین شد:

خانواده حسینی، سازنده تمدن نوین اسلامی

به مناسبت فرا رسیدن ایام  اربعین سرور و سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)

نشست بر خط علمی پژوهشی “خانواده حسینی، سازنده تمدن نوین اسلامی” در جمع طلاب، اساتید و کادر در تالار پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمد باقری برگزار شد.

فاطمه ابوالحکیمی در بیان هدف برگزاری نشست گفت: از آنجایی که وجود خانواده حسینی سرآغازی بر حیات، پویایی، مانایی و بالندگی شیعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی است و ظهور موعود نقطه اوج، رشد، کمال و سعادت شیعه و همه یکتاپرستان و صالحان است، لذا آشنایی طلاب با اندیشه و فرهنگ، نمادها و اشارت ها، اخلاق و منش و زوایا و ویژگی های پیدا و پنهان تمدن نوین اسلامی و خانواده حسینی از جمله اهداف این نشست می باشد.

محمد باقری گفت: آرامش، محبت و مودت، ابراز علاقه اعضای خانواده، توجه به رضایت پروردگار، حیا و توجه به حریم محرم و نامحرم، تلاش برای آسایش خانواده، حفظ احترام و تکریم جایگاه بزرگان از جمله ویژگی های خانواده حسینی است.

وی ادامه داد: ایجاد تمدن نوین اسلامی و عصر ظهور، تداوم انقلاب عاشورا  و حاصل تشکیل خانواده حسینی است زیرا قیام امام موعود قیامی ستم ستیز، آزادی بخش، انقلابی برای نشر معارف و زدودن لایه های جاهلیت و معرفی اسلام در هیئتی نو است که در آن معرفت و بصیرت، انتخاب عارفانه و عاشقانه، صبر و استقامت در کنار خانواده و افراد جامعه… موج می زند؛ و از آن جایی که ریشه همه تربیت‌ها و متعالی‌ترین حوزه اجتماعی در جامعه اسلامی، خانواده است. بر این اساس لازم است خانواده حسینی با یک بلوغ  و داشتن باورهای معنوی  و معرفتی و ضریب هوش اخلاقی مشترک بالا شکل بگیرد تا با کمترین تعارض و اختلاف، تربیت های خاص و متعالی داشته باشد و خود را به جامعه و تمدن نوین اسلامی و عصر ظهور نزدیک کند؛ چرا که انسان نمی‌تواند در خانواده‌ای کاملاً مادی، مفاهیم و معانی معنوی را درک کند.

این استاد پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که چگونه یک خانواده می تواند با مکارم اخلاق حسینی به تمدن نوین اسلامی برسد اظهار کرد: اخلاص، ایثارگری، حماسه آفرینی، کسب معنویت، تزکیه نفس، احترام و تکریم، محبت و مودت و…با وجود ناتوی فرهنگی دشمن، جنگ نرم و آسیب های فضای مجازی از مهمترین شاخصه های چنین خانواده ای به شمار می آید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش طلاب جدید الورود و تبیین علم و دانش   ...
همایش طلاب جدید الورود و تبیین علم و دانش

در بین طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد:

همایش طلاب جدید الورود و تبیین علم و دانش

همایش آغاز سال تحصیلی با حضور اساتید و طلاب جدید الورود با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی مسئول حوزه، خانم مریم تفکری مدیر و با مداحی جناب آقای قاسمی برگزار شد.

در این همایش که همزمان با شروع سال تحصیلی طلاب برگزار شد سرکار خانم تفکری ضمن خیر مقدم به طلاب قدیم و جدید و اشاره به مصیبت های وارده به اهل بیت(ع) بخصوص در شام، به احادیثی از کتاب فروغ حدیث در رابطه با اهمیت علم و دانش اشاره کرد و گفت: از شاخص های طلبگی این است که یک طلبه در کنار علم و دانش به عمل و ایمان نیز اهمیت دهد و عمل به شعائر دینی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) سه ویژگی برای علم مطرح نمودند که از بین بردن پرده های جهل و غفلت و توانایی پاسخگویی و صحبت در محافل علمی می باشد.

وی افزود: در حوزه های علمیه دو چیز محور اصلی هستند یکی به یاد خدا بودن و تقوا داشتن و دیگری درس خواندن است.که در همین راستا طلاب باید تقوا داشته باشند و رذایلی مانند دروغ و غیبت و حسد را به طور کامل کنار بگذارند.

مسئول حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: عامل رشد و تکامل انسان تقوا است و درس خواندن جایگاه انسان را مرتفع می کند و موجب بالندگی در تمام عرصه ها می شود و انسان نباید به علم صرفاً نگاه مادی گرایانه داشته باشد.

در ادامه همایش پخش کلیپ عملکرد طلاب در سال گذشته، اهدای بسته فرهنگی، سخنرانی سرکار خانم پورحسینی از طلاب موفق حوزه و مداحی به مناسبت اول ماه صفر و ورود اسرا به شام از دیگر برنامه های همایش بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش جدیدالورودی ها   ...
همایش جدیدالورودی ها
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست توجیهی تشکیل کلاس ها در ترم اول تحصیلی 1401-1400   ...
نشست توجیهی تشکیل کلاس ها در ترم اول تحصیلی 1401-1400

در جمع اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

 نشست توجیهی تشکیل کلاس ها در ترم اول تحصیلی 1401-1400

 همزمان با آغاز ترم اول تحصیلی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) و شروع کلاس ها به صورت مجازی، نشست توجیهی تشکیل کلاس ها در ایام کرونا از طریق سامانه مدرس با حضور مدیر و اساتید برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن توضیح در رابطه با نحوه برگزاری کلاس ها از طریق سامانه مدرس گفت: امسال نیز مانند سال گذشته تدریس از طریق سامانه مدرس صورت خواهد گرفت…

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اختلاف ریشه همه مشکلات   ...
اختلاف ریشه همه مشکلات

در بین طلاب و روحانیون خواهر و برادر تبیین شد:
اختلاف ریشه همه مشکلات
همزمان با ایام آخر ماه ذی الحجه و ورود به ماه محرم الحرام، دهمین نشست هئیت امام صادق(ع) در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد.
در این نشست ضمن مداحی سرور و سالار شهیدان حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر امام جمعه شهرستان گفت:در طول تاریخ اختلافات چشمگیری به چشم میخورد که در طول دفاع مقدس مقدس نیز ضربات سهمگینی بر پیکر رزمندگان اسلام وارد نمود.
وی افزود: قرآن در سوره مائده آیه ۹۱ می گوید رسالت شیطان یک چیز است که آن هم با انما آمده، تنها کاری که شیطان دنبال می کند ایجاد اختلاف افکنی در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر اظهار کرد: رسالت انبیا و ائمه ایجاد وحدت است، در فرهنگ قرآن تعبیری به نام ولایت است که
به معنای به هم پیوستن حول محور امام معصوم است.
ایشان گفت: پایگاه اسلام ۵ تا است(نماز و روزه و…) و اینها مورد مواخذه قرار نمی گیرد، آنچه مورد مواخذه قرار می گیرد ولایت است.
گفتنی است سخنرانی و مداحی و صبحانه از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست علمی پژوهشی دلالت های تربیتی غدیر و رابطه آن با مباهله   ...
نشست علمی پژوهشی دلالت های تربیتی غدیر و رابطه آن با مباهله

در بین طلاب وعموم مردم خصوصا نوجوانان و جوانان تبیین شد:
دلالت های تربیتی غدیر و رابطه آن با مباهله
به مناسبت عید غدیر و مباهله نشست علمی پژوهشی دلالت های تربیتی غدیر و رابطه آن با مباهله در جمع طلاب، اساتید،کادر و عموم مردم خصوصا نوجوانان و جوانان به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهرا (س) بافق با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمد باقری برگزار شد.
فاطمه ابوالحکیمی در بیان هدف برگزاری نشست گفت: ترویج فرهنگ علوی و غدیر و انتقال مفاهیم ناب اسلام محمدی به شکل مناسب در جامعه و برای گروههای مختلف مردم از جمله اهداف برگزاری این نشست است.
محمد باقری گفت: تجسم و منشور کرامت انسانی، گنجینه و مخزن کمال طلبی بشر، محک حب و بغض انسان ها، ابلاغ و رضایت حق، اثبات مرجعیت دینی اهل بیت علیه السلام، سنجش فضایل و ملکات حمیده و رذایل اخلاقی انسان ها، اکمال دین و اتمام حجت با مردم و ترسیم خط مشی آینده انسان ها تا آخر دنیا از مهم ترین پیام های تربیتی غدیر است.
وی ادامه داد: دین بدون قبول ولایت علی علیه السلام و مهدی زمان، دینی ناقص است و بدون آن مجموعه معارف الهی کارایی لازم را نخواهد داشت؛ به عبارت دیگر توحید ناقص درک می شود و سایر معارف الهیه کم رنگ و کدر استنباط می گردد و کسی که در اوج سیاهی ها و امتحان های سخت غیبت می تواند سراسر حیات و امید و نور به فردای روشن ببخشد ولایت و مهدویت است.
این استاد پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که رابطه غدیر با مباهله چیست گفت: مباهله، عالیترین مدرک برای حقانیت امامت و خلافت بلافصل علی علیه السلام بعد از پیامبر و واضحترین دلیل بر فضیلت امیر المؤمنین است. زیرا خداوند به پیامبر دستور می دهد که نفس خود را برای مباهله دعوت کن و کاملا واضح و بر همگان مبرهن است که منظور از نفس پیامبر، شخصی غیر از خود آن حضرت است و حضرت علی در همه فضایل و کمالات و صفات حمیده غیر از نبوت همرتبه پیامبر است.
وی در ادامه گفت: دعوت رسول خدا از اهل بیت خصوصا حضرت علی برای مباهله با دشمنان، نشان از عظمت و رفعت جایگاه و جلالت ایشان نزد خدا و یاری دین خدا به دست ایشان دارد. و بزرگداشت و نکوداشت مباهله، نماد و نمود روشنی است از تکریم و تعظیم غدیر و هم اندازه، هم وزن و زیر بنای آن. که وظیفه هر مسلمان آگاهی است که با گرامیداشت و پاسداشت این روز عزیز و مهم، قدمی هر چند کوچک، در راه اعتلای عزت و عظمت و حقانیت اسلام و اهل بیت خصوصا امیرالمؤمنین علیه السلام و سرسپردن به ولایت و حکومت مهدوی بردارد.
گفتنی است سخنرانی تبلیغی سرکار خانم وافی از مشهد، مولودی خوانی، اجرای سرود غدیریه و… از جمله برنامه های جانبی این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  پرده خوانی واقعه غدیر   ...
پرده خوانی واقعه غدیر

پرده خوانی واقعه غدیر برای اولین بار در جمع بانوان محله بیت العباس

به همت حوزه علمیه الزهرا(س)مراسم پرده خوانی واقعه غدیر و مولودی خوانی در جمع بانوان محله بیت العباس با پرده خوانی خانم مریم تفکری مدیر و استاد حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  پرده خوانی واقعه خبر   ...
پرده خوانی واقعه خبر
پرده خوانی واقعه خبر

توسط حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

پرده خوانی واقعه غدیر برای اولین بار در بافق

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) به مناسبت عید سعید غدیر مراسم پرده خوانی واقعه غدیر برای اولین بار در شهرستان بافق  توسط خانم مریم تفکری مدیر و استاد حوزه در جمع مددجویان کمیته امداد در حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم که خانواده و فرزندان ایتام کمیته امداد حضور داشتند مریم تفکری به پرده خوانی واقعه غدیر توسط پرده و ویدئوپروژکتور پرداخت.

همچنین مراسم مولودی خوانی و اعطای هدیه به فرزندان ایتام در ادامه جشن برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست بصیرت افزایی حقوق بشر آمریکایی   ...
نشست بصیرت افزایی حقوق بشر آمریکایی

در جمع اساتید، کادر، طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

نشست بصیرت افزایی حقوق بشر آمریکایی

همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی نشست بصیرت افزایی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان و با سخنرانی حجت الاسلام دانشور در جمع طلاب و فارغ التحصیلان خواهر شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام دانشور با اشاره به آیه 120 سوره هود گفت: علت اینکه تاریخ را زیاد تکرار می کنیم اینست که دلها محکم و مسائل و حقایق آشکار شود و همچنین این تکرار تاریخ خود پند بوده و برای مؤمنین مفید است.

وی افزود: آسیب های جامعه امروزی را  باید مدنظر قرار دهیم چرا که تاریخ دائم در حال تکرار است و مثل قطاری است که فقط مسافرینش تغییر می کنند.

حجت الاسلام دانشور با اشاره به کتاب کمانی در غلاف که درباره حضرت زهرا(س) نوشته شده است گفت: اولین آسیب جامعه نفاق است، و شخص منافق در ظاهر دین به ارزش های دینی آسیب می رساند و تقریباً 300 آیه و 13 سوره در قرآن درباره منافق بحث کرده است.

این سخنران مذهبی اظهار کرد: به فرموده حضرت علی (ع) بصیرترین افراد کسانی هستند که عیوب خودشان را بشناسند و آن را رفع کنند و در همین راستا نشانه های نفاق را دروغگویی، خلف وعده، و خیانت در امنت معرفی کرد.

وی افزود: از نظر پیامبر رحمت(ص)، دومین عامل آسیب جامعه، پشت کردن به قرآن، سومین عامل شکستن حرمت پیامبر(ص) می باشد ؛ و پیروی از شیطان و تفرقه و اختلاف در جامعه بعنوان چهارمین و پنجمین عامل آسیب جامعه شناخته شده اند.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تجلیل از اولین بانوی راه یافته به شورای اسلامی شهر بافق   ...
تجلیل از اولین بانوی راه یافته به شورای اسلامی شهر بافق

در جمع فرهیختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

تجلیل از اولین بانوی راه یافته به شورای اسلامی شهر بافق

در این نشست حجت الاسلام سلیمانی مسئول حوزه های علمیه شهرستان ضمن اعلام رضایت از حضور بانوان در عرصه های مختلف جامعه و تاکید بر اخلاص و توجه به رضایت الهی در تمام فعالیت ها از زهرا زارعی استاد حوزه علمیه به عنوان اولین بانوی راه یافته به شورای شهر بافق تجلیل به عمل آورد.

در ادامه مریم تفکری مدیر حوزه الزهرا سلام الله علیها حمایت خود و اساتید حوزه خواهران را اعلام داشت و افزود: بانوان نقش مهمی در ساختن جامعه ای سالم دارند و اگر نقش آنان نادیده گرفته شود و به نیازهای اساسی آنان پاسخ داده نشود ضربه سختی به پیکر اجتماع میخورد‌.

وی گفت: راه یافتن استاد حوزه علمیه را در این برهه از زمان به شورای شهر بافق به فال نیک میگیریم و با قدرت تمام در مسیر هدفمند این بانوی موفق حمایت و همکاری خواهیم کرد.

در ادامه ی این نشست زهرا زارعی ضمن تشکر به بیان اهداف خود پرداخت و گفت: امروز در بین بانوان شهر مشکلات ونیازمندی هایی وجود دارد که باید به آن پرداخت تا بانوان بتوانند نقش تربیتی خود را در بهترین حالت ایفا کنند. ما بانوان باید با اتحاد خود نقش موثر تربیتی را جدی گرفته و از آن برای ساختن جامعه ای سالم و باتقوا بهره ببریم.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) و دهه کرامت   ...
جشن میلاد حضرت ثامن الحجج(ع)  و دهه کرامت

در جمع اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد: جشن میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و دهه مبارک کرامت جشنی ویژه اساتید و کادر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی مسئول حوزه علمیه های شهرستان برگزار شد. در این جشن حجت الاسلام سلیمانی ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت گفت: رضا به سه دسته تقسیم می شود؛ رضای ممدوح، رضا مذموم و رضای نامعلوم، که رضای ممدوح رضایی است که خداو ائمه اطهار(ع) در آن نقش دارند و هر عملی انجام می دهیم در آن خداو ائمه راضی باشند مثل احترام به پدر و مادر! وی افزود: رضای مذموم، رضایی که از خرسندی دیگران خرسند شود و باعث نادیده گرفتن برخی کارها شود، و رضای دیگر که نامعلوم است در آن همه انسان ها سلیقه های متفاوت دارند بنابراین نمی توانند همه افراد را راضی نگه دارند! مسئول حوزه علمیه خواهران گفت: مقام شامخ امام رضا(ع) به گونه ای بود که در رفتار با دیگران طوری برخورد می کردند که کسی متوجه زیردست بودن طرف نمی شد. در ادامه جشن، مراسم مولودی خوانی و مدیحه سرایی توسط یکی از طلاب دانش آموخته برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست آفلاین خانواده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی   ...
نشست آفلاین خانواده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی

در حوزه علمیه خواهران برگزار شد:

نشست آفلاین خانواده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی

نشست آفلاین خانواده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در جمع اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست دکتر رفیعی گفت: نخستین کانون اجتماعی خانواده است این کانون است که بعدا اجتماع را می سازد و فرزند در نهاد خانواده شکل می گیرد .اگر کانون خانواده گرم بود و عواطف درآن بود کانون خانواده فرزندان با نشاط تحویل جامعه می دهد و اگر درگیری و اختلاف در آن خانواده بود گل پژمرده تحویل جامعه می هد.

وی افزود: نشانه خدا این است برای شما همسرآفریده و همسر برای آرامش و طغیان زدایی و ایجاد یک  اطمینان است خدا بین شما مودت و رحمت قرار می دهد تا دوست و رفیق شوید .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی با بیان سخن علامه طباطبایی گفت: مودت در قلب و رحمت در عمل است؛ و امام حسین(ع) فرمودند: خانه ای را دوست دارم که در آن رباب باشد. خدا برای بندگانش امتیاز ویژه گذاشته، همانطور که حضرت ابراهیم زن و بچه خود را در سرزمین مکه گذاشت و نگفت آمدند غذا بخورند اینها را گذاشتم نماز برپا شود دین برپا شود خانواده من را اهل نماز قراربده .

وی اظهار کرد: حقوق مشترک زن مرد شامل تکریم همدیگر است، پیامبر فرمود: کسی که همسری می گیرد باید اکرام کند بدترین زنان کسانی هستند که با شوهر بدخلقی و با تندی صحبت کند دیگر اینکه لجوج باشد؛ پیامبر فرمودند: اگر مردی به زنی سیلی بزند به فرشته اش می گوید ۷۰ سیلی آتشی به او بزند

وحضرت علی فرمودند: اگر زنی به شوهرش نگاه غضبناک نگاه کند در قیامت چشمان او را با سورمه ای از خاکستر جهنم به چشمان او می کشد.

دکتر رفیعی گفت: حق مشترک بعدی، خطاپوشی و عذر پذیری غیر مستقیم است، اگر خانمی یک اشتباهی کند و نتواند عذر خواهی کند ولی نگاهش عذر رانشان دهد از او پذیرفته می شود، اگر مردی یک اشتباهی کند رفتارش نشان دهد از او پذیرفته می شود .

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  آموزش فشرده احکام ویژه بانوان   ...
آموزش فشرده احکام ویژه بانوان

در جمع طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

آموزش فشرده احکام ویژه بانوان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با همکاری آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) و مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق جهت آماده سازی طلاب مبلغ و پاسخگو به مسائل شرعی دوره فشرده دو روزه به صورت کارگاهی  با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه آستان امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد.

در این دوره که طلاب مبلغ به همراه خدام طلبه شرکت داشتند خانم فاطمه دهقان زاده به بیان احکام ویژه بانوان به صورت مبسوط و دسته بندی پرداخت.

بیان نظر مراجع و استفائات جدید، پاسخگویی به سوالات حضار از جمله برنامه های این دوره بود.

گفتنی است بانوان بافقی می توانند سوالات شرعی خود را از طریق شماره 03532443011 از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8/30 تا 13 دریافت نمایند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  حضور طلاب، اساتید و کادر در خلال برنامه های آستان   ...
حضور طلاب، اساتید و کادر در خلال برنامه های آستان

در جمع هیأت امنای آستان امامزاده عبدالله(ع) تبیین شد:

حضور طلاب، اساتید و کادر در خلال برنامه های آستان

با توجه به تغییر هیأت امنای آستان امامزاده عبدالله(ع) و لزوم حضور پررنگ طلاب در جمع زائران خانم نشست نشست هیأت امنای آستان با مدیر و مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در محل دفتر آستان برگزار شد.

در این نشست آقای باقی زاده رئیس هیأت امنا ضمن حمایت و قول مساعدت برای حضور فعال طلاب حوزه علمیه خواهران از برنامه های ارائه شده توسط مدیر حوزه استقبال نمود.

حجت الاسلام حقیقت مسئول فرهنگی آستان ضمن خیر مقدم به حضار گفت: با توجه به شرایط کرونایی و خاص لازم است برنامه های جذاب و اثرگذار هم توسط آستان و هم طلاب خواهر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به تذکرات بانوان در برخی مسائل اهمیت به بخش بانوان در رأس امور آستان است.

در ادامه مریم تفکری گفت: پاسخ به مسائل شرعی بانوان، مشاوره، برگزاری حلقه های معرفت و مهدویت، مدیریت اتاق عقد پیوند آسمانی و لزوم مشاوره زوجین قبل از عقد توسط مشاور حوزه و …. از جمله برنامه هایی است که باید در خلال برنامه های آستان بگنجد.

گفتنی است با توجه به مذکرات و بیان نکات ضروری، قرار شد مسئولان آستان و حوزه علمیه خواهران به طور مستمر همکاری داشته و برای فعالیت مکان ها و طرح برنامه و بودجه را به آستان ارائه دهند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام   ...
مراسم سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام

در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد:

مراسم سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام

مراسم شهادت امام کاظم علیه السلام با سخنرانی خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در جمع کادر مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم خانم تفکری با اشاره به سبک زندگی امام کاظم علیه السلام گفت: زندگی امام کاظم علیه السلام همزمان با خلافت دو تن از خلفای عباسی بود و آن حضرت 14 سال از عمر شریف خود را در زندان های متعدد به سر بردند.

وی افزود: از ویژگی های مهم و بارز زندگی فردی آن حضرت می توان به دنیا گریزی و یاد مرگ؛ تأکید حضرت بر دوری از غفلت و خودفراموشی؛ یاد مرگ وسیله بسیار مهم برای دوری از معصیت، اشاره کرد.

این سخنران مذهبی اظهار کرد: تقسیم اوقات روزانه زندگی به چهار بخش شامل؛ مناجات با خدا، کسب روزی حلال، دیدار دوستان و لذات حلال از مهمترین بخش زندگی آن حضرت بود.

مریم تفکری گفت: توکل و تسلیم در مقابل خداوند متعال؛ توجه ویژه حضرت به آداب غذاخوردن و بهداشت در سبک زندگی امام هفتم مشهود بوده است.

گفتنی است قرائت دعای پرفیض توسل و مرثیه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بفرما حوزه....   ...
بفرما حوزه....
بفرما حوزه....
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  «زندگی را از بالا نگاه کن»   ...
«زندگی را از بالا نگاه کن»

در جمع طلاب و بانوان بافقی تبیین شد:

«زندگی را از بالا نگاه کن»

همزمان به ایام الله دهه فجر نشست «زندگی را از بالا نگاه کن» با حضور طلاب ،اساتید ، کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) و بانوان بافقی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین داد آفرین از موسسه امیر بیان یزد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین داد آفرین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر  گفت: زندگی از بالا زیباست، فاصله مناسب را حفظ می کند تا واقعیتها را ببینید، درنگاه از پایین فقط فرد محدوده جلوی پای خود را میبیند در حالیکه نگاه از بالا مثل دوربین مداربسته است که کیلومترها جلوتر را می بیند.

وی افزود: فردی که نگاه از پایین دارد نگاهش میکروسکوپی است و فقط توجه به جزئیات دارد و مشکلات زندگی خودش و نهایتاً مشکلات جامعه خودش را می بیند لذا ناامیدی در زندگی اش ایجاد می شود اما نگاه امام جامعه نگاه ماکروسکوپی است با اینکه رهبر جامعه جزئی نگاه می کند اشراف به کلیات هم دارد.

 این کارشناس موسسه امیر بیان اظهار کرد: اولین وظیفه انبیا مبارزه با طاغوت بود و از قدرت مردم و ظرفیت مردم باید برای مبارزه با طاغوت استفاده می کرد و در همان راستا امام خمینی(ره) نیز از قدرت مردم برای مقابله با رژیم شاه استفاده کرد و پیروز شد.

حجت الاسلام دادآفرین گفت: سوالی که مطرح است این است که چرا این مملکت بعد از انقلاب در این اوضاع اقتصادی تحت فشار قرار دارد؟ حضرت آقا فرمودند:« مشکل وجود دارد اما قابل حل است»، اما علت حل نشدن مشکل به خاطر تسلط تفکر لیبرالیست در کشور هست تا زمانی که این تفکر باشد مشکلات حل نخواهد شد امام فرمودند:« ما از شر محمد رضا شاه خلاص شدیم لکن از دست تربیت شدگان شرق و غرب به این راحتی خلاص نخواهیم شد.»

 وی افزود: ما طلبه ها که مسئولیت تبلیغ را به عهده داریم اگر دچار تنبلی شویم همراه تفکر لیبرالیسم شدیم حوزویان و انقلابیون اگر بایستند و قدمی برندارند توقعی از  مردم کوچه و بازار نیست پس طلاب باید در انتخابات نقش چشمگیری داشته باشند و روشنگری کنند.

 در پایان نشست به طلاب بسته فرهنگی هدیه داده شدکه شامل 4کتاب وسی دی سخنرانی چند رسانه ای بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  غبارروبی قبور شهدای گمنام به مناسبت ایام الله دهه فجر   ...
غبارروبی قبور شهدای گمنام به مناسبت ایام الله دهه فجر
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  پذیرش بانوان و تحصیل در حوزه   ...
پذیرش بانوان و تحصیل در حوزه

در جمع مسئولان و معاونین حوزه علمیه خواهران تبیین شد:

پذیرش بانوان تحصیل در حوزه

همزمان با آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور اولین نشست پذیرش مدرسه علمیه الزهرا(س) با حضور مدیر مدرسه در جمع مسئولان و معاونین این مدرسه برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن تبریک بزرگداشت روز زن و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بانوان از جمله کسانی هستند که بیشترین تأثیر را در پرورش روح و فکر فرزندان و تمام اعضای خانواده دارند لذا باید با فکری باز و ذهنی روشن تمام اعضای خانواده را مدیریت نمایند.

وی افزود: یکی از بسترهای پرورش بانوان تأثیر گذار در جامعه کنونی حوزه های علمیه خواهران است پس بر ماست تا تبلیغات گسترده زمینه حضور آن عزیزان را در حوزه جهت تحصیل علوم دینی و در کنار آن پرورش فکری و آموزش راههای مدیریت خانواده فراهم نمائیم.

در ادامه نشست پیشنهادات حضار از جمله نصب بنر و پوستر، تبلیغات چهره به چهره، فضای مجازی و … جهت اجرایی نمودن از آغاز پذیرش شنیده و مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است پذیرش طلاب خواهر از اواخر بهمن لغایت اواخر اردیبهشت ماه می باشد و علاقه مندان می توانند به صورت حضوری به حوزه واقع در بلوار میرغنی زاده، جنب دانشگاه پیام نور و یا تماس با شماره 03532443015-03532446340 ثبت نام نمایند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همايش علمی پژوهشی استانی فاضله الزکیه   ...
همايش علمی پژوهشی استانی فاضله الزکیه
همايش علمی پژوهشی استانی فاضله الزکیه

 در جمع بانوان طلبه بافقی برگزار شد:

همايش علمی پژوهشی استانی فاضله الزکیه

به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) همايش فاضله الزکیه در جمع طلاب ، اساتيد ،كادر به صورت حضوری و عموم بانوان مدارس علمیه خواهران استان به صورت مجازی از طریق اسکای روم در مدرسه علميه الزهرا(س)بافق با حضور كارشناس همايش حجت الاسلام و المسلین کارگران از اعضای هیأت امنای مدرسه و حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول و رئیس هیئت امنای حوزه علمیه الزهرا (س)، جناب آقای طلایی مقدم فرماندار شهرستان، مداح سرکار خانم عبداللهی  و جمعی از صاحبان مقالات همایش برگزار شد .

دبير علمي همايش در بيان هدف از برگزاري اين همايش گفت: ترويج  و واکاوی ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) از جمله اهداف برگزاري اين همايش مي باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگران در این همایش گفت: حضرت زهرا (س)  یکی از چهارده معصوم است و بر اساس آیه33 سوره احزاب یا همان آیه تطهیر “انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس …"بی گمان، خدا اراده کرده است تا آلودگی را از شما اهل بیت بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند. لذا معتقدیم ایشان یکی از پنج تن آل عبا و معصوم و از هر خطایی مبرا هستند. بر همین اساس می توانیم به سخنان و رفتار ایشان تاسی بجوئیم.  

وی افزود: الگو بودن حضرت زهرا (س) برای بانوان مضاعف است و می توانند در امور مختص بانوان از جمله شوهرداری، تربیت فرزند، فرزندآوری، خانه داری از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند. البته تنها ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) در این امور خلاصه نمی شود. ایشان در عرصه های اجتماعی، تعامل با خویشاوندان به ویژه ارحام، تعامل با همسایه و بانوان، در رفتار با مردان نامحرم، آداب و فرائض دینی و حتی امور حکومتی الگوی بسیار کاملی هستند که همگان می توانند ار آن بهره ببرند. به همین علت خداوند اراده کرده است که پرچم ایشان در این عالم نمایان شود و نام ایشان در بالاترین جایگاه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای سلیمانی در ادامه همایش گفت: جنبه های همسرداری و مادرانه حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی بانوان ایران اسلامی و در جامعه فراگیر و عملیاتی شود و حرکت های حوزه بانوان زهراوار ترسیم گردد تا شاهد شکل گیری نسلی توام با معنویت فاطمی باشیم

لازم به ذكر است مداحی، هم خوانی سرود های انقلابی توسط گروه تواشیح حوزه، برپائی نمایشگاه فاطمی و انقلاب، معرفی کتب در زمینه سیره شناسی حضرت زهرا (س)، اهداء جوایز به پژوهشگران مقالات برتر همایش و فعالان عرصه پژوهش و نیز طلاب طلیعه حضور از ديگر محورهاي اين همايش بود.

 

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست توجیهی تشکیل کلاس ها در ترم دوم تحصیلی1400-99   ...
نشست توجیهی تشکیل کلاس ها در ترم دوم تحصیلی1400-99

در جمع اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

نشست توجیهی تشکیل کلاس ها در ترم دوم تحصیلی1400-99

همزمان با آغاز ترم دوم تحصیلی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) و شروع کلاس ها به صورت مجازی، نشست توجیهی تشکیل کلاس ها در ایام کرونا از طریق سامانه مدرس با حضور مدیر و اساتید برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن توضیح در رابطه با نحوه برگزاری کلاس ها از طریق سامانه مدرس گفت: به منظور ایجاد آرامش برای طلاب و خانواده های آن ها تدریس در ترم جدید از طریق سامانه مدرس و بصورت آنلاین برگزار خواهد شد همچنین بارگزاری و برگزاری تکالیف و آزمون های کلاسی از طریق همین سامانه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در همین راستا  اگر اساتید محترم با مشکل مواجه شدند می بایست با پشتیبان سامانه تماس بگیرند تا به نحو احسن کلاس ها برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران بافق تأکید کرد: اساتید تمام سعی خود را داشته باشند و با طلاب با رفق و مدارا برخورد داشته و در هر کلاسی مباحث اخلاقی و سیاسی نیز بیان شود و در صورت بروز مشکل برای طلاب حتما معاون آموزش را در جریان قرار دهند.

در ادامه نشست اساتید نظرات و پیشنهادات خود را جهت برگزاری هر چه بهتر کلاس ها بیان کردند و محدوده تدریس در اختیار اساتید قرار گرفت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برای ارتقاء کمی و کیفی حوزه ها بصیرت علمی، اخلاقی و سیاسی لازم است   ...
برای ارتقاء کمی و کیفی حوزه ها بصیرت علمی، اخلاقی و سیاسی لازم است

حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه شهرستان بافق در دیدار با طلاب خواهر:

برای ارتقاء کمی و کیفی حوزه ها بصیرت علمی، اخلاقی و سیاسی لازم است

دیدار اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با حضور مریم تفکری مدیر حوزه در محل دفتر حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای حوزه علمیه خواهران و اهداف پیش رو به برنامه های مورد نظر حوزه جهت اجرا درایام الله دهه فجر اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر گفت: با توجه به جایگاه مهم حوزه علمیه در پیشبرد اهداف شهر لازم است بصیرت علمی، بصیرت اخلاقی و بصیرت سیاسی را در طلاب و اساتید بالا ببریم.

وی افزود: در زمینه بصیرت علمی طلبه باید قدرت تشخیص علم نافع و غیرنافع را داشته باشد و بعد از اتمام دروس حوزوی خود عشق و علاقه به کسب علم بیشتر را در خود بپروراند و در مقابل اساتید نیز باید روحیه تربیتی خود را با اعمال برنامه های طرح مطالعاتی انگیزشی برای طلاب پیاده کنند؛ همچنین در زمینه بصیرت اخلاقی، جدای از اینکه یک استاد باید احادیث ائمه را مبدأ کار خود قرار دهد باید با عمل خود روحیه طلبگی را آموزش دهد تا در نهایت منجر به تبلیغ دین شود.

امام جمعه شهرستان بافق اظهار کرد: بصیرت سیاسی نسبت به مبانی انقلاب و مسأله ولایت از جمله بصیرت هایی است که یک طلبه باید آن را مورد توجه قرار دهد و با بینش سیاسی در صدد اجرای اوامر ولی فقیه از طریق گوش دادن به سخنرانی های ایشان و توجه به نکات برجسته و کلمات ابتکاری ولی فقیه و اعمال در امر تربیت می باشد.

وی گفت: وظیفه یک طلبه صرفاً تبلیغ از طریق حرف زدن مطلق نمی باشد بلکه باید در کنار حرف، عمل نیز وجود داشته باشد تا با اقشار مختلف جامعه همدردی نماید و در این راستا توجه به امور مختلف از جمله مشاوره دینی و مذهبی و توجه به امر تبلیغ مهم می باشد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشنواره   ...
جشنواره

جشنواره علمی پژوهشی استانی «بحر العلم المسجور»

سخنران:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای کارگران

محورهای جشنواره:

*عكس نوشته (تصوير نگاري ) با محوریت روز پدر

*دل نوشته

  *شعر

*نقاشي

*خاطره نويسي با محوريت روز پدر

*داستان نويسی (کوتاه)

*خطاطي

*وبلاگ نويسي 

* تهيه پاور پوينت

*معرفي تاليفات در زمينه سيره حضرت علی (علیه السلام)

*خلاصه نويسي از تاليفات نگاشته شده در رابطه با ایشان

*مقاله نويسي با موضوع آزاد و با محوریت بررسی سیره شناسی و سبک زندگی آن حضرت: ( با رعایت حداقل5 و حداکثر15 صفحه word2010 و فونت nanazanin14

آخرین مهلت ارائه آثار:1/12/1399   

 زمان برگزاری جشنواره : 6/12/1399ساعت 10صبح

كسب اطلاعات بيشتر مراجعه به وب سایت حوزه   www.azahrabafgh.kowsarblog.ir

 ارسال آثار به ایمیل حوزه: hozehbafgh@yahoo.com

نشاني دبير خانه و مکان برگزاری جشنواره: يزد –بافق –بلوار شهيد بهشتي-جنب دانشگاه پيام نور-حوزه علميه الزهراء(سلام الله عليها )بافق-واحد پژوهش03532446340داخلی4

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  «همایش علمی پژوهشی فاضله الزکیه »   ...

«همایش علمی پژوهشی فاضله الزکیه »

سخنران همایش: سرکار خانم مریم تفکری (مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) )

محورهای فراخوان مقاله

سیره گفتاری پیامبر در مرجعیت زائی فاطمی

1-معرفی شخصیت فاطمه

2-معرفی فضائل فاطمی به عنوان افضل النساء

3-معرفی فاطمه به عنوان معیار و شاخص حجیت و جریان حق

4-معرفی رضایت فاطمه به عنوان معیار و شاخص رضایت پیامبر

سیره رفتاری پیامبر برای ایجاد مرجعیت اجتماعی فاطمی

1-پیامبر و ایجاد رفتارهای توجیه برانگیز نزد صحابه

2-ولیمه دادن در عروسی فاطمه به عنوان اولین سفره پذیرایی گسترده از صحابه در مدینه

3-پیامبر و حضور او هر صبح و شام بر درب منزل فاطمه (س)

4-پیامبر و همراه سازی برخی صحابه در برخی از دیدارها

5-پیامبر و ذکر فضائل فاطمی در منزل همسران

6-پیامبر و ارجاع دهی نیازمندان به خانه فاطمه (س)

بازتاب های جایگاه اجتماعی فاطمی

1-اعتراض ابوبکر به عایشه برای عدم پذیرش افضلیت فاطمه (س)

2-نقش محوری فاطمه (س) در پاسخ به پرسش های زنان مدینه

اصول در روابط اجتماعی

1-عنایت ویژه حضرت فاطمه (س) در حالات معنوی برای همسایگان و جامعه

2-حضور اجتماعی فاطمه (س) در محور معصوم یاوری

3-ادب و احترام فاطمه (س)

4-انصاف علمی و فرصت گذاشتن برای دیگران

5-برخورد برابر با فقیر و غنی

6-مواجهه متکبرانه با خلفاء و ابوسفیان و مواجهه دلسوزانه با نیازمندان

مهلت ارسال آثار:13/11/1399

تاریخ برگزاری همایش:15/11/1399

شماره تماس دبیرخانه همایش:03532446340داخلی4-واحد پژوهش

جهت اطلاع از شیوه نامه تدوین مقاله و نحوه ارسال به وب سایت ذیل مراجعه فرمائید

www.azahrabafgh.kowsarblogh.ir

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اطلاعیه فراخوان مقالات همایش استانی فاضلۀ الزکیه   ...
اطلاعیه فراخوان مقالات همایش استانی فاضلۀ الزکیه

اطلاعیه فراخوان مقالات همایش استانی فاضلۀ الزکیه

سخنران: سرکار خانم مریم تفکری (مدیر و استاد حوزه علمیه الزهرا (س) بافق)

حوزه علميه الزهراء (سلام الله عليها) بافق در نظر دارد به مناسبت میلاد حضرت زهرا (سلام الله عليها) همایش فاضله الزکیه با هدف ترويج  فرهنگ  فاطمي برگزار نمايد.

لذا از تمامي علاقمندان وپژوهشگران محترم دعوت ميشود مقالات خود را درقالب محورهاي همايش به آدرس   hozehbafgh@yahoo.com ارسال نمايند.

شرايط ارسال آثار:

تاكيد بر بهره مند ي از منابع متعدد معتبر با محوريت متون اسلامي و مرتبط با موضوع

معيارهاي ساختاري مقاله:

1-صفحه عنوان :لازم است عنوان مقاله (كوتاه ،گويا و بيان كننده محتواي مقاله )و مشخصات نويسنده مقاله همراه بارتبه علمي و مدرك تحصيلي همراه با آدرس الكترونيكي درآن ذكر شود.

2-چكيده: در بردارنده هدف، روش، نتیجه و چکیده، دريك پاراگراف ودر150تا200كلمه نوشته شود (تقريبا معادل 13سطر )كه آينه تمام نما و فشرده بحث مي باشد.

 كليدواژه ها :3تا  5 واژه و ايفا كننده نقش نمايه و فهرست به منظور سهولت در جستجوي الكترونيكي

3-مقدمه: بيان كننده مساله تحقيق، اهميت و ضرورت وپيشينه تحقیق

4-بدنه ومتن اصلي مقاله: رعايت امانت در كليه ارجاعات، سازماندهي و ترتیب منطقي مباحث وپردازش وتحليل محتوا

5-نتيجه نهایی: بیانگرجمع بندي مطالب ومهمترین يافته هاي تحقيق

6-شيوه ارجاع دهي: ارجاع در پاورقي است (پانوشت)

ارجاع به آيات: بقره: 99

ارجاع به منابع: مجلسي، بحار الانوار، ج2، ص11، ح25

7-فهرست منابع: نام خانوادگي، نام نويسنده، عنوان كتاب، مترجم، مصحح، محقق، محل نشر، انتشارات، نوبت چاپ، سال چاپ

8-تنظيم متن: هر مقاله در 5 الی 20صفحه300كلمه اي و در برنامه  word2007  و بالاتر و با حفظ كيفيت تايپ شود  متن اصلي با قلم bnazanin14 تايپ كلمات عربي Bbadr14 عنوان اصلي Btitr16 عناوين فرعي btitr14  پاورقي ها bnazanin12

*مقالات ارسال شده برگشت داده نمي شود

*مهلت ارسال آثار:13 بهمن1399

*تاريخ برگزاري همايش : 15بهمن1399ساعت10صبح مصادف با ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

*شماره تماس :  03532446340داخلی4

آدرس دبیر خانه و مکان برگزاری همایش: یزد، بافق، خیابان شهید بهشتی، جنب دانشگاه پیام نور، مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بافق، واحد پژوهش

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما