مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
مهر 1398
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      








جستجو





موضوعات




  وظایف خانواده در اهمیت به تکالیف عبادی فرزندان   ...
وظایف خانواده در اهمیت به تکالیف عبادی فرزندان

در بین بانوان بافقی مطرح شد:

وظایف خانواده در اهمیت به تکالیف عبادی فرزندان

مراسم عزاداری هفته اول ماه صفر با سخنرانی خانم فاطمه دهقانزاده مبلغ و استاد حوزه در بین بانوان بافقی برگزار شد.

در این نشست فاطمه دهقانزاده ضمن تسلیت ایام سوگواری ائمه اطهار(علیهم السلام) گفت: هرکاری انسان انجام می دهد باید در راستای امور دینی باشد وقتی در این راستا قدم بردارد تمام کارهایش درست می شود، چون خدا می گوید دینت را درست کن مابقی کارها با من! اینکه انسان مراقبوضو ونمازش باشد و زمان به تکلیف رسیدن دختر و پسرش را بداند و به تمام اینها رسیدگی کند بقیه امورش حل می شود.

وی افزود: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا برای اشاره به اهمیت نماز و الگوی عملی برای شیعه با اینکه می توانستند در خیمه نماز بخوانند ازخیمه بیرون آمدندتا به یارانشان نشان بدهندنماز از واجبات هر انسان مسلمان است و باید در اصلاح نمازش کوشا باشد، وقتی دختر خانمی به سن تکلیف می رسد باید منِ مادر به بچه ام بپردازم و به نماز خواندنش اهمیت بدهم نگویم حالا امسال کوچک است و از نماز خوندن چیزی متوجه نمی شود،باید به فرزندم یاد بدهم وقتی می خواهد نماز بخواندباید اول وضو بگیرد،  نیت کند و اینکه در هنگام نماز خواندن باید آرامش داشته باشد.

این مبلغ حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: ما هر ساله برای امام حسین (ع)مراسم می گیریم عزاداری می کنیم چرا از 313یار آقا نشدیم؟ هرچه در این دنیا بکاریم آن دنیا برداشت می کنیم پس باید در جمع آوری عبادات کوشا باشیم به گونه ای نباشد که فقط در مقابل کسی خودمان را نشان بدهیم و در اصطلاح ریاکاری کنیم، انسان در حال احتضار و رو به قبله پرده از جلوی چشمش کنار می رود که در آن لحظات باید به این سه چیز اهمیت بدهیم و آن سه چیز مقابل چشم است:مال، فرزند و اعمال، که به هرکدام باید به طور جداگانه رسیدگی شود .

در پایان نشست به سه ساله های مجلس مقنعه و جوراب تبرکی تقدیم شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم شهادت حضرت رقیه(س) و امام حسن مجتبی(س)   ...
مراسم شهادت حضرت رقیه(س) و امام حسن مجتبی(س)

در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد:

مراسم شهادت حضرت رقیه(س) و امام حسن مجتبی(س)

به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری و روضه خوانی در مدرسه علمیه الزهرا (س) برگزار شد.

 در این نشست سرکار خانم تفکری ضمن قرائت زیارت عاشورا بهمرثیه سرایی  پرداخت ودر ادامه، مراسم سینه زنی توسط طلاب هیئت زینبیون وابسته به حوزه برگزار شد.

در پایان طلاب بر سرخوان تبرکی حضرت رقیه(س) جمع شدند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  رفتار الهی و غیر الهی در بین انسانها   ...
رفتار الهی و غیر الهی در بین انسانها

در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد:

رفتار الهی و غیر الهی در بین انسانها

نشست اخلاق با محوریت حجاب ها در قرآن با سخنرانی حجت الاسلام کارگران در بین طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: خداوند متعال مقدمات آمرزش را برای همه انسان ها فراهم می کند، ولی گاهی انسان مؤمن گمان می کند خداوند متعال برای آمرزش، از او انجام اعمال عبادی بزرگ می خواهد در صورتیکه اینگونه نیست و انسان با برپا داشتن نماز می تواند مقدمات آمرزش خویش را فراهم نماید.

این استاد اخلاق افزود: انسان خلیفة الله است و باید مراقب این باشد که این مرتبه خلیفة اللهی را حفظ کند اگر نگاه انسان، نگاهی الهی نباشد، کم کم به سوی شهوات سوق داده می شود.

حجت الاسلام کارگران در ادامه گفت: اگر همه عالم را به انسان بدهند ولی نیت او الهی نباشد اعمالش مورد قبول قرار نمی گیرد بنابراین باید نیت، گفتار و رفتار انسان، الهی و در مسیر رضای خداوند متعال باشد.

ایشان اظهار کرد: انسا ن دو بعد دارد: بعد روحانی و بعد حیوانی. اگر انسان فقط به بعد حیوانی بپردازد، خود را از رحمت الهی دور کرده است. پس باید به گونه ای عمل کرد که نگاه انسان به دنیا و آخرت مانند نگاه انبیای عظام الهی باشد تا انسان به رستگاری برسد و مورد مغفرت و رحمت الهی قرار بگیرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اعزام مبلغان خواهر طرح امین به مدارس شهرستان   ...
اعزام مبلغان خواهر طرح امین به مدارس شهرستان

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

اعزام مبلغان خواهر طرح امین به مدارس شهرستان

نشست طرح امینبا حضور آقای حسین پور معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان، بین مبلغان مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست آقای حسین پور گفت: امسال بیش از 3000 مبلغ در سراسر کشور مشغول به فعالیت اند که در استان یزد نیز بیش از 150 نفر مبلغ مشغول هستند،و با توجه به هجمه فرهنگی و اینکه غربی ها تمام نیروهای خود را بسیج کرده اند تا با برنامه ریزی های دقیق مردم را منحرف کنند، نکته قابل توجه در مدارس این است که معاونان پرورشی وظایف خودشان را انجام می دهند و لیکن کارشان با مبلغ دینی فرق می کند.

وی افزود: امروزه وظیفه ما به عنوان طلبه خیلی سنگین شده و باید آنچه آموخته ایم را به صورت عملی و آتش به اختیار در جامعه پیاده کنیم و مراحل مختلف تشکیل پرونده و آموزش را گذرانده و وارد مرحله اجرا و عمل شویم و در این راه از مباحثه و نظرسنجی در زمینه تبلیغ غافل نشویم.

معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان اظهار کرد: محتوای تبلیغی از طریق سایت و کانال در اختیار مبلغین قرار می گیرد بنابراین مبلغین باید با اطلاعات کافی و به روز با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و به عنوان محرم اسرار و دوست در جهت رفع مشکلات آنها بکوشد.

گفتنی است از تعداد 35 نفر از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا(س) بعد از نشست مصاحبه گرفته شد و جهت اعزام به مدارس برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  خاطرات شهدا و رزمنده های بافقی   ...
خاطرات شهدا و رزمنده های بافقی

در بین طلاب خواهر بافقی بیان شد:

خاطرات شهدا و رزمنده های بافقی

نشست شهدا با حضور جناب آقای ناصر رحیمی رزمنده هشت سال دفاع مقدس در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست آقای رحیمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا در همه حال به فکر رزمنده هایی که شهید نشده اند هستند، شهید شدن برای همه نیست ، شهید شدن چشم و گوش و زبان پاک می خواهد؛ شهید اهل غیبت و تهمت نیست! چرا که خدا همه گناهان را می بخشد ولی برای بندگانش حقی قائل است بنابراین زبانی که اهل گناه باشد بخشیده نمی شود!

وی در ادامه به بیان خاطراتی از همرزمان بافقی خود پرداخت و نمونه های بارز اخلاقی آنها از جمله ادب، اخلاق، احترام به پدر و مادر، و ایثار و از خودگذشتگی آنها را بیان کرد و از شهید حاج علی کوشکی زاده بافقی جانباز، رزمنده و فرمانده دفاع مقدس در ضمن بیان خاطره ای یاد کرد.

در حاشیه این نشست غرفه عفاف و حجاب و مقر کتاب نیز برپا شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تمسک به اهل بیت، زمینه ساز ظهور   ...
تمسک به اهل بیت، زمینه ساز ظهور

در بین هیئت جوانان عاشورایی تبیین شد:

تمسک به اهل بیت، زمینه ساز ظهور

اولین گردهمایی تشکل‌های جوانان شهرستان بافق با حضور نوجوانان عاشورایی و با سخنرانی حجت الاسلام حسنی نژاد در بیت الزهرا سلام الله علیها برگزار گردید.

 حجت الاسلام حسنی نژاد با اشاره به موقتی بودن زندگی در این دنیا گفت: انسان زرنگ کسی است که در این دنیا به اندازه کافی توشه برای آخرت برچیند، لذا در این مسیر با چنگ زدن به دستگاه اباعبدالله می تواند رسیدن به کمال خود را سرعت ‌ببخشد.

وی افزود: امام حسین (علیه السلام) همچون چراغ هدایت مسیر را روشن می نماید تا انسان از مسیر منحرف نشود، اصحاب امام حسین(علیه السلام) افراد متواضعی بودند که هیچگونه منیتی در آنها راه نداشت.

این سخنران مذهبی اظهار کرد: امروز هم اگر در ما رذایل اخلاقی وجود داشته باشد جزو انصارالمهدی نخواهیم بود بنابراین باید با تمسک به مکتب اهل البیت خود را از هر گونه رذایل پاک کرده و برای ظهور آماده شویم.

 نوحه سرایی مداحان اهل بیت، غرفه حجاب، مقر کتاب و … از دیگر برنامه های این مراسم بود. گفتنی است این مراسم به مدت ۳ شب ادامه دارد

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برگزاری اولین گردهمایی تشکل های نوجوان شهرستان بافق   ...
برگزاری اولین گردهمایی تشکل های نوجوان شهرستان بافق
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نماز جماعت به مثابه اقيانوسي از انسانهاي خداجو مي باشد   ...
نماز جماعت به مثابه اقيانوسي از انسانهاي خداجو مي باشد

رئیس حوزه علمیه برادران در جمع مسئولان اعزام طلاب ائمه جماعت به مدارس بافق:

نماز جماعت به مثابه اقيانوسي از انسانهاي خداجو مي باشد

نشست ائمه جماعت طلاب خواهر با حضور نمایندگان حوزه خواهران، معاون فرهنگی آموزش و پرورش و مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) در حوزه علمیه برادران شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین برزگری با اشاره به اهمیت مقوله نماز گفت: آئين اسلام، از ابعاد اجتماعى مهمى برخوردار است و با عنايت‏ به‏ بركات آثار وحدت و تجمع و يكپارچگى، در بسيارى از برنامه‏هايش ‏بر اين بعد، تكيه و تاكيد كرده است. يكي ازراه ها و روشهاي بسيارمؤثربراي گسترش وتعميق فرهنگ نمازدرجامعه، اقامه نمازجماعت است. اصولاًروح جمعي، روح خاصي است.

وی با اشاره به آثار ارزنده نماز جماعت افزود: نمازجماعت درميان مسلمانان، ايجاد الفت مي كند و باعث تعميق آن مي گردد. اين نمازسند انسجام مسلمانان وتبلورانضباط آنهاست ونمونه ارزنده اي ازهماهنگي مسلمانان مي باشد.علاوه بر اين گونه آثار و بركات، نقش والاي نمازجماعت دراقامه نماز، قابل توجه وعنايت است. بطورقطع يكي ازراههايي كه درجامعه، به نماز جان تازه مي بخشد و به آن قدرت و حاكميت مي دهد، نمازجماعت است. نمازجماعت مايه عظمت اسلام است وبه همين خاطرموردتاكيدقرارگرفته است.

ریئس حوزه علمیه برادران بافق اظهار کرد: نماز جماعت به مثابه اقيانوسي از انسانهاي خداجو مي باشدكه همچون قطره هايي پاك به هم مي پيوندند. نمازجماعت، برنامه ي بندگي وميدان دلدادگي دلهاي حق جومي باشد. جمعه وجماعت، «اهرم قدرت وعزت» مسلمانان است. نمازجماعت، دلها را يكي، انديشه ها را زلال، اميد را افزون، عشق ودوستي را جهت دار، جهت ها راخدايي وزندگي را از تشتت و زشتي پاك ميسازد.

وی افزود: نماز یک امری است که باید جدی گرفته شود وبه طور جدی باید  وارد صحنه شوید چرا که نماز زیبا ترین نوع عبادت است امسال باید بیشتر تلاش کنیم چرا که تهاجم فرهنگی هر سال بیشتر می شود و در مقابل تهاجم دشمن باید کاری انجام دهیم.

حجت الاسلام برزگری با تأکید بر نقش پررنگ تر مدارس گفت: مدارس باید بیشتر به نماز بپردازند وتا جایی که برای ما مقدور است طلاب را دعوت به امر نماز در مدارس می کنیم ودر ادامه آقای میرجعفری ضمن بیان نکاتی در رابطه با اعزام طلاب برای ائمه جماعت افزود: بر پایی نماز باید در مدارس استارت بخورد وهمچنان استمرار داشته باشد تا دانش آموزان کم کم به آثار وفواید نماز پی برده وعلاقه وافری نشان دهند و به گونه ای باشد که مشکلات نماز در سال های قبل بررسی شده و در صدد حل هر چه بهتر برپایی نماز باشیم.

سرکار خانم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران نیز در پایان ضمن تشکر از زحمات مسئولین برپایی نماز در مدارس گفت: همه ما می دانیم که نماز محور تمامی عبادات وطاعات است به حدی که از سخن امام صادق (ع) که فرمودند:« اگر نماز بنده ای قبول شود اعمال دیگر او نیز قبول می شود واگر نماز او پذیرفته نشود اعمال دیگر او نیز پذیرفته نخواهد شد» به اهمیت خود نماز پی می بریم که اهمیت اصل عبادت هم روشن می شود.

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ازدواج راهی برای رسیدن به آرامش   ...
ازدواج راهی برای رسیدن به آرامش

مشاور مدرسه علمیه خواهران بافق:

ازدواج راهی برای رسیدن به آرامش

نشست مبانی روان شناختی  کفویت با سخنرانی طیبه خبازیان مشاور و استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست طیبه خبازیان با اشاره به اهمیت مبحث کفویت در زندگی گفت: خالق هستی احد و صمد است کفوی ندارد و زوج آفرین است و خانواده نیز دارای دو رکن است زن وشوهر؛  بچه ها مهمان وهبه اللهی هستندو هبه یعنی هدیه وامانت که باید در تربیت و نگهداری آن کمال توجه را به کار برد.

وی افزود: خانواده با پیوند زوجیت ومیثاق وهمدلی در نیل به آرامش ماندگار تاسیس می گردد و از آنجایی که تنها نهاد فطری وطبیعی بشر است  از منظر رسول اکرم(ص) خانواده محبوب ترین مبنای هستی بوده  و  شالوده سلامت و پویایی محله،شهر،کشور وجهان است.

این مشاور مذهبی اظهار کرد: بحث ازدواج زیبا ترین و خوشایند ترین گل واژه در جهان است همه می آیند که در دنیا ازدواج کنند خداوند متعال احد وصمد است لم یلد ولم یولداست ،کفوی ندارد اما زوج آفرین است. کفو یعنی زوج و زوجه، یعنی عروس وداماد ،خداوند همه هستی را زوج می آفریند، در حیات انسان در برابر هر دختر، پسری آفریده می شود وبشر نمی تواند این توازن زیبا را که از حکمت خدا سر چشمه می گیرد به هم بریزد.

وی گفت:ازدواج زیباترین گل واژه ای است که عروس ودامادها با آن آرامش می یابند وخلاق وموفق می شوند و خمیر مایه خداجویی وخلاقیت همین آرامش است ولی در فرهنگ ما اصول رها شده وفروع اصل شده و از هر چهار ازدواج یکی جدا میشوند، یکی بی تفاوت، و تنها یکی خوشبخت و راضی است.

خبازیان افزود: ازدواج برای آرامش است. هدف نهایی ازدواج، تنها ارضای غرایز جنسی نیست، فرزند آوری نیست، برای تنهایی نیست، بلکه رسیدن به آرامش و تجربه خوشبختی حقیقی است که در کنار آن با ازدواج غریزه جنسی کنترل می شود سخت ترین انتخاب انسان در گستره حیات انتخاب همسر است و واقعا نیاز به مشاور دارد .

وی در پایان گفت: از همه مردم دنیا پرسیدند خوشبختی چیست و خوشبخت کیست همه گفتند خوشبختی دل، آرامش است و خوشبخت کسی است که از سویدای دل از ته دل احساس آرامش کند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  لزوم کار تشکیلاتی و برنامه ریزی جهت اجرای پیشنهادات   ...
لزوم کار تشکیلاتی و برنامه ریزی جهت اجرای پیشنهادات

در نشست هیئت اندیشه ورز مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

لزوم کار تشکیلاتی و برنامه ریزی جهت اجرای پیشنهادات

اولین نشست هیئت اندیشه ورز بین مسئولان هیئت های نوجوان با حضور نمایندگانی از حوزه علمیه خواهران، هیئت جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام، انجمن اسلامی، مربیان حلقه های صالحین، بسیج دانش آموزی، موسسه مهدویت در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

زهرا زارعی بعنوان نماینده مدرسه علمیه خواهران بافق گفت: این نشست به منظور هماهنگی و اتحاد بین تشکل های دانش آموزی مبنی بر اینکه تشکل ها با هماهنگی و اتحاد خود موجب بالا بردن سطح کمی و کیفی خود شده و در فعالیت ها از ظرفیت ها و ایده ها، توان مال و انسانی خود بهترین استفاده را کنند برگزار شد.

وی افزود: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر انجام کارهای تشکیلاتی، که فرمودند:« اساس کار، تشکیلات است، شکی نیست که تا تشکیلاتی نباشد هیچ چیزی بر اساس آن نمی شود بنا کرد، لکن در ایجاد تشکیلات نباید خیلی معطل ماند» و ایشان در سخنرانی های مختلف به این مقوله اشاره نموده اند بر آن شدیم تا با همتی جهادی قدمی هر چند کوتاه در راستای تحقق آرمان های انقلاب بر داریم.

زارعی گفت: در این نشست ابتدا حضار گزارشی از فعالیت های اخیر خود و همچنین راهکارهای پیشنهادی جهت تعامل هرچه بیشتر بین هیئت ها و تشکل های دانش آموزی را ارائه دادند که از جمله آنها برنامه ریزی جهت برگزاری چند شب مجلس عزاداری سیدالشهدا به همراه برگزاری نمایشگاه مفهومی از قیام تا قیام، برپایی موکب و اجرای سخنرانی چند رسانه ای؛ عزاداری و سینه زنی و … بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم افتتاحیه سال تحصیلی طلاب ورودی   ...
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی طلاب ورودی

در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی طلاب ورودی

مراسم افتتاحیه شروع سال تحصیلی طلاب ورودی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با سخنرانی مریم تفکری مدیر حوزه و حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سلیمانی(زید عزه) در جمع طلاب برگزار شد.

در این مراسم مریم تفکری ضمن خوش آمد به طلاب جدیدگفت: بزرگترین نعمتی که خداوند به مردم داده، اسلام است که باید علاوه بر تمام نعمتها، شکرگذار خدا بخاطر ورود به چنین مکان مقدسی باشیم.

وی افزود: در مسیر زندگی فراز و نشیب ها، پستی و بلندی های زیادی است که باید با علم و تدبیر این موانع را پشت سرگذاشته و بعنوان سرباز امام زمان(عج) کاری کنیم که سربار ایشان نباشیم و بنا به سخنی زیبا از امام صادق(ع): « زیبنده ما باشید» کاری نکنیم که وقتی مردم به ما نگاه می کنند مورد سرزنش قرار بگیریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: الآن زمان حرکت است باید قد علم کرده و تبلیغ دین اسلام را انجام دهیم و در این راه سُستی نکنیم، یک طلبه باید زی طلبگی داشته باشد و مقید به رعایت آداب طلبگی باشد و علاوه بر باطن باید در راستای پاکسازی ظاهر نیز قدم بردارد چرا که ظاهر انسان آئینه درون اوست.

در ادامه مراسم حجت الاسلام سلیمانی با بیان روایتی از امام سجاد(ع) گفت: ایشان می فرمایند:« اگر در مشرق و مغرب برای من مشکلی پیش بیاید برای من هیچ خوف و ترسی ندارم» با بودن قرآن تمام خلأیی که برای من بوجود آید را پر می کنم، چون خودش ولی امر مسلمین است و ولایت دارد.

وی با اشاره به اهمیت ولایت افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: «دو چیز باقی می ماند یکی ولایت و دیگری قرآن» که در امامت امام ویژگی هایی از جمله علم، عصمت، و معجزه نهفته است؛ علم امام، علم تحصیلی نیست، ذاتی است و از طرف خدا در اختیار امام قرار می گیرد البته علم غیب مخصوص خداست و گواه همه رفتارها است اما علم امام علم مطلق نیست بلکه نسبی است. عصمت امام هم به گونه ای است که پاک کننده هستند، و فکر امام هم فکر گناه نیست. و در رابطه با معجزه امام، عملی است که از عهده مردم عادی خارج است.

مسئول حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: یک طلبه باید قبل درس سعی کند با پاکی بیاید و همیشه با وضو باشد و با توکل بر خدا درس را شروع کند و در همین راستا به گوشه ای از زندگی آیت الله حائری که از مراجع عالیقدر بودند اشاره کرد.

وی گفت: حوزه با پاکی جلو می رود اگر ناپاکی باشد هم به خودش و هم به مردم خیانت می کند، یک طلبه اگر بخواهد رشد کند باید مراقبت داشته باشد و حتی در فضای خانه به گونه ای برخورد کند که وقتی وارد خانه می شود دیگران متوجه متفاوت بودن او در رفتارش شوند و در اصل باید دلمان را با خدا پیوند بزنیم.

پخش کلیپ و پاورپونت فعالیتهای حوزه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما