مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اسفند 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    








جستجو





موضوعات




  کرسی آزاد اندیشی با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی   ...
کرسی آزاد اندیشی با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق:

انقلاب اسلامی موجب پیشرفت علمی شده است!!!!!

با همت معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران بافق کرسی آزاد اندیشی با محوریت انقلاب اسلامی پیشرفت یا پسرفت؟! در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این کرسی زهرا صادقیان  بعنوان داور کرسی بعد از بیان سوالات و پاسخ های اساتید منتقد و موافق گفت: رسیدن به ترازهای علمی و فناوری بومی و بین المللی یکی از پیشرفت هایی است که به طور مستقیم ماحصل استقلال ایران توسط مردم و رهبری ولایت فقیه تحقق یافته است.

وی افزود: پیشرفت هایی که در حوزه فناوری نانو، سلول های بنیادی، فناوری های هسته ای، حوزه ماهواره و فضا، داروهای پزشکی و افزایش میزان تولیدات علمی در چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد از دستاوردهای این نظام است.

داور این کرسی اظهار کرد: نیروهای انقلابی با تمرکز بر روی تولید علم و جنبش نرم افزاری و جهاد علمی با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، توانسته اند زمینه های خوبی را برای پیشرفت در عرصه علوم و فنون و ایجاد تمدن نوین اسلامی فراهم سازند و جلوی یاوه گویانی که وجود انقلاب اسلامی را با دلایل غیرمنطقی چون فراز مغزها و نخبگان از کشور به علت کمبود امکانات و تجهیزات مانعی بر سر راه پیشرفت علمی می دانند بگیرند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  هفت سین قرآنی   ...
هفت سین قرآنی
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  در نشست تجلیل از اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق   ...
در نشست تجلیل از اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق

مدیر حوزه علمیه خواهران بافق:

سال گذشته سالی پربار و ثمربخش برای حوزه خواهران بافق بود

مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه خواهران طی نشستی ضمن تجلیل از اساتید و کادر مدرسه گفت: طلاب و اساتید خواهر بافقی سالی پربار و پربرکت را پشت سر گذاشته اند که انتظار می رود در سال جدید با تلاش و همت بیشتر در راستای خدمت بیشتر تلاش نمائیم.

در این نشست اساتید و کادر بعد از صحبت های مدیر مدرسه نظرات و پیشنهادات خود را جهت برنامه ریزی در سال جدید بیان کردند.

تجلیل از اساتید و کادر توسط مسئول و رئیس هیأت امنای مدرسه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سلیمانی و همچنین رئیس حوزه علمیه امام صادق(علیه السلام) از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش اکران فیلم «قائم مقام» با حضور اساتید و طلاب مدرسه   ...
همایش اکران فیلم «قائم مقام» با حضور اساتید و طلاب مدرسه

مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق:

همایش اکران فیلم «قائم مقام» با حضور اساتید و طلاب مدرسه

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در راستای روشنگری و افزایش بصیرت طلاب و اساتید همایش اکران فیلم «قائم مقام» با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

این همایش که با همت تیم فرهنگی و تبلیغی حوزه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در مقوله شبیخون فرهنگی برگزار شد از طلاب به عنوان افسران جنگ نرم خواسته شد به پا خیزند و با همت مضاعف و کار جهادی مشکلات دانش آموزان سطح شهر را با روشنگری رصد نموده و در جهت رفع آن اقدام نمایند.

به همین منظور و همچنین برای افزایش روحیه انقلابی و ولایی طلاب در این همایش با پخش فیلم «قائم مقام» که به تحلیل و بررسی شخصیت آیت الله منتظری و افشای شخصیت واقعی او می پرداخت طلاب را در شناسایی عناصر نفوذی و ضد ولایت هوشیار نموده و راهکارهای عملی و توضیحات جانبی نیز در خلال اکران فیلم به آنها داده شد.

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بیان شروط تکامل در جمع طلاب خواهر بافقی   ...
بیان شروط تکامل در جمع طلاب خواهر بافقی

بیان شروط تکامل در جمع طلاب خواهر بافقی

نشست اخلاق ماهیانه طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی مسئول و رئیس هیأت امنای این مدرسه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلیمن سلیمانی ضمن بیان خاطره ای از آقای بهاءالدینی در باب تکامل گفت: تکامل صرفاً نباید جسمی باشد بلکه باید روحی نیز باشد، اگر کسی بخواهد تکامل پیدا کند “از دیوار بالا نمی رود بلکه از درب وارد می شود".

وی افزود: تکامل به این معناست که روی مبانی اعتقادی و دینی کار شود و هر چه تلاش و کار در این زمینه بیشتر باشد اعتقادش نیز بیشتر می شود و معتقد باشد ارتباط با خدا خیلی مؤثر است.

این استاد اخلاق با اشاره به جریان تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی گفت: فقیه شدن، آگاه شدن روی مبانی اعتقادی و دینی است و این ارتباط قوی با خدا و واسطه های الهی است که انسان را به موفقیت می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در پایان اظهار کرد: زندگی انسان سربالایی ها و سرپایینی های زیادی دارد که انسان باید در مقابل گرفتاری ها صبر پیشه کند. وی ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمودند: تکامل انسان در گرو تفقه در دین، تقدیر معیشت و صبوری در مشکلات است که خود زمینه موفقیت در کارها می باشد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تحلیل مسائل روز در بین طلاب خواهر بافقی   ...
تحلیل مسائل روز در بین طلاب خواهر بافقی

تحلیل مسائل روز در بین طلاب خواهر بافقی

نشست علمی-پژوهشی سیاسی با حضور آقای سیدحسین ضیایی فعال سیاسی و فضای مجازی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست آقای ضیایی گفت: اولین وظیفه ما امید بخشی به جامعه است و نباید به گونه ای برخورد کنیم که در نارضایتی از دولت عملاً نظام زیر سؤال برود و ناامیدی را ترویج دهیم! و در این راستا بزرگترین جهاد مقابله با محاصره تبلیغاتی دشمن است زیرا دشمن شبهه افکنی می کند و ما باید کار عملیاتی انجام دهیم.

وی افزود: تمدن اسلامی اگر بخواهد شکل بگیرد عمل می خواهد و از آنجایی که 70-80% جمعیت را جامعه زنان تشکیل می دهند و چون تربیت فرزندان را برعهده دارند می توانند در عمل از جمله قشر تأثیرگذار جامعه باشند و در این رابطه باید به مقوله فضای مجازی و مدیریت آن بخصوص برای فرزندان خیلی حساس و دقیق باشند چرا که هم اکنون اینستاگرام و توییتر خاکریز دشمن شده و هر لحظه و ثانیه فرزندان ما را مورد اصابت هجمه های خود قرار می دهند.

این فعال فضای مجازی ضمن بیان توصیه هایی اظهار کرد: اولین توصیه علم و پژوهش است تا باعث ایجاد فرهنگ شود، وقتی فرهنگ ایجاد شد سبک زندگی نیز ایجاد می شود. وی با بیان معنویت و اخلاق به عنوان دومین توصیه گفت: در صورت نبودن این دو عنصر اقتصاد و سیاست بر باد می رود و همه را به انحراف می کشد.

آقای ضیایی گفت: عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند و باید طهارت اقتصادی را مطالبه نماییم چرا که شرط مشروعیت عدالت است و در این زمینه باید به مقوله وقت، مطالعه و کار توجه بیشتری شود و ایمان فراموش نشود چراکه اگر ایمان نباشد به خسران می رسیم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبیین اخلاق و عقل در باب تزکیه نفس در جمع طلاب خواهر بافقی   ...
تبیین اخلاق و عقل در باب تزکیه نفس در جمع طلاب خواهر بافقی

تبیین اخلاق و عقل در باب تزکیه نفس در جمع طلاب خواهر بافقی

نشست اخلاق با محوریت تزکیه نفس از باب اخلاق و عقل با حضورحجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: پیشرفت آدمی بواسطه عقل و اخلاق است و این زمانی میسر است که انسان جهات اربعه خود را بشناسد و آن موقع است که تازه متوجه می شود انسان محدود به جماد نیست و از آنجایی که حدود اربعه انسان جماد نیست پس انسان قابلیت دارد که اخلاق داشته باشد و چون جسم انسان محمل روح است باعث می شود انسان، انسان شود.

وی در مبحث معاد جسمانی ومعاد روحانی افزود: وقتی روح به جسم عارض شد این دو معاد را دارد، و نمی توان گفت که انسان وقتی مُرد دیگر هیچ اثری ندارد بنابراین مرگ برای انسانی که حدود اربعه دارد مرگ حقیقی نیست! چون حدود اربعه باعث می شود انسان همیشگی باشد، و در روز قیامت انسان همه حدود اربعه(قلب، جسم، روح، عقل) را دارد وگرنه قابلیت درک پاداش و جزا را نداشت!

این استاد اخلاق در مصداق مثال گفت: انسان وقتی وضو می گیرد نوعی معاد است که باید جسم را طهارت کند! وضو گرفتن معاد جسمانی است و نمازی که بایستی پرواز کند وقتی پرواز کرد، انسان را پرواز می دهد، خود نماز بالقوه است وقتی به قعلیت رسید می شود معاد روحانی!  نماز برای پرواز انسان است وجهات اربعه این خاصیت را ایجاد می کند که انسان آسمانی باشد و ذات انسان این است که رشد کند و با نماز به پرواز در آید! و چه خوب است انسان یک عمر قدر جهات اربعه خود را بداند!

حجت الاسلام کارگران اظهار کرد: اگر انسان بخواهد جسمش معاد روحانی داشته باشد باید با اخلاق باشد و به گفته پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله):« عملی که در آن اخلاق نیست نور ندارد»! انسان وقتی عملی انجام می دهد برای نورش است تا برای معاد جسمانی و روحانی استفاده کند، به دنبال نور است تا ظلمت قیامت را روشن کند و این نور چیزی نیست جز اخلاق! که خود اعمال انسان را رشد می دهد! مثلاً اگر خدمت به والدین از باب اخلاق نباشد نور ندارد! انسان اگر نخواهد با اخلاق زندگی کند در معاد جسمانی و روحانی می ماند و اگر از هر کدام باز ماند دیگری بی اثر خواهد ماند اگر توجه به معاد جسمانی نباشد دنبال خوردن است و اگر اخلاق نداشته باشد فقط برای رسیدن به جسمش تلاش می کند.

وی با بیان روایتی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) با این مضمون گفت:«بی نیازترین انسان ها در خانه قناعت ساکن هستند!» انسان وقتی تزکیه شد دنبال قناعت می رود حال این قناعت می تواند در هر زمینه ای از جمله خنده، گریه، رفتار و … باشد. در این رابطه اگر برای خدا کار کنیم خداوند معاد جسمانی و روحانی را در همین دنیا به انسان عنایت می کند! و این در تاریخ انبیاء از جمله حضرت نوح(ع) دیده شده که وقتی به خدا گفت: فرزندم؟! خدا فرمود:« لیس من أهلک» کسی که در رفتار و اخلاق و … معاد جسمانی و روحانی را حاکم بداند از این اهل است و مورد نظر خدا…

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبیین مقوله جسم در تزکیه نفس در بین طلاب خواهر بافقی   ...
تبیین مقوله جسم در تزکیه نفس در بین طلاب خواهر بافقی

تبیین مقوله جسم در تزکیه نفس در بین طلاب خواهر بافقی

نشست اخلاق با محوریت تزکیه نفس با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران با اشاره به جهارت اربعه انسان یعنی روح، جسم، قلب و عقل گفت: از نظر انبیاء الهی که فرهنگ خود را از خدا گرفته اندجسم نیز نیاز به توجه دارد چرا که بستری برای روح می باشد و نه مانند مرتاض ها که به اندک غذایی به درجاتی می رسند! چرا که علاوه بر اینکه جسم در انجام اعمال صالح نقش دارد تا جسم نباشد روح در آن دمیده نمی شود و این جسم است که اعمال آدمی بر آن سوار می شود.

وی افزود: انسان هم باید به جسم برسد و هم به روح، و حتی در روزه گرفتن هم امر شده روزه بگیرید! بعد گفته دعای سحر و بعد هم خوردن سحری!!!! اگر انسان جسم ناقصی داشته باشد نمی تواند عند ربهم یرزقون شوند و در رابطه با رسیدگی به جسم اسلام حد و حدودی را برای رسیدگی به جسم معین کرده و اینگونه نیست که بتواند هر چه میخواهدبخورد و بیاشامد!!

این استاد اخلاق گفت: حد و حدود اسلام به این معناست که وقتی می خواهیم برای جسم کاری کنیم شرایطی از جمله عدم پذیرش لقمه حرام، عدم پذیرش لقمه شبهه ناک و عدم پذیرش تفکر باطل رعایت شود؛ چون اولین چیزی که اسلام امر می کند اینست که لقمه حرام آثار عبادت را می گیرد. و ممکن است به واسطه یک لقمه شبهه ناک چهل سال اثر دعا به عقب بیفتد!

حجت الاسلام کارگران افزود: دعا حالت روحانی است نه جسمانی! وقتی می خواهیم روح تربیت شود جسم باید به گونه ای باشد که همه جا نرفته باشد و هر چیزی را نخورده باشد! چرا که وقتی لقمه شبهه ناک باشد روح نمی تواند دعا را بپذیرد! و همچنین تفکر باطل مانع پذیرش آثار عبادات شده و بالعکس اثر منفی خواهد داشت که ما به طور محسوس در جامعه شاهد آن هستیم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بیان خاطرات شهید تورجی زاده و شهید امیرحاج امینی در بین طلاب خواهر بافقی   ...
بیان خاطرات شهید تورجی زاده و شهید امیرحاج امینی در بین طلاب خواهر بافقی

بیان خاطرات شهید تورجی زاده و شهید امیرحاج امینی در بین طلاب خواهر بافقی

نشست خاطره گویی درباره شهدا در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد. در این نشست خانم شیدا قربانی از طلاب و مبلغان مدرسه علمیه با تجلیل از جانفشانی های شهدا به ذکر خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس پرداخت.

خانم قربانی گفت: کسانی که در جبهه با اخلاص کار کرده اند و به دنبال کسب شهرت نبوده اند به شهادت رسیده اند و هم اکنون نیز همین شهدا بر جوانان تأثیرگذار هستند.

وی در ادامه به زندگی شهیدان محمدرضا تورجی زاده و همچنین شهید امیر حاج امینی اشاره کرد و گفت: شهید تورجی زاده متولد 23 تیرماه سال 1343 بود و چهارمین فرزند خانواده متدین تورجی زاده بود که در اصفهان به دنیا آمد و شهید امیر حاج امینی در سال 1340 در روستای علیشار از توابع زرند ساوه به دنیا آمد وی بیسیمچی لشکر 27 محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بود که در تاریخ 10 اسفند ماه سال 1365 در شلمچه به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

خانم قربانی در ادامه خاطراتی را از زندگی این دو شهید بزرگوار بیان کرد و گفت : اگر شهدا در زندگی به شخصی نظر کنند تا آخر عمر مورد عنایت ایشان قرار خواهد گرفت.

در پایان این نشست وصیت نامه شهید محمدرضا تورجی زاده قرائت شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش علمی- پژوهشی «ریحانه آسمانی»   ...
همایش علمی- پژوهشی «ریحانه آسمانی»
همایش علمی- پژوهشی «ریحانه آسمانی»
همایش علمی- پژوهشی «ریحانه آسمانی»

همایش علمی- پژوهشی «ریحانه آسمانی»

همایش علمی- پژوهشی و فرهنگی «ریحانه آسمانی» مدرسه علمیه الزهرا(س) با حضور بانوان بافقی در سالن اجتماعات بیت الرضا(علیه السلام) بافق برگزار شد.

در این همایش که با استقبال و حضور پرشور بانوان و طلاب و تمام اقشار مختلف برگزار شد برنامه هایی از قبیل همخوانی، اجرای نمایشنامه در راستای حمایت از کالای ایرانی، مولودی خوانی، پخش کلیپ و … اجرا شد.

غرفه مقر کتاب نرجس خاتون و فروش کالاهای ایرانی نیز در حاشیه همایش برپا شد.

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در جمع مبلغان خواهر بافقی   ...
نشست هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در جمع مبلغان خواهر بافقی

نشست هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در جمع مبلغان خواهر بافقی

نشست برنامه ریزی برگزاری مراسم اعتکاف امسال با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق و مبلغان حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام روحانی ضمن بیان توضیحاتی در رابطه با سنت حسنه اعتکاف گفت: اعتکاف از جمله عباداتی است که ریشه قرآنی دارد و خداوند از دو پیامبرش خواسته که خانه خدا را برای معتکفین و عبادت کنندگان تجهیز کنند.

وی افزود: مساجد خانه های خدا هستند و هر کس توفیق خدمت یابد لطف خدا شامل حالش خواهد شد بنابراین اگر سخت ترین شرایط هم حاکم باشد چه خوب است شوق و اشتیاق در این امر هویدا باشد.

مسئول برگزاری مراسم اعتکاف اظهار کرد: مبلغان باید به بررسی مسائل و حواشی مراسم در سال های قبل پرداخته و ضمن رسیدگی به مشکلات سالهای قبل مشکلات پیش رو را پیش بینی و در جهت برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این مراسم با توجه به مقارن بودن آن با ایام عید نوروز بپردازند. و در این راه از توطئه های دشمن در جهت سرکوبی و اخلال در برگزاری این مراسم را نادیده نگیرند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) توسط مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان بافق   ...
برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) توسط مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان بافق
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبیین اعتقاد به قرآن به عنوان دومین شاخصه انسان خوب در جمه طلاب خواهر بافقی   ...
تبیین اعتقاد به قرآن به عنوان دومین شاخصه انسان خوب در جمه طلاب خواهر بافقی

تبیین اعتقاد به قرآن به عنوان دومین شاخصه انسان خوب در جمه طلاب خواهر بافقی

نشست مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با محوریت شاخصه های انسان خوب در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری با اشاره به اولین شاخصه انسان خوب که ایمان به خدا و روز قیامت بود به بررسی« اعتقاد به قرآن» به عنوان دومین شاخصه انسان خوب پرداخت.

وی گفت: اعتقاد به قرآن و پذیرش قرآن به عنوان قانون اساسی مسلمانها از جمله مباحث مطرحی است در کنار قرائت قرآن نورانیت خاصی به انسان می دهد که این مقوله برای عوام و طلاب متفاوت است چرا که از طلاب در جهت فهم دقیق و عمیق قرآن و توجه به بطن آن نسبت به افراد بیسواد، کم سواد و یا کسانی که در مرحله آموزش هستند انتظار بیشتری می رود.

مدیر حوزه خواهران افزود: وظیفه یک طلبه علاوه بر خواندن قرآن فهم همراه با تدبر و تفکر است که مراجعه به تفاسیر قرآن و تفکر در آفرینش هستی نمونه بارز این تدبر است که بعضاً به سادگی از کنار آن رد می شویم و چه خوب است در کنار قرائت روزانه طلاب مراجعه ای به تفاسیر از جمله تفسیر نمونه داشته باشند و یا برنامه پشتیبانی آن را بر گوشی های همراه خود جهت دسترسی آسان نصب نمایند.

وی اظهار کرد: فهم قرآن به حدی مهم است که کشورهای غربی با ارسال نیروهای خود به کشورهای اسلامی آیین زندگی و اعتقادات آنها را به عنوان سرفصل های دروس خود انتخاب نموده و در حال آموزش به فرزندان خود هستند و در نهایت آنچه ما داریم را در قالب بسته هایی غنی به خودمان با هزینه سنگین تحمیل می کنند و گاهی نیز از مکتوبات ما استفاده نموده و به نام خود به چاپ و نشر کتاب می پردازند و به نتایج اثبات شده در قرآن دست می یابند!

وی در پایان به طلاب توصیه کرد برای قرآن وقت بگذارند و با استناد به نحوه زندگی دو خانواده که در قرآن بیان شده از جمله خانواده حضرت زکریا(علیه السلام) بهترین زندگی و خانواده را تشکیل داده تا بتوانند به نحو احسن انجام وظیفه نمایند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بررسی ابعاد مختلف شهادت حضرت زهرا(س) در جمع طلاب خواهر بافقی   ...
بررسی ابعاد مختلف شهادت حضرت زهرا(س) در جمع طلاب خواهر بافقی

بررسی ابعاد مختلف شهادت حضرت زهرا(س) در جمع طلاب خواهر بافقی

همایش فاطمیون با هدف ترویج فرهنگ فاطمی با حضور حجت الاسلام سبزواری در جمع طلاب،اعضای کانون ثقلین، اساتید و مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام سبزواری ضمن معرفی کانال های امامت مباحثی پیرامون مبحث معرفتی امام شناسی را بیان کردو افزود: در جریان معرفتی امام شناسی مباحثی از جمله«حقیقت تلخ و اثباتحقانیت و شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با استناد به کتب اهل سنت» از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در طی این همایش به سؤالاتی از جمله: چرا امیرالمومنین(علیه السلام) دفاع نکرد؟، آیا بین خلفا و اهل بیت(علیه السلام) رابطه حسنه برقرار بوده است؟، آیا برائت ازدشمنان اهل بیت(علیه السلام) جایز است؟، بررسی اسناد هجوم به بیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در کتب اهل سنت و … پاسخ داد.

حجت الاسلام سبزواری در ادامه موضوعات مناسب برای تحقیق و پژوهش در سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) و  همچنین 250 جلد کتاب در زمینه سیره و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در قالب کتابخانه فاطمی به حضار ارائه کرد.

در پایان همایش به سؤالات و شبهات طلاب پاسخ داده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اهم فعالیتهای دهه فجر انقلاب اسلامی   ...

 *دعای ندبه هر هفته جمع صبح در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار می شود

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرائت دعای ندبه جمعه این هفته در محل حسینیه حضرت زینب(س) مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار می شود.

این هفته نیز مراسم دعای ندبه با سخنرانی خانم خلیلی و نوای مداح اهل بیت آقای شفیعی در جمع طلاب و عموم بانوان شهرستان برگزار شد.

*قرائت دعای ندبه، ذکر فضایل اهل بیت و مداحی از برنامه های این مراسم بود.

 *غبار روبی قبور شهدای گمنام بهشت الحسین شهرستان بافق توسط طلاب خواهر

مراسم غبار روبی از قبور شهدای گمنام بهشت الحسین شهرستان بافق با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

همزمان با بزرگداشت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی و ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت زهرای مرضیه طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در معیت اساتید و مسئولان حوزه بر قبور شهدای گمنام حضور یافته و ضمن تجدید میثاق با شهدا و قرائت زیارت عاشورا با حضرت بقیه الله (عج) همدردی نمودند.

 *بازید از نمایشگاه کتاب آستان مقدس امامزاده ظهیرالدین عبدالله بن موسی بن جعفر(ع) شهرستان بافق

 بازید از آسایشگاه معلولین سرای رحمت شهرستان بافق

 *تبیین دستاوردهای مهم انقلاب در بین طلاب و دانشجویان خواهر بافقی

نشست علمی- پژوهشی تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی با حضور کادر، اساتید، طلاب و مسئولین و دانشجویان دانشگاه پیام نور در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست زهرا گنجی کارشناس و سخنران این جلسه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و شهادت حضرت زهرا(س) گفت: این ایام فرصت خوبی برای مرور دستاوردهای انقلاب ما در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علم و فن آوری، سیاسی و … می باشد.

وی افزود: در شرایط حساس کشور که هجمه های مختلفی از طرف دشمنان و منافقان وارد می شود اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب از طرف نیروهای انقلابی به عنوان یک وظیفه ملی و شرعی بیشتر می گردد که از جمله آن دستاوردها استقلال سیاسی، شکسته شدن هیبت استکبار، رونق دین و دینداری، اثرگذاری در مسائل مهم منطقه، شکل گیری هویت اسلامی- ایرانی و … می باشد.

زهرا گنجی گفت: در توصیف انقلاب همین بس که امام خمینی(ره) از آن به عنوان «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و بر ما قشر جوان و انقلابی است که با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن طلایه دار این انقلاب باشیم.

 * برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع انقلاب اسلامی پیشرفت علم یا پسرفت علم

 *نمایشگاه فجر فاطمی

 *برگزاری همایش فاطمیون با حضور حجت الاسلام سبزواری

 *راهپیمایی 22 بهمن

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما