مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
مهر 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        








جستجو





موضوعات




  مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد   ...
مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد
مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد

به مناسبت شهادت بانوی سه ساله دشت کربلا حضرت رقیه بنت الحسین(ع) مجلس قرائت زیارت ناحیه مقدسه و مداحی با حضور طلاب و عموم برگزار شد.

جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست؛ چراکه پس از آن با ادامه حرکت کاروان اسرا، مبارزه خاندان اهل بیت با یزید همچنان ادامه داشت. ادامه نهضت حسینی را می‌توان از خطبه‌های غرای امام سجاد (ع) تا نقش بیدارگری حضرت زینب(س) در شهرهای بزرگی چون کوفه و شام دانست.

چه بسیار مسیحیان و یهودیانی که به وسیله کاروان اسرا مسلمان شدند و از همه پررنگ‌تر آن که، خانواده یزید و غلامانش با دیدن اهل بیت پیامبر در اسارت از او بیزاری جستند و جزء محبین خاندان عصمت و طهارت شدند.

نهضت حسینی با یادگار گذاشتن نشانه‌ای گران‌قدری مانند حضرت رقیه(س) در شهر شام باعث دگرگونی عمیق و تغییری شگرف در شهر شام شدند؛ زیرا شهر شام از زمان عثمان، خلیفه سوم تحت امارت معاویه بوده و به گواهی تاریخ او از همان زمان در تدارک تشکیل حکومت بنی‌امیه بود.

طلاب خواهر بافقی نیز در مجلسی همنوا با اسرای دشت کربلا به قرائت زیارت ناحیه مقدسه و همدردی با آنها پرداختند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ادله اثبات ولایت فقیه در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد   ...
ادله اثبات ولایت فقیه در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد

ادله اثبات ولایت فقیه در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد

نشست سیاسی «ولایت فقیه» با حضور خانم زهرا صادقیان استاد حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست زهرا صادقیان در پاسخ به «چرا ولی فقیه» گفت: نیاز به ولی فقیه از طریق ادلۀ وحیانی، عقلی و تاریخی قابل اثبات است.

وی افزود: در بحث ویژگی های رهبر ملاک هایی همچون تفقه، عدالت، امانتداری، مدیر و مدبر بودن و … مد نظر است که یک رهبر باید جمیع شرایط را دارا باشد تا بتواند حکومت دینی را در هر جامعه بخصوص جامعه اسلامی اجرا نماید.

این استاد حوزه اظهار کرد: از جمله وظایف ما در قبال این جامعه این است که موقع شناس و زمان شناس بوده و مواظب بصیرتمان در برابر توطئه های دشمن باشیم.

وی در پایان چند سایت جهت بصیرت افزایی طلاب معرفی کرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تلاوت قرآن و درک معنای قرآن بعنوان دو بطن از بطون هفتگانه قرآن در جمع طلاب بافقی بررسی شد.   ...
تلاوت قرآن و درک معنای قرآن  بعنوان دو بطن از بطون هفتگانه قرآن در جمع طلاب بافقی بررسی شد.

تلاوت قرآن و درک معنای قرآن  بعنوان دو بطن از بطون هفتگانه قرآن در جمع طلاب بافقی بررسی شد.

نشست اخلاق با حضور حجت الاسلام کارگران استاد اخلاق در جمع طلاب با محوریت بررسی بطن های قرآن برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران ضمن اشاره به تلاوت قرآن به عنوان اولین بطن قرآن گفت: کسی که می خواهد در مسیر تربیتی حرکت کند باید از تلاوت قرآن شروع کند.

وی افزود: همه قرآن نور است برای رسیدن به نور باید معیارهایی همچون سکوت، اخلاق، نماز، روزه و ولایت در نظر گرفته شود که اگر یکی از این ها نادیده گرفته شود از رسیدن به هدف اصلی تلاوت باز خواهد ماند؛ شاید اخلاق برای عوام بعد از فوت آنها نمود پیدا کند ولیکن برای خواص در همین دنیا بدست می آید.

این استاد اخلاق گفت: اگر انسان دید با تلاوت قرآن به هیچ کجا نرسید باز هم باید ادامه دهد به مرور زمان نور قرآن انسان را می گیرد و این چنین است که بعد از تلاوت واقعی میتواند به بطن دوم قرآن که همان معنای قرآن است برسد.

ایشان اظهار کرد: اگر هوای نفس مسلط شود انسان بد اخلاق میشود چون دوست دارد هر جور باب میلش است رفتار کند و این هوای نفس حتما در گناهان بزرگ نمود نمی کند از خوردن آب شروع می شود تا خوردن چیز حرام از پوشیدن لباس شروع می شود تا پوشیدن لباس فاخر؛ و به گفته امام علی(ع) هوای نفس که آمد همه چیز کنار می رود.

گفتنی است در این نشست 2 بطن از 7 بطن قرآن مورد بررسی قرار گرفت و بطن های دیگر در جلسات آتی بررسی خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  وظایف زن در مقابل شوهر در بین طلاب خواهر بافقی تحلیل شد   ...
وظایف زن در مقابل شوهر در بین طلاب خواهر بافقی تحلیل شد

وظایف زن در مقابل شوهر در بین طلاب خواهر بافقی تحلیل شد

نشست علمی-پژوهشی همسرداری با حضور خانم فاطمه دهقانزاده استاد حوزه با محوریت وظایف زن در مقابل شوهر در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد.

در این نشست فاطمه دهقانزاده با بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص) با مضمون اینکه نگاه غضب آلود زن به شوهر موجب می شود خدا در روز قیامت از سرمه جهنم چشمهایش را سرمه می کشد گفت: زن اگر بخواهد مورد محبت شوهر قرار بگیرد نباید شوهر خود را به هیچ عنوان چه با زبان، چه با عمل و چه با نگاه آزار و اذیت نماید.

وی افزود: از وظایف زن در برابر شوهر حفظ آبروی شوهر، نداشتن توقعات بی جا، عدم افشای مسائل داخل منزل، و حفظ عفت و پاک دامنی است.

این استاد حوزه اظهار کرد: حفظ اقتدار مرد جلوی خانواده، صرف وقت برای همسر و اطاعت از او از جمله مواردی است که موجب حفظ کانون گرم خانواده می شود. وی در ادامه برخی مشکلات رایج در جامعه را بیان و به ذکر روایتی در این خصوص پرداخت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما