مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
مهر 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        








جستجو





موضوعات




  ترویج فرهنگ قرائت نهج البلاغه در بین طلاب مورد بررسی قرار گرفت   ...
ترویج فرهنگ قرائت نهج البلاغه در بین طلاب مورد بررسی قرار گرفت

ترویج فرهنگ قرائت نهج البلاغه در بین طلاب مورد بررسی قرار گرفت

نشست ترویج فرهنگ قرائت نهج البلاغه در بین اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق توسط خانم مریم تفکری مدیر حوزه تبیین شد.

در این نشست مریم تفکری با اشاره به اهمیت بیان حکمت ها، خطبه ها و نامه های نهج البلاغه در بین طلاب و مهجور بودن این کتاب گرانقدر از اساتید ضمن گنجاندن گوشه ای از بیانات حضرت علی(ع) در بین دروس طلاب خواست: شیوه ای نوین در راستای فرهنگ سازی قرائت این کتاب برای طلاب ارائه نمایند.

وی به همین منظور با اهدای بسته های فرهنگی شامل دسته بندی پایه های مختلف طلاب تمام و پاره وقت و همچنین اختصاص خطبه ها و حکمت های متناسب با هر پایه به اساتید از آنها در ترویج هر بیشتر این فرهنگ استمداد طلبید.

گفتنی است ارائه نهج البلاغه در آثار سعدی توسط استاد ادبیات فارسی برای طلاب ورودی از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ویژگی های یک استاد نمونه در مدرسه علمیه خواهران بافق تبیین شد   ...
ویژگی های یک استاد نمونه در مدرسه علمیه خواهران بافق تبیین شد

ویژگی های یک استاد نمونه در مدرسه علمیه خواهران بافق تبیین شد

نشست اختصاصی اخلاق اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام کارگران استاد اخلاق شهرستان برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت شروع سال تحصیلی و به منظور ارتقای سطح کیفی و معنوی اساتید حوزه خواهران برگزار شد حجت الاسلام کارگران ضمن بیان جایگاه اساتید حال و گذشته گفت: ما باید اخلاق را از خودمان شروع کنیم و تمام هم و غم خود را در این راه بگذاریم تا علاوه بر تدریس درس، اخلاق را نیز ضمیمه آن نماییم.

وی افزود: یک استاد جدای از بیان و آموزش دروس باید مطالبی که مورد نیاز شاگرد است ولیکن در کتاب ها نوشته نشده و به صورت اکتسابی باید آموزش ببینند را یاد بدهد البته با رعایت این نکته که به گونه ای با شاگردان مأنوس شود که بتواند او را هدایت کند و در این راه از افراط ها و تفریط ها جلوگیری کنند.

این استاد اخلاق با اشاره به گوشه ای نکات تربیتی پیامبر گرامی اسلام(ص) در رفتارشان گفت: پیغمبر عظیم الشأن ما 14 سال شمشیر در دست نداشتند و شمشیر ایشان زبان و چشمشان و حتی در نحوه سلام کردن ایشان بود که با اخلاق نیکوی خود بسیاری از دلها را مشمول هدایت خود قرار دادند.

ایشان در ادامه نکاتی را در باب رعایت اصول ظاهری و باطنی یک استاد و میزان تأثیرگذاری آن در طلاب را بیان کرد و از اساتید خواست در کلاس های خود حتماً ضمن بیان احادیث و روایت ائمه اطهار علیهم السلام به گونه ای رفتار نماید که طلبه بتواند او را به عنوان الگوی خود قرار دهد و در این رابطه به گوشه ای از زندگی امام خمینی(ره) و آیت الله بهجت(ره) و میزان تأثیرگذاریشان اشاره نمود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما