مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
مهر 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        








جستجو





موضوعات




  نشست «تفسیر نهج البلاغه»   ...
نشست «تفسیر نهج البلاغه»

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست «تفسیر نهج البلاغه» با سخنرانی «خانم زهرا صادقیان» استاد و مبلغ حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست زهرا صادقیان با اشاره به بلاغت و فصاحت نهج البلاغه گفت: این کتاب ارزشمند باید در جامعه اسلامی حتما مورد استفاده و توجه مردم قرار بگیرد و بهتر است برای فهم آسان و راحت آن از بخش حکمت ها شروع کرد.

وی افزود: اکنون عهدنامه مالک اشتر در سازمان ملل به عنوان منشور عدالت گستر به ثبت رسیده است و بهتر است مسئولین کشور ما نیز این عهدنامه را بخوانند و به آن عمل کنند.

این مبلغ حوزه گفت: از بین صحیفه های 14 گانه، ما تنها با صحیفه سجادیه آشنا هستیم که امام سجاد علیه السلام معارف، احکام و سیاست های کلی را در قالب دعا بیان می نماید  و از دیگر صحیفه های رسیده از معصومین علیهم السلام غافل مانده ایم.

این مبلغ حوزه گفت: حضرت علی علیه السلام در حکمت 241 نهج البلاغه فرموده است که روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است. و در شرح این حکمت برخی از شارحان آن را اشاره به انتقام الهی در روز قیامت دانسته اند و برخی دیگر آن را اشاره به انتقام الهی در دنیا و آخرت می دانند.

وی با معرفی کتاب «روزنه هایی از عالم غیب» به دو حکایت از عاقبت ظلم در حق موجوات عالم خلقت اشاره کرد و عاقبت کسانی را که در این امت سنگ بنای ظلم را بنا نهادند و در حق حضرت علی علیه السلام بزرگترین ظلم را روا داشتند بیان کرد.

وی در پایان جریان های سیاسی و تروریسی اخیر را مصداقی از ظلم معرفی کرد و افزود: در زمان دفاع مقدس ما شروع کننده جنگ نبودیم و چه خوب است کاری کنیم تا برخی جای جلاد و شهید را مانند دهه 60 عوض نکنند .

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست توجیهی مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق   ...
نشست توجیهی مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق

نشست توجیهی مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق

نشست توجیهی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با سخنرانی خانم مریم تفکری مدیر حوزه در جمع طلاب برگزار شد. در این نشست مریم تفکری با اشاره به زمانبندی و برنامه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی گفت: با توجه اینکه ساعات پژوهشی و فرهنگی طلاب در قالب آموزش ارائه می شود لازم است هماهنگی بیشتری بین طلاب و اجرای بهتر این برنامه لحاظ شود. وی افزود: از جمله برنامه های طلاب در طول سال تحصیلی برگزاری نشست های اخلاق با حضور اساتید اخلاق از جمله حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی و دیگر اساتید از داخل شهرستان و مرکز استان و همچنین برگزاری نشست های تهذیب نفس، استغاثه، نشست های همسرداری، مهدویت، سیاسی و … می باشد. مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به یکی از طرح های اجرایی از ابتدای سال تحت عنوان پاک نمودن یک رذیله و جایگزینی یک حسنه گفت: این طرح 45 روزه از ابتدای سال جاری در حال اجرا می باشد که هم اکنون در زمینه «غیبت» و «نماز شب» در بین طلاب با استقبال خوبی روبرو شده است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما