مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
مهر 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        








جستجو





موضوعات




  نشست دانش آموزی مشکات در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد   ...
نشست دانش آموزی مشکات در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

نشست دانش آموزی مشکات در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

اولین نشست کلاس مشکات ویژه گروه نوجوانان در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست که با حضور زهرا زارعی مسئول تبلیغ حوزه برگزار شد فواید و لزوم شرکت در این نشست را برای نوجوانان دوره متوسطه دوم دختر بیان کرد.

وی افزود: در عصر حاضر بر هر فردی لازم است اصول دین خود را با تحقیق بپذیرد و با دلایل مستحکم بتواند از دین خود در برابر معاندین دفاع کند.

زهرا زارعی اظهار کرد: این کلاس ها به بیان مطالب دینی می پردازد و با شرکت در این کلاس ها هر دانش آموز می تواند شبهات دینی را با شیوه مناظره و بحث پاسخ دهد.

بازدید از مقر کتاب و آشنا نمودن دانش آموزان با انواع کتابهای رمان مربوط به زندگی شهدا، مسابقه والیبال و بازدید از تفرجگاه پارک آبشار از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  قرائت دعای ندبه هر هفته جمع صبح در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار می شود   ...
قرائت دعای ندبه هر هفته جمع صبح در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار می شود

قرائت دعای ندبه هر هفته جمع صبح در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار می شود

قرائت دعای ندبه جمعه های هر هفته در محل حسینیه حضرت زینب(س) مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار می شود.

این هفته نیز مراسم دعای ندبه با سخنرانی خانم خلیلی و نوای مداح اهل بیت آقای شفیعی در جمع طلاب و عموم بانوان شهرستان برگزار شد.

قرائت دعای ندبه، ذکر فضایل اهل بیت و مداحی از برنامه های این مراسم بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست بصیرت دینی در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد   ...
نشست بصیرت دینی در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد

نشست بصیرت دینی در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد

همزمان با ماه صفر و ایام سوگواری اهل بیت(علیهم السلام) نشست بصیرتی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) با سخنرانی زهرا زارعی برگزار شد.

در این نشست زهرا زارعی گفت: همه ائمه دارای صفت کریم بودند اما لقب کریم اهل بیت را به امام حسن مجتبی(علیه السلام) اختصاص داده اند که این بدین معناست که این بزگواران قبل از اینکه کسی از آنها چیزی بخواهد خودشان می بخشیدند.

وی ادامه داد: بعضی از صفات الهی را می توان با تمرین در خود تقویت کرد؛ ما انسانها یک جس داریم که منشأ خاکی است و یک روح داریم که منشأ روحانی است و در این راستا هر چقدر مسیر اهل بیت را بشناسیم و انتخاب کنیم می توانیم عاقبت به خیر باشیم.

خانم زارعی افزود: گناه یک نمود خارجی دارد و یک نمود داخلی، در نتیجه وقتی انسان گناه می کند اثرش در درونش باقی می ماند و با توبه فقط ظاهر او پاک شده و راهکاری که باعث پاک شدن درون انسان می شود اشک بر ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) است.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد   ...
مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد
مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد

به مناسبت شهادت بانوی سه ساله دشت کربلا حضرت رقیه بنت الحسین(ع) مجلس قرائت زیارت ناحیه مقدسه و مداحی با حضور طلاب و عموم برگزار شد.

جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست؛ چراکه پس از آن با ادامه حرکت کاروان اسرا، مبارزه خاندان اهل بیت با یزید همچنان ادامه داشت. ادامه نهضت حسینی را می‌توان از خطبه‌های غرای امام سجاد (ع) تا نقش بیدارگری حضرت زینب(س) در شهرهای بزرگی چون کوفه و شام دانست.

چه بسیار مسیحیان و یهودیانی که به وسیله کاروان اسرا مسلمان شدند و از همه پررنگ‌تر آن که، خانواده یزید و غلامانش با دیدن اهل بیت پیامبر در اسارت از او بیزاری جستند و جزء محبین خاندان عصمت و طهارت شدند.

نهضت حسینی با یادگار گذاشتن نشانه‌ای گران‌قدری مانند حضرت رقیه(س) در شهر شام باعث دگرگونی عمیق و تغییری شگرف در شهر شام شدند؛ زیرا شهر شام از زمان عثمان، خلیفه سوم تحت امارت معاویه بوده و به گواهی تاریخ او از همان زمان در تدارک تشکیل حکومت بنی‌امیه بود.

طلاب خواهر بافقی نیز در مجلسی همنوا با اسرای دشت کربلا به قرائت زیارت ناحیه مقدسه و همدردی با آنها پرداختند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ادله اثبات ولایت فقیه در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد   ...
ادله اثبات ولایت فقیه در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد

ادله اثبات ولایت فقیه در بین طلاب خواهر بافقی تبیین شد

نشست سیاسی «ولایت فقیه» با حضور خانم زهرا صادقیان استاد حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست زهرا صادقیان در پاسخ به «چرا ولی فقیه» گفت: نیاز به ولی فقیه از طریق ادلۀ وحیانی، عقلی و تاریخی قابل اثبات است.

وی افزود: در بحث ویژگی های رهبر ملاک هایی همچون تفقه، عدالت، امانتداری، مدیر و مدبر بودن و … مد نظر است که یک رهبر باید جمیع شرایط را دارا باشد تا بتواند حکومت دینی را در هر جامعه بخصوص جامعه اسلامی اجرا نماید.

این استاد حوزه اظهار کرد: از جمله وظایف ما در قبال این جامعه این است که موقع شناس و زمان شناس بوده و مواظب بصیرتمان در برابر توطئه های دشمن باشیم.

وی در پایان چند سایت جهت بصیرت افزایی طلاب معرفی کرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تلاوت قرآن و درک معنای قرآن بعنوان دو بطن از بطون هفتگانه قرآن در جمع طلاب بافقی بررسی شد.   ...
تلاوت قرآن و درک معنای قرآن  بعنوان دو بطن از بطون هفتگانه قرآن در جمع طلاب بافقی بررسی شد.

تلاوت قرآن و درک معنای قرآن  بعنوان دو بطن از بطون هفتگانه قرآن در جمع طلاب بافقی بررسی شد.

نشست اخلاق با حضور حجت الاسلام کارگران استاد اخلاق در جمع طلاب با محوریت بررسی بطن های قرآن برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران ضمن اشاره به تلاوت قرآن به عنوان اولین بطن قرآن گفت: کسی که می خواهد در مسیر تربیتی حرکت کند باید از تلاوت قرآن شروع کند.

وی افزود: همه قرآن نور است برای رسیدن به نور باید معیارهایی همچون سکوت، اخلاق، نماز، روزه و ولایت در نظر گرفته شود که اگر یکی از این ها نادیده گرفته شود از رسیدن به هدف اصلی تلاوت باز خواهد ماند؛ شاید اخلاق برای عوام بعد از فوت آنها نمود پیدا کند ولیکن برای خواص در همین دنیا بدست می آید.

این استاد اخلاق گفت: اگر انسان دید با تلاوت قرآن به هیچ کجا نرسید باز هم باید ادامه دهد به مرور زمان نور قرآن انسان را می گیرد و این چنین است که بعد از تلاوت واقعی میتواند به بطن دوم قرآن که همان معنای قرآن است برسد.

ایشان اظهار کرد: اگر هوای نفس مسلط شود انسان بد اخلاق میشود چون دوست دارد هر جور باب میلش است رفتار کند و این هوای نفس حتما در گناهان بزرگ نمود نمی کند از خوردن آب شروع می شود تا خوردن چیز حرام از پوشیدن لباس شروع می شود تا پوشیدن لباس فاخر؛ و به گفته امام علی(ع) هوای نفس که آمد همه چیز کنار می رود.

گفتنی است در این نشست 2 بطن از 7 بطن قرآن مورد بررسی قرار گرفت و بطن های دیگر در جلسات آتی بررسی خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  وظایف زن در مقابل شوهر در بین طلاب خواهر بافقی تحلیل شد   ...
وظایف زن در مقابل شوهر در بین طلاب خواهر بافقی تحلیل شد

وظایف زن در مقابل شوهر در بین طلاب خواهر بافقی تحلیل شد

نشست علمی-پژوهشی همسرداری با حضور خانم فاطمه دهقانزاده استاد حوزه با محوریت وظایف زن در مقابل شوهر در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد.

در این نشست فاطمه دهقانزاده با بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص) با مضمون اینکه نگاه غضب آلود زن به شوهر موجب می شود خدا در روز قیامت از سرمه جهنم چشمهایش را سرمه می کشد گفت: زن اگر بخواهد مورد محبت شوهر قرار بگیرد نباید شوهر خود را به هیچ عنوان چه با زبان، چه با عمل و چه با نگاه آزار و اذیت نماید.

وی افزود: از وظایف زن در برابر شوهر حفظ آبروی شوهر، نداشتن توقعات بی جا، عدم افشای مسائل داخل منزل، و حفظ عفت و پاک دامنی است.

این استاد حوزه اظهار کرد: حفظ اقتدار مرد جلوی خانواده، صرف وقت برای همسر و اطاعت از او از جمله مواردی است که موجب حفظ کانون گرم خانواده می شود. وی در ادامه برخی مشکلات رایج در جامعه را بیان و به ذکر روایتی در این خصوص پرداخت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مشکلات دانش آموزان جهت اجرای طرح مشکلات دانش آموزی در مدرسه علمیه خواهران بافق بررسی شد   ...
مشکلات دانش آموزان جهت اجرای طرح مشکلات دانش آموزی در مدرسه علمیه خواهران بافق بررسی شد

مشکلات دانش آموزان جهت اجرای طرح مشکلات دانش آموزی در مدرسه علمیه خواهران بافق بررسی شد

نشست هم اندیشی برگزاری طرح مشکلات دانش آموزی با حضور مسئول تبلیغ، کارشناس و مشاور مرکز بهداشت، مربیان طرح جهت برگزاری دوره برای سال 97 در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست که به منظور برگزاری ادامه طرح مشکات برای دانش آموزان پایه های ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم برگزار شد زهرا زارعی مسئول طرح گفت: در کنار این طرح جلسات استغاثه به منظور بیان مباحث اعتقادی و مهارت های زندگی برای زنان خانه دار نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نشست مشکلات و معضلات رده های مختلف سنی بررسی و سرفصل کلاس ها طرح ریزی شد تا برای اجرا در اواخر ماه جاری آماده شود.

ایشان اظهار کرد: مربیان طرح از بین طلاب از طریق برگزاری دوره و ارتقا توان پاسخگویی به شبهات و تعامل با نوجوانان و جوانان انتخاب خواهند شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  فضاسازی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در ایام محرم1440   ...
فضاسازی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در ایام محرم1440
فضاسازی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در ایام محرم1440
فضاسازی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در ایام محرم1440
فضاسازی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در ایام محرم1440
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  سه ویژگی امام حسین علیه السلام در روایت نبی مکرم اسلام (ص) تبیین شد   ...
سه ویژگی امام حسین علیه السلام در روایت نبی مکرم اسلام (ص) تبیین شد

سه ویژگی امام حسین علیه السلام در روایت نبی مکرم اسلام (ص) تبیین شد

در نشستی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) ویژگی های خاص امام حسین (ع) را بر شمرد.

وی گفت: روایتی از پیامبر اکرم (ص) وارد شده که سه ویژگی که فقط مخصوص حضرت سیدالشهداء (ع) است را به این صورت برشمرده اند.

خانم تفکری گفت: ویژگی اول این است که خداوند متعال شفا را در تربت ایشان قرار داده است در حالیکه مردم از خوردن خاک نهی شده اند ولی خوردن تربت امام حسین (ع) هیچ اشکالی ندارد بلکه سفارش شده که کام نوزادان را با تربت بردارند و حتی از تربت ایشان تسبیح درست شده و اگر هنگام تسبیح ذکر گفته نشود ثواب آن برای شخص نوشته خواهد شد.

ایشان افزود: ویژگی دوم این است که دعا تحت قبه امام مستجاب است به همین دلیل سفارش شده که وقتی به حرم مشرف شدید حاجات خود را طلب کنید و برای والدین خود نیز دعا کنید.

وی در ادامه ویژگی سوم این امام همام را اینچنین بیان کردند که: ائمه معصومین بعد از امام حسین (ع) همه از اولاد آن حضرت هستند لذا امام زمان (عج) وقتی بخواهند خود را معرفی کنند می فرمایند من نهمین فرزند از نسل حسین (ع) هستم. و این ویژگی ها را خداوند به خاطر جهاد و مقاومتی که امام حسین (ع) در راه خدا و برای حفظ اسلام انجام دادند به ایشان عنایت کرده است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  طلاب خواهر بافقی ضمن اردوی فرهنگی-پژوهشی از تفرجگاه آبشار بافق دیدن کردند   ...
طلاب خواهر بافقی ضمن اردوی فرهنگی-پژوهشی  از تفرجگاه آبشار بافق دیدن کردند

طلاب خواهر بافقی ضمن اردوی فرهنگی-پژوهشی  از تفرجگاه آبشار بافق دیدن کردند

اردوی یک روزه فرهنگی- پژوهشی درون شهری طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) با حضور مدیر، اساتید، مسئولان و دبیر کانون ثقلین در محل تفرجگاه آبشار شهرستان بافق برگزار شد.

این اردو با هدف ایجاد و تقویت روحیه معنویت، نشاط، طراوت، پرسشگری و افزایش دانش تحلیلی و استدلالی طلاب با توجه به مسائل روز و نقش خطیر آنها در خانواده انجام شد.

فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش حوزه در حاشیه این اردو از طلاب خواست: ضمن تغذیه روحی و استفاده از طبیعت به  طرح موضوعات کاربردی جهت نوشتن مقاله و پژوهش های درسی در حوزه عقاید، اخلاق، تاریخ، مباحث مربوط به زنان و … بپردازند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مشخصات افراد مصون از فریب شیطان در جمع طلاب خواهر بافقی تبیین شد   ...
مشخصات افراد مصون از فریب شیطان در جمع طلاب خواهر بافقی تبیین شد
مشخصات افراد مصون از فریب شیطان در جمع طلاب خواهر بافقی تبیین شد

مشخصات افراد مصون از فریب شیطان در جمع طلاب خواهر بافقی تبیین شد

نشست اخلاق با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول و رئیس هیأت امنا مدرسه علمیه الزهرا(س) در جمع طلاب و اساتید مدرسه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی  در بیان 5 گروهی که شیطان می گوید نمی توانم آنها را گول بزنم گفت: اولین گروه کسانی هستند که تمام کارهای آن برای رضای خداست.

وی افزود: دومین گروه کسانی هستند که زیاد تسبیح می کنند و دائم الذکر هستند، و کسانی که آنچه را برای خود می پسندند برای دیگران هم بپسندد، سومین گروه ایمن هستند.

ایشان در بیان دو گروه آخری که شیطان از فریب آنها ناامید می شود گفت: آنها افرادی هستند که راضی به داده های پروردگارند، و در برابر پیشامدها و گرفتاری ها شاد و پذیرا هستند.

مسئول حوزه علمیه خواهران در ادامه به ذکر خاطراتی از آیت الله بهجت(ره) و بیان نکات اخلاقی پرداخت و در پایان نشستی اختصاصی با مدیر و مسئولان حوزه در رابطه با عملکرد و بررسی شرایط جاری برگزار شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کرسی «اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم، ممکن یاغیر ممکن» برگزار شد   ...
کرسی «اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم، ممکن یاغیر ممکن» برگزار شد

کرسی «اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم، ممکن یاغیر ممکن» برگزار شد

کرسی آزاد اندیشی با موضوع« اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم، ممکن یاغیر ممکن» در قالب استاد طلبه در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این کرسی که با محوریت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد خانم زهرا گنجی به عنوان ارائه کننده، خانم محبوبه زعیمیان منتقد و خانم زهرا صادقیان داور کرسی به تبیین و بررسی موضوع پرداختند.

زهرا گنجی در راستای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی و تأثیرگذاری نقش زنان گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم با وجود شرایطی مانند حمایت از تولیدات ملی؛ مدیریت درست منابع ارزی؛ مدیریت مصرف؛ نبودن اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار و همت همه اعم از مسئولین و مردم برای تحقق آن ؛ ارتقا فعالیت های اقتصاد ی دانش بنیان و … امکان پذیر خواهد بود.

پس از بررسی نظرات استاد منتقد داور کرسی با جمع بندی مطالب افزود: اقتصاد مقاومتی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یعنی اقتصاد غیر شکننده و در عین حال پاسخگو در زمینه های مختلف که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی ها با باور ومشارکت همگانی، اعمال مدیریت های عقلانی و مدبرانه، با مقاوم کردن اقتصاد، استفاده از ظرفیت های دولتی و مردمی، حمایت از تولیدات ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، کاهش وابستگی به نفت، انجام فعالیت های اقتصادی دانش بنیان و … که با همت والای زنان امکان پذیر خواهد بود و می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تجلیل از طلاب خواهر ورودی 98-97   ...
تجلیل از طلاب خواهر ورودی 98-97

تجلیل از طلاب خواهر ورودی 98-97

به مناسبت هفته نیروی انتظامی طی نشستی فرمانده بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق از طلاب ورودی تجلیل کرد.

در این نشست سمیه حسینی ضمن خوش آمدگویی به طلاب ورودی سال تحصیلی 98-97 نکاتی را در رابطه با بسیج طلاب، نحوه عضویت، فعالیت و مسائل مربوط به آن را بیان نمود و همگی در راستای تلاش برای ارتقای سطح معنوی و تجدید میثاق با شهدا پیمان بستند.

اهدای گلدان و بسته فرهنگی به طلاب ورودی از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اصول همسرداری در جمع طلاب خواهر بافقی بررسی شد   ...
اصول همسرداری در جمع طلاب خواهر بافقی بررسی شد

اصول همسرداری در جمع طلاب خواهر بافقی بررسی شد

نشست علمی- پژوهشی همسرداری با حضور فاطمه دهقانزاده استاد حوزه در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست فاطمه دهقانزاده با اشاره به شخصیت زن و مرد در حکم شیشه و آهن گفت: ملایمت و نرمی از اصول زندگی است که اگر مورد توجه واقع نشود نتیجه عکس می دهد و آن به این علت است که اکثراً محبت ها بر اثر اتفاقات کوچک از بین می رود.

وی افزود: تمام امتحانات خدا برای افزایش آستانه صبر و تحمل بنده است به گونه ای که اگر زنی در برابر بداخلاقی همسرش صبر پیشه کند خداوند ثواب صبر ایوب را به او می دهد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ترویج فرهنگ قرائت نهج البلاغه در بین طلاب مورد بررسی قرار گرفت   ...
ترویج فرهنگ قرائت نهج البلاغه در بین طلاب مورد بررسی قرار گرفت

ترویج فرهنگ قرائت نهج البلاغه در بین طلاب مورد بررسی قرار گرفت

نشست ترویج فرهنگ قرائت نهج البلاغه در بین اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق توسط خانم مریم تفکری مدیر حوزه تبیین شد.

در این نشست مریم تفکری با اشاره به اهمیت بیان حکمت ها، خطبه ها و نامه های نهج البلاغه در بین طلاب و مهجور بودن این کتاب گرانقدر از اساتید ضمن گنجاندن گوشه ای از بیانات حضرت علی(ع) در بین دروس طلاب خواست: شیوه ای نوین در راستای فرهنگ سازی قرائت این کتاب برای طلاب ارائه نمایند.

وی به همین منظور با اهدای بسته های فرهنگی شامل دسته بندی پایه های مختلف طلاب تمام و پاره وقت و همچنین اختصاص خطبه ها و حکمت های متناسب با هر پایه به اساتید از آنها در ترویج هر بیشتر این فرهنگ استمداد طلبید.

گفتنی است ارائه نهج البلاغه در آثار سعدی توسط استاد ادبیات فارسی برای طلاب ورودی از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ویژگی های یک استاد نمونه در مدرسه علمیه خواهران بافق تبیین شد   ...
ویژگی های یک استاد نمونه در مدرسه علمیه خواهران بافق تبیین شد

ویژگی های یک استاد نمونه در مدرسه علمیه خواهران بافق تبیین شد

نشست اختصاصی اخلاق اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام کارگران استاد اخلاق شهرستان برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت شروع سال تحصیلی و به منظور ارتقای سطح کیفی و معنوی اساتید حوزه خواهران برگزار شد حجت الاسلام کارگران ضمن بیان جایگاه اساتید حال و گذشته گفت: ما باید اخلاق را از خودمان شروع کنیم و تمام هم و غم خود را در این راه بگذاریم تا علاوه بر تدریس درس، اخلاق را نیز ضمیمه آن نماییم.

وی افزود: یک استاد جدای از بیان و آموزش دروس باید مطالبی که مورد نیاز شاگرد است ولیکن در کتاب ها نوشته نشده و به صورت اکتسابی باید آموزش ببینند را یاد بدهد البته با رعایت این نکته که به گونه ای با شاگردان مأنوس شود که بتواند او را هدایت کند و در این راه از افراط ها و تفریط ها جلوگیری کنند.

این استاد اخلاق با اشاره به گوشه ای نکات تربیتی پیامبر گرامی اسلام(ص) در رفتارشان گفت: پیغمبر عظیم الشأن ما 14 سال شمشیر در دست نداشتند و شمشیر ایشان زبان و چشمشان و حتی در نحوه سلام کردن ایشان بود که با اخلاق نیکوی خود بسیاری از دلها را مشمول هدایت خود قرار دادند.

ایشان در ادامه نکاتی را در باب رعایت اصول ظاهری و باطنی یک استاد و میزان تأثیرگذاری آن در طلاب را بیان کرد و از اساتید خواست در کلاس های خود حتماً ضمن بیان احادیث و روایت ائمه اطهار علیهم السلام به گونه ای رفتار نماید که طلبه بتواند او را به عنوان الگوی خود قرار دهد و در این رابطه به گوشه ای از زندگی امام خمینی(ره) و آیت الله بهجت(ره) و میزان تأثیرگذاریشان اشاره نمود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  محفل خلوتی با امام زمان(عج) در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد   ...
محفل خلوتی با امام زمان(عج) در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد
محفل خلوتی با امام زمان(عج) در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد

محفل خلوتی با امام زمان(عج) در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد

محفل خلوتی با امام زمان(عج) با حضور طلاب، اساتید، بانوان بافقی و اعضای خادم الشهداء شهرستان بافق در حسینیه حضرت زینب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این محفل که به منظور ارتقای سطح معنوی و امام شناسی جوانان برگزار شد برنامه هایی از قبیل روایتگری شهدا توسط راوی راهیان نور آقای رحیمی؛ قرائت نماز و دعای استغاثه امام زمان(عج) توسط آقای کارگران و معرفی چند عنوان کتاب مقر کتاب نرجس خاتون توسط خانم صادقیان اجرا شد.

در این محفل صمیمی و شهدایی آقای رحیمی ضمن بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس و دعوت از حضار جهت پیوند دوستی با شهدا برای ادامه دادن راه آن عزیزان و میثاق دوباره در جنگ نرم کنونی به معرفی برخی از شهدای نوجوان و جوان و بیان گوشه ای از زندگینامه آنها پرداخت.

ایشان در ادامه با بیان روایاتی در مقام زمان(عج) و افرادی که به محضر ایشان شرفیاب شده اند افزود: مقام حضور به محضر امام زمان(عج) به گونه ای است که ایشان خود فرموده اند: «لازم نیست شما دنبال من باشید اگر خوب باشید من دنبال شما می آیم.»

در ادامه مراسم ضمن قرائت دعا و نماز استغاثه حضار با کتاب های مقر نرجس خاتون از جمله «تاب طناب دار» و «خادم ارباب کیست؟» آشنا شدند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جایگاه پندپذیری و همسرداری در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد   ...
جایگاه پندپذیری و همسرداری در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد

جایگاه پندپذیری و همسرداری در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد

نشست علمی- پژوهشی همسرداری و تربیت فرزند با سخنرانی خانم دهقانزاده استاد و مبلغ حوزه در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست خانم دهقانزاده ضمن اشاره به اهمیت پندپذیری از بزرگان در هر سن و شرایطی گفت: یکی از توصیه های حضرت علی(ع) به فرزندشان امام حسن(ع) این بوده که: حسن جان! نصیحت پذیر باش هر کس می خواهد باشد.

وی در ادامه نکاتی در رابطه با احترام به همسر و حقوقی که آنها نسبت به یکدیگر دارند را بیان کرد و افزود: چیزی که بین زن و شوهر مهر و محبت می آورد اخلاق خوش است و چه خوب است این اخلاق خوش در هر شرایطی بخصوص وقتی همسر انسان خسته از بیرون وارد منزل میشود نیز حفظ شود.

این استاد حوزه ضمن بیان شاهد مثال هایی از بهترین زندگی ها به طلاب توصیه نمود که اولویت اصلی در زندگی جلب رضایت همسر و رسیدگی به حقوق او می باشد بنابراین یک طلبه باید در کنار درس طلبگی بیاموزد اولویت ها را رعایت نموده و در هیچ زمینه ای کوتاهی نکند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست «تفسیر نهج البلاغه»   ...
نشست «تفسیر نهج البلاغه»

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست «تفسیر نهج البلاغه» با سخنرانی «خانم زهرا صادقیان» استاد و مبلغ حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست زهرا صادقیان با اشاره به بلاغت و فصاحت نهج البلاغه گفت: این کتاب ارزشمند باید در جامعه اسلامی حتما مورد استفاده و توجه مردم قرار بگیرد و بهتر است برای فهم آسان و راحت آن از بخش حکمت ها شروع کرد.

وی افزود: اکنون عهدنامه مالک اشتر در سازمان ملل به عنوان منشور عدالت گستر به ثبت رسیده است و بهتر است مسئولین کشور ما نیز این عهدنامه را بخوانند و به آن عمل کنند.

این مبلغ حوزه گفت: از بین صحیفه های 14 گانه، ما تنها با صحیفه سجادیه آشنا هستیم که امام سجاد علیه السلام معارف، احکام و سیاست های کلی را در قالب دعا بیان می نماید  و از دیگر صحیفه های رسیده از معصومین علیهم السلام غافل مانده ایم.

این مبلغ حوزه گفت: حضرت علی علیه السلام در حکمت 241 نهج البلاغه فرموده است که روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است. و در شرح این حکمت برخی از شارحان آن را اشاره به انتقام الهی در روز قیامت دانسته اند و برخی دیگر آن را اشاره به انتقام الهی در دنیا و آخرت می دانند.

وی با معرفی کتاب «روزنه هایی از عالم غیب» به دو حکایت از عاقبت ظلم در حق موجوات عالم خلقت اشاره کرد و عاقبت کسانی را که در این امت سنگ بنای ظلم را بنا نهادند و در حق حضرت علی علیه السلام بزرگترین ظلم را روا داشتند بیان کرد.

وی در پایان جریان های سیاسی و تروریسی اخیر را مصداقی از ظلم معرفی کرد و افزود: در زمان دفاع مقدس ما شروع کننده جنگ نبودیم و چه خوب است کاری کنیم تا برخی جای جلاد و شهید را مانند دهه 60 عوض نکنند .

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست توجیهی مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق   ...
نشست توجیهی مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق

نشست توجیهی مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق

نشست توجیهی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با سخنرانی خانم مریم تفکری مدیر حوزه در جمع طلاب برگزار شد. در این نشست مریم تفکری با اشاره به زمانبندی و برنامه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی گفت: با توجه اینکه ساعات پژوهشی و فرهنگی طلاب در قالب آموزش ارائه می شود لازم است هماهنگی بیشتری بین طلاب و اجرای بهتر این برنامه لحاظ شود. وی افزود: از جمله برنامه های طلاب در طول سال تحصیلی برگزاری نشست های اخلاق با حضور اساتید اخلاق از جمله حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی و دیگر اساتید از داخل شهرستان و مرکز استان و همچنین برگزاری نشست های تهذیب نفس، استغاثه، نشست های همسرداری، مهدویت، سیاسی و … می باشد. مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به یکی از طرح های اجرایی از ابتدای سال تحت عنوان پاک نمودن یک رذیله و جایگزینی یک حسنه گفت: این طرح 45 روزه از ابتدای سال جاری در حال اجرا می باشد که هم اکنون در زمینه «غیبت» و «نماز شب» در بین طلاب با استقبال خوبی روبرو شده است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  آغاز صبح طلاب خواهر با یاد و نام شهدای دشت کربلا   ...
آغاز صبح طلاب خواهر با یاد و نام شهدای دشت کربلا

آغاز صبح طلاب خواهر با یاد و نام شهدای دشت کربلا

به مناسبت ایام محرم طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق روز خود را با قرائت زیارت عاشورای امام حسین(ع) شروع می کنند.

امسال نیز طلاب خواهر بافقی در جمعی معنوی و حسینی هر روز قبل از حضور در کلاس درس تجدید میثاقی با شهدای دشت کربلا می نمایند و روز خود را با قرائت زیارت عاشورا در فضای معنوی حوزه و موکب حضرت سید الشهدا(ع) شروع می کنند.

از دیگر برنامه های مراسم صبحگاهی طلاب ورزش صبحگاهی، آموزش ورزش والیبال و بازی های محلی می باشد که مورد استقبال طلاب واقع شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  طلاب خواهر پای خاطرات راوی دفاع مقدس   ...
طلاب خواهر پای خاطرات راوی دفاع مقدس

طلاب خواهر پای خاطرات راوی دفاع مقدس

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست دفاع مقدس با سخنرانی حاج محمود شاهپورزاده از راویان دفاع مقدس در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست آقای شاهپورزاده به ذکر خاطراتی از آن دوران باشکوه پرداخت و همه را به حفظ ارزش های دفاع مقدس و پشتیبانی همه جانبه از ولایت فقیه دعوت کرد.

وی افزود: دشمن از ولایت ما بسیار ضربه خوردهبه گونه ای که رهبر معظم انقلاب فرموده اند اگر شما یک قدم بهجلو بروید دشمن 20 قدم به عقب می رود ولی گوش شنوایی وجود ندارد.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان گوشه ای از خاطرات شهدای دفاع مقدس به نقل از شهیدان باکری گفت: بعد از این جنگ مردم سه گروه می شوند عده ای پشیمان می شوند، عده ای بی تفاوت در حاشیه می مانند و عده ای نیز باید با خون جگر بسازند.

ایشان در ادامه به نقش خطیر مادران و همسران در دفاع مقدس از طلاب خواهر خواست تا در اردوی راهیان نور شرکت مستمر و پررنگ داشته باشند چرا که شناسایی مشکلات جوانان و تلاش در رفع آن خود چاره بسیاری از مشکلات خواهد بود.

قرائت زیارت عاشورا و سوگواری سالار شهیدان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست آنلاین مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور   ...
نشست آنلاین مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نشست آنلاین مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور

نشست آنلاین مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور

طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق به مناسبت آغاز سال تحصیلی از سخنان شیوای حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور به صورت آنلاین و پخش زنده بهره مند شدند.

در این نشست آنلاین که به صورت زنده از طریق سامانه مرکز پخش شد طلاب تمام وقت و پاره وقت به همراه اساتید بافق در آئین آغاز سال تحصیلی 98-97  حضور  مجازی بهم رساندند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق   ...
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق

مراسم شروع سال تحصیلی جدید با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.
در این مراسم که طلاب ورودی جدید نیز حضور داشتند خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق ضمن خیرمقدم به همه طلاب، ایام شهادت سرور و سالار شهیدان را به حضار تسلیت عرض کرد و گفت: از مهمترین وظایف یک طلبه امر تبلیغ دین است و باید در کنار آن اطلاعات و معرفت خود را زیاد کند تا مبلغ خوبی برای دین حق باشد.

وی گفت: نزدیک به پنجاه سال بعد از رحلت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، اسلام در حال کمرنگ شدن بود و بر منابر سبّ حضرت علی علیه السلام صورت می گرفت و معاویه فقط حفظ ظاهر می کرد و مردم نیز فکر می کردند که باید از او تبعیت کنند و بعد از معاویه حکومت به یزید ملعون رسید و اسلام در معرض نابودی قرار گرفت و کار به جایی رسید که اهل بیت را به عنوان خارجی خطاب کردند، در این شرایط خون سیدالشهدا تضمینی برای حفظ حیات اسلام بود و بعد از شهادت ایشان حضرت زینب و امام سجاد علیهماالسلام جوانه های این واقعه را رشد دادند و نگذاشتند اسلام به فراموشی سپرده شود.

خانم تفکری افزود: در زمان کنونی ما نیز، جوانان برای حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن خون دادند و ما مدیون همه آنها هستیم و وظیفه ما مبارزه با مفاسد و تبلیغ شجاعانه دین است.

پخش کلیپ گوشه ای از فعالیتهای مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیه) ، قرائت پیام مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای بهت پور، بیان خاطرات طلبگی یکی از طلاب در حال فارغ التحصیل و … از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود.

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  هم نوا با ناله های حضرت امام سجاد(علیه السلام)   ...
هم نوا با ناله های حضرت امام سجاد(علیه السلام)
هم نوا با ناله های حضرت امام سجاد(علیه السلام)

هم نوا با ناله های حضرت امام سجاد(علیه السلام)

مراسم شهادت سید الساجدین حضرت زین العابدین(علیه السلام) با مداحی سید مرتضی شفیعی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان بافق برگزار شد.

در این مراسم سید مرتضی شفیعی ضمن اشاره به جایگاه عظیم و نقش مؤثر طلاب در احیای فرهنگ عاشورا گفت: سربازی این مکتب از افتخاراتی است که هر شخصی به آن نایل شد باید به خود ببالد و سعی در حفظ و مثمر ثمر بودن خود نماید.

وی افزود: طلاب با توجه به نقش کلیدی خود می توانند لحظه به لحظه صحنه ها و پیام های حرکت امام حسین(علیه السلام) را در جامعه تبیین نمایند و نگذارند جوانان امروز ما دستخوش فرهنگ بیگانه بخصوص شبکه ها و فضاهای مجازی قرار بگیرند.

این مداح اهل بیت(علیهم السلام) در پایان به قرائت زیارت عاشورا و مداحی در وصف علی بن حسین(علیه السلام) پرداخت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما