مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
شهریور 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            








جستجو





موضوعات




  شام غریبان سرور و سالار شهیدان در جمع طلاب خواهر بافقی   ...
شام غریبان سرور و سالار شهیدان در جمع طلاب خواهر بافقی
شام غریبان سرور و سالار شهیدان در جمع طلاب خواهر بافقی
شام غریبان سرور و سالار شهیدان در جمع طلاب خواهر بافقی

شام غریبان سرور و سالار شهیدان در جمع طلاب خواهر بافقی

همزمان با شام غریبان سرور و سالار شهسدان مراسم شام غریبان امام حسین(علیه السلام) با حضور طلاب و عموم بانوان در محل حسینیه حضرت زینب(سلام الله علیها) حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان بافق برگزار شد

در این مراسم که با سخنرانی خانم فاطمه دهقانزاده استاد و مبلغ حوزه علمیه خواهران شروع شد وی ضمن اشاره به ویژگی های شخصیتی و علمی حضرت زینب(سلام الله علیها) به گوشه ای از مهارت ها و تخصص های عمه سادات در زمینه تفسیر و فقه پرداخت.

ایشان بزرگترین ویژگی های اسوه صبر و ایثار را شاگردی در محضر استادی چون حضرت علی(علیه السلام) معرفی کرد و افزود: هر کدام از زنان جامعه می توانند با الگو گرفتن از حضرت زینب(سلام الله علیها) به ترویج فرهنگ عاشورا و اقامه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

در ادامه مراسم مداحی شام غریبان و همنوایی با اسرای کربلا و پخش غذای نذری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش بانوان عاشورایی   ...
همایش بانوان عاشورایی
همایش بانوان عاشورایی
همایش بانوان عاشورایی
همایش بانوان عاشورایی

همایش بانوان عاشورایی

همایش بانوان عاشورایی با حضور طلاب، اساتید و عموم مردم و بسیجیان شهرستان بافق همزمان با صبح عاشورا در محل بیت الرضا(ع) برگزار شد.

در این همایش که با حضور پرشور بانوان ولایی و عاشورایی به رسم هر ساله برگزار شد بانوان بافقی زینب گونه به عزاداری پرداختند.

قرائت زیارت عاشورا، همنوایی گروه طلاب عاشورایی، مداحی، مقتل خوانی، پخش کلیپ، برپایی غرفه کتاب نرجس خاتون، برگزاری برنامه های متنوع عاشورایی برای کودکان و … از جمله برنامه های این همایش بود که به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و جمع شدن بانوان در محیطی سالم و به دور از هر گونه گناه و همراهی با کاروان اسرا در روز عاشورا برگزار شد.

گفتنی است این مراسم که با استقبال بی نظیر بانوان روبرو شد با اقامه نماز ظهر عاشورا و قرائت زیارت ناحیه مقدسه به پایان رسید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بفرمائید روضه...   ...
بفرمائید روضه...
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی در جمع بانوان بافقی   ...
برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی در جمع بانوان بافقی

برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی در جمع بانوان بافقی

همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی خانم زهرا زارعی مبلغ حوزه علمیه الزهرا(س) در محل حسینیه شاه نجف شهرستان بافق در جمع پرشور بانوان بافقی برگزار شد.

در این محفل که همزمان در بیش از 5000 نقطه جهان برگزار شد زهرا زارعی ضمن گرامیداشت ایام محرم و ابعاد حرکتی امام حسین(ع) در کربلا گفت: این اتفاقات و همایش ها مانند همایش پیاده روی اربعین طبیعی نیست چرا که آمده است «اگر دیدید کاری خوب گرفت بدانید کار خداست» و همین همایش چنان ترسی به جان دشمن انداخته که اثرات آن به کرات محسوس شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش در کشورهای انگلستان، فرانسه، آمریکا و … افزود: حضرت اباعبدالله(ع) با حضور نونهال شش ماهه خود در واقعه کربلا خواست به همه اعلام کنددر نظام تربیتی از بچگی باید به کودک اهمیت داد و اسلام دینی است که از قبل تولدتا بعد از مرگ برنامه دارد.

این مبلغ حوزه اظهار کرد: متأسفانه الآن نقش وسواس های خناس خیلی پررنگ شده که از شر آن ها باید به خدا پناه برد که یکی از این وسواس های خناس شبکه های مجازی است که اذهان عموم بخصوص جوانان را منحرف می کند.

ایشان در پایان وظایف و حقوق پدر و مادر در تربیت فرزند را بر شمرد و به نقش خطیر آنها در تحت تأثیر قرار نگرفتن تبلیغات را مهم دانست.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه طلاب سطح دو حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق   ...
برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه طلاب سطح دو حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق

برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه طلاب سطح دو حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق

همزمان با ایام پایانی ترم تابستان طلاب فارغ التحصیل مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق به دفاع از تحقیقات پایانی خود پرداختند.

در این جلسه دفاعیه که باحضور حجت الاسلام والمسلمین جناب دکتر خوجه پور داور استانی مرکز برگزار شد تعدادی از طلاب به دفاع از تحقیقات پایانی خود پرداختند.

فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش مدرسه درحاشیه جلسه دفاعیه طلاب گفت: در این جلسه طلاب فارغ التحصیل سال تحصیلی 97-96 در رقابتی پرشور و پربار در موضوعات تربیت کودک، تزکیه نفس، تربیت در صحیفه سجادیه، وظایف منتظران، راههای کسب آرامش و … با زیر موضوعات و عناوین گسترده به رقابت پرداختند.

وی افزود: تحقیقات پایانی طلاب مانند سالهای گذشته از محاسن زیادی از جمله ناب بودن ریزموضوعات، نغز و گویا بودن و همچنین قابلیت چاپ در قالب کتاب و … برخوردار بود و مورد رضایت استاد داور واقع شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق با مسئولان مدرسه   ...
نشست مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق با مسئولان مدرسه

نشست مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق با مسئولان مدرسه

نشست تابستانه و برنامه ریزی ترم جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق با حضور خانم مریم تفکری در جمع مسئولان مدرسه برگزار شد.

در این نشست خانم تفکری ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک ذی الحجه به خصوص عید سعید غدیر خم گفت: در طول تاریخ، رنج های بیشماری بر فرزندان حضرت زهرا (س) گذشته است و باید این رنج ها بازگو شود تا عموم مردم نیز در جریان این رخدادها قرار بگیرند. همچنین باید زحماتی را که علمای اسلام برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره و سیره ائمه معصومین علیهم السلام کشیدند نیز برای عموم بازگو کنیم مثل زحماتی که علامه امینی صاحب کتاب گرانسنگ الغدیر کشیدند.

وی افزود: برای هر مراسمی که برگزار می شود چه در سطح مدرسه چه در سطح شهر باید حداقل یکماه قبل از آن برای آن برنامه ریزی صورت گیرد تا مراسم به نحو احسن برگزار شود.

خانم تفکری تأکید کرد: در سفری که به قم برای اجلاس سراسری مدیران داشتند بر مدرسه محوری تأکید شده است یعنی مدرسه محوری با نگاه درون زا و رفع کاستی ها و هدف این است که مدارس خودشان کار کنند و حداقل 35 ساعت آموزش و فرهنگی و پژوهش باشد یعنی کار پژوهشی و فرهنگی در قالب آموزش تعریف شده است و نکته مهمی که باید همواره مورد توجه همه باشد تهذیب و اخلاق در حوزه است که اساتید موظفند این برنامه تهذیب و اخلاق را در کنار دروسی که تدریس می کنند قرار دهند و یک نفر از کادر باید پیگیر کار تهذیب و اخلاق در کلاس های درس باشد.

وی در ادامه گفت: تقویت بصیرت سیاسی و اجتماعی مدیر و معاونان باید در اولویت قرار گیرد به گونه ای که سخنان رهبر معظم انقلاب در هر هفته که ایشان سخنرانی دارند، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و به صورت نموداری در بردهای مدرسه برای استفاده همگان قرار گیرد و همچنین کرسی های آزاد اندیشی با محوریت مسائل سیاسی برگزار شود.

خانم تفکری گفت: کار باید برای رضای خدای تبارک و تعالی انجام شود و اساتید و طلاب را باید تشویق کرد تا به حفظ کل قرآن کریم روی بیاورند.

وی در پایان متذکر شد: نظم و مقررات باید در مدرسه حتما رعایت شود، فرهنگ مهدویت باید نهادینه شود، ورزش، مهارت های زندگی و … باید مد نظر معاونان مدرسه قرار گیرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن بزرگ عید سعید غدیر خم با حضور پرشور بانوان بافقی در محل پارک بانوان   ...
جشن بزرگ عید سعید غدیر خم با حضور پرشور بانوان بافقی در محل پارک بانوان

جشن بزرگ عید سعید غدیر خم با حضور پرشور بانوان بافقی در محل پارک بانوان

به همت مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و شهرداری شهرستان بافق، بانوان بافقی و طلاب در شب عید سعید غدیر خم، در جمعی صمیمی این عید را جشن گرفتند و به یکدیگر تبریک گفتند .

این جشن با هدف احیاء عید سعید غدیر خم در سطحی گسترده و فراگیر و در محیطی به دور از گناه در بین بانوان و فرزندانشان برگزار شد.

در حاشیه این جشن باشکوه، غرفه های مختلفی مانند غرفه کتاب نرجس خاتون، هنرهای دستی جامعه معلولین، غرفه کوکان و … نیز برپا گردید.

این جشن شامل اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، روایتگری عید غدیر، اجرای سرود توسط گروه سرود« ام ابیها» طلاب مدرسه علمیه الزهرا بافق، مولودی خوانی، مسابقه نقاشی غدیر برای کودکان، قرعه کشی و… بود که همگی با همت و تلاش چند روزه طلاب صورت گرفت و با استقبال خوبی مواجه شد.

آماده کردن ولیمه روز عید سعید غدیر خم و پخش آن بین اقشار نیازمند نیز یکی دیگر از برنامه های مدرسه علمیه الزهرا بافق بود که در روز عید سعید غدیر خم انجام شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن شب عید غدیر   ...
جشن شب عید غدیر
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برگزاری جشن میلاد امام هادی علیه السلام   ...
برگزاری جشن میلاد امام هادی علیه السلام
برگزاری جشن میلاد امام هادی علیه السلام

برگزاری جشن میلاد امام هادی علیه السلام

به مناسبت سالروز میلاد امام هادی (ع) جشن باشکوهی با حضور پرشور بانوان و طلاب در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.

در این مراسم باشکوه خانم پورحسینی از مبلغان حوزه به تبیین زندگی امام هادی (ع) پرداخت و گفت: این امام عزیز در نیمه ذی الحجه سال 212 در شهر مدینه متولد شدند. پدر آن حضرت امام جواد (ع) و مادرشان سمانه از زنان درست کردار و پاکدامنی بود که دست قدرت الهی او را  برای تربیت مقام ولای و امامت مأمور کرده بود و بسیار نیکو وظیفه مادری را به انجام رسانید. دوران امامت ایشان 33 سال بود و در سامرا زندگی کردند و تحت نظر حکام ستمگر آن زمان بودند.

خانم پورحسینی گفت: امام هادی (ع) برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر، گام های بلندی برداشتند. نه تنها تعلیم و نگهبانی فرهنگ اسلامی را در مدینه عهده دار بودند بلکه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان با خلیفه ستمگر وقت لحظه ای آسایش نداشتندو سعایت و بدگویی برخی باعث شد که متوکل عباسی ایشان را از مدینه به سامرا منتقل کند و ایشان تا آخر عمر شریفشان در سامرا زندگی کردند و بعد از شهادت در خانه خود به خاک سپرده شدند.

وی گفت: زیارت جامعه کبیره که از ناحیه امام هادی (ع) وارد شده است جامع ترین و کاملترین زیارت با مضامین بلند است که صفات ائمه معصومین علیهم السلام را بیان کرده است و در حرم همه ائمه معصومین علیهم السلام می توان قرائت کرد.

در ادامه مراسم سرکار خانم امام از مداحان اهل بیت علیهم السلام به مولودی خوانی و ذکر فضائل امام هادی (ع) پرداخت.

در حاشیه این مراسم خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق ضمن تبریک این روز عزیز در سخنرانی کوتاهی اهداف ستاد بازسازی عتبات عالیات را تشریح کرد.

خانم تفکری گفت: در بافق ستاد بازسازی عتبات عالیات هم ویژه برادران و هم خواهران تأسیس شده است که به عنوان رابط، نذورات را جمع آوری کرده و برای بازسازی عتبات می فرستند. و با همت همه مردم در سراسر کشور صحن بزرگ حضرت زهرا (س) در مدت 6 سال ساخته و آماده بهره برداری گردیده است.

وی گفت: دشمن همواره در صدد ایجاد شبهه برای بازسازی عتبات بوده است و گفته می شود چرا مردم ایران پول خود را خرج بازسازی عتبات می کنند ولی به مردم فقیر کشور خود کمک نمی کنند؟ در جواب این افراد می توان گفت: که ستاد بازسازی عتبات عالیات با 10 سال سابقه کار فقط نذورات مردم را جمع آوری می کند یعنی خود مردم در عین تنگدستی برای بازسازی حرم ائمه معصومین علیهم السلام نذر می کنند پس جای هیچ گونه شبهه ای باقی نمی ماند.

خانم تفکری متذکر شد: تا کنون 16 میلیون از نذورات مردم جمع آوری شده است و برای بازسازی به ستاد فرستاده شده است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما