مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اردیبهشت 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





موضوعات




  مقایسه عملکرد ایران و آمریکا   ...
مقایسه عملکرد ایران و آمریکا

مقایسه عملکرد ایران و آمریکا

نشست سیاسی مقایسه عملکرد ایران و آمریکا با سخنرانی زهرا صادقیان بافقی از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق در جمع اساتید و طلاب مدرسه برگزار شد.

در این نشست زهرا صادقیان بافقی گفت: اکنون بعد از چند سال از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد برجام و اینکه آمریکا غیر قابل اعتماد است، همه به این نکته معظم له رسیده اند.

وی در ادامه به این سوال که چرا باید پرچم آمریکا به آتش کشیده شود مقایسه ای را بین عملکرد ایران و آمریکا بیان کرد و گفت: ما ایرانی ها تا به حال در آمریکا کودتا نکرده ایم در حالیکه آمریکا در کودتای 28 مرداد 1320 نقش مستقیم داشت. ما ایرانی ها تا به حال آمریکا را تحریم نکرده ایم در حالیکه آمریکا از اردیبهشت سال 1359 ما را از همه لحاظ تحریم کرده اند. ما ایرانی ها به هواپیمای مسافربری هیچ کشوری حمله نداشته ایم در حالیکه ناو آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را مورد اصابت قرار داد. ما ایرانی ها در خلیج خوک های آمریکا پایگاه نظامی نزده ایم در حالیکه ناو آمریکا در آبهای خلیج فارس بصورت مداوم حضور دارد و حتی در کشور ژاپن دارای پایگاه نظامی است.

وی افزود: ما ایرانی ها حتی یک دانشمند آمریکایی را ترور نکرده ایم در حالیکه آمریکا دانشمندان ما را با کمک اسرائیل ترور کرده است. ما ایرانی ها دست به نسل کشی نزده ایم در حالیکه آمریکا در نسل کشی مردم فلسطین، یمن و میانمار نقش دارد. ما ایرانی های در دوره جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری حمله نکرده ایم در حالیکه پهبادهای آمریکا بر فراز کشور های غرب آسیا مردم را به خاک و خون می کشد.

این مبلغ حوزه بیان کرد: حمایت از گروهک تروریستی منافقین و گروهک تروریستی ریگی،تهاجم نظامی به ناوچه سهند، تهاجم نظامی به سکوی نفتی ساسان، حمایت از کشتار حجج در سال 66  از دیگر جنایات غیر قابل بخشش آمریکاست پس ما ایرانی ها تا کنون فقط شعار داده ایم و پرچم آمریکا را به آتش کشیده ایم ولی آمریکا جنایات فراوانی را در حق ملت ایران و همه ملت های مظلوم منطقه روا داشته است.  

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست توجیهی ماه مهمانی خدا   ...
نشست توجیهی ماه مهمانی خدا

نشست توجیهی ماه مهمانی خدا

نشست توجیهی ماه مبارک رمضان با حضور مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع معاونان و مسئولان مدرسه برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان و ماه مهمانی خدا گفت: از جمله وظایف طلاب در ماه مبارک رمضان تبلیغ دین و شرکت در مجالس خانگی  و مساجد جهت قرائت ختم قرآن می باشد تا علاوه بر نظم و ساماندهی این جلسات حضار در کنار ختم قرآن نکات مفیدی را نیز آموزش یابند.

وی افزود: با توجه به مصادف شدن ماه رمضان با ایام پایانی کلاس های طلاب در این ماه جلسه ختم قرآن هر روزه ساعت 9:30 تا 10:30 با حضور طلاب و اساتید برگزار خواهد شد.

در پایان به برخی از اعمال شب اول ماه مبارک رمضان اشاره شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن فارغ التحصیلی و تجلیل از اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق   ...
جشن فارغ التحصیلی و تجلیل از اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق
جشن فارغ التحصیلی و تجلیل از اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق

جشن فارغ التحصیلی و تجلیل از اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق

همزمان با روزهای آخر ماه شعبان و گرامیداشت هفته معلم طلاب پایه پنجم مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق طی مراسمی همزمان با جشن فارغ التحصیلی خود مراسم تجلیل از اساتید را برگزار کردند.

در این جشن که با همت طلاب خواهر تمام وقت پایه پنجم در سالن اجتماعات حوزه با حضور طلاب، مدیر، اساتید و کادر مدرسه برگزار شد مقام معلم و استاد ارج نهاده شد.

اجرای دکلمه، مسابقه استاندآپ شناسایی اساتید از روی اخلاق و روحیات و تقدیر از اساتید از دیگر برنامه های این جشن بود که طی آن متنی در رابطه روحیات هر یک از اساتید و نحوه برخوردشان با طلاب توسط مجری گفته می شد و طلاب از روی این ویژگی ها استاد مورد نظر را می شناختند.

گفتنی است در پایان مراسم از طلاب پایه پنجم نیز تقدیر شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست نیازسنجی حکومت معصوم در عصر کنونی   ...
نشست نیازسنجی حکومت معصوم در عصر کنونی

نشست نیازسنجی حکومت معصوم در عصر کنونی

نشست نیازهای آخرالزمان با سخنرانی زهرا گنجی از مبلغان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد.

در این نشست زهرا گنجی گفت: در قرآن جریانی طرح ریزی شده که به رازی بزرگ منجر خواهد شد و آن راز اینست که دست شیطان را از عالم و انسان کوتاه خواهد کرد و همه انسان ها ولی الله اعظم خواهند شد و این راز بزرگ همان حکومت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در آخرالزمان است که به نام حکومت ولی معصوم در قرآن از آن یاد شده است.

وی افزود: هر کس بخواهد به این حکومت دست پیدا کند باید یک سری آزمون های الهی را پشت سر بگذارد که خداوند از آن به عنوان سنت الهی یاد کرده و می فرماید این سنت برای همه است و تغییر نخواهد کرد.

این مبلغ حوزه اظهار کرد: اولین آزمونی که خداوند از کسانی که بخواهند حکومت ولی معصوم تشکیل بدهند می گیرد آزمون اقتصادی است که قرآن با آوردن مثالی از قوم بنی اسرائیل تمام این آزمون ها را یادآوری می کند.

زهرا گنجی دومین آزمون را جهاد و سومین آزمون را عدالت مهدوی و چهارمین آن را آزمون «افراد مستجاب الدعوه» معرفی کرد و گفت: تک تک این آزمون ها از قوم بنی اسرائیل گرفته شده ولی آنها تا آزمون جهاد بیشتر نرفته و حکومت ولی معصوم را پس زدند؛ قوم داود نیز آزمون جهاد را دادند ولی در آزمون عدالت جا خالی کردند؛ قوم سلیمان عدالت را انجام داده و فتنۀ قوم مستجاب الدعوه را نیز رد کردند و چون با ولی معصوم بودند خداوند آن ها را یاری نمود همانطور که می فرماید:«إن تنصروالله یَنصرکم».

ایشان افزود: اگر حکومت معصوم را پس بزنیم طبق آیات قرآن خداوند بلاهایی را نازل خواهد که از جمله آنها گرفتن ولی معصوم از قومشان همانطور که موسی و عیسی(ع) را از قومش گرفت؛ حرام شدن زمین موعود برای ما در زمان موعود همانگونه که بر موسی و یارانش حرام شد؛ مورد لعن خداواقع شدن چون با او عهد بسته بودیم که حکومت ولی معصوم را تشکیل دهیم ولی پس زدیم« ولعنّاهم» و چون مورد لعنت قرار می گیریم قلب هایمان سنگ و سخت می شود که در نتیجه متوجه این بلاها نشده و نعمت بندگی خدا و ولی الله شدن را ازدست می دهیم.

وی در پایان گفت: ما باید از این «قلوبهم قاصیه » بیرون بیاییم تا بفهمیم ولی معصوم می خواهیم و نیاز به حکومت معصوم داریم و این مطلب را در دعای عهد و ندبه درک کرده و از خدا می خواهیم ما را از این وضع بیرون آورده و نعمت ولی معصوم را به ما عطا نماید…انشالله

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  گرامیداشت روز معلم با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران بافق   ...
گرامیداشت روز معلم با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران بافق
گرامیداشت روز معلم با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران بافق
گرامیداشت روز معلم با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران بافق

گرامیداشت روز معلم با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران بافق

نشست تجلیل از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سلیمانی در جمع اساتید و کادر مدرسه برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و با حضور خانواده اساتید برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ضمن تبریک روز معلم گفت: خواهران نسبت به مردان نقش تأثیرگذارتری در جامعه دارند چرا که زنان از ستون های اصلی تربیت بخصوص برای فرزندان هستند و نقش اصلی در خانواده را دارند.

وی در ادامه با اعلام رضایت از کارکرد حوزه علمیه خواهران در شهرستان به بیان برخی مسائل در رابطه با پیشرفت علمی و عملی در این راستا پرداخت و در همین رابطه پیشنهادات مساعدی بیان نمود.

در پایان نشست از حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بعنوان مسئول و استاد اخلاق حوزه و همچنین خانم مریم تفکری بعنوان مدیر و استاد حوزه و سایر اساتید تجلیل به عمل آمد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  حلقه طرح صادقین   ...
حلقه طرح صادقین

حلقه طرح صادقین

حلقه طرح صادقین مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران شهرستان بافق به حضور طلاب، مدیر و فرمانده بسیج طلاب این مدرسه برگزار شد.

در این نشست که پیرو جلسات قبل در رابطه با کتاب جهاد اکبر امام خمینی(ره) و تهذیب نفس و این گفته امام راحل که فرمودند:« من نمی گویم درس نخوانید، تحصیل نکنید، باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید عنصر مفید و مؤثری در جامعه برای اسلام باشید باید متوجه اسلام باشید و از اساس اسلام دفاع کنید و … ».

تحکیم پایه های فقاهت، اصلاح خویش، سرکوب خواسته های نفسانی، تقویت قوای روحانی، کسب مکارم اخلاق، تحصیل معنویات و تقوا از دیگر سفارشات امام خمینی(ره) در کتاب جهاد اکبر بود که توسط حضار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در خلال کتاب جهاد اکبر امام راحل(ره) به تحصیل علوم دین در راستای تهذیب نفس و تحصیل فضایل، آداب و معارف الهیه سفارش نموده اند تا در پایان عمر در مقدمه نمانیم و به هدف عالی خداشناسی و تهذیب نفس برسیم.

در پایان نشست از طلاب در رابطه با تهذیب نفس نظرسنجی شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بازدید رئیس محترم مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد به همراه هیئت همراه از حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق   ...
بازدید رئیس محترم مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد به همراه هیئت همراه از حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق

بازدید رئیس محترم مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد به همراه هیئت همراه از حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق

طی نشستی حجت الاسلام والمسلمین کارگر رئیس محترم مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد به همراه هیئت همراه از حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق بازدید به عمل آوردند.

در این نشست که با حضور رئیس مرکز، معاون اداری مالی، معاون پژوهش، آموزش، فرهنگی و مسئول ساماندهی و نظارت در جمع طلاب، اساتید، کادر و مدیر این مدرسه برگزار شد در ابتدا طی جلسه ای مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه خواهران گزارشی از عملکرد این مدرسه ارائه نمود.

در ادامه نشست حجت الاسلام والمسلمین کارگر در جمع طلاب و اساتید بعد از تماشای کلیپی از عملکردهای حوزه علمیه خواهران بافق به پرسش و پاسخ بین طلاب و معاونت ها در زمینه های مختلف آموزش، فرهنگی و پژوهش پرداخته و بعد از طرح سوال و پیشنهادات توسط طلاب هر کدام از معاونین پاسخ و توضیحات لازم را ارائه نمودند.

نشست اختصاصی رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد و هیئت همراه با اساتید و کادر و رسیدگی به مشکلات و ارائه پیشنهادات آنها برنامه بعدی این بازدید بود که مورد رضایت همگی واقع شد.

گفتنی است بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل حوزه، همگی به دیدار مسئول و رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه خواهران بافق حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سلیمانی رفته و طی نشستی مسایل مربوط به حوزه علمیه خواهران بافق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم احیا شب نیمه شعبان   ...
مراسم احیا شب نیمه شعبان
مراسم احیا شب نیمه شعبان

مراسم احیا شب نیمه شعبان

در شب نیمه شعبان مراسم احیا شب نیمه شعبان با حضور بانوان بافقی و طلاب در محل حسینیه حضرت زنیب(س) مدرسه علمیه الزهر(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این مراسم «مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه خواهران» به قرائت صلوات شعبانیه ، دعای کمیل و مداحی پرداخت و فضایی معنوی برای همنوایی با اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) را برای حضار فراهم نمود.

در ادامه مراسم احیا «حجت الاسلام هاشمی» تا هنگام سحر به سخنرانی و مناجات و ذکر فضایل فرهنگ انتظار و وظایف منتظران در عصر غیبت پرداخت.

گفتنی است اقامه نماز قضا، سحری و نماز جماعت صبح از دیگر برنامه های این مراسم بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان   ...
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان
جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان

جشن باشکوه شب نیمه شعبان با حضور بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در محل پارک بانوان

به همت مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و شهرداری شهرستان بافق بیش از دو هزار نفر از بانوان بافقی در شب نیمه شعبان، در جمعی مهدوی همراه با افلاکیان به شادی پرداختند.

مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در حاشیه این جشن گفت: این جشن که به صورت نمادین کلیه بانوان را در یک جا جمع نموده تا در محیطی به دور از گناه همراه با ائمه(ع) به جشن بپردازند برای اولین بار در شهرستان بافق برگزار شد و همانطور که انتظار می رفت با استقبال پرشور و بی نظیر بانوان بافقی روبرو شد.

وی افزود: این جشن با عظمت با زحمت بسیار طلاب از چند روز پیش پی ریزی شد و شکر خدا توانست محیطی سالم را برای بانوان فراهم آورد، و جا دارد از حمایتهای شهردار محترم و معاون محترم فرهنگی شهرداری بافق هم تشکر نمایم که ما را در این امر خطیر همراهی نمودند.

مریم تفکری تصریح کرد: غرفه های مختلف حمایت از کالای ایرانی، شهدا، غرفه کتاب نرجس خاتون، عفاف و حجاب، غرفه کوکان و … نیز در کنار این مراسم برپا بود تا پیرو منویات رهبر معظم انقلاب طرحی نو برای جوانان و آینده اشان پیشنهاد شود.

ایشان اظهار کرد: این جشن شامل اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، سخنرانی توسط مدیر حوزه علمیه خواهران، اجرای طنز، نمایش طنز روابط دختر و پسر، استند آپ کمدین حمایت از فرزندآوری و کالای ایرانی، تبلیغ پذیرش حوزه علمیه خواهران، مولودی خوانی، مسابقه، قرعه کشی و …. از دیگر برنامه های جالب بود که همگی با همت و اجرای طلاب و به صورت خودجوش آماده و واقعا مورد استقبال تمامی حضار واقع شد.

وی در پایان گفت: این جشن نشان داد بانوان هم می توانند با حضور مهدوی و فاطمی گونه خود در محیطی سالم فعالیت نمایند و امید است با حمایتهای بیشتر در برنامه های دیگر شاهد شکوفایی هر چه بیشتر و ترویج فرهنگ ناب محمدی باشیم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست علمی- پژوهشی جوان امروز و چالش ها   ...
نشست علمی- پژوهشی جوان امروز و چالش ها

نشست علمی- پژوهشی جوان امروز و چالش ها

با همکاری مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و دانشگاه پیام نور شهرستان بافق در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

نشست علمی- پژوهشی «جوان امروز و چالش ها» با سخنرانی «حجت الاسلام قائمی» در جمع طلاب خواهر،اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام قائمی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: عدم بهره مندی از فرصت جوانی بزرگترین چالش جوان امروز است چرا که چالش بزرگ در مورد انسان غفلت از نشناختن و ندانستن معارفی است که مربوط به خود، دیگران و خدای خود است.

وی افزود: نداشتن جهان بینی ارزشمند که انسان را سعادتمند کند بزرگترین چالش جوان امروز و جامعه است، دین اسلام دین خردورزی است و بزرگترین دلیل آن آیات قرآن است، و از آنجایی که انسان مقام خلیفه اللهی دارد و دلیل اثبات آن این است که خداوند همه چیز را به صورت امانت در اختیار انسان قرار داده تا استفاده نابجا نکرده، خائن نبوده و تأیید و امضاء خدا را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام قائمی اظهار کرد: خدا در قرآن فرموده زنان مؤمن و مردان مؤمن نسبت به حجاب و نگاهشان دقت داشته باشند تا بتوانند به عنوان یک انسان ارزشمند دیده شوند ولی جوان امروز و جامعه امروز برعکس آن را می خواهد؛ قرآن می فرماید آزادی زمانی است که نگاه درست و بدون ابتلا به آلودگی به انسان شود ولیکن جوان امروز معنای دیگری را از آزادی برداشت می کند.

وی در پایان گفت: قرآن به ما هشدار می دهد بیدار باشید و دشمن شناسی کنید، دشمنانی چون شیطان، هوی و هوس، هوای نفس، حب جاه و مقام و … اما جوان و جامعه امروز این ها را دوست خود می داند بنابراین برای مقابله با آنها باید تقوا پیشه کند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دعوتنامه همایش روز جوان   ...
دعوتنامه همایش روز جوان
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تجلیل از مدیر و فرمانده بسیج طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق   ...
تجلیل از مدیر و فرمانده بسیج طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق

تجلیل از مدیر و فرمانده بسیج طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق

نشست فرمانده سپاه شهرستان بافق جناب سرهنگ صادقی به همراه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حجت الاسلام دهستانی و مسئول آموزش سپاه حجت الاسلام هاشمی با حضور مریم تفکری مدیریت حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق، فرمانده بسیج طلاب و مبلغان راهیان نور برگزار شد.

در این نشست که به منظور تقدیر و تشکر از مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق و فرمانده بسیج طلاب برگزار شد «حجت الاسلام دهستانی» گفت: پایگاه حضرت معصومه(س) یکی از فعال ترین پایگاه ها در سطح استان می باشد.

وی با آرزوی انتخاب این پایگاه به عنوان پایگاه نمونه کشوری در آینده گفت: این پایگاه در زمینه جذب نیرو، حلقه های صالحین، مراسم ها ومناسبت ها، راهیان نور و هم مباحث بصیرتی تلاش های فراوانی داشته است.

در ادامه نشست «مریم تفکری» نیز بسیجی بودن را یک افتخار دانست و مطالبی در رابطه با وظایف ناب بسیجیان ارائه نمود. و بعد از صحبت های فرمانده سپاه بافق در رابطه با توسعه فعالیت های بسیجیان به سطح مساجد شهرستان، فرمانده بسیج طلاب نیز از زحمات سپاه و نمایندگی ولی فقیه تشکر نمود.

«سمیه حسینی» در پایان گفت: اگر بسیج طلاب به موفقیتهایی دست یافته همگی مرهون حمایتهای مدیریت حوز و طلاب بسیجی است که در همه زمینه ها پشتیبانی نموده اند و همچنین نقش چشمگیر مبلغان راهیان نور را در راستای تحقق اهداف بسیج و حوزه متذکر شد.

در پایان از مبلغان راهیان نور دانش آموزی تجلیل به عمل آمد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست نگین آفرینش؛ موعودباوری در ادیان مختلف   ...
نشست نگین آفرینش؛ موعودباوری در ادیان مختلف

نشست نگین آفرینش؛ موعودباوری در ادیان مختلف

نشست نگین آفرینش با حضور «خانم سمیه السادات حسینی» از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست «خانم حسینی» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به موعود باوری در ادیان و مذاهب گفت: از جمله مباحث مهم در موعود باوری منجی در آئین یهودیت است ک در ضمن این جلسه طلاب با قوم یهود و رسوم و آئین یهودیت آشنا نمود.

وی افزود: یهودیت معتقد به یهوه، قوم برگزیده و سرزمین مقدس هستند و اعتقاد آنها بر این است که یهوه(خداوند) خواهد آمد و قوم برگزیده که بنی اسرائیل است را به سرزمین مقدس(کنعان) می رساند.

حسینی در ادامه در مورد مسیحیت و اعتقاد به تثلیث (خدای سه گانه) و زرتشت و چگونگی تشکیل آنها توضیحاتی ارائه داد و گفت: اعتقاد به وجود منجی و موعود در همه ی ادیان و مذاهب وجود دارد اما دیدگاههای متفاوتی در این باره وجود دارد. در پایان به سوالات طلاب پاسخ داده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن عصاره های قرآنی   ...
جشن عصاره های قرآنی

مدرسه علمیه الزهرا (س) برگزار کرد

جشن عصاره های قرآنی

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک شعبان و ماه سرور و شادی اهل بیت علیهم السلام با حضور جمع کثیری از بانوان و طلاب، جشنی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.

در ابتدای این مراسم خانم صدیقه خلیلی از طلاب و مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع)، مبحث ارتباط با خدا و خلق را تبیین کرد.

خانم صدیقه خلیلی گفت:حضرت علی علیه السلام فرموده اند: اگر سه چیز را در زندگی اصلاح کنید خداوند سه چیز را اصلاح می کند باطنت را اصلاح کنی خدا ظاهرت را اصلاح می کند و رابطه آن را با مردم خوب کنی رابطه ات با خدا اصلاح می شود.

وی در ادامه گفت:اگر هر اتفاقی که برای انسان رخ دهد و انسان فکر کند که خدایا تو خواستی این اتفاق رخ دهد دیگر شخص نه حرص می خورد و نه فکرش مشغول می شود. باید بوسیله نماز رابطه خود را با خداوند حفظ کنیم و بدانیم که در حال نماز در مقابل چه کسی ایستاده ایم، اگر به خداوند حسن ظن داشته باشیم و یأس به خود راه ندهیم زندگی هایمان دگرگون می شود.

خلیلی در ادامه تأکید کرد:انسان ها، افراد را از روی ظاهرشان قضاوت می کنند ولی خدای متعال بندگانش را از روی اعمال مورد قضاوت قرار می دهد، بنابر این انسان باید در همه حال بین خوف و رجا باشد.

خلیلی گفت:شیطان هم جوشن کبیری دارد و آن این است که به صورت مداوم می گوید یا مأیوس و یا مغرور، پس همه باید مراقبت کنیم که مأیوس از رحمت خدا و مغرور به اعمالمان نشویم.

وی با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان به این نکته اشاره کرد:شب نیمه شعبان دعا مستجاب می شود بخصوص اگر محل دعا تحت قبه سید الشهدا علیه السلام باشد و یکی از اثرات این دعا این است که غم را از بین می برد و آرامش را به انسان هدیه می دهد.

در بخش دیگری از این مراسم خانم فاطمه شفیعی از مبلغان مدرسه علمیه به مدح خاندان نبوت پرداخت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  حلقه طرح صادقین   ...
حلقه طرح صادقین

حلقه طرح صادقین

نشست حلقه صالحین مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با عنوان طرح صادقین  با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست در مورد محتوای کتاب «جهاد اکبر» امام خمینی (ره) در رابطه با تهذیب و تزکیه نفس بحث شد چرا که قدم اول انسان بخصوص طلاب این است که خباثت را از درون خود بیرون کند وگرنه تحصیلش نه تنها فایده ندارد بلکه ضرر هم خواهد داشت و در واقع نفسی که مهذب نشده علم برایش حجاب ظلمانی است.

در این نشست همچنین در مورد اینکه میان عالِم و مهذب خیلی فاصله است و کسب فضایل و مکارم انسانی از تکالیف بزرگی است که به دوش طلاب می باشد بحث و گفتگو شد چون اگر در علم آموزی قصد قربت و اخلاص نباشد هم ضرر این دنیا و هم آن دنیا را در پی خواهد داشت.

نتیجه این حلقه منتج به تهذیب و تزکیه نفس در کنار تحصیل با بیان نکات کاربردی از کلام امام راحل(ره) شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تربیت فرزند از دیدگاه اسلام   ...
تربیت فرزند از دیدگاه اسلام

تربیت فرزند از دیدگاه اسلام

نشست «تربیت فرزند از دیدگاه اسلام» با سخنرانی «طیبه خبازیان» مشاور و استاد مدرسه علمیه خواهران شهرستان بافق در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست طیبه خبازیان با اشاره به نکات تربیتی در هفت ساله اول و دوم و سوم کودکان گفت: خداوند کودکان را با فطرت خدایی به دنیا می آورد مگر اینکه پدر و مادرش مسیحی و .. باشد بنابراین محبت به کودک خوب است ولی به جای خود.

وی افزود: دومین مرحله تربیتی کنجکاوی است که نباید به گونه ای کنجگاوی فرزندان سرکوب نشود که زمینه دروغ گویی را در آنها تقویت کند. و سومین مرحله میل و رغبت است که بهترین زمان برای یادگیری و علم در کودکان زمانی است که او تشنه یادگیری است و درست همان موقع است که میتوان مسائل مهمی از جمله نماز را به او آموزش داد البته در این مورد فرزند به الگو و شنیدن داستان هایی جهت الگوبرداری نیاز دارد.

این مشاور حوزه خواهران اظهارکرد: حکم تکلیف در مورد فرزندان این است که احادیث اسلامی را به فرزندان خود بیاموزید قبل از اینکه مخالفان بر شما سبقت بگیرند؛ یادش بدهیم نظافت جزئی از ایمان است، تمیزی را یادش بدهیم البته با ذکر حدیث.

خبازیان در ادامه نکاتی در رابطه با آموزش های لازم در زمینه اعتقادی، اجتماعی و تربیت صحیح جنسی با توجه به بلوغ زودرس در کودکان ارائه داد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما